Blue1 sai ainoana suomalaisena yhtiönä
juuri oikeudet lentää reittilentoja
Suomesta Turkkiin.
Käytännössä tarkoittaa lentoja Istanbuliin.
TURKKIIN
20
2452
Vastaukset
- viestistä
paistaa läpi jotenkin, että hakijoita olisi ollut enemmänkin kuin yksi...
- ...
Mistä olet kuullut?
- liikenneluvasta
Ilmailuhallinto on myöntänyt Blue1:lle liikenneluvan Suomen ja Turkin välisille lennoille. Missään ei kerrota milloin mahdolliset lennot alkavat.
http://www.ilmailuhallinto.fi/uutiset?id=41194
- uno uno
ei vittu nytkä pizzan kääntäjiä alkaa lentää blue 1:nkin kyydissä stadiin vääntää pizzaa
- Schopenhauer
Helsingin ja Istanbulin väliä lentää jo nyt Star Alliance jäsen Turkish Airlines. Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä, eli varmaan aikansa kokeilevat ja siirtyvät sitten jonnekin muualle. Onhan näitä nähty.
- SaanaXL_
Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?
Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille? - meille hei
SaanaXL_ kirjoitti:
Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?
Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?
- Schopenhauer
SaanaXL_ kirjoitti:
Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?
Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.
Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.
Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia. - Mojoj
Schopenhauer kirjoitti:
Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.
Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.
Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.
Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle. - Saana XL
SaanaXL_ kirjoitti:
Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?
Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?keskittyä siihen, että siitä hanurista tulisi XL:n sijasta vaikka M ja jättää ton kommentointipuolen kokonaan pois.
- tapana on
Suurten yhtiöiden omistamien halpisyhtiöiden tapana on kokeilla aina kepillä jäätä tietyillä reiteillä ja sit lopettaa ne pikasesti. Niin tekee Finnairin omistama halpisyhtiö ruotsissakin kuulemma. Eiköhän Blue 1 nyt jo toisen mokan jälkeen tajua, että Bryssel ei kannata. Hienot bisnesihmiset haluaa matkustaa hienoilla koneilla ja laatupalvelulla.
Ja Blue 1 heppu myönsi jo Taloussanomissa, että tulevana talvena ei luultavasti ole enää osaa näistä uusista etelä-euroopan reiteistäkään. - Schopenhauer
Mojoj kirjoitti:
On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.
Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle.Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.
Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin. - vaikea ostaa
Schopenhauer kirjoitti:
Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.
Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin.Turkishin lippuja vaan on vaikea ostaa kun
ei nettisivuilta saa e-lippua vaan joutuu
vanhanaikaisesti ostamaan matkatoimistosta
paperilipun.
Nettisivuilla puhutaan jopa 210 euron hinnoista
Istanbuliin mutta paperilipulla se maksaakin 350euroa. - SaanaXL_
meille hei kirjoitti:
miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?
Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).
- no entäs sitten
SaanaXL_ kirjoitti:
Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).
Taas katkeralta SaanaXL:ltä haukkuja muiden muista foorumeista, kun itse ei lentämisestä ja matkustamisesta mitään tiedä ja on katkeroitunut, kun ei ole lentoemoksi päässyt... HAH-HAH-HAAA
- Kuuluuko
Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?
- allianssiin
Kuuluuko kirjoitti:
Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?
www.staralliance.com
Tämän mukaan ei kuulu! - Flygmaskinist
allianssiin kirjoitti:
www.staralliance.com
Tämän mukaan ei kuulu!....tulee kohtapuoliin:
sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
"Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier" - Kuuluuko
Flygmaskinist kirjoitti:
....tulee kohtapuoliin:
sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
"Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier"Sittenhän Blue1 reitti Istanbuliin on todella mielenkiintoinen jatkoyhteyksineen!
- ...
Schopenhauer kirjoitti:
Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.
Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.
Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.sanoit: "Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä"
Sillä ei ole väliä kuinka monta reittiä Blue1 on lopettanut, yksikin vastaesimerkki pitkäikäisestä reitistä osoittaa väitteesi vääräksi. Kuten aikaisemmin oli todettu, Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg ovat pitkäikäisiä Blue1:n reittejä, eli olet siis väärässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328497Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4365224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72183Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57722Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.32703Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68696- 42676
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36637