Vectra Wagon vm. 2005 1.8 bensakoneella. Tilasin kuudenkymmenen tuhannen huollon. Maksaa 580€. PERKELE. Vaihdetaan hihnaa sinne sun tänne...haluaa 2.2:sen kun siinä on ketju.
Kallis kuudenkympin huolto!
13
9560
Vastaukset
- sentään
Opel oli minulla kakkosvaihtoehtona kun autoa vaihdoin! Ensi kerralla selvitän huoltohinnat valmiiksi. Noin kallita huoltoja en autolleni tule hyväksymään.
Onko siinä jakopää hihnalla tosiaan? Ajatelkaa että elämme 2000-lukua!- tottakai
Tottakai jakopää on hihnalla, kuten useimmissa 1.8 koneissa muissakin merkeissä. Uudessa 1.8 moottorissa jakohihnan vaihtoväli on 150.000km
- keron.
voisin kertoa, että ei se ketjukaan ole nykyään ihannoitabva, uusiss ketjukoneissa on ketju epävarma jo 200 000 km kohdalla,
vaihto maksaa 3-4 kertaa hihnan hinnan,
jos hajoaa, on todella täystuho.
Ohje:
Minusta yksi ohje, paljon ajavalle hihna.
Jos vaihtoväli on 150 tkm, on se halpaa.
Vähänajavalle minulekin ketju, ajan 10 000 km vuosi, eli ketju kestää "aina auton iän 15-20 vuota, ketjua ei rasita vuodet kuten hihnaa.
Ketju ei kuulemma kestä, jos käyttää 0W öljyjä,
vaatisi 10w ja kesällä 20W öljyjä, jotta kestäisi. - ööppelisti
tottakai kirjoitti:
Tottakai jakopää on hihnalla, kuten useimmissa 1.8 koneissa muissakin merkeissä. Uudessa 1.8 moottorissa jakohihnan vaihtoväli on 150.000km
G mallin astroissa oli alun perin hihnan vaihto 6 vuotta/ 120tkm mutta maahantuoja puolitti sen 60tkm. Perustelut suomen ankarat talvet ja kelit, ruotsis ja norjas edelleen 120tkm!!!!!
- ööppelisti
ööppelisti kirjoitti:
G mallin astroissa oli alun perin hihnan vaihto 6 vuotta/ 120tkm mutta maahantuoja puolitti sen 60tkm. Perustelut suomen ankarat talvet ja kelit, ruotsis ja norjas edelleen 120tkm!!!!!
Eli tosi vaikea uskoa tota 150tkm!!!Varmasti katkeilee hihnat ja käsketään vaihtaa viimeistään 90tkm tai jopa aikaisemmin! Tulee vaan helvetisti kalliimmat huoltokustannukset, itelle kävi niin!
- Anonyymi
Oli jo 60luvun Datsuneissa ja Toytassa Tupla ketjulla yläpuolinen nokkaakseli ei tarvinnut ikinä vaihtaa.
- uusimoottori
Hihnan vaihtoväli vm.2006 alkaen on 150000km. Siis Opelin nykyisessä 1.8 (140hv) moottorissa. Vanhaa moottoria on myyty enää tarjousmalleissa.
- ....
maksaa 295€ vanhan malliseen 1.8 koneeseen, mikä on erittäin halpa hinta.
Kovin on kallis nesteiden ja alustan silmäily, 200€??? Taitaa ne vaihtaa raitisilma- ja ilmansuodattimenki (motonetista saa 15€:lla ja vaihtaa 15min:ssa) - vielä mitään
Kiassa 60t huolto 650€ ja 90t vasta se jossa vaihdetaan kaikki käyttöhihnat.
Eli halvalla pääset, mutta pakollinen jos mielii takuun jatkuvan. Minä vein opelin että laittavat kässärin kuntoon panivat uudet kengät täysin kuluneisiin rumpuihin ei tullut jarru kuntoon ehdotti että pitäs keski konsoli postaa että on tilaa vetää kaksin käsin jarrua.Vaihdoin itse uudet rummut ja vaijerin joka oli täysin jumissa nyt jarrut toimii.verstas kyllä kirjotti 290 eken laskun en kyllä sitä hyväksynyt.
- hihnanvaihto
Audi A4 jakohihnan ja vesipumpun vaihto 1000-1700 euroa. Opel moottorien jakohihnan ja vesipumpun vaihto Opel kevätlehden mukaan 290 euroa. Melko kallista. Elämä on.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000024950379 - ei katkea
koskaan mutta vanhemmiten venyy ja pahin vaurio on että sytytyksen ajoitus ei ole kohdallaan kun hyppää muutaman loven yli. No se on helppo huomata jasitten vasta hihna vaihtoon.
- Anonyymi
Opelin 2.2 directiä eikannata ostaa, siis 2.0T on parenpi paitsi Turbo kallis. Jos paras Opelin moottori niin se on 1.8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854788- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 351851
- 461803
- 271792
- 571704
- 181621
- 191617