Kokemuksia Czech Airlinesta??

Heppuli35

Onks kukaan ikinä käyttänyt tota otsikossa mainuttua lentoyhtiötä?? Supersaverin mukaan olisi ainakin Halvin lentoyhtiö jos Prahaan meinaa mennä...Mutkun mielessä on että halvalla ei saa hyvää. Onko lennot olleet ajoissa, ei o peruutuksia eikä ylipuukkauksia??

Ajatuksena on lähteä pääsiäisen aikoihin muutamaksi päiväksi Prahaan. Hintaluokka saisi olla huokea eli luokkaa 300-400 euroa/nokka/neljä yötä hotskussa. Tohon hintaan löytyy muutama kolmen tähden hotelli keskustasta. Yks mainittakoon ni Apollo. Onkohan siitä kellään koettelemuksia, minkämoinen?

23

8092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentelijä

      Muutamia kymmeniä kertoja lentänyt CSA:lla Prahaan ja muuallekin, ja hyvin on toiminut:)
      Paremmat safkat kuin Finskillä. Ei mitään valittamista tähän mennessä. Ensi viikolla lennän CSA:lla jälleen (Prahaan ylläri).
      Jos edullinen majoitus kiinnostaa, niin myös hostellit ja pensionaatit kannattaa tsekata.

      • tebis

        Heips, ootkos katellut jo lentojen hintoja pääsiäisen aikaan....ei välttämättä löydy kovin edullisia. Me otimme jo jokin aika sitten "pääsiäislennot" finnairilta (siis suora lento),koska oli halvempi kuin tuo tsekkien yhtiö. Meno-paluu kahdelta aikuiselta oli vajaa 6ooeuroa!

        p.s. meillä eka prahan matka ja luultiin lentävämme paljon halvemmin,mutta pääsiäinen ilmiselvästi nostaa lentojen hintoja


      • Heppuli35
        tebis kirjoitti:

        Heips, ootkos katellut jo lentojen hintoja pääsiäisen aikaan....ei välttämättä löydy kovin edullisia. Me otimme jo jokin aika sitten "pääsiäislennot" finnairilta (siis suora lento),koska oli halvempi kuin tuo tsekkien yhtiö. Meno-paluu kahdelta aikuiselta oli vajaa 6ooeuroa!

        p.s. meillä eka prahan matka ja luultiin lentävämme paljon halvemmin,mutta pääsiäinen ilmiselvästi nostaa lentojen hintoja

        ...näyttäisi olevan supersaverilla pääsiäisen aikoihin (su-to, 4 yötä) lennot 2:lta hengeltä hotsku(***) yhteensä luokkaa 686 euroa. Lentoyhtiö Tsekkiläinen. Suora lento tuokin on Hesa-Praha.

        Hotskuna käytin tuota Apollo lähellä keskustaa...


      • hepuli

        olen matkustellut paljon mutta CSA:lla en ole vielä lentänyt. Mutta pian teen sen!
        Minulle kerrottiin kuitenkin, että Prahan lennoilla on ilmaiset ateriat ja juotavat.
        Luettuani näitä viestejä sain vähän toisen käsityksen.

        Tiedätkö sinä miten asia oikein on? Huijaako matkatoimisto meitä? Pieni juttu sinänsä, mutta rehellinen pitää olla!


    • Tenuli

      Oma kokemukseni CSA:lla on Kööpenhamina-Praha-Kööpenhamina ja sanon, että on surkein lentoyhtiö, millä olen lentänyt.

      • mikä vikana?

        putosiko kone?


      • Tenuli
        mikä vikana? kirjoitti:

        putosiko kone?

        mutta kone lähti kolme tuntia myöhässä Prahasta. CSA ei missään vaiheessa kuuluttanut mitään. Kun pari tuntia oli kulunut koneen aiotusta lähtöajasta, monitoriin ilmestyi uusi lähtöportti, mutta ei edelleenkään lähtöaikaa. Uudella portilla puolisen tuntia odoteltuamma lopulta tuli uusi lähtöaika. Lopulta sitten nälkäisinä pääsimme matkaan, koneen tarjoilu oli puoli kuppia kahvia ja pieni kylmä voileipä. Loput kahvit henkilökunta kaatoi viemäriin kun eivät keskenään rupattelultansa viitsineet palvella matkustajia. Yleisestikin ottaen CSA:lla henkilökunta oli maissa ja ilmassa hymyttömintä ja palveluhaluttominta, mitä ikinä olen kokenut. Kokenut olen n. 10 eri reittilentoyhtiötä, myöhästymisiä on sattunut, mutta ne muut lentoyhtiöt ovat hoitaneet aina mallikkaasti.


      • ..............
        Tenuli kirjoitti:

        mutta kone lähti kolme tuntia myöhässä Prahasta. CSA ei missään vaiheessa kuuluttanut mitään. Kun pari tuntia oli kulunut koneen aiotusta lähtöajasta, monitoriin ilmestyi uusi lähtöportti, mutta ei edelleenkään lähtöaikaa. Uudella portilla puolisen tuntia odoteltuamma lopulta tuli uusi lähtöaika. Lopulta sitten nälkäisinä pääsimme matkaan, koneen tarjoilu oli puoli kuppia kahvia ja pieni kylmä voileipä. Loput kahvit henkilökunta kaatoi viemäriin kun eivät keskenään rupattelultansa viitsineet palvella matkustajia. Yleisestikin ottaen CSA:lla henkilökunta oli maissa ja ilmassa hymyttömintä ja palveluhaluttominta, mitä ikinä olen kokenut. Kokenut olen n. 10 eri reittilentoyhtiötä, myöhästymisiä on sattunut, mutta ne muut lentoyhtiöt ovat hoitaneet aina mallikkaasti.

        Ei kai CSA:lla ole maissa omaa henkilökuntaa? Ymmärtääkseni palvelut on ostettu muualta. No, kyllähän myöhästymisistä on tapana joku tekosyy ilmoittaa. Finnairkin aina ilmoittaa tekosyyn (sää, tekninen syy jne...) ja asiakaspolot ovat tällä tyytyväisiä :)
        Itse olen CSA:lla saanut asiallisen palvelun ja matkat ovat sujuneet ongelmitta.

        Euroopan sisäisillä 1-2 tunnin lennoilla ei nykyään saa kahvia ja sämpylää kummempaa tarjoilua, yleensä ei saa enää edes sitäkään. Sen takia en tarjoiltua ruokaa lähtisi ollenkaan arvostelemaan.

        Oma järkyttävin lentokokemus oli samoin Kööpenhamina - Praha välillä, kyseessä oli SAS, kone joku pieni, vanha, ja uskomattoman likainen potkuriturbiini. Penkkiverhoilut repsotti, lattiamatto oli puhkikävelty jne.. Huono lentosääkin sattui, ja kyyti oli kerrassaan epämiellyttävää. Tunnetustihan SAS:lla ei mitään saa ilmaiseksi, eikä se minua edes haittaa. Raskin kyllä kahvistani maksaakin, niin koneessa kuin maissakin. Henkilökunta oli totista ja työhönsä kyllästyneen näköistä. Mutta kyllä kone pitäisi siivota, se on vähintä mitä henkilökunta voisi palkkansa eteen tehdä.


      • Irja
        Tenuli kirjoitti:

        mutta kone lähti kolme tuntia myöhässä Prahasta. CSA ei missään vaiheessa kuuluttanut mitään. Kun pari tuntia oli kulunut koneen aiotusta lähtöajasta, monitoriin ilmestyi uusi lähtöportti, mutta ei edelleenkään lähtöaikaa. Uudella portilla puolisen tuntia odoteltuamma lopulta tuli uusi lähtöaika. Lopulta sitten nälkäisinä pääsimme matkaan, koneen tarjoilu oli puoli kuppia kahvia ja pieni kylmä voileipä. Loput kahvit henkilökunta kaatoi viemäriin kun eivät keskenään rupattelultansa viitsineet palvella matkustajia. Yleisestikin ottaen CSA:lla henkilökunta oli maissa ja ilmassa hymyttömintä ja palveluhaluttominta, mitä ikinä olen kokenut. Kokenut olen n. 10 eri reittilentoyhtiötä, myöhästymisiä on sattunut, mutta ne muut lentoyhtiöt ovat hoitaneet aina mallikkaasti.

        Ovatko he siinä koneessa ihan matkustajien edessä kaataneet loput kahvit viemäriin? Havytöntä!!!
        Missä sellainen viemäri siellä on? Ettei vaan tulisi joskus mentyä vahingossa istumaan sen kohdalle!!! Oksettaa!


      • Tenuli kirjoitti:

        mutta kone lähti kolme tuntia myöhässä Prahasta. CSA ei missään vaiheessa kuuluttanut mitään. Kun pari tuntia oli kulunut koneen aiotusta lähtöajasta, monitoriin ilmestyi uusi lähtöportti, mutta ei edelleenkään lähtöaikaa. Uudella portilla puolisen tuntia odoteltuamma lopulta tuli uusi lähtöaika. Lopulta sitten nälkäisinä pääsimme matkaan, koneen tarjoilu oli puoli kuppia kahvia ja pieni kylmä voileipä. Loput kahvit henkilökunta kaatoi viemäriin kun eivät keskenään rupattelultansa viitsineet palvella matkustajia. Yleisestikin ottaen CSA:lla henkilökunta oli maissa ja ilmassa hymyttömintä ja palveluhaluttominta, mitä ikinä olen kokenut. Kokenut olen n. 10 eri reittilentoyhtiötä, myöhästymisiä on sattunut, mutta ne muut lentoyhtiöt ovat hoitaneet aina mallikkaasti.

        palatessa CSA. Noita kun vertailee niin kokemukseni oli että Finskin henkilökunta oli hyvin passiivista ja "ateria" mitätöntä. Koneen edelliset matkustajat olivat tyhjentäneet antimien varastot, eikä meitä varten täydennystä ehditty tehdä. Paluu Prahasta CSA:lla oli moninverroin mielyttävämpi kokemus. Lentokapteeni kuulutteli usein missäpäin lennellään. Lentoemot hymyilivät, palvelivat auliisti eivätkä lorottaneet kahveja "viemäriin" vaan kävivät usein kysymässä jotta sisiko olla lisää kahvia. Paljonhan tietysti riippuu siitä kummonen henkilökunta osuu kohdalle. Näinhän se on kaikilla lentoyhtiöillä, joita olen käyttänyt.


      • Kaisa Korhonen
        oldengine kirjoitti:

        palatessa CSA. Noita kun vertailee niin kokemukseni oli että Finskin henkilökunta oli hyvin passiivista ja "ateria" mitätöntä. Koneen edelliset matkustajat olivat tyhjentäneet antimien varastot, eikä meitä varten täydennystä ehditty tehdä. Paluu Prahasta CSA:lla oli moninverroin mielyttävämpi kokemus. Lentokapteeni kuulutteli usein missäpäin lennellään. Lentoemot hymyilivät, palvelivat auliisti eivätkä lorottaneet kahveja "viemäriin" vaan kävivät usein kysymässä jotta sisiko olla lisää kahvia. Paljonhan tietysti riippuu siitä kummonen henkilökunta osuu kohdalle. Näinhän se on kaikilla lentoyhtiöillä, joita olen käyttänyt.

        Olen kerran elämässäni lentänyt ja voin sanoa, että finnairin palvelut ovat erinomaisia! Henkilökunta osaa olla tiukkakin kun on pakko saada ihmiset rauhalliseksi ennen lentoasemalle saapumista.
        Ruoka oli hyvää ja vesikin maistui. En vaan saanut sitä pastasalaattia kokonaan nostettua haarukalla...
        Voin hyvällä omatunnolla suositella finnairia.


      • prag

        lensin CZA:lla Amsterdam-Praha-Amsterdam tuossa jokunen viikko sitten, lyhyt lento (vähän päälle tunnin), mutta mielestäni palvelu pelasi hyvin, mukava henkilökunta, ei moittimista.


    • Vihainenmatkustaja

      Istun täällä koneessa ja oon istunut jo 3 h 20 min koska koneessa on teknisiä vikoja ja nyt ollaan kuulutettu jo pari tuntia et joku tulee korjaamaan koneen teipillä xd mitään ei tosin oo tapahtunut ja ainoo asia mitä korvaukseks meille ollaan tarjottu on vettä ja jotain mehua

      • Prankki

        Finnairin koneessa istuttiin joskus tuntikaupalla Seutulassa kun eivät saaneet sulateltua siipiä jne. Kaamea kemikaalikäry levisi pitkäksi aikaa matkustamoon. Me saimme jopa ḱáhvikupilliset lohduksi...


    • Juukkkis

      Meiltä varas vei tuliaisia Phahan ja Hesan (n.75 ekee) välillä 29.10.2017 lähteneellä lennolla.

      • Juukkkis

        Matkatavaroista, ruumaan menevistä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe