onko muilla ongelmaa, ettei voi hillitä koiralle lässytystä ja vauvaäänellä puhumista... minulla on. ja tiedän erittäin hyvin, että se syö auktoriteettiani koiran silmissä ja huomaan sen siinä ettei koira tottele minua niin hyvin kuin puolisoani. jotenkin tuntuu vaan, että mitä iloa koko koirasta on jos ei voi halia sitä ja ottaa sitä vaikka sohvalle viereen ja lässyttää. nehän on niin söpöjä! olisi kai pitänyt ottaa vähemmän söpö koira :)
vai pitäisikö hankkia oikea vauva. blaah.
lässynlässyn
6
665
Vastaukset
- lässytyksestä
Sama juttu, automaattisesti puhe siirtyy lässytysvaihteelle, kun näen jotain söpöä.. :)
koiran tai vauvan.. Minkäs teet? :)
Eihän millekään suloiselle voi puhua normaalisti! =) sekä sohvalla pussailu ovat minusta ainakin ookoo ja ihan luonnollinen asia: tottakai lemmikkiään saa ja pitääkin hellitellä! Ei kai liene mitään järkeä ajatuksessa, että ottaa lemmikin, jota sitten EI SAA hellitellä! Koko ajanko sitä pitäisi kohdella kuin jotakin hylkiötä ja jättää se täysin huomiotta, ettei vain sen ego jotenkin paisuisi liian isoksi!
Kysehän on siitä, että sinä määräät, mitä kulloinkin tehdään, ja koira tekee sitä mitä sinä haluat. Silloin on kaikki kuten koiran ja ihmisen välillä tulee ollakin. Kyllähän minäkin liirumlaarutan kaikkia neljää koiraani täysillä ja tuntitolkulla silloin kun haluan, vaan sitten kun sanon jotta nyt riittää, mene pois, niin sitten riittää ja se menee pois. Ja kun käsken tulemaan tänne, se tulee taas. Kun leikkaan kynnet, se antaa tehdä sen ilman pienintä mutinaa. Ja niin edelleen.
Jos olet sitä mieltä, että puolisoasi koira tottelee paremmin, niin ei syy ole välttämättä siinä, että sinä lässynlässytät enemmän. Syy on todennäköisesti siinä, että et pääse irti siitä pehmovaiheesta silloinkaan, kun on toiminnan aika, eli sinun pitäisi käskyttää muita käskyjä kuin niitä pussailukäskyjä!
Sinun on tehtävä koiralle selväksi, että kun sinä käsket, niin silloin on toteltava, tai ei hyvää seuraa. Sillä että käsketkö koiraa olemaan haukkumatta, tulemaan tänne, pysymään paikallaan, antmaan tassua vai pussailemaan ja lässynlässyttämään, ei ole merkitystä.
Olennaista on, että sinä määräät tahdin. Hoksaatkos jutun juonen?
Peeäs: niitä vauvojakin kannattaa hankkia sitten vasta, kun osaa koiran käskyttää. Ettei tule lisää niitä vanhempiaan pomottavia kauhukakaroita, joita valitettavasti kuulee ja näkee lähes päivittäin esim. kauppojen kassajonoissa...- lässytetään
pikkukoirille etenkin, sitten ollaan taas tiukkoina, kun on sen aika. pikkukoirat varsinkin on mun lisäksi luikerrelleet mieheni sydämeen salakavalasti...
Kyllä minäkin rutistelen 13-viikkoiata pentuani ja sanon "pikkunen", mutta olen myös melko tiukka enkä epäröi komentaa pentua, kun se puree mattoja tai ottaa ulkona jotakin sopimatonta. Minunkin mielestäni lepertely kuuluu asiaan, kunhan se ei ole ainoa tapa puhua koiralle.
- Vennieetu
Meilä ei lässytetä lapsille eikä eläimille.
Kun koiraa hellittelee, senkin voi hoitaa normaalisti puhumalla.
Vauvallekaan ei kannata lässyttää, lapset matkivat kaikkea kuulemaansa. On parempi oppia heti puhumaan normaalisti kuin lässyttämään. - sitä välillä
on kiva leperrellä koiralleen kaikkea ja halia ja pusia, mutta kun on käskyttämisen aika, niin silloin pitää muuttaa ääni ja olemus ihan toisenlaiseksi.
jos koira tekee jotain pahaa, niin torun heti ja pidän hetken mykkäkoulua ja määrään omalle pedilleen. koirani kyllä aina on katunut pikkutempauksiaan ja noin 5-10 minuutin päästä pahanteon jälkeen pyydän koiran viereeni ja ollaan taas parhaat ystävät.
pääasia lienee se, että koira uskoo puhettasi ja tottelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 397359
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 654159
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon363063Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2302995Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452616Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262575- 312116
- 411906
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731797