4v puree vaatteet pilalle

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

Meillä 4v tyttö on purrut lähes kaikki vaatteensa pilalle,hihansuut,helmat,housut ja jopa pussilakaan on purrut reikiä.Olen kieltänyt ja selittänyt,olin pitkään ostamatta uusia vaatteita ja luulin jo että ongelma on ohi-jouluksi kun sitten ostin vaikka miten hienoja yöpaitoja ja muita niin jopa oli nekin purrut pilalle!Uudet ulkokäsineet myös oli purrut ihan pilalle...olisin mielelläni antanut vaatteet eteenpäin,mutta nyt eivät kelpaa kenellekään!

7

3153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitsintti

      Älä anna uusia vaatteita vaan pistä käyttämään purtuja ja reikäisiä. Serkkuni teki vähän samaa: leikkasi saksilla reikiä vaatteisiin jotta saisi uusia.

      Toinen vaihtoehto on että otat tytön mukaan ostoksille ja ostat vain niitä vaatteita mitä tyttö haluaa ja toivot ettei hän sitten purisi niitä kun on kerran itse ne valinnut. En kyllä usko tämän toimivan.

    • ha-lloo

      Jos sun ainut syy valitukseesi on se, ettet nyt voi laittaa vaatteita eteenpäin, nin haloo. Jos olisit esittänyt lauseenkin siitä, miten huolettaa, kun hampaat vääntyy, tai, että miksi nelivuotiaan pitää kaikki saada hampaisiinsa, niin olisin voinut jotain asiallista vastata, mutta tuossa muodossa kirjoitukseesi ei oikein voi kuin ihmetellä onko joku noin hölmö, ettei tajua mikä tuossa oikeastaan on suurempi pulma; vaatteet menee pilalle vai se, miksi lapsi tekee noin.

    • muutaman paidan jälkeen

      se, kun aloin tunkemaan väkisin tytölle vauvamme tuttia suuhun (siis ei tokikaan saamaa kuin mitä vauva käyttää), kun vaan havaitsinkin ettää kaulus on suussa. Ongelma alkoi siitä kun vauva tuli laitokselta kotiin. Toki samaan aikaan kiinnitin huomiota enemmän siihen, että aloin olemaan enemmän läsnä silloin kun olin tytön seurassa.

    • kasvattaja

      Sinun onkin aika siirtyä pohtimaan mikä on se asia mikä saa kaiken puremisen alkuun. Tässäpä muutamia pohtimisen aiheita. Onko lapsella mieluisaa tekemistä joka vie huomion kyseisestä toiminnoista. Tuleeko se jännitystilojen yhteydessä ( videot) pelkotilat, illalla katsotut jutut ym.... Jos vähänkin epäilet tuota jätä ne kokonaan pois ja anna aikaasi lapselle, lue kirjoja ,ota mukaan siivoukseen, ruuanlaittoon , kukkien mullanvaihtoon, kylvä siemeniä ja seuraa kasvua,tarkkaile luontoa lenkkeillen . Anna hänen siirtää kotiin tultua ajatukset paperille . Aika kuluu ja hihansuut pysyy kuivana, Anna sakset, maalarinteippiä ja liimaa, paperia, myös jätemainos ym. kierrätyspaperit ovat mainioita ajankulua askarteluun.Jätä kaupassa shoppailut , lapset väsyy moiseen. Opettele katselemaan asioita lapsen silmin. Mitkä asiat sieltä nousee pinnalle kun perehdyt tarkemmin tue niitä asioita mitä hän rakastaa. Olen varma että pureminen jää sen myötä.Hauskaa kevättä!

      • 6v+5kk äiti

        Meillä kohta 6 täyttävä poika tekee samaa.. aloitti noin 4 vuotiaan..olen yrittänyt kaikkea ja ei auta.. tarhassa syö paitojen kaulukset ja hanskat. kotona kun näen tekevän näin niin pyydän ottamaan paidan pois.vinkkejä kanssa kaipailisin! tekee sitä leikkiessään,kun luen satuja,videoita katsellessa ym.alkuun luulin että on pelkotiloja tai tylsistymistä mutta ei kun tekee melkein joka käänteessä.Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan niin sanoo vain että kun maistuu niin hyvälle.Olen jo pari kertaa uhannut tutilla niin hänen mielestä se oisi kivaa kun hän saisi tutin??Onhan sillä poliisillakin tutti jonka mainoksen on nähnyt tv:ssä..


      • ????
        6v+5kk äiti kirjoitti:

        Meillä kohta 6 täyttävä poika tekee samaa.. aloitti noin 4 vuotiaan..olen yrittänyt kaikkea ja ei auta.. tarhassa syö paitojen kaulukset ja hanskat. kotona kun näen tekevän näin niin pyydän ottamaan paidan pois.vinkkejä kanssa kaipailisin! tekee sitä leikkiessään,kun luen satuja,videoita katsellessa ym.alkuun luulin että on pelkotiloja tai tylsistymistä mutta ei kun tekee melkein joka käänteessä.Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan niin sanoo vain että kun maistuu niin hyvälle.Olen jo pari kertaa uhannut tutilla niin hänen mielestä se oisi kivaa kun hän saisi tutin??Onhan sillä poliisillakin tutti jonka mainoksen on nähnyt tv:ssä..

        Oletko kysynyt päiväkodista mitkä tilanteet sen tekevät vai onko vielä käsittelemättä. Siellähän ei ainakaan katsota tv ohjelmia


    • Anonyymi

      Joillakin lapsilla vain on tuo tarve . On olemassa kaulakorutyyppisia "puruleluja" imeskelyyn. En nyt tiedä mistä niitä voi tilata, mutta joku voisi tietää .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe