Brother xl-5020 ja huono tikki

hermot menee

Hei!

kaikki keinot olen kokeillut mutta en saa tuon ompelukoneeni tikkiä kunnolliseksi. Muuten tikki on hyvää mutta välillä heittää ylälangan löysäksi silmukaksi nurjalle, langankireys on hyvä ja olen kokeillut sitäkin säätää moneen eri otteeseen. Öljytty on ja putsattu mutta mikään ei auta, lankaakin olen vaihdelluta ja neuloja. Onko kenelläkään mitään vinkkiä? En enää keksi mitä kokeilla ja hermot menee...Kone on suhteellisen uusi ja vähän käytetty.

4

2728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppönen

Omistan myös itse brotherin ompelukoneen .Ohje kirjasta vian etsinnästä ohjeista löysin tälläiset ohjeet hyppytikkeihin.
      1 ylälankaa ei ole pujotettu oikein
      2 kangas ,lanka, neula yhdistelmä on väärä
      3 neula on taipunut tai tylsä
      4 neula on kiinnitetty väärin
      5 pistolevyn alle , puolakoteloon tai syöttäjän hampaisiin on kertynyt likaa ja pölyä
      6.käyttämäsi painin jalka ei sovi ommeltyyppiin
      7 puola on puolakotelossa väärinpäin tai toisen koneen
      8 tarkista ylä ja ala lankojen kireydet ommel tyyliisi sopivaksi
      9. puolaa ei ole puolattu oikein
      10 et ole kiinnittänyt paininjalan runko osaa
      oikein

• hermot menee

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

• hyppönen
        hermot menee kirjoitti:

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

En usko että siinä koneen halpuudessa oisi vikaa. Ompelukoneen huolto voisi ehkä auttaa sua seuraavaksi , jos minun noista edellisistä ohjeista ei löytynyt apua ongelmaasi. Minullakin on aikanaan ollut halpiskoneita ja moottorit niissä mielestäni vaan helpommin menee . Ompelu ei ole tuottanut ongelmaa.

• Anonyymi
        hermot menee kirjoitti:

Mulla myös brother kone, uudehko. Tekee huonon napinläven ja totesin että halpis kone, ei auta mikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4340
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2191
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      555
      1711
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      100
      1436
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1157
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1088
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      903
    9. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      878
    10. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      874
    Aihe