Brother xl-5020 ja huono tikki

hermot menee

Hei!

kaikki keinot olen kokeillut mutta en saa tuon ompelukoneeni tikkiä kunnolliseksi. Muuten tikki on hyvää mutta välillä heittää ylälangan löysäksi silmukaksi nurjalle, langankireys on hyvä ja olen kokeillut sitäkin säätää moneen eri otteeseen. Öljytty on ja putsattu mutta mikään ei auta, lankaakin olen vaihdelluta ja neuloja. Onko kenelläkään mitään vinkkiä? En enää keksi mitä kokeilla ja hermot menee...Kone on suhteellisen uusi ja vähän käytetty.

4

2971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyppönen

Omistan myös itse brotherin ompelukoneen .Ohje kirjasta vian etsinnästä ohjeista löysin tälläiset ohjeet hyppytikkeihin.
      1 ylälankaa ei ole pujotettu oikein
      2 kangas ,lanka, neula yhdistelmä on väärä
      3 neula on taipunut tai tylsä
      4 neula on kiinnitetty väärin
      5 pistolevyn alle , puolakoteloon tai syöttäjän hampaisiin on kertynyt likaa ja pölyä
      6.käyttämäsi painin jalka ei sovi ommeltyyppiin
      7 puola on puolakotelossa väärinpäin tai toisen koneen
      8 tarkista ylä ja ala lankojen kireydet ommel tyyliisi sopivaksi
      9. puolaa ei ole puolattu oikein
      10 et ole kiinnittänyt paininjalan runko osaa
      oikein

• hermot menee

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

• hyppönen
        hermot menee kirjoitti:

Kiitos noista vinkeistä mutta kaikki nuo on jo tarkistettu tuhanteen kertaan. Se ei tee hyppytikkejä vaan välillä nurjalle löysän silmukan, minkään muun koneen kanssa ei oo ikinä ollu samanlaista ongelmaa. Oisko sitten vaan niin halpiskone ettei sillä järkevää saakaan aikaiseksi....

En usko että siinä koneen halpuudessa oisi vikaa. Ompelukoneen huolto voisi ehkä auttaa sua seuraavaksi , jos minun noista edellisistä ohjeista ei löytynyt apua ongelmaasi. Minullakin on aikanaan ollut halpiskoneita ja moottorit niissä mielestäni vaan helpommin menee . Ompelu ei ole tuottanut ongelmaa.

• Anonyymi
        hermot menee kirjoitti:

Mulla myös brother kone, uudehko. Tekee huonon napinläven ja totesin että halpis kone, ei auta mikään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      289
      11307
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7020
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      99
      5741
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5108
    5. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4281
    6. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3989
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3534
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3501
    9. Nyt peukut pystyyn

Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3035
    10. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      79
      3000
    Aihe