onko mitään tehtävissä, vento ei käynnisty kostealla kelillä. tänäänkin jätti tien päälle. tosin aiemmin se on lukuisten yritysten jälkeen lähtenyt käyntiin kostealla kelillä mutta tänään se ei suostunut lähtemään. plussa-asteita on 1-2. vuosimalli on -97 ja kone 1,8 bensa. tämä on ollut ongelmana usein kun on hiukankin kosteaa ilmassa. jelp!
vento ei käynnisty kostealla
38
18866
Vastaukset
- ,.,.,.,.,.
Onko kosteutta sytystulpissa? Jos kerää kosteutta niin selvitä mistä sitä kerää.
Vika voi olla virranjakajan ohjausyksikössä. Myös virranjakajassa olevissa antureissa voi olla vika ja vika voi olla myös siinä että katkojan kärjet ovat kuluneet- sivustaseuraaja
Sulla on kosteutta päässä.
- kostealla
on vaihdettu virranjakajan kansi, sytytystulpat, tulpan johdot. ei vaan käynnisty. pyörittää mutta ei starttaa. voihan jehna!!
- ,.,.,.,.,.
kostealla kirjoitti:
on vaihdettu virranjakajan kansi, sytytystulpat, tulpan johdot. ei vaan käynnisty. pyörittää mutta ei starttaa. voihan jehna!!
Ilmeisesti jossakin on ilmavuoto.
- kelillä
,.,.,.,.,. kirjoitti:
Ilmeisesti jossakin on ilmavuoto.
tarkoittaa mitä?
- ,.,.,.,.,.
kelillä kirjoitti:
tarkoittaa mitä?
Imusarjan tiivisteet luultavasti mennyt. Vaikuttaa aika lailla siltä. Kannattaa vaihtaa, ei ole vaikea homma, ja halpa.
Oletko vaihtanut bensansuodattimen? - kostealla
,.,.,.,.,. kirjoitti:
Imusarjan tiivisteet luultavasti mennyt. Vaikuttaa aika lailla siltä. Kannattaa vaihtaa, ei ole vaikea homma, ja halpa.
Oletko vaihtanut bensansuodattimen?en oo vaihtanut bensasuodatinta. ei taida olla kovin hankala vaihtaa vai? ..pitää harkita molempia siis jos toi imusarjatiivistekään ei oo vaikee vaihtaa. olisko muita vinkkejä?
- ,.,.,.,.,.
kostealla kirjoitti:
en oo vaihtanut bensasuodatinta. ei taida olla kovin hankala vaihtaa vai? ..pitää harkita molempia siis jos toi imusarjatiivistekään ei oo vaikee vaihtaa. olisko muita vinkkejä?
Ei ole vaikeita vaihtaa. Vajaan parin tunnin homma, yhteensä.
Ei tarkkaa tietoa missä ventossa on bensansuodatin.
Käy kirjastosta lainaamassa alfa mer venton korjausopas. Siellä on hyvät ja selkeät kuvat kummankin homman vaihdosta. - Osta Volvo
Ei muuten varmasti ole ton ikäsessä Ventossa kärkiä, se on ihan varma vaikka onki muuten niin riisuttuja paskoja
- digi-info
,.,.,.,.,. kirjoitti:
Ei ole vaikeita vaihtaa. Vajaan parin tunnin homma, yhteensä.
Ei tarkkaa tietoa missä ventossa on bensansuodatin.
Käy kirjastosta lainaamassa alfa mer venton korjausopas. Siellä on hyvät ja selkeät kuvat kummankin homman vaihdosta.Kaikille sitä ihmetteleville, kannattaa vaihtaa, oikean takapyörän takana pohjassa.
- Vanha juttu
kelillä kirjoitti:
tarkoittaa mitä?
Blondi pois autosta niin lähtee käyntiin ....
- pena78
,.,.,.,.,. kirjoitti:
Ei ole vaikeita vaihtaa. Vajaan parin tunnin homma, yhteensä.
Ei tarkkaa tietoa missä ventossa on bensansuodatin.
Käy kirjastosta lainaamassa alfa mer venton korjausopas. Siellä on hyvät ja selkeät kuvat kummankin homman vaihdosta.bsuodattimen vaihtoon menee ehkä 45min.hankalin on ehkä se korkki.
Varmistaisit nyt ensin onko se kipinästä vai bensasta kiinni. Kosteus ei yleensä vaikuta polttoainepuolelle! Ainoastaan kaasuläpän jäätyminen voisi tähän liittyä mutta sekin vain ajon aikana. Bensansuotimen toki voi vaihtaa mutta vika ei ole siellä, sijaitsee auton alustassa taka-akselin etupuolella.
Kipinän hukkumiseen on sitten useita syitä, veikkaisin esim. Hall- anturivikaa. Tulihan tulpanjohdot sitten oikein jne?
Imuvuotokaan se ei ole eikä tuon imusarjan tiivisteen vaihto ole todellakaan mikään helppo juttu kantta irroittamatta.
Eli lisää tutkimusta peliin, asiantuntijan avustuksella mieluummin!!!- ventoa ruuvaamassa
Faari 45 tunnut tietävän autoista, eli ainoa järkivastaus, voisitko valottaa meikäläistä ja edesauttaa vianetsinnässä, eli mikä ja missä lienee hall-anturi, kiitos etukäteen. Terv: jonkun verran ruuvannut
ventoa ruuvaamassa kirjoitti:
Faari 45 tunnut tietävän autoista, eli ainoa järkivastaus, voisitko valottaa meikäläistä ja edesauttaa vianetsinnässä, eli mikä ja missä lienee hall-anturi, kiitos etukäteen. Terv: jonkun verran ruuvannut
Sijaitsee virranjakajan sisällä ja korvaa katkojankärjet, näin luulisin. Jos olet alkup. kysyjä niin jatkaisin tutkimuksia varmistamalla tuleeko kipinää tulpille. Jos ei, niin syy löytynee puola, syt. ohj.yksikkö, Hall-anturi, virtalukko- akselilta. Jos kipinää tulee niin tarkistaisin polttoainepumpun toiminnan. Ruiskulle tuleva letku irti, letkun pää pulloon ja hetkeksi virrat päälle.
Tässä aluksi mutta kuten useimmin, niin tälläkin kertaa arvailut saattavat jäädä tuloksettomiksi!- puola sökö
Faari45 kirjoitti:
Sijaitsee virranjakajan sisällä ja korvaa katkojankärjet, näin luulisin. Jos olet alkup. kysyjä niin jatkaisin tutkimuksia varmistamalla tuleeko kipinää tulpille. Jos ei, niin syy löytynee puola, syt. ohj.yksikkö, Hall-anturi, virtalukko- akselilta. Jos kipinää tulee niin tarkistaisin polttoainepumpun toiminnan. Ruiskulle tuleva letku irti, letkun pää pulloon ja hetkeksi virrat päälle.
Tässä aluksi mutta kuten useimmin, niin tälläkin kertaa arvailut saattavat jäädä tuloksettomiksi!Vika taisi löytyä, puola oli sökönä. Se on vaihdettu uuteen. Nyt taas hurisee.
Hurja hintaero eri liikkeillä puolalla. Wolkkariliikkeestä 150e, autosähköliikkeestä 90e ja autovarusteliikkeestä alle 70e. Kiitoksia avuliaille!
- moppeli
Mulla on ollut samaa vikaa -92 golffissa. Se voi olla monikin asia, mutta eniten se mun mielestä kyyllostais sytytysongelmalta. Mä aikanaan vein auton merkkihuoltoon, kun kukaan muu ei sille mitään osannut tehdä. Siellä sitä korjattiin 450 eurolla ja puolen vuoden päästä vika tuli takaisin.
Mulla auttoin virranjakajalle tulevan johdon vaihtaminen (huollossa vaihtoivat virranjakajan, tulpan johdot, tulpat ja lämpöanturin, mutta eivät sitä viallista piuhaa)
Aikaisemmin samankaltaiset oireen poistuivat lämpöanturin vaihdolla.- w24
sama vika vento 1.8ssa. kostealla kelillä ei käy ja muutenkin tyhjäkäynti reistailee. autosähkön tietokone ilmoitti että vikana on joutokytkin ja kaasuläpän säädin, nyt pitäisi ostaa molemmat uudet mutta hinta-arvio on n.500-600e. jospa vaikka joltain purkaamolta löytyis halvemmalla. (ideoita?)
Ilmeisesti malli/merkkivika koska monella vw omistajalla sama onkelma. - digi-info
w24 kirjoitti:
sama vika vento 1.8ssa. kostealla kelillä ei käy ja muutenkin tyhjäkäynti reistailee. autosähkön tietokone ilmoitti että vikana on joutokytkin ja kaasuläpän säädin, nyt pitäisi ostaa molemmat uudet mutta hinta-arvio on n.500-600e. jospa vaikka joltain purkaamolta löytyis halvemmalla. (ideoita?)
Ilmeisesti malli/merkkivika koska monella vw omistajalla sama onkelma.Epäilen että tapauksessasi on kyseessä 2 vikaa ja se otinen oli polttoainesuodatin.Tyyppiominaisuus. Menee tukkoon sit joskus kun aikansa kerää kaikkee moskaa ja kosteutta. Maksaa 14 euroo, joutokytkimestä ei ole kuullut vielä yhtään juttuu joten tuskin, putsailemalla ventoissa yleensä korjaa monta häiriöö.
- Tabel
Mulla Vento -92 Diesel. Tänään taas aamulla tuli vettä, joten auto jäi parkkipaikalle. Aiemmin on vaan hankalasti käynnistyny kostealla ilmalla, mutta nyt ei lähe käyntiin ollenkaan!
- -late-
mula teki kanssa tänään -94 vuoden 2.0 vento että ei lähe käyntiin,ei sitten millään.antaa kylä startata mutta siihen se sitte jääkin.
- TU2011
Samoja ongelmia kyseessä Vento 1.8 bensa, välillä ei lähde ekalla käymään ei edes starttaa vaan toisella tai kolmannella kerralla käynnistyy iloisesti.
Moi! wolkari omistajat. On mullakiin 94 1,8 bensakone. yhteen kerran tapahtu,kun ostin viimme vuonna. oli just vesikeli.Vettä tuli runsasti. Kymmenen minuttiin ajoaikana sammu kone. Puolen tunnin päästä meni taas käyntiin. seuravalla päivällä meniin viinikka myllymäki auton korjamon(Heikiinlaakso) haperon katulla siellä viron jättkiä töissä. Meni suunilleen 10 minuttia ja kaikki ok. Muuden vento on hyvä auto.Käynttiin mene muutamassa sekuntissa.Ainoja juttuja mitä ventolla pitäisi vaihta ne muoviosat jäädytys juttuja muuden nestehukka huomaa.Tervesiä venton omistjalle.
- tiikeriloikka
Edellä kuvailtuja ongelmia myös täällä - 95 1.8 venton kanssa, mutta sitten on vielä tämmöinen erityispiirre oireilussa.
Aamulla jos on auto ollut lämmityksessä, niin saattaa lähteä sujuvasti käyntiin tai sitten joutuu joitakin kertoja käynnisteleen. Käy töissä mutkan ja lähtee kotia päin, niin auto lähtee sujuvasti liikkeelle, mutta kun pääsee risteykseen ja alkaa hidastaan, niin yhtäkkiä meno ikään kuin tukehtuu eikä enää mitään reagointia kaasusta. Näin käynyt jo pari kertaa, että molemmilla kerroilla pitänyt vetää käyntiin, ja vetämällä käynnistyy ongelmitta. Loppupäivänä ei sitten ole enää mitään ongelmia. Hämärää. Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, muttei vaikutusta, joten mitä vaihtoehtoja olisi vielä jäljellä? Tuntuu vain näin autoista mitään tietämättömän aatoksiin oudolta tuo, että vaikka saatan päivän aikana ajella useampaankin otteeseen, niin se vain kerran tekee tuon, että hyytyy täysin.- tiikeriloikka
Lisättäköön tuohon vielä, että bensapumppukin on testattu.
- Anonyymi
"yhtäkkiä meno ikään kuin tukehtuu eikä enää mitään reagointia kaasusta"
Minulla oli sama ongelma ventolla matkan aikana. Auto ikäänkuin "nukahti". Vasta kun antoi kaasulla runtua, niin heräsi. Kaadoin polttoaineen sekaan vedenpoistoainetta, ja sen jälkeen toimi hyvin.
- 270km ajettu 1,8
Mulla oli samaa vikaa Ventossa muutama vuosi sitten. Ei startannut kostealla kelillä. Vaihdettiin sähköosia, tulppia, tulpanjohtoa. Ei tuntunut auttavan. Vasta kun vaihdettiin puola ja puolanjohto, homma rupes taas pelittämään, eikä sen jälkeen ole ollut kostealla kelillä starttiongelmia. Eli puola vaihtoon jos jo muut konstit on kokeiltu.
- hyvää pääsiäistä
Lehvaleesakin sanoi ,että Puolan johdossa on vikaa ja rupesi itte resitentix
Vento 1.8 cl, vm -96 bensa. Vesisade yön jälkeen, kun auto seissyt, ei lähe käyntiin kun vasta tyyliin kuudennella yrityksellä. senjälkeen kokopäivä ongelmitta!
Toinen, rankkasade, tai isolätäkkö vaikka motarilla, auto sammuu, ajetaan tien sivuun ja käynnistyy sit taas viimestään puolentunnin sisään vähä yskien käyntiin. Vettä menee jonnekin. ilmanputsariin ei. miten voi mennä palotilaan, tai sytytykseen tms.. Jonnekin se menee koneeseen mikä kuumuudesta kuivuu puolessa tunnissa viimestää. Pitää kattoo.. Muuten tekniikka toimii hyvin ja auto on siisti. pari rustekukkaa, ei paljon. myynnissä h.600e. sisusta todella siisti!- jebulis
itelläki sama vika ei lähe kosteallla käyntiiiiin mut ku on kosteallla ilmallla lämmityksessä niiin ei mitäään ongelmaaa??
- Osta Volvo
Joo täällä oli kanssa sama vika, mutta se korjaantui kun vein Venton paaliin ja ostin Volvon.
- Vento 1.8 6L/100km
Osta Volvo kirjoitti:
Joo täällä oli kanssa sama vika, mutta se korjaantui kun vein Venton paaliin ja ostin Volvon.
Volvo voimanpesä - korjaa sitä koko kesä, niin se on aina ollut kaikilla joilla on ollu volvoja ja joka ainoo kojelaudan nappulakin maksaa 4 kertaa sen mitä muiden autojen ja silti ihan dublopalikan näkösiä.... Jos joku tarvii laivan veneen sijasta niin volvo ruosteläjä pihaan. Aerodynamiikka ei ole ollu ruottalaisten vahvuus vielä nykyaikanakaan, jollain ihmeellä ne on saanu JAS Gripeninkin silti pysyyn taivaalla vaikka ulkosesti näyttää aivan mahdottomalta ja välillä alas tuleekin muuten ku laskeutumalla. Niin kallis kehitys ettei niitä raaskittu ilmailusta ja markkinoilta poiskaan vetää..... Liitää konkurssiinsa saakka maantiellä, merellä ja ilmassa.
Taitaa Hornetin 10 000 L/h pystynousussa jäädä toiseksi grippenilläkin). Siinä kaikki olennainen volvosta. Volvoon menee elämä ja omaisuus. Turvakaukalo amatööriautoilijoille. - tyyppivika
Osta Volvo kirjoitti:
Joo täällä oli kanssa sama vika, mutta se korjaantui kun vein Venton paaliin ja ostin Volvon.
Mielummin korjaan sähkövikoja kuin vaihdelaatikoita volvoon
- Osta Volvo
Vento 1.8 6L/100km kirjoitti:
Volvo voimanpesä - korjaa sitä koko kesä, niin se on aina ollut kaikilla joilla on ollu volvoja ja joka ainoo kojelaudan nappulakin maksaa 4 kertaa sen mitä muiden autojen ja silti ihan dublopalikan näkösiä.... Jos joku tarvii laivan veneen sijasta niin volvo ruosteläjä pihaan. Aerodynamiikka ei ole ollu ruottalaisten vahvuus vielä nykyaikanakaan, jollain ihmeellä ne on saanu JAS Gripeninkin silti pysyyn taivaalla vaikka ulkosesti näyttää aivan mahdottomalta ja välillä alas tuleekin muuten ku laskeutumalla. Niin kallis kehitys ettei niitä raaskittu ilmailusta ja markkinoilta poiskaan vetää..... Liitää konkurssiinsa saakka maantiellä, merellä ja ilmassa.
Taitaa Hornetin 10 000 L/h pystynousussa jäädä toiseksi grippenilläkin). Siinä kaikki olennainen volvosta. Volvoon menee elämä ja omaisuus. Turvakaukalo amatööriautoilijoille.Mulle on ihan sama mitä mieltä olet Volvoista. Mutta se on ihan varma, että pidempään se volvo kestää kuin sun Venton raato joka happanee silmissä ja kone syö öljyä enemmän kuin bensaa. Vetarit paukkuu jo 150K kohdalla ja korjaus maksaa enemmän kuin samanlainen raato. Facelift kupla. Tekniikka on muutenkin 1920 luvulta. Ja siinähän itkeskelet, kun minä lähden Volvolla -35 pakkasessa, niin mene sinä linja-autolla. Ja jos Volvo kuluttaa vähän enemmän, säästät sen saman rahan siinä kun ei tarvitse koko ajan Motonetissä vierailla naapurin kyydillä, kun Facelift kupla ei lähe käymää, tai on niin mätä.
Ja on se ihme juttu kun itse ajan vuoden -83 Volvolla, ja kaverilla on 95-venton roisko, niin vento on jokapaikasta ruosteessa, ja Volvossa ei ole mitään ruostetta. - Osta Volvo
tyyppivika kirjoitti:
Mielummin korjaan sähkövikoja kuin vaihdelaatikoita volvoon
Siinä on kanssa yks saatanan torvi. Mun volvolla ajettu 813tkm ja alkuperäinen laatikko on. Vähän ujeltaa, mutta kyllä toimii. Ja siinähän korjailet niitä vikoja. Yks iso vika koko auto.
- Köyhäautoilija
Pensa 1,8 vento -94. Taas vesikeli, ei käyntiin, akku lataukseen ja auto lämmitykseen, tunnin päästä lähti. Kuivalla kelillä ei ongelmia.
Jaksais tota, mutta vuoden saa taas ajaa niin pakko jaksaa - Autoseppä
Sama ongelma,vento vm: 97 puolassa vika,puolan muovi kuoressa hiushalkeamia useita.Ajoin pirralla (dremel) halkeamia vähän auki
ja epoksiliimaa niihin ja pelittää.Käytössä vielä alkuperäinen puola
97 oli vuosiluku. - jarski1980
APUA!!!!
Vaihdettiin vw golffiin1.8 92 mk3 kansipahvi ja venttiilivarren kumit samalla hiottiin venttiilit ja laitettiin jakopää . Auto ei enään suostu käynnistymään ei jaksa pyörittää omalla akulla. Ehdotuksia tulemaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171105124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133668Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2492528Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja262505Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31810- 2011308
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491244- 721180
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591079Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?771019