Parhaimpia koiria

ihania koiria

Miksi monet pelkäävät basenjeja? Useimmat basenjit kyllä ovat mukavia ja ihania niinkuin minunkin koira.

9

2550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      siis en oo ikinä kuullu et pelkäis..? täh?

    • ihania koiria

      en minäkään ole kuullut :D

      • ja paljon

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.


      • kapeakatseinen
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        "Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta."

        Ei basenji tulekaan viereen silitettäväksi; anna sen rauhassa olla ja kuulostella. Basenjilla on villikoiran vaistot, ei se ole mikään degeneroitunut
        ihmisten lellikki.

        "Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa!"

        Siksi, että basenjin ulkoilualueesta tulee nopeasti sen reviiriä - ja tottakai se puolustaa reviiriään kunnon Koiran tavoin. Basenji ei tosiaan ole "munaton" ihmisen lellikki.

        "Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt."

        Niinpä, kokemuksesi "koirista" rajoittuu näihin jalostettuihin ihmisen palvelijoihin ja muihin lällyköihin, joita ei voi enää aidoiksi koiraeläimiksi tunnistaa. Kaipa dingot, sudet, shakaalit ja hyeenakoiratkin ovat sitten sinun skitson mielesi perusteella "skitsoja"!!

        Terv. "Basenji 4ever"


      • kapeakatseinen kirjoitti:

        "Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta."

        Ei basenji tulekaan viereen silitettäväksi; anna sen rauhassa olla ja kuulostella. Basenjilla on villikoiran vaistot, ei se ole mikään degeneroitunut
        ihmisten lellikki.

        "Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa!"

        Siksi, että basenjin ulkoilualueesta tulee nopeasti sen reviiriä - ja tottakai se puolustaa reviiriään kunnon Koiran tavoin. Basenji ei tosiaan ole "munaton" ihmisen lellikki.

        "Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt."

        Niinpä, kokemuksesi "koirista" rajoittuu näihin jalostettuihin ihmisen palvelijoihin ja muihin lällyköihin, joita ei voi enää aidoiksi koiraeläimiksi tunnistaa. Kaipa dingot, sudet, shakaalit ja hyeenakoiratkin ovat sitten sinun skitson mielesi perusteella "skitsoja"!!

        Terv. "Basenji 4ever"

        Ei siis ihan täysillä kuitenkaan PÖH...

        Kyllä meidän basulit ainakin tulevat ihmisen viereen siliteltäviksi ja pussattaviksi, ja estotta pussaavat kaikkia, sekä kiipeävät täysin vieraidenkin syliin välittömästi. Vaikka siis itse joskus kuvittelen, että nämä koiruudet ovat vain ja ainoastaan minun kesyttämiäni vilieläimiä, niin ou what: nepäs vain kiipeilevät kenenkä vain satunnaisen tulijan sylkkyyn huomiota kerjäämään ja laulavatin vielä riettaat parhaan mahdolisen tervehtimislalunsa näille kaikille mahdollisille satunnaiskävijöille...


      • Bas_enji
        tiinamuori kirjoitti:

        Ei siis ihan täysillä kuitenkaan PÖH...

        Kyllä meidän basulit ainakin tulevat ihmisen viereen siliteltäviksi ja pussattaviksi, ja estotta pussaavat kaikkia, sekä kiipeävät täysin vieraidenkin syliin välittömästi. Vaikka siis itse joskus kuvittelen, että nämä koiruudet ovat vain ja ainoastaan minun kesyttämiäni vilieläimiä, niin ou what: nepäs vain kiipeilevät kenenkä vain satunnaisen tulijan sylkkyyn huomiota kerjäämään ja laulavatin vielä riettaat parhaan mahdolisen tervehtimislalunsa näille kaikille mahdollisille satunnaiskävijöille...

        Oikeessa olet kapeaketseinen. Tykkään juuri siksi niistä, koska ne eivät ole mitään palvelevia. Ne eivät alistu niin vaan omistajalleen vaan ovat itsenäisiä ja ylpeitä koiria.

        Se on just hyvä piirre, että on itsenäinen.. Siksi se onkin niin kiehtova ja erillainen kun joku muu rotu :)


      • Basenjin omistaja
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        Basenjit ovat kotoisin Afrikasta ja niitä kutsutaan myös nimellä Kongon terrieri. Terrierit ovat luonteeltaan kovia, jos et ole sattunut tietämään. Basenjit ovat varauksellisia ja ilmaisevat kyllä selkeästi kenen kavereita ovat. Vaikka Basenji viereesi tulee ei se ole kutsu rapsuttamaan, jos Basenji ojentaa tassuuaan vieressä istuessaan hän tarjoaa ystävyyttään...Ja kokeneena koira ihmisenä varmaan tiedät että koirilla on hyvä vaisto...Jos asenteesi on tuollainen koira vaistoaa sen ja puolustaa itseään sinulta. Joten pitäydy ihan kaikessa rauhassa niissä "lapasissa" jotka hyppäävät kaivoon kun käsketään ja jätä luonteikkaat koirat ihmisille jotka niitä ymmärtävät ja kunnioittavat.


      • Hätänumero
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        Luulenpa, että tämä käyttäytyminen johtuu vain ja ainoastaan huonosta kasvatuksesta. Ainakin kaverisi asenne on hieman arveluttava; "se kuuluu basenjin luonteeseen" - MINKÄÄN koiran luonteeseen tai ominaispiirteisiin _ei_ kuulu, että kun silitetään niin silloin käytetään hammasta. Se on vain opittu tapa, jota omistaja ei ole osannut/halunnut/kehdannut kitkeä pois. Minkä ikäinen kaverisi on? Onko paljon kokemusta koirista?

        Mulla ei basenjeista semmosta omakohtaista kokemusta ole, mutta koska minkään koiran luonteeseen ei tuommonen turha pureminen kuulu (jos osataan kasvattaa), voin sanoa ettei kuulu basenjinkaan. :D


    • Ilmiselvästi on kahdenlaista bas-linjaa,kun seuraa jutustelua. Tai sitten täysin kahdenlaisia "taluttajia". Toinen"linja" on mukavahko seurakoira ja ystävällinen sellainen ja toinen "linja" suojeleva ja arvaamaton häirikkö. Sukulaiseni basenji kuuluu olevan älykäs ja ihmistä hyväksikäyttävä diktaattori. Jotenkin monet näistä ominaisuuksista sopivat omaan bordercollieeni,joka sairaalloisesti suojelee minua onnetonta ja tekee juuri siten,että menee silitettäväksi ja sitten nipistää kämmenselästä,että mitäs koukit ämmä. Kieroutuneita me varmaan ollaan ja koirasta omistajan tuntee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3168
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1962
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1821
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1375
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1365
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1089
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1008
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      834
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe