Odottelevan kuulumiset

Odotteleva

Hei!
Kiitos monelle teistä, joilta olen saanut kannustusta. Joku kyselikin kuulumisiani ja laitan vielä tähän teille kaikille ne yhteisesti. Rankkaa on ollut, siksi mielelläni kerron muille tapahtuneesta, jotta muut osaavat pohtia, kannattaako leikkaukseen ryhtyä. Se on tietenkin jokaisen oma asia, minulla se on ollut elämäni suurin virhe.

Olen ollut pitkään poissa tältä palstalta, koska elämäni silmäleikkauksen jälkeen on ollut yhtä helvettiä!! Lokakuussa kun olin ekassa leikkauksessa, niin siitä saakka silmiäni kirveli ja poltteli tammikuun puoleen väliin saakka. Kun se loppui, jäi uusintaleikattuun silmään vielä särky. Sitä auttamaan asennettiin terapeuttinen piilolinssi, mikä poistettiin viime viikolla silmätulehduksen takia...

Nyt silmät ovat toipumassa tulehduksesta. Uusintaleikatussa silmässä, jossa oli terapeuttinen piilolinssikin, on tällä hetkellä ikäänkuin kalvo. Soitin siitä jo tutulle optikolle. Hän meinasi, että voi johtua silmätulehduksesta tai siihen käytettävistä lääkkeistä. Sovimme, että palaan ensi viikolla asiaan, jos vaiva jatkuu vielä. Itse vähän meinasin, että jos hajataitto on siinä lisääntynyt.

Viimeksi on marraskuussa tarkistettu näkö ja silloin silmät olivat 0.25 ja- 0.50 ja hajataitto toisessa silmässä -0.5. Pidän aina välillä laseja. Kun terapeuttinen piilari poistettiin lauantaina, sen jälkeen silmä on ollut kummallinen. Hainkin lasit taas päähän.

Postitin juuri molempiin iltapäivälehtiin mielipidekirjoitukseni ja liitän sen tähän, sillä se kertoo minun kuulumiseni. Olen vähän yli kolmekymppinen. Leikkaus tehtiin Tampereen Medilaserissa.

Tässä mielipiteeni:

Laserleikkaus vaatii riskinottokykyä

Julkisuudessa puhutaan positiivisesti laserleikkauksista. Itsekin pidin niitä turvallisena tapana päästä eroon silmälaseista. Toisin kuitenkin kävi. Lokakuussa 2006 minulle tehtiin zyoptik-lasik, jonka seurauksena tuli heti seuraavana yönä silmätulehdus. Minulla oli likinäköisyyttä ennen leikkausta –4.5. Leikkauksen seurauksena oli taittovirheen ylikorjaantuminen ja tuloksena oli 2.5 ja hajataitto kolminkertaistui operaatiossa. Tämäkö on sitä nykypäivän huipputekniikkaa, jolla saadaan erittäin tarkka näkö?

Lisäksi minulla alkoi kasvaa epiteeliä läpän alla, joka puhdistettiin uusintaleikkauksessa. Leikkauksen jälkeen silmiä poltteli ja kirveli yötäpäivää kolme kuukautta, eikä siihen auttanut kuin aika. Oireet olivat niin kovat, että en pystynyt nukkumaan, enkä jaksanut enää keskittyä mihinkään. Elämäniloni oli sammunut. Jouduin olemaan kaksi kuukautta sairaalahoidossa vaikean masennuksen takia.

Linssit olen joutunut uusimaan laseihin kaksi kertaa. Lisäksi jatkuva lääkäreissä ramppaaminen ja lääkkeet ovat aiheuttaneet isot kulut. Sairaslomaa olen saanut lähes vuoden, jotta selviän mm. siitä järkytyksestä, että olen itse vapaaehtoisesti ryhtynyt operaatioon, jossa silmiini on tullut ehkä pysyvät vauriot. Toisessa silmässä lääkäri on todennut näön laadun alenemisen operaation seurauksena. Leikkauksesta on jo yli 5 kuukautta aikaa, eikä yhtään tervettä päivää ole silmissä vielä ollut. Omia silmiä ei kannata riskeerata, sillä uusia ei saa mistään!

6

1639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmäsiru

jos kertoisit vain tuon teittovirhearvon mikä oli leikkauksen jälkeen niin ei näyttäisi ollenkaan pahalta

• Odotteleva

Uusintaleikatun silmän näkö on ollut viime aikoina huono. Mietin, että johtuuko parantumassa olevasta silmätulehduksesta vai siitä, kun terapeuttinen piilari poistettiin, mikä samensi myös näköä. Siis, että sain todeta, ettei piilarin poisto palauttanutkaan näköä selväksi tai jos se nyt enää leikkauksen jälkeen on ollutkaan sellainen.

Kävin optikolla äsken tutkituttamassa silmät. Näkö oli uusintaleikatussa silmässä niin paljon huonontunut ja sarveiskalvo jotenkin kummallinen, että suositteli silmälääkärille menoa. Näköä ei saatu edes linsseillä korjattua niin tarkaksi kuin aikaisemmin.

Jatkuvasti siis vikaa silmissä! Vielä kun joskus saisi terveet silmät.

• tuleva potilas

Kuka oli leikkaava lääkärisi tuolla Medilaserissa?

• Odotteleva

Leikkaaja oli P.O. Ei hän tehnyt mitään virhettä ja käsittääkseni on alan huippuja. Juuri hänellä oli ystävänikin käyneet. Näin jälkeenpäin ajatellen luulen, että missä tahansa operaatio olisi suoritettu, niin minun kohdalla olisi hyvin todennäköisesti olleet samat toistuvat ongelmat. Johtuu varmaan osaksi allergiataustastani ja silmieni herkkyydestä.

Maanantaina menen silmälääkäriin ja tutkitaan, mistä johtuu uusintaleikatun silmän näön heikkeneminen. Uudet linssit ja lasit tulen tarvitsemaan, jos näkö jää tällaiseksi. Harmi vaan, että eilen optikko sanoi, että näköni on muuttunut sellaisekis, etteo edes lasikorjauksella saada sitä tällä hetkellä niin hyväksi kuin pitäisi. No, kunhan jonkinlainen näkö pysyisi päässä ja joku päivä olisi vielä terveet silmät.

• diesell
        Odotteleva kirjoitti:

Leikkaaja oli P.O. Ei hän tehnyt mitään virhettä ja käsittääkseni on alan huippuja. Juuri hänellä oli ystävänikin käyneet. Näin jälkeenpäin ajatellen luulen, että missä tahansa operaatio olisi suoritettu, niin minun kohdalla olisi hyvin todennäköisesti olleet samat toistuvat ongelmat. Johtuu varmaan osaksi allergiataustastani ja silmieni herkkyydestä.

Maanantaina menen silmälääkäriin ja tutkitaan, mistä johtuu uusintaleikatun silmän näön heikkeneminen. Uudet linssit ja lasit tulen tarvitsemaan, jos näkö jää tällaiseksi. Harmi vaan, että eilen optikko sanoi, että näköni on muuttunut sellaisekis, etteo edes lasikorjauksella saada sitä tällä hetkellä niin hyväksi kuin pitäisi. No, kunhan jonkinlainen näkö pysyisi päässä ja joku päivä olisi vielä terveet silmät.

Jos kerran ylikorjaus oli tuota luokkaa, niin mistä tiedät ettei lääkäri tehnyt esim huolimattomuus virhettä syöttäessään koneeseen leikkausarvoja? Virheitä sattuu kaikille töissään ja en usko, että lääkäri tuollaista virhettä myöntäisi potilaalleen.

• Odotteleva
        diesell kirjoitti:

Jos kerran ylikorjaus oli tuota luokkaa, niin mistä tiedät ettei lääkäri tehnyt esim huolimattomuus virhettä syöttäessään koneeseen leikkausarvoja? Virheitä sattuu kaikille töissään ja en usko, että lääkäri tuollaista virhettä myöntäisi potilaalleen.

En tietenkään voi tietää varmaksi, onko jotain sattunut. Selvitin asiaa firman potilasasiamieheltä ja hän oli sitä mieltä, ettei tässä ole aineksia viedä asiaa eteenpäin. Monesta eri tahosta on minulle suositeltu jonkinlaista valituksen tekemistä, koska seuraukset ovat olleet kohtuuttoman kovat.

Potilasasiamies on itse firman palveluksessa. Hän tarkisti ja sanoi, että mm. tiedot oli syötetty oikein koneeseen.

Takana aikamoinen helvetti ja vieläkin 5 kuukauden jälkeen silmissä on vikaa. Huomenna menen silmälääkäriin taas. Katsotaan kun saan itseni kuntoon, niin voin kyllä nostaa asiasta "jonkinlaisen mylläkän".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      797
    4. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      35
      511
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43