Olen kyselemässä n. 250 m2 taloon sisätasoitusurakkaa. Tarjouksia olen saanut ja noin 15 €/m2 hinnoissa liikutaan (sis. työ, materiaalit, alv). Myös kattojen tasoitusta/ pinnoitusta olen kysellyt samalla ja siinä neliöhinta liikkuu samoissa lukemissa.
Onko hinnat oikeaa luokkaa ja mitkä ovat muiden rakentajien kokemukset / hintaluokat? Miellä seinistä tulee noin 10 k€ ja katoista noin 3000 k€.
Sisätasoitukset
7
2209
Vastaukset
- Pee-eye
Ottamatta kantaa yleiseen markkinahintaan tällä hetkellä tuo saamasi "tarjous" on kyllä ihan törkeän kallis. Ruiskulla tehden menee osaavalta tekijältä työhön 3-4 päivää, materiaalien osuus enintään 1000e.
Sulla tulee helposti tuollaiset 500 m2 tasoitettavaa pintaa, niin voit miettiä miten kohtuullinen on 7500 euron korvaus alle viikon työstä. Mutta sisätasoitetyön hintaa on nostettu roimasti, kuten ulkorappaukselle kävi jo aikaa sitten. Aina löytyy niitä hölmöjä/rikkaita/kädettömiä, jotka on valmiit maksamaan mitä vaan.
Niinpä.- kädettömiä
mutta tasoitus on ammattimiehen työtä! Itse tasoitin teknisen tilan seinät ja ainakin meikäläiselle se oli liian raskasta (pienikokoinen nainen). Meneehän toki ruiskulla nopeammin mutta pitää sekin liipata. Huonosti tehty jälkin näkyy aina.
Meillä tarjoukset pyöri 10-12€ neliöltä ja lopulta maksettiin työstä n. 8k€. Yli 200m2 talo, korkeaa tilaa yms. eli ainakin tuo mainitsemasi 500m2. - rappari rappaa
kyllä tarttis saada tuollaiset miehet töihin. mikset muuten rupea rappariksi/tasoite urakoitsiaksi rikastuisit vallan pirusti. tolla vauhdilla. ei taida fysiikka kestää.
- Lurkki
3000 k€, siis 3000 000 €?? Katosta? Lukeeko sun sopparissakin tuo KOLME MILJOONAA euroa??
- just tehty
Meillä hinnotteluun vaikutti korkeat kuilut, joita joutuu tekemään eri teline korkeusilta ja haastavilta ne näyttivätkin tehdä ettei tule rajoja. Samoin se vaikuttaa miten muuraus on tehty. Ja näyttää olevan pääkaupunki seudulla hiukan korkeemmat taksat. Siis kuitenkin kolme ruiskutusta, kangas joka seinille väliin ja kulmat metallilla. Työ kesti kahdelta mieheltä noin 2 viikkoa ja lopputulos näyttää huoleliselta ja hintaa tuli tarvikkeineen noin 8 ke. Tasoittava pinta-ala noin 180, teen itse varastot yms...huone korkeus keskimäärin 3,3 m. Mutta kannattaa ottaa maalipintaan saakka, sillä tasoitetyön jälkeen on yllättävän paljon vielä kulmien hiomista ja pikku paklaamisia. Sain samalta firmalta tarjouksen 3 ke kaikkineen vareineen ja se vaikuttaa minusta kohtuulliselta... kohde Jyväskylässä.
- cko
Pee-eye
Sattuukos sulla olee hajuukaan siitä mitä kunnollinen tasoitepumppu, sekoittaja ja kompura maksaa, entä niiden varaosat ja letkut? Todennäköisesti ei kun noin letkeästi letkauttelet.
Aiheen aloittajalle:
Ota vaikka virolainen tasoiteporukka ja kattele vittuunnuksissasi niitä seiniä missä liippa on lepattanu ja luilleen vedetty, lopun ikääsi joka päivä. Loppuelämäksi se talo usein rakennetaan.
Virolaisilta takuu loppuu siihen kun tallink irtoaa laiturista, on heissä toki hyviä ja osaaviakin. Suomalaisten kanssa jos tulee reklamaatiota voit aina ottaa julkisen tavarantarkastajan ja sitten korjataan.
Mielestäni tuo hinta on kohtuullinen.
Ota tarjoukset useammasta firmasta jotka ovat pidempään toimineet alalla. Älä ota halvinta äläkä kalleinta. Valitse keskitie ja tunnettavuus.
Käy tarkkaan läpi urakkatarjous ja katso kuuluuko siihen myös etuputsit ja smyygit. Jos ei, niin hinta tulee kohoamaan huimasti kun ne tehdään tuntitöinä.
Pohjatasoitteiden jälkeen käy seinät läpi pitkän linjaarin kanssa. Suuria heittoja ei saa olla, riippuen tietty pohjista.
Reklamaatio aina riittävän ajoissa. Kun maali on pinnassa olet hyväksynyt tasoitukset.
Onnea - raksaaja--sh
Riippuu kylläkin siitä mitä se pitää sisällään.
Eli jos tekevät pohjatyöt, smyykit, tasoitukset, verkotukset ja maalaukset niin koko hommasta 10k on aikalailla ok.
Laskin että siihen se meilläkin ois mennyt helposti, mutta tein apuhommia ja hankin kamat yms. Sillä säästää parhaimmillaan jonku tonnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538293- 614541
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404323Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353453Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422851- 492624