kysymys?

minä-80

mitähän tässä tekis.olen seurustellut n2v erään miehen kanssa,joka on itä-afrikasta.sain selville vähän aikaa sitten että mies oli pettänyt minua entisen muija kaverinsa kanssa ja tää oli tullu raskaaksi.muksu synty kuulema 2kk sitten.mies ei suoraan mulle sitä kertonut sain vaan kuulla sen kaverilta.olin kyllä aika järkyttynyt tästä tiedosta selvis että mies oli ollut minun ja sen entisen kanssa saman aikaan.minusta tämä on jo törkeetä että joku voi tehdä tollasta.kaiken lisäks minä olen myös raskaana.olin noin 3kk kun sain tietää tosta suhteesta,ihmekkös ettei ukko ilahtunut kun kerroin että odotan muksua.mies asuu vielä mun luona mutta ei kyllä kauaa.

13

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajattele itseäsi

      Älä riskeeraa terveyttäsi, tollaselta mieheltä voi saada HIV:n tai mitä vaan, kun kerta heiluttelee kikkeliään siellä sun täällä ja aina on nainen paksuna.

      Lapsen suhteen sun täytyy tehdä niin kuin parhaaksi näet, vieläkö ehdit teettää abortin vai onko pakko pitää. Niin tai näin, joudut elämään päätöksesi kanssa lopun elämääsi, joten tee just niin kuin sydämesi sanoo, muiden mielipiteistä viis. Voimia sinulle.

      • minä taas

        joo että pitäskö tehdä abortti!alusta saakka tiesin että pidän lapsen eikai sitä lasta tarvii rankaista omista virheistä.pystyn kyllä hoitamaan lapsen vaikka yksin.ja ei kaikilla ulkomaalaisilla ole mitään hiv:iä eikö ne testata ennen kun tulee maahan?


      • Heisenberg
        minä taas kirjoitti:

        joo että pitäskö tehdä abortti!alusta saakka tiesin että pidän lapsen eikai sitä lasta tarvii rankaista omista virheistä.pystyn kyllä hoitamaan lapsen vaikka yksin.ja ei kaikilla ulkomaalaisilla ole mitään hiv:iä eikö ne testata ennen kun tulee maahan?

        tehdäänkö "tummille miehille" hiv-testi ennen maahantuloa.


      • Ulkonainen
        Heisenberg kirjoitti:

        tehdäänkö "tummille miehille" hiv-testi ennen maahantuloa.

        Niin. Mita luultavammin Suomessa on kaytossa edes jonkinlainen kontrolli kuten muissakin maissa, jos ulkomaan kansalainen hakee pysyvampaa statusta. Ainakin nain on USA:ssa, jossa hiv-testi tehdaan jokaikiselle ulkomaalaiselle jotka haluavat pysytella maassa kauemmin kuin mita turistiviisumilla voi oleilla, eli muuttaa statustaan. Myos joihinkin toihin mennessa, esimerkiksi siivoustyo, tyonantaja vaatii usein todistuksen siita, ettei ulkomaalaisella (enta suomalaisella??) tyontekijalla ole hivia tai vaikkapa syfilista. Nain oli ainakin tutoroimieni vaihto-opiskelijoiden kohdalla jotka joutuivat kaymaan verikokeissa tehdakseen tyota.


      • Steven tuttu
        Heisenberg kirjoitti:

        tehdäänkö "tummille miehille" hiv-testi ennen maahantuloa.

        Oki kovinkin suosittu juuri näissä suomineito_goes_black-piireissä, koska oli 1) ameriikasta 2) on sujuvasanainen supliikkimies ja 3) suht' nuorimies silloin, kun viel oli vapaalla.

        Tunnen henkilön ja ei, emme tienneet hänen terveydenkuvastaan mitään, mutta kavereille oli ehkä yksi parhaimpia jammoja tuntea. Siksipä se on edelleen uskomatonta, että teki mitä teki. Se, jka tässä näkee värikysymyksen, on kai sitten jotenkin fiksu? Me emme, frendi munas ihan vittu tonnilla ja siitä kärsii moni.

        tyyppi oli lojaali frendeilleen, olivat ne naisia tai miehiä. Siksipä se onkin uskomatonta....


      • Enhän
        minä taas kirjoitti:

        joo että pitäskö tehdä abortti!alusta saakka tiesin että pidän lapsen eikai sitä lasta tarvii rankaista omista virheistä.pystyn kyllä hoitamaan lapsen vaikka yksin.ja ei kaikilla ulkomaalaisilla ole mitään hiv:iä eikö ne testata ennen kun tulee maahan?

        minä käskenyt sua aborttia tekeen. Sanoin, että TEE KUIN ITSELLESI PARHAAKSI NÄET, pidä tai älä pidä.

        Eikö testata ennen maahan tuloa? No, eipä mun miestä ainakaan testattu. Kotimaassaan kyl testattiin, kun mentiin naimisiin. Suomessahan pääsee HIV-positiivisetkin naimisiin, toisin kuin siellä. Ja mitä ne testit auttaa? Itsehän kirjoitit, että olette olleet yhdessä niin ja niin kauan ja mies on pettänyt sua teidän yhdessä oloaikana ja saattanut ex:sänsä raskaaksi. HIV-positiivisia on Suomessakin jo runsaasti ja suojaamaton seksi aina riski, varsinkin kun kuulemma puheesi perusteella vieraissa käy suojaamattomassa seksissä. Tais olla jo Suomessa, kun pani ex-muijansa kans paksuksi vai? No, omalla terveydelläpäsihän leikit, anteeksi jos yritin auttaa.


      • edelliseen
        Enhän kirjoitti:

        minä käskenyt sua aborttia tekeen. Sanoin, että TEE KUIN ITSELLESI PARHAAKSI NÄET, pidä tai älä pidä.

        Eikö testata ennen maahan tuloa? No, eipä mun miestä ainakaan testattu. Kotimaassaan kyl testattiin, kun mentiin naimisiin. Suomessahan pääsee HIV-positiivisetkin naimisiin, toisin kuin siellä. Ja mitä ne testit auttaa? Itsehän kirjoitit, että olette olleet yhdessä niin ja niin kauan ja mies on pettänyt sua teidän yhdessä oloaikana ja saattanut ex:sänsä raskaaksi. HIV-positiivisia on Suomessakin jo runsaasti ja suojaamaton seksi aina riski, varsinkin kun kuulemma puheesi perusteella vieraissa käy suojaamattomassa seksissä. Tais olla jo Suomessa, kun pani ex-muijansa kans paksuksi vai? No, omalla terveydelläpäsihän leikit, anteeksi jos yritin auttaa.

        Olen kyl uvin paperit nähnyt minäkin, eikä niissä mitään testejä kysellä. Olen asunut ulkomailla itsekin, Saksassa ja Kreikassa, enkä ole ainoatakaan HIV-testitulosta lupia varten toimittanut. Ja ihan samalla tavalla sen HIV:in voi saada Suomessakin, oli tänne tullessa puhdas tai ei. Sitä kun kantaa ihan valkoihoisetkin ja ihan suomalaiset, moni varmaan tietämättäänkin.


      • testata!
        Ulkonainen kirjoitti:

        Niin. Mita luultavammin Suomessa on kaytossa edes jonkinlainen kontrolli kuten muissakin maissa, jos ulkomaan kansalainen hakee pysyvampaa statusta. Ainakin nain on USA:ssa, jossa hiv-testi tehdaan jokaikiselle ulkomaalaiselle jotka haluavat pysytella maassa kauemmin kuin mita turistiviisumilla voi oleilla, eli muuttaa statustaan. Myos joihinkin toihin mennessa, esimerkiksi siivoustyo, tyonantaja vaatii usein todistuksen siita, ettei ulkomaalaisella (enta suomalaisella??) tyontekijalla ole hivia tai vaikkapa syfilista. Nain oli ainakin tutoroimieni vaihto-opiskelijoiden kohdalla jotka joutuivat kaymaan verikokeissa tehdakseen tyota.

        No maahanmuuttajia ei todellakaan testata. Mitä Suomen valtio sillä tiedolla tekis? Ja meillä on niin tiukat yksityisyydensuojatkin, ettei toi olis mahollista. Kyllähän jokainen sairas tänne saa tulla, rangaistavaa se on vasta, jos tietää sairastavansa tautia ja silti tartuttaa sitä ympäriinsä.

        Mä neuvoisin aloittajaa aloittamaan uuden vaiheen elämässään, yksin vauvan kanssa. Eihän tollasesta alusta perhe-elämälle voi seurata mitään hyvää... Ja meillä Suomessa kun naisen on helppo pärjätä omillaankin, ei ole siitä kiinni onneksi.


    • '''

      Eli Jätä Se Sika Ansaitset Parempaa! Aikoinaan seurustelin hetken yhden itäafrikkalaisen kanssa. Kenkää sai kun alkoi käyttäytyä omituisesti, jätti vastaamatta soittopyyntöihin, näin muiden naisten seurassa kaupungilla jne. Miehen mielestä olin itse huono ihminen, kun menin myöhemmin naimisiin toisen miehen kanssa. Harmitelkoon nyt sitä sitten...

      Lapsen voi kasvattaa yksinkin, vaikka koville se ottaa, joten abortti ei ole ainoa vaihtoehto. Mutta älä jatka suhdetta, joka on noin hataralla pohjalla!

      • _____*****______

        Mä en suoraan sanottuna tiedä mitä tekisin tilanteessasi, mutta tuo joka mainitsi mahdollisuuden abortista tuskin tarkoitti sitä mitenkään pahalla että siitä tulisi loukkaantua. hienoa jos tunnet olevasi valmis kantamaan vastuun mahdollisesti yksin, äitinä tiedän ettei lapsen kasvattaminen ole todellakaan aina helppoa, se vaatii voimia, uhrauksia ja kyyneliä (vaikka olisi kaksikin lasta kasvattamassa), mutta se myös antaa paljon :)

        Tuosta HIV:istä sen verran, että itse en tiedä testataanko maahanmuuttajia (kuulostaa hieman oudolta), mutta onhan aina se mahdollisuus että taudin saa myös suomessa. sen voi saada meistä kuka vain, eikä siihen asiaan vaikuta kansallisuus milläänlailla. On siis aina mahdollista että mies olisi voinut saada jonkun taudin tältä toiselta naiselta. Mutta jos lapsen pidät tullaan raskauden aikana kuitenkin ihan lapsen terveyden vuoksi tälläiset seikat tutkimaan ja tarkistamaan.

        Oleellista on nyt kuitenkin se mitä sinä haluat tehdä, sillä mitä muut sanovat ei ole merkitystä. On hienoa todella jos haluat lapsen pitää se on rohkea teko tuossa tilanteessa, mutta tärkeintä onkin miettiä haluatko jatkaa suhdettasi tähän mieheen. Pettävä mies pettää aina, mihin seepra raidoistaa pääsisi. Tai näin olen ikävä kyllä oppinut omassa elämässäni ja nähnyt lähipiirissä, joidenkin miesten mielestä se ruoho on vain aina vihreämpää aidan toisella puolen.

        Ja voisitko enää luottaa häneen? Mistä voisit olla varma ettei se tapahdu enää? Et mistään. Luottamuksen takaisin saaminen on joskus mahdotonta ja suhde jossa eletään koko ajan mustasukkaisuudessa ja epäillään toisen luotettavuutta se ei tule toimimaan, tiedän kokemuksesta. se nakertaa mieltä aina. Vaikka kuinka päättää unohtaa ja antaa anteeksi, unohtaminen on mahdotonta.

        Voimia sinulle, toivottavasti asiasi selviävät


      • ent. työntekijä
        _____*****______ kirjoitti:

        Mä en suoraan sanottuna tiedä mitä tekisin tilanteessasi, mutta tuo joka mainitsi mahdollisuuden abortista tuskin tarkoitti sitä mitenkään pahalla että siitä tulisi loukkaantua. hienoa jos tunnet olevasi valmis kantamaan vastuun mahdollisesti yksin, äitinä tiedän ettei lapsen kasvattaminen ole todellakaan aina helppoa, se vaatii voimia, uhrauksia ja kyyneliä (vaikka olisi kaksikin lasta kasvattamassa), mutta se myös antaa paljon :)

        Tuosta HIV:istä sen verran, että itse en tiedä testataanko maahanmuuttajia (kuulostaa hieman oudolta), mutta onhan aina se mahdollisuus että taudin saa myös suomessa. sen voi saada meistä kuka vain, eikä siihen asiaan vaikuta kansallisuus milläänlailla. On siis aina mahdollista että mies olisi voinut saada jonkun taudin tältä toiselta naiselta. Mutta jos lapsen pidät tullaan raskauden aikana kuitenkin ihan lapsen terveyden vuoksi tälläiset seikat tutkimaan ja tarkistamaan.

        Oleellista on nyt kuitenkin se mitä sinä haluat tehdä, sillä mitä muut sanovat ei ole merkitystä. On hienoa todella jos haluat lapsen pitää se on rohkea teko tuossa tilanteessa, mutta tärkeintä onkin miettiä haluatko jatkaa suhdettasi tähän mieheen. Pettävä mies pettää aina, mihin seepra raidoistaa pääsisi. Tai näin olen ikävä kyllä oppinut omassa elämässäni ja nähnyt lähipiirissä, joidenkin miesten mielestä se ruoho on vain aina vihreämpää aidan toisella puolen.

        Ja voisitko enää luottaa häneen? Mistä voisit olla varma ettei se tapahdu enää? Et mistään. Luottamuksen takaisin saaminen on joskus mahdotonta ja suhde jossa eletään koko ajan mustasukkaisuudessa ja epäillään toisen luotettavuutta se ei tule toimimaan, tiedän kokemuksesta. se nakertaa mieltä aina. Vaikka kuinka päättää unohtaa ja antaa anteeksi, unohtaminen on mahdotonta.

        Voimia sinulle, toivottavasti asiasi selviävät

        kyllä testataan ainakin vastaanottokeskuksiin tulevat!


      • '''
        ent. työntekijä kirjoitti:

        kyllä testataan ainakin vastaanottokeskuksiin tulevat!

        Ei muuta kuin sukupuolitautien klinikalle, niin testiin pääsee vaikka saman tien. Tosin HIV:ssä on noin 3 kuukauden ikkuna, eli ajanjakso tartunnan jälkeen, jolloin testit eivät vielä anna positiivista tulosta, vaikka tartunta onkin tapahtunut.


    • äijä

      pihalle!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe