TURKKIIN

Blue1..

Blue1 sai ainoana suomalaisena yhtiönä
juuri oikeudet lentää reittilentoja
Suomesta Turkkiin.
Käytännössä tarkoittaa lentoja Istanbuliin.

20

2469

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viestistä

      paistaa läpi jotenkin, että hakijoita olisi ollut enemmänkin kuin yksi...

    • ...

      Mistä olet kuullut?

      • liikenneluvasta

    • uno uno

      ei vittu nytkä pizzan kääntäjiä alkaa lentää blue 1:nkin kyydissä stadiin vääntää pizzaa

    • Schopenhauer

      Helsingin ja Istanbulin väliä lentää jo nyt Star Alliance jäsen Turkish Airlines. Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä, eli varmaan aikansa kokeilevat ja siirtyvät sitten jonnekin muualle. Onhan näitä nähty.

      • SaanaXL_

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?


      • meille hei
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?


      • Schopenhauer
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.


      • Mojoj
        Schopenhauer kirjoitti:

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.

        On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.

        Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle.


      • Saana XL
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Hmm, eli Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg eivät ole pitkäikäisiä?

        Eikö kannattaisi äkkiä mennä tekemään näitä analyyseja FlightForumille?

        keskittyä siihen, että siitä hanurista tulisi XL:n sijasta vaikka M ja jättää ton kommentointipuolen kokonaan pois.


      • tapana on

        Suurten yhtiöiden omistamien halpisyhtiöiden tapana on kokeilla aina kepillä jäätä tietyillä reiteillä ja sit lopettaa ne pikasesti. Niin tekee Finnairin omistama halpisyhtiö ruotsissakin kuulemma. Eiköhän Blue 1 nyt jo toisen mokan jälkeen tajua, että Bryssel ei kannata. Hienot bisnesihmiset haluaa matkustaa hienoilla koneilla ja laatupalvelulla.
        Ja Blue 1 heppu myönsi jo Taloussanomissa, että tulevana talvena ei luultavasti ole enää osaa näistä uusista etelä-euroopan reiteistäkään.


      • Schopenhauer
        Mojoj kirjoitti:

        On aivan luonnollista, että lentoyhtiöt vaihtelevat reittejä kysynnän mukaisesti. Osa reiteistä on myös sellaisia, että niitä operoidaan vain osan vuotta. Mm. Dubliniin sekä Finnair että Blue1 lentävät vain kesällä. Ryanair on ainut yhtiö, joka lentää koko vuoden suoraan Suomesta Dubliniin. Tampere-Dublin avattiin joulukuussa.

        Blue1 kuuluu Star Allianceen alueellisena jäsenenä ja Turkish airways on jo hyväksytty siihen ja liittyy vuoden sisällä. Yhtiöt voisivat operoida Helsinki-Istanbul -reittiä yhteistyössä vuoropäivin. Se mahdollistaisi syöttöliikenteen Turkish airwaysin lukuisille lennoille Istanbulista Aasian kohteisiin. Myös istanbul itsessään on kiehtova kohde, jonne voi matkustaa ympäri vuoden kaupunkilomalle.

        Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

        Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin.


      • vaikea ostaa
        Schopenhauer kirjoitti:

        Joo, eihän siinä mitään erikoista että yhtiöt siirtävät koneita reiteiltä toiselle. Kun jossain avataan, niin jossain vastaavasti suljetaan. Blue1n tahti tässä hommassa on vain ollut kokoonsa nähden ihan omaa luokkaansa. Ei ole ehkä kaikki kohteet ihan loppuun asti ajateltuja - tai mistä minä tiedän. Tarkoitus on kai kuitenkin lentobisneksessäkin tehdä rahaa, eikä summittaisesti kokeilla mikä menee kaupaksi ja mikä ei.

        Eipä tuolla Blue1:lla ole tietääkseni mitään yhteistyötä puolalaisen LOTinkaan kanssa vaan lentävät Varsovaan arkiaamuisin neljännestunnin erolla. Turkin talous on kovassa kasvussa ja Istanbul varmasti hyvä kaupunkilomakohde. Riittääkö matkustajia molemmille operoijille on sitten toinen juttu. Turkish Airlinesilla on etunaan omat jatkoyhteytensä Istanbulista eteenpäin.

        Turkishin lippuja vaan on vaikea ostaa kun
        ei nettisivuilta saa e-lippua vaan joutuu
        vanhanaikaisesti ostamaan matkatoimistosta
        paperilipun.
        Nettisivuilla puhutaan jopa 210 euron hinnoista
        Istanbuliin mutta paperilipulla se maksaakin 350euroa.


      • SaanaXL_
        meille hei kirjoitti:

        miksi sinun pitää koko ajan purkaa katkeruuttasi muun foorumin käyttäjiin, joista sinulla ei ole todistetta. Oletko kenties joskus hakenut lentoemoksi, mutta et ole päässyt?

        Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).


      • no entäs sitten
        SaanaXL_ kirjoitti:

        Taas älähdettiin ja pahasti, eli osuin oikeaan. Tämä Flightforumin taso on lähinnä naurettavuus. Taaskin siellä 11-17v pojat pohtii, että mikä on Finnairin kaunein kone (yllättäen MD-11).

        Taas katkeralta SaanaXL:ltä haukkuja muiden muista foorumeista, kun itse ei lentämisestä ja matkustamisesta mitään tiedä ja on katkeroitunut, kun ei ole lentoemoksi päässyt... HAH-HAH-HAAA


      • Kuuluuko

        Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?


      • allianssiin
        Kuuluuko kirjoitti:

        Kuuluko Turkish Airlines muka Star Allianceen?

        www.staralliance.com
        Tämän mukaan ei kuulu!


      • Flygmaskinist
        allianssiin kirjoitti:

        www.staralliance.com
        Tämän mukaan ei kuulu!

        ....tulee kohtapuoliin:
        sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
        "Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
        Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
        The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier"


      • Kuuluuko
        Flygmaskinist kirjoitti:

        ....tulee kohtapuoliin:
        sielä se Starallaincen kotisivulta löytyy:
        "Press Releases 2006Istanbul, Turkey - 9 December 2006Turkish Airlines to join Star Alliance
        Star Alliance Chief Executive Board approves membership application
        The Chief Executive Board of Star Alliance, the airline network for Earth™, has today voted to accept the membership application of Turkish Airlines. This now clears the way for Turkish Airlines to begin the integration process which will subsequently see the airline become the alliance’s 21st member carrier"

        Sittenhän Blue1 reitti Istanbuliin on todella mielenkiintoinen jatkoyhteyksineen!


      • ...
        Schopenhauer kirjoitti:

        Lopetettuja/lopetettavia reittivälejä viimeisen parin-kolmen vuoden ajalta: Oulu-Tukholma/Kööpenhamina, Vaasa-Kööpenhamina, Tampere-Kööpenhamina (meni SAS'ille), Helsinki-Düsseldorf, Helsinki-Geneve, Helsinki-Dublin, Helsinki-Brysseli (lopetettu kahdesti). Näiden lisäksi merkittäviä liikenteen vähennyksiä muihin kohteisiin. Kotimaan liikennekin on jo kerran laitettu pussiin, kunnes otettiin uudestaan käyttöön Flying Finn'in poistuttua kuvioista.

        Mainitsemasi Blue1 yhteydet ovat yhtiön pitkäikäisimpiä reitteja, ja varmaan niitä kannatavimpiakin. Ja hyvä tietysti niin.

        Analyysejä Flight Forumille - en tiedä, ei ole tullut vielä käytyä niillä sivustoilla. Tännekin päädyin puolivahingossa. Pitänee poiketa. Ei pidä sinunkaan kimmastua, jos täällä esitetään mielipiteitä jotka eivät ole sinun ajatustesi mukaisia.

        sanoit: "Blue1 reitit eivät ole koskaan olleet kovin pitkäikäisiä"

        Sillä ei ole väliä kuinka monta reittiä Blue1 on lopettanut, yksikin vastaesimerkki pitkäikäisestä reitistä osoittaa väitteesi vääräksi. Kuten aikaisemmin oli todettu, Helsinki-Kööpenhamina/Oslo/Tukholma/Göteborg ovat pitkäikäisiä Blue1:n reittejä, eli olet siis väärässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1710
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1350
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      76
      1298
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      850
    10. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      72
      833
    Aihe