Tänä kevään pääsen toivottavasti ylioppilaaksi, hain ammattilliseen oppilaitokseen, mutta nyt tuntuu siltä, ettei yksinkertaisesti jaksa opiskella yhtään mitään (heti peruskouluun lukioon ja lukiossa ollaan nyt vietetty neljä vuotta..), muutenkaan tuo opiskelumotivaatio ole viimeisen vuoden aikana ollut mitenkään hyvä. Marraskuussa sain töitä ja nyt näyttää siltä, että tämä työsuhde voisi jatkua pitempääkin ja palkka on suht' hyvä.
Toisaalta taas mietin, onko mitään järkeä viettää välivuotta, varsinkin, kun hain jo kouluihin ja enköhän pääse johinkin noista opiskelemaan..
Kertokaapa minulle hyvät ihmiset, onko järkeä?
Järkeä...?
2
730
Vastaukset
- omppu
Mun tilanne oli aikoinaan samankaltainen. Vika kevät lukiossa oli ihan tuskaa, ei minkäänlaista motivaatiota. Menin kesätöihin ja olen ollut nyt noissa töissä vakituisena jo 6v. Nyt olen hakenut opiskelemaan, pääsykoekutsua odottelen josko tulisi. Haaveilen elämänmuutoksesta, kaduttaa etten opiskellut ammattia jo aikaisemmin, elämä saneli toisin.
Kovin helposti työt vievät mennessään, en itsekään tiedä miten pärjään taloudellisesti jos lähden opiskelemaan, palkka tällä hetkellä hyvä. Osa-aikatyöt mahd. Kannattaa kokeilla edes sitä opiskelua, ei jää katumisen ja jossittelun varaa kuten minulla. - ramsum
Itse pidin välivuoden, olin töissä, monet ystäväni menivät ulkomaille jne....välivuosi on hyvä vaihtoehto jos ei ole varma minne haluaa opiskelemaan tai on motivaatio hukassa.... kunhan se jää väliVUODEKSI eikä väliVUOSIKSI....tiedän tosin monia jotka ovat lukion jälkeen menneet töihin ja ovat siellä vieläkin ja hyvin tuntuu menevän mutta se ei sopisi minulle.....ja jos olet hakenut AMK:hon voit lykätä opiskelupaikkaa1-2vuodella, kunhan muistat ilmoittautua opiskelijaksi....onnea päätöksen tekoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389