Sain juuri kutsun N-cleanilta haastatteluun perjantaille. Työ olisi siis kesätyötä kerroshoitajana toukokuusta elokuuhun.
"Onnekseni" eksyin tänne lukemaan kommentteja, sillä monilla on ollut vain huonoja kokemuksia koko firmasta.
Hain hommaa vain siksi etten ole mitään muuta vielä kesäksi saanut. Siivoaminen ei siis oikeastaan kiinnosta minua.. Harkitsen tässä haastattelun perumista.
Mielipiteitä..? -kiitos-
mitä mieltä: n-cleanille
44
8550
Vastaukset
- esimies
Jos sellaista työpaikkaa haet josta kellään ei ole mitään pahaa sanottavaa, saat aika kauan hakea ja tuskin koskaan sellaista löydät.
Esimiehenä sanon, että asioilla on aina kaksi puolta ja työntekijät tahtoo unohtaa omat mokansa.
Hotellisiivous on ihan kiva kesätyö, itsesin sitä monta kesää tein ja ahkera hyvä työntekijä voi tienata ihan hyvin.- kerroshoitajaksi?
että kaikkea ei aina kannata uskoa ja ihmiset tykkäävät erilaisista hommista. Usein myös juuri tyytymättömät ihmiset etsiytyvät tällaisille keskustelupalstoille ja valittavat työpaikastaan. Harvoin sitä pelkästään kehumaan tullaan.
Kuitenkin pieni epäilys työpaikkaa kohtaan aina herää jos siitä näin paljon negatiivisia kommentteja löytää. Ja vielä kun tuo siivoaminen ei mitenkään lähellä sydäntä ole.. - jossain
niin juuri IHAN kiva kesätyö.riippuu firmasta,mutta n-clean ei ole ihan kiva työpaikka.ja ei kukaan tänne varmaan huvikseen kirjoita huonoa kommenttia jos sitä ei ko.firmasta oikeasti ole.kai sitä esimiehenä on helppo sanoo kun ei hommia tarvitse pahemmin tehdä.kinhan istuu ja komentelee muita!!!!!!!
- moppi2
jos jaksat tehdä 16 tuntisia päiviä ehkä pussin pohjalle jotain jää.kohta parikymmentä vuotta siivousalalla olleena en ole IKIPÄIVÄNÄ kuullut positiivista palautetta kyseisestä kusetusfirmasta,mielipiteitä on tullut PALJON,ei ne ihmiset voi kaikki olla "luusereita"(esimiehelle terveisiä).jos nyt välttämättä haluat kesätyöpaikan siivousalalta mene vaikka hakeemaan Iss:iltä,vaikka kurjaa palkkaa maksavatkin(alan palkka)noudattavat ainakin alan työehtosopimusta,en tosiasiassa suosittele mitään,itse en menisi
- HERÄTYS
SIIVOA SINÄ VAAN NIITÄ RAPPUJA TURUSSA, SULLA TUNTUU OLEVAN JOKA SIIVOUSFIRMASTA JOTAIN NEGATIIVISTA SANOTTAVAA, OLETKO SAANUT MONESTAKIN FIRMASTA FUDUT? LUULEN, ETTÄ AIKA MONESTA....
HANKI ELÄMÄ! - moppi2
HERÄTYS kirjoitti:
SIIVOA SINÄ VAAN NIITÄ RAPPUJA TURUSSA, SULLA TUNTUU OLEVAN JOKA SIIVOUSFIRMASTA JOTAIN NEGATIIVISTA SANOTTAVAA, OLETKO SAANUT MONESTAKIN FIRMASTA FUDUT? LUULEN, ETTÄ AIKA MONESTA....
HANKI ELÄMÄ!siivoan niitä rappuja,palkka parempi kun siivous firmassa,en työtäni vaihtaisi siivousliikkeen palvelukseen,sielläkin on oltu.lopareita ei ole vielä koskaan saatu,kolmastoista vuosi meneillään nykyisellä ta:lla.mikä sulla mättää?siivousliikkeet on nykymenollaan juuri johtaneet tämän iänikuisen kiireen(1 ihminen tekee 2 hommat)palkat ei nouse,syystä että alihinnoitellaan kohteet,ei siitä enää siivoojan pussiin mitään kilahda.enkä pidä kaikkia siivousfirmoja negatiivisina,esim.suuremmat firmat maksavat sentään tessin mukaista palkkaa(ei kyllä senttiäkään ylikään)rappusiivouksesta vielä:n-clean voisi INVESTOIDA SEN VERRAN ETTÄ HOMMAISI SINNE VARISUOLLE asianmukaisia työvälineitä!!anteeksi kamalasti jos HERÄTYS on ko.firman "silmäätekeviä"kai sinäkin siivousalan ihmisenä haluat KEHITTÄÄ alaa ja MYÖSKIN nostaa siivousalan ARVOSTUSTA ja PALKKAA? nyt pukkaa päälle ihan semmonen ajatus:HYVÄÄ KEVÄTTÄ SINULLE mä menen siivoamaan niitä rappuja täällä TURKKUSES taas huomenna ja olen tosi tyytyväinen että en ole enää minkään FIRMAN palveluksessa
- kerropas
moppi2 kirjoitti:
siivoan niitä rappuja,palkka parempi kun siivous firmassa,en työtäni vaihtaisi siivousliikkeen palvelukseen,sielläkin on oltu.lopareita ei ole vielä koskaan saatu,kolmastoista vuosi meneillään nykyisellä ta:lla.mikä sulla mättää?siivousliikkeet on nykymenollaan juuri johtaneet tämän iänikuisen kiireen(1 ihminen tekee 2 hommat)palkat ei nouse,syystä että alihinnoitellaan kohteet,ei siitä enää siivoojan pussiin mitään kilahda.enkä pidä kaikkia siivousfirmoja negatiivisina,esim.suuremmat firmat maksavat sentään tessin mukaista palkkaa(ei kyllä senttiäkään ylikään)rappusiivouksesta vielä:n-clean voisi INVESTOIDA SEN VERRAN ETTÄ HOMMAISI SINNE VARISUOLLE asianmukaisia työvälineitä!!anteeksi kamalasti jos HERÄTYS on ko.firman "silmäätekeviä"kai sinäkin siivousalan ihmisenä haluat KEHITTÄÄ alaa ja MYÖSKIN nostaa siivousalan ARVOSTUSTA ja PALKKAA? nyt pukkaa päälle ihan semmonen ajatus:HYVÄÄ KEVÄTTÄ SINULLE mä menen siivoamaan niitä rappuja täällä TURKKUSES taas huomenna ja olen tosi tyytyväinen että en ole enää minkään FIRMAN palveluksessa
kyl n-cleanillakin tes mukaiset palkat maksetaan, työvälineet olaan aina saatu vaihtaa ja nykyaikaista, se on työnjohtajasta kiinni tilaako hän niitä välineitä. Ja työntekijöistä, miten pitävät välineistä huolta, jos ne huolletaan säännöllisesti ja pidetään huolta, niillä siivoa aika kauan.
Se mua ärsyttää että ihmiset, jotka ei koskaan olleet kyseisessä firmassa töissä viitsivät haukkua muiden mukana.
Yleensä ne ketkä kokevat tulleensa huijatuks tai väärinkohdelluks, ovat itse laiskoja ja ammattitaidottomia. Jos näillä sivuilla on aikaa juoruta päivittäin, mitenkäs sit työpaikalla?
Se on tosiasia, että siivousfirmoja on paljon, ja kilpailu on kova, jos haluaa pysyä alalla on välillä pakko tehdä sopimuksia alemmalla hinnalla, että saa kohteita. Entiset ajat on ohi, ja tulevaisuudessa tahti tulee kiristymään entisestään, kaikki ei vaan pärjää. - moppi2
kerropas kirjoitti:
kyl n-cleanillakin tes mukaiset palkat maksetaan, työvälineet olaan aina saatu vaihtaa ja nykyaikaista, se on työnjohtajasta kiinni tilaako hän niitä välineitä. Ja työntekijöistä, miten pitävät välineistä huolta, jos ne huolletaan säännöllisesti ja pidetään huolta, niillä siivoa aika kauan.
Se mua ärsyttää että ihmiset, jotka ei koskaan olleet kyseisessä firmassa töissä viitsivät haukkua muiden mukana.
Yleensä ne ketkä kokevat tulleensa huijatuks tai väärinkohdelluks, ovat itse laiskoja ja ammattitaidottomia. Jos näillä sivuilla on aikaa juoruta päivittäin, mitenkäs sit työpaikalla?
Se on tosiasia, että siivousfirmoja on paljon, ja kilpailu on kova, jos haluaa pysyä alalla on välillä pakko tehdä sopimuksia alemmalla hinnalla, että saa kohteita. Entiset ajat on ohi, ja tulevaisuudessa tahti tulee kiristymään entisestään, kaikki ei vaan pärjää.ja kaunista sellaista,aurinko paistaa ja vapaapäivä,mukava olotila.sitten taas tähän aiheeseen:tessin mukaista palkkaa on maksettava,en ole kuullu natinoita palkoista paljoakaan,MUTTA TYÖVUOROLISTAT,KOHTEIDEN TYÖVÄLINEET,ESIMIESTEN KÄYTÖS TYÖNTEKIJÖITÄÄN KOHTAAN(mitkä tosiasiassa homman hoitaa)eivät kehuja kestä.LUE TÄMÄ VIESTIKETJU ei nämä kaikki vähemmäninnostuneet voi olla AMMATTITAIDOTTOMIA LUUSEREITA,vaan alan ammattilaisia,jotka odottavat sen pikkuriikkisen tilipussin jälkeen että se TYÖNANTAJA arvostaa työntekijää.työnantajista pärjää parhaiten se millä on motivoitunut henkilökunta,eli kohdellaan IHMISENÄ,maksetaan mikä kuuluu,helpoitetaan työtä asianmukaisilla työvälineillä,kannustetaan alan koulutustilaisuuksiin tai ammattitutkinnon suorittamiseen.päivittäin juoruamiseen:suurin osa palstan seuraajista käy katselemassa muiden kuulumisia,eikä juoruilemassa.ei nyt taas muuta hyvää viikonloppua KAIKILLE.ps.työvälineiden huolto ja uusiminen on PÄIVÄNSELVÄÄ työntekijöille jotka on koulutettu ammatiinsa ,PEREHTÄYTYMIS jakso uuden työpaikan työtapoihin ja muihin kiemuroihin olisi hyvä uuteen paikkaan mennessä
- antis.
kerropas kirjoitti:
Se on tosiasia, että siivousfirmoja on paljon, ja kilpailu on kova, jos haluaa pysyä alalla on välillä pakko tehdä sopimuksia alemmalla hinnalla, että saa kohteita. Entiset ajat on ohi, ja tulevaisuudessa tahti tulee kiristymään entisestään, kaikki ei vaan pärjää.hyvä jos koet olevasi oikealla alalla, katso kuitenkin ettei ole kieli kovin ruskeana...
- ?????
antis. kirjoitti:
hyvä jos koet olevasi oikealla alalla, katso kuitenkin ettei ole kieli kovin ruskeana...
Katsos ku pärjään ihan omana itsenäni, itseluottamusta ja kokemusta on sen verran;)
- tätäkin..
Käväisepä www.hel.fi - sivulla avoimissa paikoissa katselemassa. Jos satut asumaan Helsingin liepeillä. Taatusti reilummat työehdot kuin yksityisillä.
- jpc
en suosittele menemistä kyseiseen firmaa.kusettavat todella paljon ja palkka on todella huono n.7euroa/tunti.ja työ on erittäin raskasta varsinkin kesällä.nim.kokemusta on
- ????
ku te kaikki täällä valitatte että teitä kusetetaan joka asiassa, mut kukaan ei kerro missä, voisitko sä kertoa missä asiassa sua on kusetettu?
kesätyöntekijät jotka tulee pystymetsästä eivät osaa eivätkään halua osata siivota kunnolla, heillä on menoja joka viikonloppu, ku on festareita niin paljon, ovat harjoittelijoita ja harjoitteluajan palkkaa maksetaan n.2kk koska ei ole työkekemusta alasta.se lukee tessissakin. - sucks
???? kirjoitti:
ku te kaikki täällä valitatte että teitä kusetetaan joka asiassa, mut kukaan ei kerro missä, voisitko sä kertoa missä asiassa sua on kusetettu?
kesätyöntekijät jotka tulee pystymetsästä eivät osaa eivätkään halua osata siivota kunnolla, heillä on menoja joka viikonloppu, ku on festareita niin paljon, ovat harjoittelijoita ja harjoitteluajan palkkaa maksetaan n.2kk koska ei ole työkekemusta alasta.se lukee tessissakin.eli n-cleanilla harjoitteluaika on 4kuukautta ja palkka 7.14 eli työn raskuuteen nähden erittäin huono.esimiehet ovat inhottavia kaikki,ainakin minulle heidän käytös jäi mieleen alentavana.tai sävy jolla he puhuvat on kuin olisi jokin työkone,muutenkaan työntekijää kyseisessä firmassa ei arvosteta.tuntilistoja vaihdetaan mielin määrin ja työntekijälle vaan soitetaan lyhyellä varoitusajalla,että huomenna töihin.ja jos ei käy niin sitten alkaa tunnitkin vähenemään ja niitä annetaan "suosikeille".esimies muutenkin puhui jatkuvasti selän takana muista työntekijöistä sävyyn:tuon on liian hidas,sille anna seuraavaksi potkut.minusta esimies joka on tuon ikäinen ei kuulu käyttäytyä noin lapsellisesti.sitten esimies jatkuvasti lupasi että palkka nousee ensikuun alussa ja aina kun kysyin niin minua verrattiin muihin,että ei sinulle vielä voi nostaa kun ei ole sille eikä sillekkään nostettu.ja kun vihdoin 4kk koeaika olisi tullut täyteen ja palkka noussu,sain lähteä.syytä ei kerrottu,mutta sen tiedän että työssäni ei ollut mitään vikkaa,koska siitä ei kertaakaan valitettu.tiedän vaan että kyseiselle firmalle tulee halvemmaksi pitää ainoastaan harjoittelijoita ja vain muutamia vakituisia.myöskään tehtävään minua ei koskaan perehdytetty ja valehdeltiin että heti kun voin tehdä yksin niin palkka nousee.(tein aina yksin).eli 1ihminen tekee 2ihmisen hommat.!en todellakaan suosittele!!
- suuresti
sucks kirjoitti:
eli n-cleanilla harjoitteluaika on 4kuukautta ja palkka 7.14 eli työn raskuuteen nähden erittäin huono.esimiehet ovat inhottavia kaikki,ainakin minulle heidän käytös jäi mieleen alentavana.tai sävy jolla he puhuvat on kuin olisi jokin työkone,muutenkaan työntekijää kyseisessä firmassa ei arvosteta.tuntilistoja vaihdetaan mielin määrin ja työntekijälle vaan soitetaan lyhyellä varoitusajalla,että huomenna töihin.ja jos ei käy niin sitten alkaa tunnitkin vähenemään ja niitä annetaan "suosikeille".esimies muutenkin puhui jatkuvasti selän takana muista työntekijöistä sävyyn:tuon on liian hidas,sille anna seuraavaksi potkut.minusta esimies joka on tuon ikäinen ei kuulu käyttäytyä noin lapsellisesti.sitten esimies jatkuvasti lupasi että palkka nousee ensikuun alussa ja aina kun kysyin niin minua verrattiin muihin,että ei sinulle vielä voi nostaa kun ei ole sille eikä sillekkään nostettu.ja kun vihdoin 4kk koeaika olisi tullut täyteen ja palkka noussu,sain lähteä.syytä ei kerrottu,mutta sen tiedän että työssäni ei ollut mitään vikkaa,koska siitä ei kertaakaan valitettu.tiedän vaan että kyseiselle firmalle tulee halvemmaksi pitää ainoastaan harjoittelijoita ja vain muutamia vakituisia.myöskään tehtävään minua ei koskaan perehdytetty ja valehdeltiin että heti kun voin tehdä yksin niin palkka nousee.(tein aina yksin).eli 1ihminen tekee 2ihmisen hommat.!en todellakaan suosittele!!
missä päin suomea tälläinen tapahtuu?
meillä ei tälläisiä ongelmia ole.
Aina voi kysyä haluaako työntekijä tulla töihin jos on sairastapauksia ja sen sellaisia, mut kenenkään ei tarvitse suostua, ketään ei pakoteta.
Joustavuutta kyllä pitää olla molemmin puoliin, eikä kaikkia vapaapäivä toivoomuksia voi toteuttaa, mut parhamme mukaan toteutetaan nekin.
Jokaisen pitää ymmärtää, että tämä on työpaikka ja töihin tullaan silloin kun on työvuoro, omat menot suunnitellaan vapaa päiville, ymmärtää senkin, että esimieheltäkin vaaditaan tulosta! - antis.
suuresti kirjoitti:
missä päin suomea tälläinen tapahtuu?
meillä ei tälläisiä ongelmia ole.
Aina voi kysyä haluaako työntekijä tulla töihin jos on sairastapauksia ja sen sellaisia, mut kenenkään ei tarvitse suostua, ketään ei pakoteta.
Joustavuutta kyllä pitää olla molemmin puoliin, eikä kaikkia vapaapäivä toivoomuksia voi toteuttaa, mut parhamme mukaan toteutetaan nekin.
Jokaisen pitää ymmärtää, että tämä on työpaikka ja töihin tullaan silloin kun on työvuoro, omat menot suunnitellaan vapaa päiville, ymmärtää senkin, että esimieheltäkin vaaditaan tulosta!kyllä ainakin meilläpäin on tapahtunut ihan samanlaisia irtisanomisia, pomon juoruiluja työntekijöistä yms. Ei kannata epäilläkään etteikö töihin tultais kun on työvuoro, työmoraali ainaskin meillä oli hyvä. Mutta jos pomo neuvonantajineen on surkea niin tulosta ei tule, sori vaan.
- kohta ex
???? kirjoitti:
kesätyöntekijät jotka tulee pystymetsästä eivät osaa eivätkään halua osata siivota kunnolla, heillä on menoja joka viikonloppu, ku on festareita niin paljon, ovat harjoittelijoita ja harjoitteluajan palkkaa maksetaan n.2kk koska ei ole työkekemusta alasta.se lukee tessissakin.Ei muuten makseta tuossa firmassa, ne maksaa sen HARJOITTELIJAN palkan koko sen ajan kun olet kesätöissä.Ellet ole joku ihmeen kone joka osaa tehdä työt heti ilman pienintäkään virhettä ja 25 huonetta päivässä niin silloin voit ansaita sen paremman palkan.
Esimiehet sielä on kamalia, ne pompottaa työntekijöitä miten sattuu ja käskee tulemaan kipeenä töihin vaikka olis todistus, kun ei saa ketään ihmistä tilalle.Sielä tehdään lista viikoksi kerrallaan, sä et voi olenkaan suunitella vapaa aikaa.Luottamus mies ei saa mitään aikaiseksi se o0n esimiesten puolella ja juoruaa hgeti jos joku soittaa sille.
Ne ei ole koskaan tyttyväisiä sun työhön...VIRHEITÄ ERI SALLITA.
- JUST JOO
MIKSI SIIS HAET SIIVOUSTYÖTÄ JOS EI KIINNOSTA?
ASENTEELLA EI KIINNOSTA EI KYLLÄ PÄRJÄÄ!- kerroshoitajaksi.
Kiitos mielipiteistänne.
Olen kyllä sitä mieltä että mitä vaan tekee jos oikeasti töitä tarvitsee, eli pakon edessä voisin aivan hyvin siivotakin ja tekisin sitä niin hyvin kuin pystyisin, luulen kuitenkin että pääsen parempaankin paikkaan töihin. - kerroshoitaja
kerroshoitajaksi. kirjoitti:
Kiitos mielipiteistänne.
Olen kyllä sitä mieltä että mitä vaan tekee jos oikeasti töitä tarvitsee, eli pakon edessä voisin aivan hyvin siivotakin ja tekisin sitä niin hyvin kuin pystyisin, luulen kuitenkin että pääsen parempaankin paikkaan töihin.Kyllä ainakin meidän paikkakunnalla on nc:lle töihin pyrkiviä enemmän kuin ottavat.
Itse olen nyt tällä kyseisellä firmalla töissä, ja ihan hyvin on mennyt.Eiköhän työn mielekkyys ja sujuvuus ole paljon omasta asenteesta kiinni,niinkuin työntekotaidostakin.Tietenkin pomon merkitys on suuri työssä viihtymisessä.
Jos lähdet töihin sillä asenteella kuin myös meillä kävi muuan "tähdenlento",niin varmasti et pärjää tässä firmassa.Asenteella:ei kiinnosta tehdä kovalla tahdilla ruumiillista työtä,minä päätän mitä ja miten minä hotellihuoneen siivoan,jätän tavarani juuri sinne minne haluan,respan pyyntöä ei ainaskaan minun tarvitse toteuttaa..
Ihan samanlainen työnantaja NC on kuin SOL,on kokemusta,ISS:lle olisin päässyt,onneksi en mennyt(paikkakunnallamme aivan järkyttävä pomo).
Hyvä ja kysytty kesätyöpaikka on NC:n hotellikohteet. - just joo
miksi noin negatiivinen asenne,kai nyt kysellä saa ei kai ihmistä voi negatiivikseksi tartte heti luokitella,jokainen hakee onneaan ynnä parasta paikkaa työelämässään
- kiristää..
oletpas kiree kun huudat noin, ettei vaan pipo kiristä.. vai liian tiukka työtahti?!
- antisiivooja
kerroshoitaja kirjoitti:
Kyllä ainakin meidän paikkakunnalla on nc:lle töihin pyrkiviä enemmän kuin ottavat.
Itse olen nyt tällä kyseisellä firmalla töissä, ja ihan hyvin on mennyt.Eiköhän työn mielekkyys ja sujuvuus ole paljon omasta asenteesta kiinni,niinkuin työntekotaidostakin.Tietenkin pomon merkitys on suuri työssä viihtymisessä.
Jos lähdet töihin sillä asenteella kuin myös meillä kävi muuan "tähdenlento",niin varmasti et pärjää tässä firmassa.Asenteella:ei kiinnosta tehdä kovalla tahdilla ruumiillista työtä,minä päätän mitä ja miten minä hotellihuoneen siivoan,jätän tavarani juuri sinne minne haluan,respan pyyntöä ei ainaskaan minun tarvitse toteuttaa..
Ihan samanlainen työnantaja NC on kuin SOL,on kokemusta,ISS:lle olisin päässyt,onneksi en mennyt(paikkakunnallamme aivan järkyttävä pomo).
Hyvä ja kysytty kesätyöpaikka on NC:n hotellikohteet.kurjat kokemukset tuosta firmasta, todella kieroa koko systeemi.en suosittele kenellekään.
- muuta....
ei kannata mennä kyseiseen paikaan...itse olin n.3kk kerroshoitajana tuossa firmassa, ja olin ihan hirveetä...=(
- antisiivooja
siis ihan uskomatonta millasia pomoja se firma ensinnäkin palkkaa!äö varmaan nolla kun pitää kavereilta(siis niiltä työpaikan hännystelijöiltä ) kysellä et kelle me vielä annettas potkut.Ainaskin oulussa on pomot buberteetti asteelle jääneitä pikku juoruilijoita joilla on ihan liian isot saappaat.Ehdottomasti kannattaa kiertää kaukaa koko firma,taitaa olla pelkkää kusetusta kaikkineen...
- varkaita
antisiivooja kirjoitti:
siis ihan uskomatonta millasia pomoja se firma ensinnäkin palkkaa!äö varmaan nolla kun pitää kavereilta(siis niiltä työpaikan hännystelijöiltä ) kysellä et kelle me vielä annettas potkut.Ainaskin oulussa on pomot buberteetti asteelle jääneitä pikku juoruilijoita joilla on ihan liian isot saappaat.Ehdottomasti kannattaa kiertää kaukaa koko firma,taitaa olla pelkkää kusetusta kaikkineen...
Sama juttu täälläkin. Esimies pari hännystelijää juoruilee ja järjestelee potkuja mielensä mukaan.
Työvuorolistoja muutetaan päivittäin ja tunteja vähennetään, uhkaillaan ja kytätään.
Mutta muutokset ei koske esimiestä ja kavereita. Itse kusettavat mielettömästi firmaa. Tulevat ja menevät mielensä mukaan, tekevät mitkä työt huvittaa, muuten jättävät tekemättä. Tuntilistan täytössä ovat tosi tunnollisia, pari tuntia palkallista"vapaata" kertyy päivittäin.
Ja kaikki talon tarvikkeet ovat heille tavallinen luontaisetu.
Eli ilmapiiri ja epärehellisyys ovat negatiivisia asioita, itse siivoustyö on ihan mukavaa. Mielenkiinnolla jään seuraamaan pomo& Co:n seuraavia tempauksia. - antisiivooja
varkaita kirjoitti:
Sama juttu täälläkin. Esimies pari hännystelijää juoruilee ja järjestelee potkuja mielensä mukaan.
Työvuorolistoja muutetaan päivittäin ja tunteja vähennetään, uhkaillaan ja kytätään.
Mutta muutokset ei koske esimiestä ja kavereita. Itse kusettavat mielettömästi firmaa. Tulevat ja menevät mielensä mukaan, tekevät mitkä työt huvittaa, muuten jättävät tekemättä. Tuntilistan täytössä ovat tosi tunnollisia, pari tuntia palkallista"vapaata" kertyy päivittäin.
Ja kaikki talon tarvikkeet ovat heille tavallinen luontaisetu.
Eli ilmapiiri ja epärehellisyys ovat negatiivisia asioita, itse siivoustyö on ihan mukavaa. Mielenkiinnolla jään seuraamaan pomo& Co:n seuraavia tempauksia.Ilmapiirihän siitä kärsii kun työpaikalla häärii monenlaista pomoa ja takapirua.Suurin osa työntekijöistä tekee töitä tosissaan ja joutuvat tekemään niidenkin työt jotka istuskelevat pomojen seurana, näitä tyyppejä kannattaa varoa; väärä sana väärään aikaan niin potkut voi tulla tai ainakin tunteja vähennetään. Olisi kyllä luottamusmiehelle töitä, en ole vastaavaan törmännyt yhdessäkään työpaikassa, myöskin ay-maksut peritty palkasta mutta jätetty maksamatta liittoon yms...
- N-Cleanilla
antisiivooja kirjoitti:
Ilmapiirihän siitä kärsii kun työpaikalla häärii monenlaista pomoa ja takapirua.Suurin osa työntekijöistä tekee töitä tosissaan ja joutuvat tekemään niidenkin työt jotka istuskelevat pomojen seurana, näitä tyyppejä kannattaa varoa; väärä sana väärään aikaan niin potkut voi tulla tai ainakin tunteja vähennetään. Olisi kyllä luottamusmiehelle töitä, en ole vastaavaan törmännyt yhdessäkään työpaikassa, myöskin ay-maksut peritty palkasta mutta jätetty maksamatta liittoon yms...
sitten ole luottamusmiestä ?
- antis.
N-Cleanilla kirjoitti:
sitten ole luottamusmiestä ?
On kyllä yksi koko maassa. Aikoi kyllä selvitellä epäkohtia mutta eipä ole vielä ainakaan kuulunut mitään. Kai tuollanen firma saa luottamusmiehenkin hiljaiseksi kuten meidät muutkin. kärsitään vaan nahoissamme.
- kohta entinen nc
Niin no, olen ollut n-cleanilla jo jonkin aikaa töissä ja olen ehtinyt näkemään miten homma toimii. Osaan tehdä työni hyvin vaikka olisi kiirekin, eikä työnkuva itsessään ole ongelma. Sen sijaan ncleanilla on ongelmia työehtospimusten noudattamisessa. Välillä tuntuu että liike on kehittänyt ihan oman tessin minkä mukaan asiat menee. Ammattiliiton ja luottamusmiehen kanssa on keskusteltu useita kertoja ja liitto on perillä ncleanin toimintatavoista. Luottamusmies sanoi, että asia on jo "ylemmällä taholla" ja muutosta on luvassa. Jos haluaa olla ncleanilla kesätöissä tai muuten lyhytaikaisesti, luulen että kaikki on ok, mutta jos jää vakituisesti töihin ja on valveutuneempi työntekijä, niin huomaa miten kurjasti työntekijää vedetään narussa. Työvuorolistat eivät pidä paikkaansa ja työnjohto muuttelee niitä yksipuolisesti sopimatta. Tunteja saatetaan myös vähentää jälkikäteen: siis kaikkia luvattuja ja tehtyjä tunteja ei makseta! Esimerkkejä on paljon. Minun hotellissani ei myöskään mikään tieto kulje. Mistään pikkuasiastakaan ei vaivauduta kertomaan, vaikka ne vaikuttavat olennaisesti työntekoon. Emännät kohtelevat työntekijöitä kuin ilmaa. Minun mittani on täynnä.
- WEWERWERW
Kun te kaikki valitatte että teitä on kohdeltu väärin, ja tässä yks kysyi esimerrkia, niin kukaan teistä ei osaa tarkemmin sanoa missä asioissa teitä on kusetettu????
nyt ei puhutaan esimies käytöksestä, vaan sitä mitkä tessin kohdat on teidän kohdalta ei totetunut?- siistijä
Olisi oikeasti mukava kuulla,miten teitä on kusetettu?
Ettehän te valittajat ihan oikeasti kuulu joukkoon:en jaksa,teen sen mitä itse haluan?
Meidän työpaikalla on kans pari "ihanaa" kaveria,jotka tekee työt omaan tahtiinsa ja sitten kehtaa valittaa kiirettä ja soitella apua ettei vaan itsellä tarvitsisi tahtia kiristää.En tiedä miksi toiset ehtii tehdä työnsä?
Mutta meillä tosiaankin pahimpia valittajia ovat ne laiskat. - oksettaa
siistijä kirjoitti:
Ettehän te valittajat ihan oikeasti kuulu joukkoon:en jaksa,teen sen mitä itse haluan?
Meidän työpaikalla on kans pari "ihanaa" kaveria,jotka tekee työt omaan tahtiinsa ja sitten kehtaa valittaa kiirettä ja soitella apua ettei vaan itsellä tarvitsisi tahtia kiristää.En tiedä miksi toiset ehtii tehdä työnsä?
Mutta meillä tosiaankin pahimpia valittajia ovat ne laiskat.palkat on just ja just tessin mukaisia, työvuorot taas miten sattuu,tunteja poistetaan osalle tulee jatkuvasti kolmen tunnin päiviä;siitä kun maksat lasten hoitomaksut ja matkakulut niin huomaat että talkoopäivä tuli taas. koulutetut ja ammattitaitoiset potkitaan ulos paria päivää ennen koeajan päättymistä ilman perusteita,"ohjaajiksi" palkkataan pomon kavereita joilla ei ole mitään kokemusta alalta.ja miltä kuulostaa se että pomo lupaa kaverilleen tunteja kun "sillä on niin tiukkaa" ja niitä tuntejahan tulee kun irtisanotaan niitä jotka ei kuulu lähipiiriin.
- varmasti on...
siistijä kirjoitti:
Mutta meillä tosiaankin pahimpia valittajia ovat ne laiskat.laiskojakin joka työpaikassa, mutta tuskin me kaikki jotka ollaan oltu kyseisessä firmassa ollaan mitään laiskoja.
Itse en tunnustaudu sellaiseksi, kyllä sitä sai ihan hiki otsassa raataa sitä duunia tuossa firmassa.
Itse risoi juuri se ettei firma noudattanut sitä mitä oli paperilla luvannut.
ei niillä palkoilla elätetä perhettä valitettvasti, kun on yleensä vain osa-aikasta hommaa, vaikka itse tuntipalkka oliski ollut ihan kohtuullinen, tosin aivan paska mulla...
jotain MÄTÄÄ SIINÄ FIRMASSA ON, EI ME KAIKKI VOIF´DA OLLA VÄÄRÄSSÄ,. - R.Nurmi
varmasti on... kirjoitti:
laiskojakin joka työpaikassa, mutta tuskin me kaikki jotka ollaan oltu kyseisessä firmassa ollaan mitään laiskoja.
Itse en tunnustaudu sellaiseksi, kyllä sitä sai ihan hiki otsassa raataa sitä duunia tuossa firmassa.
Itse risoi juuri se ettei firma noudattanut sitä mitä oli paperilla luvannut.
ei niillä palkoilla elätetä perhettä valitettvasti, kun on yleensä vain osa-aikasta hommaa, vaikka itse tuntipalkka oliski ollut ihan kohtuullinen, tosin aivan paska mulla...
jotain MÄTÄÄ SIINÄ FIRMASSA ON, EI ME KAIKKI VOIF´DA OLLA VÄÄRÄSSÄ,.Liittoon vaan yhteys,välittömästi,jos muka jossain mättää.
Kyllä meillä on kaikki kunnossa,heheheheheheee. - Jakkima
R.Nurmi kirjoitti:
Liittoon vaan yhteys,välittömästi,jos muka jossain mättää.
Kyllä meillä on kaikki kunnossa,heheheheheheee.Täytyy sanoa, että itelläni on vaan positiivista sanottavaa ncleanista. Muija on siellä töissä eikä se ole ikinä valittanut. Palkka tulee oikein ja ajallaan. Mielellään se lähtee joka aamu töihin.
- JHS
Jakkima kirjoitti:
Täytyy sanoa, että itelläni on vaan positiivista sanottavaa ncleanista. Muija on siellä töissä eikä se ole ikinä valittanut. Palkka tulee oikein ja ajallaan. Mielellään se lähtee joka aamu töihin.
saman homma mulla, emäntä käy n-cleanilla töissä ja tyytyväiseltä vaikuttaa. Eikä palkoissa ja muissakaan asioissa ole tuntunut ongelmia olevan.
- minäkään
JHS kirjoitti:
saman homma mulla, emäntä käy n-cleanilla töissä ja tyytyväiseltä vaikuttaa. Eikä palkoissa ja muissakaan asioissa ole tuntunut ongelmia olevan.
Mielelläni olen tähän asti lähtenyt töihin ja tykkään olla N-C:llä.
Ja pomotki on mukavia,ainakin meillä. - n-clean herättää
JHS kirjoitti:
että nämä "siipat" on kiinnostuneita tästä siivouspalstalta,ja vastailevat viesteihin.olisi kiva saada muutenkin näiden kahden mielipiteitä tästä siivoojan osasta.hoh,hoh
- Jakkima
n-clean herättää kirjoitti:
että nämä "siipat" on kiinnostuneita tästä siivouspalstalta,ja vastailevat viesteihin.olisi kiva saada muutenkin näiden kahden mielipiteitä tästä siivoojan osasta.hoh,hoh
Niin että työskentelen kyllä itsekin siivoojana, mutta en N-Cleanilla. Siksipä meidän onkin vaimon kanssa helppo tehdä vertailuja. Toki myös työn kuvamme ovat erilaiset. Vaimo siivoaa kauppakeskusta ja minä teen keikkahommaa.
- MiinaK
Onko kellään kokemuksia Oulun N-cleanista? Kerroshoitajaksi olen sinne hakenut, tähän uuteen keskustan hotelliin.. Saako sitä harjottelijan palkkaa kuinka kauan ja millaisia kokemuksia ylipäätään on?
- pandi
Työskentelen itse firmalla ja hyvin menee. Työkaverit mahtavat, pomo reilu ja rahat tulee niin kuin pitää. Ei siivouksen tarvitse olla intohimosi, kyllä tämä monen muun homman voittaa. :)
- pandi
..on totta että suosikit saa työvuorot. Vuorosta saa kyllä kieltäytyä mutta ei siitä hyvää seuraa. Ja neljä kuukautta on todellakin liian pitkä aika sillä 7,14lla varsinkin kun muuta luvattiin. Hommaan oppii kuukaudessakin. Enpä silti usko että on firmasta kiinni, ennemminkin hotellista.
- wäm
pandi kirjoitti:
..on totta että suosikit saa työvuorot. Vuorosta saa kyllä kieltäytyä mutta ei siitä hyvää seuraa. Ja neljä kuukautta on todellakin liian pitkä aika sillä 7,14lla varsinkin kun muuta luvattiin. Hommaan oppii kuukaudessakin. Enpä silti usko että on firmasta kiinni, ennemminkin hotellista.
tällästä porukkaa siellä pyörii;on se niin jännän kiva paikka -tai en mä sittenkän tiedä,ei se olekaan...riippuu siitä kuka kysyy ja millon. saa sitten ihmetellä etä miten ne voi kohdela niin paskamaisesti,ehkä ne tarkoituksella valitsee sinne en mä mitään tiedä tyyppejä, onpahan helpompi kyykyttää!porukkahenki on n-cleanilla aivan omaa luokkaansa.itse sain potkut kun piruilin edellisten potkuista ja hyvä niin, ei sellaista juonittelua olis viitsinyt katsella, mut on se niin jännää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi333605Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi473167Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo593087Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs532970100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es522569Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks352157Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522119Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa601962- 451839
- 491637