Parhaimpia koiria

ihania koiria

Miksi monet pelkäävät basenjeja? Useimmat basenjit kyllä ovat mukavia ja ihania niinkuin minunkin koira.

9

2648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      siis en oo ikinä kuullu et pelkäis..? täh?

    • ihania koiria

      en minäkään ole kuullut :D

      • ja paljon

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.


      • kapeakatseinen
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        "Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta."

        Ei basenji tulekaan viereen silitettäväksi; anna sen rauhassa olla ja kuulostella. Basenjilla on villikoiran vaistot, ei se ole mikään degeneroitunut
        ihmisten lellikki.

        "Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa!"

        Siksi, että basenjin ulkoilualueesta tulee nopeasti sen reviiriä - ja tottakai se puolustaa reviiriään kunnon Koiran tavoin. Basenji ei tosiaan ole "munaton" ihmisen lellikki.

        "Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt."

        Niinpä, kokemuksesi "koirista" rajoittuu näihin jalostettuihin ihmisen palvelijoihin ja muihin lällyköihin, joita ei voi enää aidoiksi koiraeläimiksi tunnistaa. Kaipa dingot, sudet, shakaalit ja hyeenakoiratkin ovat sitten sinun skitson mielesi perusteella "skitsoja"!!

        Terv. "Basenji 4ever"


      • kapeakatseinen kirjoitti:

        "Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta."

        Ei basenji tulekaan viereen silitettäväksi; anna sen rauhassa olla ja kuulostella. Basenjilla on villikoiran vaistot, ei se ole mikään degeneroitunut
        ihmisten lellikki.

        "Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa!"

        Siksi, että basenjin ulkoilualueesta tulee nopeasti sen reviiriä - ja tottakai se puolustaa reviiriään kunnon Koiran tavoin. Basenji ei tosiaan ole "munaton" ihmisen lellikki.

        "Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt."

        Niinpä, kokemuksesi "koirista" rajoittuu näihin jalostettuihin ihmisen palvelijoihin ja muihin lällyköihin, joita ei voi enää aidoiksi koiraeläimiksi tunnistaa. Kaipa dingot, sudet, shakaalit ja hyeenakoiratkin ovat sitten sinun skitson mielesi perusteella "skitsoja"!!

        Terv. "Basenji 4ever"

        Ei siis ihan täysillä kuitenkaan PÖH...

        Kyllä meidän basulit ainakin tulevat ihmisen viereen siliteltäviksi ja pussattaviksi, ja estotta pussaavat kaikkia, sekä kiipeävät täysin vieraidenkin syliin välittömästi. Vaikka siis itse joskus kuvittelen, että nämä koiruudet ovat vain ja ainoastaan minun kesyttämiäni vilieläimiä, niin ou what: nepäs vain kiipeilevät kenenkä vain satunnaisen tulijan sylkkyyn huomiota kerjäämään ja laulavatin vielä riettaat parhaan mahdolisen tervehtimislalunsa näille kaikille mahdollisille satunnaiskävijöille...


      • Bas_enji
        tiinamuori kirjoitti:

        Ei siis ihan täysillä kuitenkaan PÖH...

        Kyllä meidän basulit ainakin tulevat ihmisen viereen siliteltäviksi ja pussattaviksi, ja estotta pussaavat kaikkia, sekä kiipeävät täysin vieraidenkin syliin välittömästi. Vaikka siis itse joskus kuvittelen, että nämä koiruudet ovat vain ja ainoastaan minun kesyttämiäni vilieläimiä, niin ou what: nepäs vain kiipeilevät kenenkä vain satunnaisen tulijan sylkkyyn huomiota kerjäämään ja laulavatin vielä riettaat parhaan mahdolisen tervehtimislalunsa näille kaikille mahdollisille satunnaiskävijöille...

        Oikeessa olet kapeaketseinen. Tykkään juuri siksi niistä, koska ne eivät ole mitään palvelevia. Ne eivät alistu niin vaan omistajalleen vaan ovat itsenäisiä ja ylpeitä koiria.

        Se on just hyvä piirre, että on itsenäinen.. Siksi se onkin niin kiehtova ja erillainen kun joku muu rotu :)


      • Basenjin omistaja
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        Basenjit ovat kotoisin Afrikasta ja niitä kutsutaan myös nimellä Kongon terrieri. Terrierit ovat luonteeltaan kovia, jos et ole sattunut tietämään. Basenjit ovat varauksellisia ja ilmaisevat kyllä selkeästi kenen kavereita ovat. Vaikka Basenji viereesi tulee ei se ole kutsu rapsuttamaan, jos Basenji ojentaa tassuuaan vieressä istuessaan hän tarjoaa ystävyyttään...Ja kokeneena koira ihmisenä varmaan tiedät että koirilla on hyvä vaisto...Jos asenteesi on tuollainen koira vaistoaa sen ja puolustaa itseään sinulta. Joten pitäydy ihan kaikessa rauhassa niissä "lapasissa" jotka hyppäävät kaivoon kun käsketään ja jätä luonteikkaat koirat ihmisille jotka niitä ymmärtävät ja kunnioittavat.


      • Hätänumero
        ja paljon kirjoitti:

        Ystävälläni on kolme basenjia. Ja yhtäkään niistä en vapaaehtoisesti silitä. Saattavat tulla viereen muka ystävällisenä, mutta jos uskallan alkaa silittämään, saattaa tulla hammasta. Samoin lenkillä käydessä - miten ne jaksavatkin vahtia jokaista vastaantulijaa! Ja auta armias jos joku vieras koira tulee vastaan, rähinä on kauhia. Ystäväni vain sanoo, että se kuuluu basenjien luonteeseen... Mulla on paljon kokemusta koirista, mutta enpä ole skitsompaa rotua vielä löytänyt.

        Luulenpa, että tämä käyttäytyminen johtuu vain ja ainoastaan huonosta kasvatuksesta. Ainakin kaverisi asenne on hieman arveluttava; "se kuuluu basenjin luonteeseen" - MINKÄÄN koiran luonteeseen tai ominaispiirteisiin _ei_ kuulu, että kun silitetään niin silloin käytetään hammasta. Se on vain opittu tapa, jota omistaja ei ole osannut/halunnut/kehdannut kitkeä pois. Minkä ikäinen kaverisi on? Onko paljon kokemusta koirista?

        Mulla ei basenjeista semmosta omakohtaista kokemusta ole, mutta koska minkään koiran luonteeseen ei tuommonen turha pureminen kuulu (jos osataan kasvattaa), voin sanoa ettei kuulu basenjinkaan. :D


    • Ilmiselvästi on kahdenlaista bas-linjaa,kun seuraa jutustelua. Tai sitten täysin kahdenlaisia "taluttajia". Toinen"linja" on mukavahko seurakoira ja ystävällinen sellainen ja toinen "linja" suojeleva ja arvaamaton häirikkö. Sukulaiseni basenji kuuluu olevan älykäs ja ihmistä hyväksikäyttävä diktaattori. Jotenkin monet näistä ominaisuuksista sopivat omaan bordercollieeni,joka sairaalloisesti suojelee minua onnetonta ja tekee juuri siten,että menee silitettäväksi ja sitten nipistää kämmenselästä,että mitäs koukit ämmä. Kieroutuneita me varmaan ollaan ja koirasta omistajan tuntee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe