Miten alcantara-kankainen sohva kannattaisi pestä? Vaalea kangas on vuosien saatossa päässyt hieman nuhjaantumaan ja haluaisin saada harmahtavan sävyn pois.
Kannattaako käyttää höyrypuhdistinta, ja jos niin mitä merkkiä? Olen myös kuullut että sohvan voi pestä painepesurilla, onko tällainen mahdollista kun sohvahan ei kuitenkaan saa kastua liikaa? Entä tietääkö joku hyviä pesuaineita?
Olen aivan turo näissä siivousasioissa, joten kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
Sohvan pesu??
2
2207
Vastaukset
- sillä siisti
Alan liikkeistä löydät mm.vaahtosprayta, jota voi suihkuttaa ja vaahdon kuivuttua imuroida pois. (Tekstiilien shampoo tai vaahtospray kuka milläkin nimellä markkinoi. Esim. Hagerty shampoo). Siivousliikkeet, pesuainekaupat, pesulat niistä voi löytyä.
Voit myös vuokrata tekstiilipesurin. - kokemusta on
Sohvan voi pestä painehuuhtelulaitteella, ei painepesurilla. Painehuuhtelulaite samalla imee veden pois ja pesee, pinta ei kuitenkaan jää täysin kuivaksi vaan nihkeäksi, mutta kuivuu nopeasti. Tekstiilien pesuaineita saa mm, pesuainetukusta ja maksaa n. 4-6€ /L ja on riittoisaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927