Käytin ennen Livial Hormonihoitoa lääkärin määräyksestä, lopetin sen noin 5 vikkoa sitten sen jälkeen olen popsinut Femal Balance luontaistuotelääkettä, mutta kuumiaaaltoja tulee noin 1,5-2 tunnin välein muuten kaikki ok. Onko muilla kokemuksia loppuuko Kuumataallot näillä lääkkeillä, vai pitääkö aloittaa uudestaan Livial lääkitys ?? =(
Kuumat aallot
14
13358
Vastaukset
- kaikki pois
Ne kuumat aallot kyllä vähenevät ja lakkaavat nopeammin kuin luuletkaan. Jätä tuo pillereiden popsiminen, niissä on paljon sivuvaikutuksia ja joutuu ojasta allikkoon.
- OIKEASTI
tietää, onko kertarutina parempi kuin vuosien kitinä, eli: jos yrittää kestää menopaussin hormonikeikauksen "kuin mies" eli ilman hormonikorvausta, pääseekö siitä todella selvemmin ja nopeammin yli, kuin lääkkein hidastamalla ja kiertelemällä sitä, mikä on väistämätöntä?
Tätä kun ei voi kertoa kukaan muu, kuin se joka on itse kokenut. Löytyykö urheita? - minäkin haluaisin
OIKEASTI kirjoitti:
tietää, onko kertarutina parempi kuin vuosien kitinä, eli: jos yrittää kestää menopaussin hormonikeikauksen "kuin mies" eli ilman hormonikorvausta, pääseekö siitä todella selvemmin ja nopeammin yli, kuin lääkkein hidastamalla ja kiertelemällä sitä, mikä on väistämätöntä?
Tätä kun ei voi kertoa kukaan muu, kuin se joka on itse kokenut. Löytyykö urheita?tietää!? että meneekö hikoilut ym. vaihdevuosivaivat ohi nopeemmin ilman lääkkeitä?
- yksilöllistä
OIKEASTI kirjoitti:
Tätä kun ei voi kertoa kukaan muu, kuin se joka on itse kokenut. Löytyykö urheita?Miten kestät menopaussin riipuu niiden vaikeudesta. Kokemukset kun ovat aina subjektiivisia ja toinen kestää paremmin kuin toinen.
Nopeammin oireet menevät ohi ilman lääkitystä, mutta toisilla oireita voi olla vuosia ja ne vaihtelevat. Itselläni on ollut kuukautiset poissa vuoden ja oireita on ollut noin 3 -vuotta.
Olen sitkeillyt ilman hormoonilääkitystä, mutta oireet ovat olleet toisinaan hyvin vaikeita. Unettomuus, kivut ja säryt ( erityisesti kovat päänsäryt ja niveloireet. Ihmissuhteisiin on vaikuttanut erityisesti mielialanvaihtelut ja iloisesta reippaasta henkilöstä on tullut alakuloinen, hajamielinen ja negatiivisesti asioihin suhtautuva henkilö. Unettomuus, turvotus ja säryt ovat hankalampia, koska ne vaikuttavat työkykyyni. Unilääkkeitäkään en halua syödä kuin tilapäisesti. Kokeilin hormoonikorvaushoitoa, mutta lopetin lyhyeen, koska tilanne vain paheni. On kai vain kestettävä ja luotettava, että menevät ohi pian. ( Oireeni ovat siis vaihdelleet runsaasti näiden vuosien aikana. Ensimmäien vuosi oli vain kuumuutta, hikoiluja ja lieviä unihäiriöitä. Nyt vasta viimeinen vuosi on ollut näitä vaikeita oireita.)
- paino
Nousee kovasti.OLen syönyt nyt vajaa vuoden.Apua on ollut kuumiin aaltoihin ja ole saanut nukutuksi hyvin.Tuo painon nousu hirvittää..Ruokavalio on ollut todella terveellinen,Liikuntaakin harrastan monta kertaa viikko.Huomiseta lopetan tulkoon miten paljon vaan aaltoja.Onko muilla samanlaisia kokemuksia Livalin käytöstä?
- siis ja siis
aaltoa sinne ja aaltoa tänne, hirveetä.
en ole käyttänyt mitään hormonihoitoa ennen kuin nyt gynegol. määräsi minulle tälläisen uuden tuotteen,Divina, jolla pitäis vuotoa tulla.
Divinaa käytetään nyt puolivuotta, ja sen jälkeen siirrytään vähemmän hormoonia sisltävään hoitoon.
Kuukautiset viimeksi joulukuussa, viimekesänä pois kokonaan. Tämän pitäis auttaa myös tähän hikoiluun. Saa sitten nähdä, alkaako vuotoa, ja väheneekö vaivat. - ne aallot
Aina niitä tulee, niille joille tulee. Ja ne joille ei niitä tule ovat suunapäänä antamassa neuvojaan. "Jätä kaikki pois" on se tavallisin neuvo. Helppo toteuttaa jos ei ole kunnon vaihdevuosioireita itsellään. Kuumat aallot ovat jokaisen OMIA ja niiitä ei voi ajallisesti lyhentää tai pidentää lääkityksellä tai ilman, Joten "kärsi vaan, niin loppuvat nopeammin" EI todellakaan pidä paikkansa. Ne kestävät sen aikaa kun kestävät ja loppuvat sitten pikkuhiljaa harventumalla, eivät kertarysäykseen. Kaikki lääkitys ja luontaisvalmisteet ovat tarpeellisia, jos niillä saa parempaa elämänlaatua. Ajatelkaa asia niin, että monet jotain muuta sairautta sairastavat syövät jatkuvasti monenlaisia lääkkeitä, jotka heikentävät esim. vastustuskykyä, tai ohentavat ihoa ym. Ja heille annetaan kaikki tuki. Mutta kun on kyse vaihdevuosilääkkeistä, niin johan kellot kalkattaa. Antakaa ihmisten itse päättää, mitä käyttää ja kuinka kauan. Sehan on hänen henkilökohtainen elämänlaatunsa, mistä on kyse.
- 57 v
Kokemukseni mukaan kuumiin aaltoihin ei auta muu kuin hormonikorvaushoito. Itse lopetin korvaushoidon viiden vuoden käytön jälkeen noin vuosi sitten. Luontaistuotteita olen käyttänyt aluksi meno?, joka sitten todettiin aiheuttavan mahd. maksavaurioita. Sitten olen käyttänyt Pro balancea. Enpä osaa sanoa auttaako, aaltoja tulee vieläkin. Välillä rauhallisemia aikoja ja sitten taas alkaa. Olen jäänyt pois työelämästä, joten päätin lopettaa hoidon. Jos olisin töissä ei taitaisi onnistua. Nyt ajattelin ostaa jotain uutta tuotetta. Onpahan ainakin psyykkisenä apuna ja ainahan voi toivoa:jospa tämä auttaisi.
Heti alussa lopettaessani oli tosi vaikeaa, nyt on helppojakin päiviä ja kausia. Olenkin sitä mieltä että korvaushoito vain siirtää vaihdevuosia ja jos haluaa korvaushoidosta eroon oireet on vain kestettävä. Pikkuhiljaa helpottaa.- korvaushoito
vaihdevuosia, vaan jokaisella naisella on OMAT vaihdevuodet ja jokaisen naisen oireet on erilaiset. Vaihdevuodet kestävät tietyn henkilökohtaisen ajan ja korvaushoito ei lyhennä, eikä pidennä niitä. Ja se "kestä, kestä" hömpötys saisi jo loppua. MIKSI pitäisi kestää, kun siihen on lääke joka HUOM: ei ole ylimääräinen tuote, vaan elimistön omaa hormonia KORVAAVA tuote. Eli samaa ainetta/hormonia on naisessa ollut ja kun se loppuu äkisti, nii tulee oireita. Joihin taas käytetään korvauslääkitystä, josta tässä nyt metelöidään.. Kukaan ei ole toiselleen sanomaan, mikä on parhaaksi, vaan ihminen itse päättää siitä kohdallaan. lopettakaa tuo toisten naisten pelottelu ja moittiminen. Kuka lopettaa ja "kärsii" kunnialla oireensa ja kuka nauttii elämänlaadustaan lääkkeen voimin? Entä sitten..
- jo kaupastakin loppu
korvaushoito kirjoitti:
vaihdevuosia, vaan jokaisella naisella on OMAT vaihdevuodet ja jokaisen naisen oireet on erilaiset. Vaihdevuodet kestävät tietyn henkilökohtaisen ajan ja korvaushoito ei lyhennä, eikä pidennä niitä. Ja se "kestä, kestä" hömpötys saisi jo loppua. MIKSI pitäisi kestää, kun siihen on lääke joka HUOM: ei ole ylimääräinen tuote, vaan elimistön omaa hormonia KORVAAVA tuote. Eli samaa ainetta/hormonia on naisessa ollut ja kun se loppuu äkisti, nii tulee oireita. Joihin taas käytetään korvauslääkitystä, josta tässä nyt metelöidään.. Kukaan ei ole toiselleen sanomaan, mikä on parhaaksi, vaan ihminen itse päättää siitä kohdallaan. lopettakaa tuo toisten naisten pelottelu ja moittiminen. Kuka lopettaa ja "kärsii" kunnialla oireensa ja kuka nauttii elämänlaadustaan lääkkeen voimin? Entä sitten..
mutta loogisesti: kun syö korvaavia naishormoneja, mitä sitten tapahtuu, kun niiden käyttö lopetetaan? eikö tule "oireita, jotka johtuvat hormonitason äkillisestä laskusta"?
toisekseen: miten voidaan sanoa, että vaihdevuosioireet johtuvat naishormonien *äkillisestä* vähenemisestä, kun tuota mylläkkää kestää jopa 10 v? joku heikun-keikun meininki siellä näköjään jatkuu ja jatkuu ja...
onkohan liian myöhäistä vaihtaa sukupuolta? - ei ja
jo kaupastakin loppu kirjoitti:
mutta loogisesti: kun syö korvaavia naishormoneja, mitä sitten tapahtuu, kun niiden käyttö lopetetaan? eikö tule "oireita, jotka johtuvat hormonitason äkillisestä laskusta"?
toisekseen: miten voidaan sanoa, että vaihdevuosioireet johtuvat naishormonien *äkillisestä* vähenemisestä, kun tuota mylläkkää kestää jopa 10 v? joku heikun-keikun meininki siellä näköjään jatkuu ja jatkuu ja...
onkohan liian myöhäistä vaihtaa sukupuolta?hurlumhei. Vaihdevuosioireiden alkaminen johtuu hormonitasapainon muutoksesta. Eli estrogeeniä ei erity tarpeeksi enää. Siis oire johtuu siitä, että estrogeenin tuotanto on vähentynyt nopeasti. Jos muutos on hidas, ehtii elimistö sopeutua siihen, ja oireet ovat silloin vähäisemmät. Oireet voivat kestää hyvinkin pitkään tai loppua vuodessa. Korvauslääkityksessä pyritään pitämään estrogeenitasapaino mahdollisimman tasaisena ja pienenä. Ajan myötä, kokeilemalla pienempää annostusta, lääkitystä vähennetään tasaisesti, jolloin elimistö tottuu pikkuhiljaa aina vaan pienempään määrään, kunnes lääkitys voidaan lopettaa ilman suurempia oireita. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa, että lisarautalankaa pitäisi tilata?
- RS 57
korvaushoito kirjoitti:
Olen kanssasi täysin samaa mieltä!
- kuumataallot
Minulla ei kuumataallot loppuneet luontaistuotteilla, mutta lievittyivät. Itselläni kuumataallot olivat oireista helpompia ja siksi olenkin kiinnostunut Livialista. Olet käyttänyt sitä ja olisi kiva kuulla miten se sinulle sopi ja mitä sivuoireita ilmeni. Oliko alussa oireita jotka häviävät myöhemmin? Kysyn Livialista " Livial , huolestunut"
- mummi-56
Käytin Livial-Hormonikorvaushoitoa, mutta lopetin kun kuulin kaikellaista juttua Hormonihoidoista eli lisääntyvää Syöpäriskiä sun muuta, ei ollut mitään sivuoireita Livialista, no ainut oli epäsäännölliset kuukautiset loppuivat kokonaan mutta se oli hyvä juttu = ), kokeilen nyt vaan noilla luontaistuotteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1041720Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2121333- 731323
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521039- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei18863- 42847