Sohvan pesu??

uusavuton

Miten alcantara-kankainen sohva kannattaisi pestä? Vaalea kangas on vuosien saatossa päässyt hieman nuhjaantumaan ja haluaisin saada harmahtavan sävyn pois.
Kannattaako käyttää höyrypuhdistinta, ja jos niin mitä merkkiä? Olen myös kuullut että sohvan voi pestä painepesurilla, onko tällainen mahdollista kun sohvahan ei kuitenkaan saa kastua liikaa? Entä tietääkö joku hyviä pesuaineita?
Olen aivan turo näissä siivousasioissa, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

2

2081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä siisti

Alan liikkeistä löydät mm.vaahtosprayta, jota voi suihkuttaa ja vaahdon kuivuttua imuroida pois. (Tekstiilien shampoo tai vaahtospray kuka milläkin nimellä markkinoi. Esim. Hagerty shampoo). Siivousliikkeet, pesuainekaupat, pesulat niistä voi löytyä.
      Voit myös vuokrata tekstiilipesurin.

• kokemusta on

Sohvan voi pestä painehuuhtelulaitteella, ei painepesurilla. Painehuuhtelulaite samalla imee veden pois ja pesee, pinta ei kuitenkaan jää täysin kuivaksi vaan nihkeäksi, mutta kuivuu nopeasti. Tekstiilien pesuaineita saa mm, pesuainetukusta ja maksaa n. 4-6€ /L ja on riittoisaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe