Pientä

gallupin tapaista

Mikä on mielestänne mukavin kuorma-auto? Siis jousituksen ym. tekniikan puolesta, jos ulkonäköseikkoja ei oteta huomioon.

Ja asiallisia vastauksia...

19

6230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Junior-Trucker

      Tuo Renun Premium on aikas asiallisen oloinen kaikin puolin. Tosin jotkut ovat sitä mieltä, että se on kaikkea muuta kuin työkalu, mutta siinä mielipiteessä on aivan varmasti myös vähän asenne ja ennakkoluulotkin Renua kohtaan mukana..Harva sillä ajanut sitä sitten loppujenlopuksi on haukkunut. Scanialla olen myös jonkin verran ajanut, mutta ainakin nuo 94g:t tuntuvat jotenkin sellaisilta veteliltä..siis jotenkin se ote tiehen on sellainen kuminauhamainen ohjaustuntuman ja kytkimen takia. Siihen aivan varmasti tottuu, ja moni siitä tykkää jo muutenkin..turha siis kenenkään Scania-miehen vetää hernettä nenään. Ei se siitä huonoa autoa tee, vaikka juuri minä en tykkäisi ajotuntumasta.:) Toinen asia, mikä minua vähän tuossa Scaniassa häiritsee, niin aluevaihtajaa joutuu aina odottelemaan..lieneekö "korjaantunut" sitten tähän R-sarjaan. Usein vaan tahtoo jäädä se vaihde tyhjän päälle, kun laittaa jo kepistä ison alueen pykäliä päälle, mutta aluevaihtaja vasta harkitsee vaihtamista..tuleehan siihenkin se pers-tuntuma, mutta on se vähän hidas..Tai ainakin tuo Renun ZF-on aikas vaikea saada jäämään kahden alueen väliin.. Autona Scaniat muuten ovat ihan asiallisia omien kokemuksieni mukaan..tuskin niitäkään liikenteessä muuten niin paljoa olisi.
      Eli jos ihan vaan omaa mielipidettä kysytään, niin Ehkä se tuo Renault Premium on, (sillä toisaalta olen selkeästi eniten ajanutkin) ja mielipiteen syynä hyvä ajotuntuma, sopiva ohjaamon jousitus(ei liian vetelä mutta ei mikään kivirekikään) ja tietysti viihtyvyyteen vaikuttava alhainen melutaso ja ergonomia.
      Volvosta minulla on aika vähän kokemuksia, mutta ainakin Viirusilmä-FH12 vaikutti aika asialliselta muutaman kymmenen kilometrin kokemuksella..:) Mersun Actrosia olisi mukava päästä testaamaan, siitä ei ole minkäänlaisia kokemuksia. Vanhemman mallin Atego oli ainakin tyhjänä ajolleen ihan OK, mutta siinä sitten takkusi se ergonomia ja varustelu oikein urakalla.. Se kojetaulu on varmaan tismalleen sama, on sitten ratti oikealla tai vasemmalla.. tai ihmetellä jaksan, kun kaikki käyttökytkimet on ripoteltu pitkin kojetaulun keskiosaa. Moni usein käytettävä kytkin, esim. lisäperuutusvalojen kytkin oli ohjaamon keskilinjan oikealla puolella kojetaulussa...on sinne vähän kurkottelemista, joka ajon aikana on mielestäni jo jonkinlainen turvallisuusriskikin. No, hyvä Mersu, asia on korjattu uuteen mallistoon, nyt on kuskiinpäin vino kytkinpaneeli niinkuin monissa muissakin autoissa.:)

      Niin, tässä oli vain omat mielipiteeni...moni on varmaan täysin erimieltä, mutta kertokaa ja perustelkaa omia näkemyksiänne.:)

      • hytti

        Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.


      • mikä se
        hytti kirjoitti:

        Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.

        renun hytti on kyseessä ? Mikä Volvo ?


      • Junior-Trucker
        hytti kirjoitti:

        Kyllä se renun valmista hytti alkaa olla nykypäiväna liian vanhanaikanen, Jus siitä pääsin eroon ja siirryn Volvon hyttiin niin on se ku 10 vuotta menis kehityksessä eteenpäin.

        Ei kai kuitenkaan voi verrata 2007 vuoden Volvon hyttiä 97-vuoden Renun hyttiin... Renuhan uudisti juuri myös mallistonsa, ja hytti on eri. Kestänee varmaan myös vertailun, joskin "Viirusilmän" hytti sinänsä vaikuttaa aikas asialliselta. Ja muuten, pikku-Volvoissahan on nyt Renun hytti. Eipä noista kohta ota selvää enää mikä osa on mistäkin laitteesta...vaan taitaa olla niin, että ihan huonoja autoja ei enää valmistetakaan, ainakaan jos puhutaan näillä leveysasteilla käytettävistä merkeistä.


      • J@nne

        ...myös pidin Renusta, mallina oli "facelift" Premium Route rekkaveturi korkealla makuuhytillä.
        Kone oli muistaakseni 440hv ja laatikkona robotti-laatikko (keppi ratti-pylväässä)

        Oli Sisu-auton esittely-auto ja lainassa toisen auton remontin vuoksi muutaman päivän ja pari tuhatta sillä tuli ajettua!

        Ohjaus oli tosi jämäkkä ja tunnokas, vaihdeloota vaihtoi nopeasti ja hyppi vaiheita yli sopivasti.
        Hytti oli mukava ja selkeä ja jousitus toimi hyvin, oikein mukava kokonaisuus!

        Ainoa huono asia mitä tulee mieleen on vähän turhan pienet peilit (kun on tottunut viirusilmä-volvon peileihin), mutta eiköhän niihinkin totu!

        Scaniasta samat kommentit aluevaihteistosta ja lisäksi ilmajousitus on h****tin hidas!
        Ajanut olen niin 3- kuin 4-sarjalaisellakin, muuten ihan hyviltä laitteilta tuntuivat!

        Viirulla pääasiassa ajelen ja kiva peli on, tosin jousitus on turhan kova terävissä kuopissa yms.
        Myöskin vikoja on paljon, mutta muuten ihan ok!

        Mersuissa on mielestäni huono ohjaus, ainakin ne millä olen ajanut saa koko ajan "styyrata" että menisi suoraan, lisäksi 18t Ategossa on tosi hidas ohjaus, meinaa välillä tulla kiire kurveissa!
        Katkaisijoiden sijoittelu on sekava ja telligentti arpoo vaihteita!
        Ajanut olen 9t, 15t ja 18t Ategoilla sekä 1840 Megaspace-Actrocsella, kaikki ovat vanhempaa mallia ja uudethan voivat olla paljon parempia!


    • Räplääjä.fi

      Että MAN. Erittäin henkilöautomainen. Kaikki hallintalaitteet löytyi heti. Ainoastaan ratin säätö oli pikkasen hukassa mutta kas, käyttiksestä löytyi sekin. Kätevää.

    • sama linja.

      Kyllä minunkin kokemukset Renusta ja MAN,sta miellyttävimmät. Erityisesti Magnum ja MAN-XXL ohjamoiset, automatisoidulla laatikolla ja ilmaa alla, on kun istuis harvinaisen mukavassa lepotuolissa ja katselee kun maisemat lipuu ohi.

    • Eurostar -00

      robottilootalla, kääntötelillä sekä täysilmajousilla. Mukava peli, ajolleen pirun hyvä. Pieniä ergonomiajuttuja siinä olisi voinut olla toisin mutta kokonaisuus hyvä. Nykyvolvo jää kauas ajettavuudesta. Scania on jo lähempänä.

    • että on

      autoja nurin, lähes päivittäin. Pitäs olla rekkaveturissa vähän tuntoa,niin kuin vanhemmissa oli, liian vaarallisia henkilöauto fiiliksiä uusissa vetureissa,lehdistä sen voi sitten lukea.

      • Man Driver

        Ylivoimaisesti mukavin on ilmajousinen MAN, robotilla ja kääntyvällä telillä.
        460 heppaa on sopiva teho, mihin hommaan tahansa, 600 ei tarvita.
        MAN on sellainen herrasmiehen auto, hyvä ajaa ja kulkee äänettömästi, ei kojelauta nitise kuten aikaisemmassa Scaniassani, on työn laatu kuin Audilla.
        Suosittele kokeilemaan MAN TGA:ta, on muutenkin hyvä auto, ei paljon vikoja.
        Huoltopuoli vielä kun saataisiin Volvon ja Scanian tasolle, tässä vihje maahantuojalle.


      • blackmagictiger

        scania 143h
        mercedes 1827
        IVECO
        SCANIA 143H
        MERCEDES 2544


    • tietävät

      Eipä täällä kukaan kuski ole voinut kovinkaan perusteellisesti tutustua muuhun autoon kuin siihen jolla ajaa.
      Kyllähän se jolla ajaa tuntuu aina hyvältä. Tai sitten kaikki muut ovat parempia...
      Moni vertaa edelliseen ajokkiinsa ja uusi tuntuu tietenkin hyvältä.
      Ei uusissa autoissa samoilla varusteilla ole juurikaan eroa.
      Ainoa instanssi joka voi vertailla ja vertailee eri merkkejä perusteellisesti on autolehdet !

    • mennessä

      ajetuista Volvo. Tehty ajatellen myös kuljettajaa. Vielä jos uudesta isosta henkilö-Volvosta saataisiin istutettua se puolinahkasohva kuskinjakkaraksi, niin avot, vaikka hyvä penkki niissä jo nytkin on.

      • testeihin

        ei pidä kovin luottaa,ainakin ATK on scaniaan
        niin kovasti kallellaan.Scania sitä ja tätä!
        Vähän niinkö TM aikoinaan...kansa osti silti
        corollaa vaikka mollasivat sitä.


    • Lady-Rahtari

      Henk. koht. olen Scania-ihminen. Uusista ei hirveästi kokemusta ole, mutta 143 on sellainen käteensopiva. Penkki ei mikään Recaro ole mutta siinä on ne tarvittavat säädöt joilla saan täydellisen ajoasennon, ei tule selkä eikä hartiat kipeiksi. Ristiseläntuki näissä vanhoissa on vielä mekaaninen joten toimintavarmuus on huipussaan toisin kuin ilmapussiversioissa jotka aika pian alkavat vuotaa jostain. Scania oli 400-heppainen rekkaveturi ja myontää täytyy että kaikki hevoset oli kyllä tallella vielä 1,5 milj. ajettuna. Jousitus oli jäykkä rautainen, ihan hyttiä myöten eli ei kallistellut turhia joka mutkassa. Kaipa sitä ilmajousiinkin tottuisi jos sellaisella enemmän ajaisi, mutta toistaiseksi olen ajanut ilmavehkeillä sen verran vähän etten ole oikein tuntumaa saanut, talvikelillä ei tunne onko tie liukas vai ei. Kai se niin on että jokainen auto on tottumiskysymys, ensimmäinen päivähän se on hirressäkin pahin...

    • kuarlo uatos

      Sisun ohjaamoergonomia on korkealla tasolla. Voimalinja on kestävä ja moottorit vähämeluisia ja toimintavarmoja. Tarttee olla vähän korjaamolla. Se on suurta mukavuutta. Fuller on mukava, jos oikea ammattilainen on puikoissa. Muille mukava on ZF synkrolaatikko. Metsä ja sorahommissa on kestävyys ja selviytymiskyky suurta mukavuutta, jota Sisu tarjoaa.

      • ja kopin

        ergonomiasta ei voi nyt edes puhua edes samana päivänä


    • blackmagictiger

      MERSU 1827

    • SCANIA MIES

      Kyllä scania 142 420 veekasi.. hyvä auto ja huoltovapaa!!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe