Voisitteko auttaa!!

kokoro|||

Olen ala-asteella ja haluaisin opiskella Japania. Olen jo löytänyt muutami linkkejä mutta ne ovat aika huonoja, joten miten voisin opetella Japania??

Ja vielä toinen ongelma, jotkut merkit näkyvät pelkkinä kysymysmerkkeinä, ja en tiedä mistä se asennetaan tuki niille merkeille?

7

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhanPöljä112

      Terve.

      Ellet tahdo Japaninkielen kurssille mikä olisi paras, niin ehdotan seuraavaa:

      1.hommaa oppikirjoja
      2.ensin perusteet,tyyliin heippa minä olen jarmo, mikä sinun nimesi on etc.
      3.hommaa Japanilainen kirjeystävä,paras on meseystävä jonka kanssa voit kirjoittaa livenä ja ehkä jopa mesen kautta soittaa toisillenne jotta voitte keskustella ja kuulet ääntämisen (hyvin tärkeä)
      4.Vaikka et pitäisikään animesta,katso leffoja ja opittuasi jonkin verran Japania, koita tunnistaa puhekielestä sanoja elokuvassa,vuokraa myös kaikenlaisia Japanilaisia elokuvia.
      5.Opera selain jota itse käytän, on kätevä kielen kääntämiseen ja tulkkaa ihan ok Japanilaisen sivun minulle, mutta kirjoituskielen opettelu on myös tärkeää,vaikeaa,mutta tärkeää ja antaa sinulle hyvin paljon jos jaksat opetella.

      :)

      Japaninkieli on omasta mielestäni hyvin kaunis kieli,ja siksi haluan sitä itse opetella,olen aina halunnut :D

      Tärkeintä on että löydät ystävän joka haluaa auttaa sinua opiskelussa.
      Tässä eräs sivu joka on ollut minulle itselleni alussa tärkeä:

      www.apricotweb.com

      aprikoosisivulta löytyy chat jossa tapaat monenmaalaisia,myös Japanilaisia ihmisiä joiden kanssa voit harjoitella Japaninkieltä.
      Monet sivun kävijöistä opettelevat kieltä,ja huoneita on jokaisen tarpeeseen ja taitoon sopivia :))

      Varmaa on että saat uusia ystäviä,rohkeasti vain mukaan! :D

      Iloisiin oppimisiin ja Ganbatte :D voimia opiskeluun :))

      • kokoro|||

        Kiitoksia oikein paljon:) Tykkään katsoa animeja ne on huippuja:) Ja vielä kerran kiitoksia TODELLA PALJON!!!!


      • Hiraganat ja Katakanat
        kokoro||| kirjoitti:

        Kiitoksia oikein paljon:) Tykkään katsoa animeja ne on huippuja:) Ja vielä kerran kiitoksia TODELLA PALJON!!!!

        Tutki, onko paikkakunnallasi Japanin kielen alkeiskursseja esimerkiksi työväenopistossa. Aloittelevalle kielenopiskelijalle on tärkeää, että joku kieltä osaava on opastamassa. Muuten on helppo mennä opiskelussa metsään, ja oppia vääriä kielen käyttötapoja. Japanilainen tapakulttuuri ja ja japanin kieli ovat erittäin tiukasti sidoksissa toisiinsa, joten myös siihen on suositeltavaa tutustua.

        Suosittelen myös, että opiskelet tosissasi myös englantia. Jos haluat jatkaa japanin kielen opintojasi pidemmälle, joudut väistämättä käyttämään englanti-japani-englanti -sanakirjoja ja suurin osa oppikirjoista on myös englanniksi. Suomeksi on erittäin vähän opiskelumateriaalia, varsinkin kun mennään alkeista pidemmälle.

        Aivan aluksi voit kuitenkin aloittaa opiskelemalla hiragana ja katakana tavuaakkoset. Niiden osaaminen on perusta kaikelle muulle japanin kielen opiskelulle (oppikirjoissa ei juurikaan käytetä latinalaisia aakkosia japanin kirjoittamiseen). Lisäksi tavuaakkosia ei ole montaa, n. 45 kappaletta kumpiakin ja ne oppii suhteellisen nopeasti. Muistelen nähneeni ainakin Suomalaisessa kirjakaupassa manga-hyllyssa kana-aakkosten opiskeluun tarkoitettua kirjasta, olikohan vielä suomenkielinenkin...

        Jos astu pääkaupunkiseudulla, niin Helsingin Akateemisessa kirjakaupassa on myös japanin oppikirjoja. Ehkä tunnetuin suomenkielinen oppikirja on Takako Karppisen "Japanin kielen alkeet". Sitä saattaa löytyä jopa lähimmästä kirjastostasi, ja varmasti paikkakuntasi kirjakauppa saa sitä tilattua, ellei löydy suoraan hyllystä. Kirjan kustantaja on Finnlecture, ja siihen saa halutessaan äänikasetin harjoittelun tueksi.

        Kielen oppimiseen mangasta/animesta kannattaa suhtautua siinä mielessä varauksella, että niissä ei juurikaan käytetä normaalissa arkielämässä puhuttavaa kieltä ja tyyliä.


      • nihongo
        Hiraganat ja Katakanat kirjoitti:

        Tutki, onko paikkakunnallasi Japanin kielen alkeiskursseja esimerkiksi työväenopistossa. Aloittelevalle kielenopiskelijalle on tärkeää, että joku kieltä osaava on opastamassa. Muuten on helppo mennä opiskelussa metsään, ja oppia vääriä kielen käyttötapoja. Japanilainen tapakulttuuri ja ja japanin kieli ovat erittäin tiukasti sidoksissa toisiinsa, joten myös siihen on suositeltavaa tutustua.

        Suosittelen myös, että opiskelet tosissasi myös englantia. Jos haluat jatkaa japanin kielen opintojasi pidemmälle, joudut väistämättä käyttämään englanti-japani-englanti -sanakirjoja ja suurin osa oppikirjoista on myös englanniksi. Suomeksi on erittäin vähän opiskelumateriaalia, varsinkin kun mennään alkeista pidemmälle.

        Aivan aluksi voit kuitenkin aloittaa opiskelemalla hiragana ja katakana tavuaakkoset. Niiden osaaminen on perusta kaikelle muulle japanin kielen opiskelulle (oppikirjoissa ei juurikaan käytetä latinalaisia aakkosia japanin kirjoittamiseen). Lisäksi tavuaakkosia ei ole montaa, n. 45 kappaletta kumpiakin ja ne oppii suhteellisen nopeasti. Muistelen nähneeni ainakin Suomalaisessa kirjakaupassa manga-hyllyssa kana-aakkosten opiskeluun tarkoitettua kirjasta, olikohan vielä suomenkielinenkin...

        Jos astu pääkaupunkiseudulla, niin Helsingin Akateemisessa kirjakaupassa on myös japanin oppikirjoja. Ehkä tunnetuin suomenkielinen oppikirja on Takako Karppisen "Japanin kielen alkeet". Sitä saattaa löytyä jopa lähimmästä kirjastostasi, ja varmasti paikkakuntasi kirjakauppa saa sitä tilattua, ellei löydy suoraan hyllystä. Kirjan kustantaja on Finnlecture, ja siihen saa halutessaan äänikasetin harjoittelun tueksi.

        Kielen oppimiseen mangasta/animesta kannattaa suhtautua siinä mielessä varauksella, että niissä ei juurikaan käytetä normaalissa arkielämässä puhuttavaa kieltä ja tyyliä.

        Edellisen kirjoittajan sanoma on tärkeä, ehdottomasti täytyy erottaa toisistaan manga-japani ja esim. se japani, jota turistina käyttäisit. Puhumattakaan, jos businessmiehenä yrität saada liikeasioita hoidettua tms.
        Hyvä alkeisoppikirja on jokseenkin välttämätön. Tuota Takako Karppisen kirjaa löytyy pienempienkin kaupunkien kirjastoista, luulisi löytyvän Helsingistäkin.
        Elokuvista hyviä ovat Hayao Miyazakin elokuvat, niissä puhutaan ns. normaalia, kohtuullisen yksinkertaista kieltä.


      • kokoro|||
        nihongo kirjoitti:

        Edellisen kirjoittajan sanoma on tärkeä, ehdottomasti täytyy erottaa toisistaan manga-japani ja esim. se japani, jota turistina käyttäisit. Puhumattakaan, jos businessmiehenä yrität saada liikeasioita hoidettua tms.
        Hyvä alkeisoppikirja on jokseenkin välttämätön. Tuota Takako Karppisen kirjaa löytyy pienempienkin kaupunkien kirjastoista, luulisi löytyvän Helsingistäkin.
        Elokuvista hyviä ovat Hayao Miyazakin elokuvat, niissä puhutaan ns. normaalia, kohtuullisen yksinkertaista kieltä.

        Arigatoo!!!


      • ...ostoksille!
        kokoro||| kirjoitti:

        Arigatoo!!!

        Molemmat, sekä Karppisen kirja, että hiragana/katakana opas ovat Finnlecturen julkaisemia. Kumpaakin saa ainakin Helsingin Akateemisesta kirjakaupasta hyllystä, ja tilaamalla onnistunee koko maahan. Samat opukset ovat myös Suomalaisen Kirjakaupan valikoimissa.

        Karppinen, Takako: Japanin kielen alkeet
        http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=563602

        Araki-Masonen, Kumi: Hiragana ja Katakana
        http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=4376117

        Sanoit, että olet vielä ala-asteella. Se tarkoittaa, että sinulla on vielä paljon aikaa opetella eikä kannata ahmia liikaa kerralla. Kielten opiskelu on jo taito sinänsä ja siinäkin kehityt aikaa myöten, kunhan olet kärsivällinen ja pidät jalat maassa. Oppikirjat ovat yleensä suunnattu hieman vanhemmille ja niissä saattaa esiintyä sellaisia kieliopillisia termejä, jotka eivät ole vielä sinulle tuttuja. Toivottavasti löydät vaikkapa jonkun alkeiskurssin käyneen, joka voisi olla tukenasi.


      • JOP
        kokoro||| kirjoitti:

        Arigatoo!!!

        Jota käytetään pohjana kansalaisopiston kurssilla, jolla olen mukana. Sivusto on kyllä englanniksi, mutta todennäköisesti kattavin sivu, jonka olen löytänyt...
        http://www.learn-japanese.info/


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe