TURKKIIN

Blue1..

Blue1 sai ainoana suomalaisena yhtiönä
juuri oikeudet lentää reittilentoja
Suomesta Turkkiin.
Käytännössä tarkoittaa lentoja Istanbuliin.

20

2466

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestistä

      paistaa läpi jotenkin, että hakijoita olisi ollut enemmänkin kuin yksi...

    • ...

      Mistä olet kuullut?

      • liikenneluvasta

    • uno uno

      ei vittu nytkä pizzan kääntäjiä alkaa lentää blue 1:nkin kyydissä stadiin vääntää pizzaa

    • Schopenhauer

      Helsingin ja Istanbulin väliä lentää jo nyt Star Alliance jäsen Turkish Airlines. Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä, eli varmaan aikansa kokeilevat ja siirtyvät sitten jonnekin muualle. Onhan näitä nähty.

      • SaanaXL_

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?


      • meille hei
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?


      • Schopenhauer
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.


      • Mojoj
        Schopenhauer kirjoitti:

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.

        On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.

        Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle.


      • Saana XL
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        keskittyä siihen, että siitä hanurista tulisi XL:n sijasta vaikka M ja jättää ton kommentointipuolen kokonaan pois.


      • tapana on

        Suurten yhtiöiden omistamien halpisyhtiöiden tapana on kokeilla aina kepillä jäätä tietyillä reiteillä ja sit lopettaa ne pikasesti. Niin tekee Finnairin omistama halpisyhtiö ruotsissakin kuulemma. Eiköhän Blue 1 nyt jo toisen mokan jälkeen tajua, että Bryssel ei kannata. Hienot bisnesihmiset haluaa matkustaa hienoilla koneilla ja laatupalvelulla.
        Ja Blue 1 heppu myönsi jo Taloussanomissa, että tulevana talvena ei luultavasti ole enää osaa näistä uusista etelä-euroopan reiteistäkään.


      • Schopenhauer
        Mojoj kirjoitti:

        On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.

        Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle.

        Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

        Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin.


      • vaikea ostaa
        Schopenhauer kirjoitti:

        Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

        Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin.

        Turkishin lippuja vaan on vaikea ostaa kun
        ei nettisivuilta saa e-lippua vaan joutuu
        vanhanaikaisesti ostamaan matkatoimistosta
        paperilipun.
        Nettisivuilla puhutaan jopa 210 euron hinnoista
        Istanbuliin mutta paperilipulla se maksaakin 350euroa.


      • SaanaXL_
        meille hei kirjoitti:

        miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?

        Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).


      • no entäs sitten
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).

        Taas katkeralta SaanaXL:ltä haukkuja muiden muista foorumeista, kun itse ei lentämisestä ja matkustamisesta mitään tiedä ja on katkeroitunut, kun ei ole lentoemoksi päässyt... HAH-HAH-HAAA


      • Kuuluuko

        Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?


      • allianssiin
        Kuuluuko kirjoitti:

        Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?

        www.staralliance.com
        Tämän mukaan ei kuulu!


      • Flygmaskinist
        allianssiin kirjoitti:

        www.staralliance.com
        Tämän mukaan ei kuulu!

        ....tulee kohtapuoliin:
        sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
        "Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
        Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
        The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier"


      • Kuuluuko
        Flygmaskinist kirjoitti:

        ....tulee kohtapuoliin:
        sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
        "Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
        Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
        The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier"

        Sittenhän Blue1 reitti Istanbuliin on todella mielenkiintoinen jatkoyhteyksineen!


      • ...
        Schopenhauer kirjoitti:

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.

        sanoit: "Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä"

        Sillä ei ole väliä kuinka monta reittiä Blue1 on lopettanut, yksikin vastaesimerkki pitkäikäisestä reitistä osoittaa väitteesi vääräksi. Kuten aikaisemmin oli todettu, Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg ovat pitkäikäisiä Blue1:n reittejä, eli olet siis väärässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      143
      3129
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      8
      1727
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      222
      1384
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1201
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1181
    6. 37
      1051
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1032
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      987
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      964
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      918
    Aihe