KÄÄPIÖSNAUTSERI!

käppänät

Kertoilisiko joku, kääpiösnautserin omistaja tai muuten joku rodun tunteva hieman kyseisestä koirasta? Tarkoitan lähinnä siis omia kokemuksia käppänän pidosta? Huonoja ja hyviä puolia? Minkälainen pentuna?

Kaiken mahdollisen tiedon olen kerännyt niistä yleisellä tasolla, mutta olisin halukas kuulemaan omia kokemuksia!! :)

-kiitos! :)

16

9319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koirakko

      kääpiösnautseria. Molemmat uroksia ja temperamenttisia veitikoita. Molemmat ovat jo "eläkeiässä". Nuorempana toinen harrasti agilityä ja sopi siihen hommaan kuin nakutettu.
      Ainoa miinus on kova haukkuminen. Kaikki ilmaistaan ja tomerasti.
      Älykäs, pieni koira. Helppo kuljettaa autossa häkissä (turvallisuus).
      Turkki vaatii hoitoa, kuten varmaan jo tiedätkin.

    • pieni...

      Plussaa on pienikoko (ja suuri ego).
      Koulutettavissa, käy tokoon ja agilityyn.
      Miinusta on trimmaaminen nyppimällä 2x vuodessa sekä haukkuminen.

    • Käppnä

      Kohta 3vuotta täyttää tuo minun kääpiösnautseri ja todella mahtava koira! Pienikoira mutta luonnettalöytyy isonedestä ja ego vielä suurempi. :D Meillä pentuna oli kiltti ei tehnyt tuhojaan ollenkaan. Tietenkin kun se on pieni koira niin eihän se nyt niin saakkaan aikaan mutta ei ollut mitään. Sisäsiistiksi oppi hyvin helposti. Harrastaa sen kanssa pystyy hyvin me harrastetaan agilitya, tokoa, koiratanssia että sopii meilkein lajiin kuin lajiin. :)

      • Käppnä

        Meillä ei ole mitään haukkumis juttuja! Ei ole herkkähaukkuinen ei todellakaan hauku paljoa. Minusta sekin on koulutuksesta kiinni jos sen annetaan ja opetetaan se haukkumaan niin silloin saattaa tulla herkkähaukkuinen. Turkkikin on mielestäni kiva koska ei lähde karvaa jos se oikein hoidetaan 2xvuodessa nyppiminen sekä siistimiset miten kuka haluaa itse siistin vähintään 1xkuussa jotta on koiran näköinen eikä mikään takkukasa. :) Eikä ole sairastellut ollekaan mitään ei ole ollut. :)


      • haukkuherkkä
        Käppnä kirjoitti:

        Meillä ei ole mitään haukkumis juttuja! Ei ole herkkähaukkuinen ei todellakaan hauku paljoa. Minusta sekin on koulutuksesta kiinni jos sen annetaan ja opetetaan se haukkumaan niin silloin saattaa tulla herkkähaukkuinen. Turkkikin on mielestäni kiva koska ei lähde karvaa jos se oikein hoidetaan 2xvuodessa nyppiminen sekä siistimiset miten kuka haluaa itse siistin vähintään 1xkuussa jotta on koiran näköinen eikä mikään takkukasa. :) Eikä ole sairastellut ollekaan mitään ei ole ollut. :)

        Meillä on kyllä aina ollut koiria, käydään kentällä, kisataan jne. Olen itse kouluttajana, mutta silti haukkumien on tiukassa. Tällähetkellä sitruunapanta käytössä ja edelleen haukkuu herkästi.
        Eli ei aina ole opettamisesta kiinni.


      • jeppeliisi
        haukkuherkkä kirjoitti:

        Meillä on kyllä aina ollut koiria, käydään kentällä, kisataan jne. Olen itse kouluttajana, mutta silti haukkumien on tiukassa. Tällähetkellä sitruunapanta käytössä ja edelleen haukkuu herkästi.
        Eli ei aina ole opettamisesta kiinni.

        ---


    • äiskä 37 v.,.,

      menossa, ensimmäinen oli musta, kuoli reilu vuosi sitten 13 vuotiaana, ja nyt on musta-hopea, aivan ihania koiria, tuosta haukkumisesta, ensimmäinen oli kovakin haukkuja, tämä uusi ei hauku muulloin kun haluaa jotain syötävää... Turkki on plussaa, eli siitä ei lähde karvoja, trimmaukset x 2 vuodessa. Me olemme käynttäneet trimmaajalla. Lenkkikaverin saat tosi hyvän jos otat käppänän. Käppänän katse on maailman ihanin...Ja meillä ei ensimmäinen eikä nykyinenkään tehnyt pentuna mitään tuhoja, ei siis mitään. Käppänälle täytyy kylllä jo pentuna olla tosi napakka ettei se ota johtoa porukassa, helposti hämääntyy kun pieni koira, mutta luonnetta kyllä riittää. Huonoja kokemuksia ei juuri ole, minulla molemmat ovat olleet narttuja. Juoksu on kaksi kertaa vuodessa, eikä yhtäkään kohtutulehdusta ole ollut. Uroskoirien ongelmista en osaa sanoa mitään. Ruuan suhteen vähän nirsoja ovat nämä nartut olleet, mutta parempi toisaalta että painoa ei tule ylimääräistä. Tässä muutamia, onnea pennun hankintaan / harkintaan!

    • käppänään ihastunut

      mutta harvoin niitä on myynnissä.vaikka viime vuonnakin suosituin kääpiökoirarotu ja hinnaltaankin "tonnin" koira niin menevät kuin kuumille kiville. olen itse jo vuoden etsinyt käppänää,toivottavasti kohta saisin jo omani :)

      • Axel10

        Innolla odottelemme toukokuuta ja pennun luovutuspäivää.Meille pentu tulee toiseksi koiraksi kultsukan kaveriksi,eikä meillä ole aikaisempaa kokemusta snautsereista.olen monelta taholta kuullut kyllä vain ylistystä ja ihastusta rodun luonteesta!meille löytyi pentu aika helposti Kääpiösnautserien omilta sivuilta.


      • käppänä fani
        Axel10 kirjoitti:

        Innolla odottelemme toukokuuta ja pennun luovutuspäivää.Meille pentu tulee toiseksi koiraksi kultsukan kaveriksi,eikä meillä ole aikaisempaa kokemusta snautsereista.olen monelta taholta kuullut kyllä vain ylistystä ja ihastusta rodun luonteesta!meille löytyi pentu aika helposti Kääpiösnautserien omilta sivuilta.

        ja tuohon "tonnin" koiraan kommentoisin että on jo yli mennyt tuosta hinnat.olen ollut jo 3varauslistalla mutta vielä ei pentua ole riittänyt minulle tai ollut väärää sukupuolta:) ja kaikki pennut on olleet yli tonnin vaikka ei nyt niin huippu vanhemmista ole ollutkaan.suosikki rotu nostanut hintoja mutta käppäna on rodultaan niin ihana että ei se hinta ole ratkaisevassa asemassa.


    • kuusi vuotiaan

      pippurisuola nartun omistaja. Minulla ei ollut aikaisemmin ollut koiraa kun käpsyn otin. Rotu on todellakin vaativa, ja hyvin on mennyt kaikki kuusi vuotta, kun muistaa vain olla sulamatta niille nappisilmille ja veijariluonteelle minkä avuin käppänä voi yrittää huijata milloin mitäkin.

      Meillä ei myöskään koskaan pentuna tuhonnut mitään, haukkuu vieraita hetken, mutta rauhoittuu kun pääsee tutuksi. Koira on ollut terve, jos ei jatkuvia valeraskauksia lueta mukaan. Niistäkin on tosin päästy, kun leikkautin koiran. Käppänä on myös tosi sitkeä kaveri, sitä ei helpolla vatsataudit tai eläinlääkärin nukutuspiikki kaada :)

      Hyviä puolia minun mielestäni on turkki, koska pidän turkin hoitamisesta. En koe nyppimistä mitenkään rasittavaksi toimenpiteeksi ja teenkin sen itse.

      Miinusta on tuo vieraille haukkuminen, mutta sehän kuuluu käpsyn luonteenpiirteisiin :) Meidän koiralle miinus myös siitä, että pelkää pieniä konttausiässä olevia lapsia. Isommat lapset on kyllä kivoja, mutta nuo "neljällä jalalla" liikkuvat ovat neidin mielestä pelottavia otuksia. Myös kaikki pieneliöt, rusakot, oravat, linnut jne. saa meidän neidiltä kyytiä, jos kohdalle osuu.

      Rotu on aivan ihana ja nopea oppimaan, älykäs, omaa perhettä rakastava, sitkeä lenkkeilijä (tosin meillä on havaittavissa jo pientä sohvaperunan tyylistä, kun ikää on karttunut lisää). Tykkään kovasti myös siitä, että käppänä oppii ns. arjen touhujen parissa, ja sille riittää kun kerran asian opettaa. Tietysti koiralla on päiviä jolloin aivot on jätetty narikkaan, mutta niinkai koirilla yleensä.

      Onnea pennun hankintaan. Muista tarkastella kaikki värit läpi sillä eri väristen käppänöiden kohdalla on tiettyjä asioita mitä tulee huomioida.

    • pippurisuolakäppänä

      tervehdys:)
      Mulla on 9-vuotias pippurisuola käppänä.
      Ei voisi ihanempaa koirarotua olla.Tempperamenttinen,kuuliainen,viisas,helppo oppimaan uusia asioita.Terve,vain silmätulehdus on vaivannut silloin tällöin.
      :)SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI,TERHAKKA LENKKI KAVERI:)

    • Malia

      Käppänät on pentuina aivan ihania karvapalloja. Meidänkään vauva ei haukkunut kauheasti. Huonoja en osaa sanoa:) Aika hiljainen ei hauku paljoa.

      Nyt pyytäisin apua
      Onko normaalia, että käppänä saa mahataudin nyppimisen/trimmauksen jälkeen.Meidän kävi eilen ekaa kertaa ja on nyt ihan täydessä mahataudissa:'(

      • TIUSKA

        Olisko tressaantunut ja peloissaan ollu et sitten reakoi vatsalla. Niinhän me ihmisetkin reakoidaan kaikkeen uuteen, kun ei tiedetä mitä tapahtuu TAI kun on hammaslääkäri päivä, maha menee taatusti kuralle.


      • I <3 Nappi
        TIUSKA kirjoitti:

        Olisko tressaantunut ja peloissaan ollu et sitten reakoi vatsalla. Niinhän me ihmisetkin reakoidaan kaikkeen uuteen, kun ei tiedetä mitä tapahtuu TAI kun on hammaslääkäri päivä, maha menee taatusti kuralle.

        Meillä on nyt 13 viikkoinen munta käppänä 


    • Anonyymi

      Mlfl

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe