Kosto

Fjodor Kafka

Päästyäni muurin toiselle puolella käännyin luodakseni viimeisen silmäyksen tuohon kolkkoon rakennukseen, jonka vanki olin ollut niin monet vuodet. - Kiroan sinut ikiajoiksi, sinut ja väkivaltakoneistosi, sanoin ääneen. - Kostoni on oleva hirmuinen! Luhistan sinut maan tasalle! huusin vielä, ja astelin sitten vaiti synkkään metsään, joka ympäröi vankimielisairaalaa, johon minut oli täysin aiheetta teljetty loppuelämäkseni.

Mutta pian minulle selvisi, miten loistava tilaisuus minulla oli nyt täydellisen koston suorittamiseen. Aloin nauraa itsekseni, ja nerokkaat ideat valtasivat mieleni kuin ennen vanhaan. - Jees, taitoni on tallella! Saatte nähdä mihin maailman suurin nero pystyy! Minäkö muka hullu, hahahahahahahahahahahahhahahaa... nauroin pirullisesti.

3

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Frank Bush

      Seuraavana päivänä olin jo maanalaisessa piilopaikassani tutkimassa iltapäivälehtiä. "MAAILMAN VAARALLISIMMAN VANGIN VERINEN PAKO" luki lööpissä. Se sai sappeni kiehumaan raivosta. Taas tekemisiäni vääristeltiin! Se vaati kostoa.

      • kehittelyä!

        Syöksyin vaatekaapilleni ja valitsin sopivan valepuvun. Päätin pukeutua pölynimurikauppiaaksi. Valitsin myös sopivan harmaan puvun, puin sen ylleni ja otin mukaani vanhan pölynimurini. Pian olin pöpilän portilla. Minulla oli peruukki, tekoparta, irtoviikset ja Roy Orbison-malliset aurinkolasit. Pyhä Pietarikaan ei olisi tunnistanut minua!

        Painoin empimättä ovikelloa. - Mitä asiaa, kuului kaiuttimesta.
        - Saisiko olla erinomainen pölynimuri, röhkin asiaankuuluvan lipevällä äänellä.


      • scarabaeus
        kehittelyä! kirjoitti:

        Syöksyin vaatekaapilleni ja valitsin sopivan valepuvun. Päätin pukeutua pölynimurikauppiaaksi. Valitsin myös sopivan harmaan puvun, puin sen ylleni ja otin mukaani vanhan pölynimurini. Pian olin pöpilän portilla. Minulla oli peruukki, tekoparta, irtoviikset ja Roy Orbison-malliset aurinkolasit. Pyhä Pietarikaan ei olisi tunnistanut minua!

        Painoin empimättä ovikelloa. - Mitä asiaa, kuului kaiuttimesta.
        - Saisiko olla erinomainen pölynimuri, röhkin asiaankuuluvan lipevällä äänellä.

        Ehkä vähän liiankin lipevällä äänellä. Eipä siis ollut ihme, että vähän aikaa siinä seisoessani itsekin ihmettelin, että mitäs tässä nyt aloin rykistelemään kuin huipputenori
        ja vähältä piti, etten alkanut nauramaan aivan vietävästi, sillä vähän ennen lähtöäni majapaikastani olin rennolla ranneliikkeellä huitaissut cocktailravistimeeni neljä jääkuutiota ja lisännyt votkaa ja tomaattimehun, mitannut lusikallisen ketsuppia ja tilkan tabascoa sekä vielä ripauksen sellerisuolaa. Ravistanut oikeaoppisen hyvin, siivilöinyt korkeaan grogilasiin ja perfektionistina koristellutkin koko pläjäyksen vielä sellerinvarrella.

        -   Hellow Bloody Mary! ja se on laakista vainaa!

        hihkaisin ja nielin koko satsin. Vähän tuli kyllä kakisteltua, sillä nämä nykyiset keitokseni eivät kyllä vetäneet vertoja siihen mihin olin tottunut kotikonnuillani. Siis siellä missä keiteltiin liemet hiljaisella tulella hauduttaen ne ikiaikaiset eliksiirit, jotka valmistuivat punaisen täydenkuun aikaan, siellä missä sukkanauha... käärmeet vilistelivät.

        Oi niitä aikoja, oi tapoja! Jotakin tietysti voisin palauttaa taas mieleeni... juu, tässähän ehtii hyvinkin odotellessa miettiä pari haikua kokoelmaani, ennenkuin summerista surisee... niinpä keskityin ankarasti ja sainkin pari haikua heti mieleeni:

        silmukkaiset tiet
        elämän sepitelmät
        juonikuviot

        nämä pölyiset
        kadut ja autojonot
        bussipysäkit

        Juu pölynimuriahan täällä juuri tarvittaisiinkin ja tästä sain jo hyvät hajatelmat, jotka varmasti tehoavat vastapuoleen.

        -   No aukeaako se ovi, täältä tullaan!

        huudahdin nyt jo tosi topakasti, ja ovi aukesi...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1778
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1251
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1164
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe