Mikä on mielestänne mukavin kuorma-auto? Siis jousituksen ym. tekniikan puolesta, jos ulkonäköseikkoja ei oteta huomioon.
Ja asiallisia vastauksia...
Pientä
19
6483
Vastaukset
- Junior-Trucker
Tuo Renun Premium on aikas asiallisen oloinen kaikin puolin. Tosin jotkut ovat sitä mieltä, että se on kaikkea muuta kuin työkalu, mutta siinä mielipiteessä on aivan varmasti myös vähän asenne ja ennakkoluulotkin Renua kohtaan mukana..Harva sillä ajanut sitä sitten loppujenlopuksi on haukkunut. Scanialla olen myös jonkin verran ajanut, mutta ainakin nuo 94g:t tuntuvat jotenkin sellaisilta veteliltä..siis jotenkin se ote tiehen on sellainen kuminauhamainen ohjaustuntuman ja kytkimen takia. Siihen aivan varmasti tottuu, ja moni siitä tykkää jo muutenkin..turha siis kenenkään Scania-miehen vetää hernettä nenään. Ei se siitä huonoa autoa tee, vaikka juuri minä en tykkäisi ajotuntumasta.:) Toinen asia, mikä minua vähän tuossa Scaniassa häiritsee, niin aluevaihtajaa joutuu aina odottelemaan..lieneekö "korjaantunut" sitten tähän R-sarjaan. Usein vaan tahtoo jäädä se vaihde tyhjän päälle, kun laittaa jo kepistä ison alueen pykäliä päälle, mutta aluevaihtaja vasta harkitsee vaihtamista..tuleehan siihenkin se pers-tuntuma, mutta on se vähän hidas..Tai ainakin tuo Renun ZF-on aikas vaikea saada jäämään kahden alueen väliin.. Autona Scaniat muuten ovat ihan asiallisia omien kokemuksieni mukaan..tuskin niitäkään liikenteessä muuten niin paljoa olisi.
Eli jos ihan vaan omaa mielipidettä kysytään, niin Ehkä se tuo Renault Premium on, (sillä toisaalta olen selkeästi eniten ajanutkin) ja mielipiteen syynä hyvä ajotuntuma, sopiva ohjaamon jousitus(ei liian vetelä mutta ei mikään kivirekikään) ja tietysti viihtyvyyteen vaikuttava alhainen melutaso ja ergonomia.
Volvosta minulla on aika vähän kokemuksia, mutta ainakin Viirusilmä-FH12 vaikutti aika asialliselta muutaman kymmenen kilometrin kokemuksella..:) Mersun Actrosia olisi mukava päästä testaamaan, siitä ei ole minkäänlaisia kokemuksia. Vanhemman mallin Atego oli ainakin tyhjänä ajolleen ihan OK, mutta siinä sitten takkusi se ergonomia ja varustelu oikein urakalla.. Se kojetaulu on varmaan tismalleen sama, on sitten ratti oikealla tai vasemmalla.. tai ihmetellä jaksan, kun kaikki käyttökytkimet on ripoteltu pitkin kojetaulun keskiosaa. Moni usein käytettävä kytkin, esim. lisäperuutusvalojen kytkin oli ohjaamon keskilinjan oikealla puolella kojetaulussa...on sinne vähän kurkottelemista, joka ajon aikana on mielestäni jo jonkinlainen turvallisuusriskikin. No, hyvä Mersu, asia on korjattu uuteen mallistoon, nyt on kuskiinpäin vino kytkinpaneeli niinkuin monissa muissakin autoissa.:)
Niin, tässä oli vain omat mielipiteeni...moni on varmaan täysin erimieltä, mutta kertokaa ja perustelkaa omia näkemyksiänne.:)- hytti
Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.
- mikä se
hytti kirjoitti:
Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.
renun hytti on kyseessä ? Mikä Volvo ?
- Junior-Trucker
hytti kirjoitti:
Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.
Ei kai kuitenkaan voi verrata 2007 vuoden Volvon hyttiä 97-vuoden Renun hyttiin... Renuhan uudisti juuri myös mallistonsa, ja hytti on eri. Kestänee varmaan myös vertailun, joskin "Viirusilmän" hytti sinänsä vaikuttaa aikas asialliselta. Ja muuten, pikku-Volvoissahan on nyt Renun hytti. Eipä noista kohta ota selvää enää mikä osa on mistäkin laitteesta...vaan taitaa olla niin, että ihan huonoja autoja ei enää valmistetakaan, ainakaan jos puhutaan näillä leveysasteilla käytettävistä merkeistä.
- J@nne
...myös pidin Renusta, mallina oli "facelift" Premium Route rekkaveturi korkealla makuuhytillä.
Kone oli muistaakseni 440hv ja laatikkona robotti-laatikko (keppi ratti-pylväässä)
Oli Sisu-auton esittely-auto ja lainassa toisen auton remontin vuoksi muutaman päivän ja pari tuhatta sillä tuli ajettua!
Ohjaus oli tosi jämäkkä ja tunnokas, vaihdeloota vaihtoi nopeasti ja hyppi vaiheita yli sopivasti.
Hytti oli mukava ja selkeä ja jousitus toimi hyvin, oikein mukava kokonaisuus!
Ainoa huono asia mitä tulee mieleen on vähän turhan pienet peilit (kun on tottunut viirusilmä-volvon peileihin), mutta eiköhän niihinkin totu!
Scaniasta samat kommentit aluevaihteistosta ja lisäksi ilmajousitus on h****tin hidas!
Ajanut olen niin 3- kuin 4-sarjalaisellakin, muuten ihan hyviltä laitteilta tuntuivat!
Viirulla pääasiassa ajelen ja kiva peli on, tosin jousitus on turhan kova terävissä kuopissa yms.
Myöskin vikoja on paljon, mutta muuten ihan ok!
Mersuissa on mielestäni huono ohjaus, ainakin ne millä olen ajanut saa koko ajan "styyrata" että menisi suoraan, lisäksi 18t Ategossa on tosi hidas ohjaus, meinaa välillä tulla kiire kurveissa!
Katkaisijoiden sijoittelu on sekava ja telligentti arpoo vaihteita!
Ajanut olen 9t, 15t ja 18t Ategoilla sekä 1840 Megaspace-Actrocsella, kaikki ovat vanhempaa mallia ja uudethan voivat olla paljon parempia!
- Räplääjä.fi
Että MAN. Erittäin henkilöautomainen. Kaikki hallintalaitteet löytyi heti. Ainoastaan ratin säätö oli pikkasen hukassa mutta kas, käyttiksestä löytyi sekin. Kätevää.
- sama linja.
Kyllä minunkin kokemukset Renusta ja MAN,sta miellyttävimmät. Erityisesti Magnum ja MAN-XXL ohjamoiset, automatisoidulla laatikolla ja ilmaa alla, on kun istuis harvinaisen mukavassa lepotuolissa ja katselee kun maisemat lipuu ohi.
- Eurostar -00
robottilootalla, kääntötelillä sekä täysilmajousilla. Mukava peli, ajolleen pirun hyvä. Pieniä ergonomiajuttuja siinä olisi voinut olla toisin mutta kokonaisuus hyvä. Nykyvolvo jää kauas ajettavuudesta. Scania on jo lähempänä.
- että on
autoja nurin, lähes päivittäin. Pitäs olla rekkaveturissa vähän tuntoa,niin kuin vanhemmissa oli, liian vaarallisia henkilöauto fiiliksiä uusissa vetureissa,lehdistä sen voi sitten lukea.
- Man Driver
Ylivoimaisesti mukavin on ilmajousinen MAN, robotilla ja kääntyvällä telillä.
460 heppaa on sopiva teho, mihin hommaan tahansa, 600 ei tarvita.
MAN on sellainen herrasmiehen auto, hyvä ajaa ja kulkee äänettömästi, ei kojelauta nitise kuten aikaisemmassa Scaniassani, on työn laatu kuin Audilla.
Suosittele kokeilemaan MAN TGA:ta, on muutenkin hyvä auto, ei paljon vikoja.
Huoltopuoli vielä kun saataisiin Volvon ja Scanian tasolle, tässä vihje maahantuojalle. - blackmagictiger
scania 143h
mercedes 1827
IVECO
SCANIA 143H
MERCEDES 2544
- tietävät
Eipä täällä kukaan kuski ole voinut kovinkaan perusteellisesti tutustua muuhun autoon kuin siihen jolla ajaa.
Kyllähän se jolla ajaa tuntuu aina hyvältä. Tai sitten kaikki muut ovat parempia...
Moni vertaa edelliseen ajokkiinsa ja uusi tuntuu tietenkin hyvältä.
Ei uusissa autoissa samoilla varusteilla ole juurikaan eroa.
Ainoa instanssi joka voi vertailla ja vertailee eri merkkejä perusteellisesti on autolehdet ! - mennessä
ajetuista Volvo. Tehty ajatellen myös kuljettajaa. Vielä jos uudesta isosta henkilö-Volvosta saataisiin istutettua se puolinahkasohva kuskinjakkaraksi, niin avot, vaikka hyvä penkki niissä jo nytkin on.
- testeihin
ei pidä kovin luottaa,ainakin ATK on scaniaan
niin kovasti kallellaan.Scania sitä ja tätä!
Vähän niinkö TM aikoinaan...kansa osti silti
corollaa vaikka mollasivat sitä.
- Lady-Rahtari
Henk. koht. olen Scania-ihminen. Uusista ei hirveästi kokemusta ole, mutta 143 on sellainen käteensopiva. Penkki ei mikään Recaro ole mutta siinä on ne tarvittavat säädöt joilla saan täydellisen ajoasennon, ei tule selkä eikä hartiat kipeiksi. Ristiseläntuki näissä vanhoissa on vielä mekaaninen joten toimintavarmuus on huipussaan toisin kuin ilmapussiversioissa jotka aika pian alkavat vuotaa jostain. Scania oli 400-heppainen rekkaveturi ja myontää täytyy että kaikki hevoset oli kyllä tallella vielä 1,5 milj. ajettuna. Jousitus oli jäykkä rautainen, ihan hyttiä myöten eli ei kallistellut turhia joka mutkassa. Kaipa sitä ilmajousiinkin tottuisi jos sellaisella enemmän ajaisi, mutta toistaiseksi olen ajanut ilmavehkeillä sen verran vähän etten ole oikein tuntumaa saanut, talvikelillä ei tunne onko tie liukas vai ei. Kai se niin on että jokainen auto on tottumiskysymys, ensimmäinen päivähän se on hirressäkin pahin...
- kuarlo uatos
Sisun ohjaamoergonomia on korkealla tasolla. Voimalinja on kestävä ja moottorit vähämeluisia ja toimintavarmoja. Tarttee olla vähän korjaamolla. Se on suurta mukavuutta. Fuller on mukava, jos oikea ammattilainen on puikoissa. Muille mukava on ZF synkrolaatikko. Metsä ja sorahommissa on kestävyys ja selviytymiskyky suurta mukavuutta, jota Sisu tarjoaa.
- ja kopin
ergonomiasta ei voi nyt edes puhua edes samana päivänä
- blackmagictiger
MERSU 1827
- SCANIA MIES
Kyllä scania 142 420 veekasi.. hyvä auto ja huoltovapaa!!! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101661- 1711608
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681516Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 93863
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud208778