aikuiskoulutustuki

esimerkkejä

miten se aikuiskoulutustuki koostuu ja paljonko sitä vois saada? kertoilkaa kokemuksia ja että elääkö sillä perheellinen.

5

4040

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tukea maksetaan vain tietty...
    • Anu.

Moi.Tuen suuruus riippuu ihan tuloistasi,ite olin aika pieni palkkainen (käteen n1200-1300 lisistä riippuen) ennen opintovapaalle jäämistä,koulutustukea saan nyt 685 käteen kk.

• nykyisin opso-opiskelija

Kun olin päiväopiskelijana sain noin 850 euroa ja olisin saanut sitä noin 2 vuotta.

• opiskelemaan

Hei,

Itse olen miettinyt opiskelemaan lähtemistä. Kotona kolme pientä lasta ja tavallisella opintotuella ei siihen pysty. Olin ennen lasten saamista töissä, mistä jäin jo raskauden alkuvaiheessa sairaslomalle (kolmosraskaus), äitiysloman aikana irtisanouduin, koska muutimme eri paikkakunnalle. Kotona olin kaksi vuotta kotihoidontuella. Viime kesänä siirryin työttömäksi työkkäriin. Jos nyt lähtisin opiskelemaan, voinko saada aikuisopintotukea? Minkä suuruinen tuki noi suurinpiirtein on? Tämä olisi aivan mahtava juttu sillä se mahdollistaisi opiskelemaan lähtemisen.

• Opiskelija jo viidettä vuotta

Koulutusrahaston sivuilla (www.koulutusrahasto.fi) on laskuri, jolla voi arvioida mahdollisesti saamansa tuen suuruuden. Tuen suuruus on hyvin yksilöllinen ja samoin sen kestoaika. Tuen lisäksihän voi tehdä töitä ja saada opintolainaa. Joillain edellytyksillä myös asumistuen saaminen on mahdollista. Tietoa asumistuesta saa KELAsta. Koulutusrahaston sivuilla on hyvät, tiiviit ohjeet aikuiskoulutustuesta.
      (HUOM. Tuen suuruus lasketaan bruttotulojen perusteella.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      2037
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79