tunkki

hoijaa

No on todistettu laatu taas!Fordin kirje kolahti meillekin, jossa kerrotaan että tunkkia ei saa käyttää....muutakuin hätätilanteessa.
Ainakin mua hävettäisi lähettää tollasia kirjeitä asiakkaille. Ei ole IKINÄ ollut aiemmissa autoissani vastaavia ongelmia.NAURETTAVAA. Vienpäs autoni merkkihuoltoon 100km päähän että he saavat vaihtaa mulle renkaat.
Seuraavaksi varmaan 2007 mallista lähetetään auton ostaneille kirje, että kuskin penkkiä ei saa käyttää kuin hätätilanteissa, koska turvatyynyt voivat laueta.hoijaa...

75

6328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeesti oletko

      säkin käyttänyt auton omaa tunkkia normaali renkaan vaihdossa....ei vois hankalemmin sitäkään suorittaa.
      Osta vaikka motonet/biltema halvin ja pienin hallitunkki ja vaihda sillä
      on hieman turvallisempaakin kuin leikkiä jollain veivattavalla paskalla joka vaatii aina kovan alustan jottei painu maahan.
      Itse nostan aina auton suht keskeltä helmaa siten että molemmat etu ja taka rengas nousevat saman aikaisesti...teeppä se veivi paskallas,eipä onnistu.

      • Dunk.

        "Oletko säkin käyttänyt auton omaa tunkkia normaali renkaan vaihdossa....ei vois hankalemmin sitäkään suorittaa."???? Kysy vaikka vaimoltas jos se on noin vaikeeta!!


      • tonkki

        Tunkki on tunkki ja sillä pitää pystyä nostamaan autoa että renkaan saa vaihdettua. Kyllähän kaikki hallitunkkia käyttää jos pystyy, mut periaatteessa tollasten Mondeon omien pahvitunkkien mukaanlaitto on surkuhupaisaa.Jos joku haluaa veivata, niin kai siihen nyt on oikeus;)


      • väärän nostamisen

        Ei parane mennä nostelemaan muista kuin ohjekirjassa mainituista paikoista.
        Tiedä mitä kauheeta kamalaa vielä tapahtuu.
        Ehdottomasti suosittelen Oy Ford Ab:n hyväksymällä tunkilla.
        Ja kyllä melkein täytyy suositella merkkihuoltoa.
        Saat sitten ehjät pölykapselitkin, jos vaikka "sattuisi" hajoamaan.

        Mitähän laatua mahtavat olla nuo mainitsemasi tunkit, epäilen, että mahtavatko olla alkuperäislaatua. Hyvään autoon kannattaa hankkia hyvä tunkki.

        Ei se ole helppoa, renkaanvaihtokaan.


      • mun pitää
        Dunk. kirjoitti:

        "Oletko säkin käyttänyt auton omaa tunkkia normaali renkaan vaihdossa....ei vois hankalemmin sitäkään suorittaa."???? Kysy vaikka vaimoltas jos se on noin vaikeeta!!

        kysyä vaimolta???? HÄH Käytän hallitunkkia enkä mitään veivattavia hitaita paskoja.
        Eipä ole koskaan tullut mieleen alkaa leikkiä auton omalla tunkilla renkaiden vaihdossa


      • on oikeus
        tonkki kirjoitti:

        Tunkki on tunkki ja sillä pitää pystyä nostamaan autoa että renkaan saa vaihdettua. Kyllähän kaikki hallitunkkia käyttää jos pystyy, mut periaatteessa tollasten Mondeon omien pahvitunkkien mukaanlaitto on surkuhupaisaa.Jos joku haluaa veivata, niin kai siihen nyt on oikeus;)

        käyttää millasta haluaa,mutta ei tarvi sit valittaa jos on paska tunkki,itseppä on valintansa tehny.


      • ihan tosi
        on oikeus kirjoitti:

        käyttää millasta haluaa,mutta ei tarvi sit valittaa jos on paska tunkki,itseppä on valintansa tehny.

        Meinaat, että mitä tahansa saa valmistaa, ja vastuu jää käyttäjälle ?


      • kyselet
        väärän nostamisen kirjoitti:

        Ei parane mennä nostelemaan muista kuin ohjekirjassa mainituista paikoista.
        Tiedä mitä kauheeta kamalaa vielä tapahtuu.
        Ehdottomasti suosittelen Oy Ford Ab:n hyväksymällä tunkilla.
        Ja kyllä melkein täytyy suositella merkkihuoltoa.
        Saat sitten ehjät pölykapselitkin, jos vaikka "sattuisi" hajoamaan.

        Mitähän laatua mahtavat olla nuo mainitsemasi tunkit, epäilen, että mahtavatko olla alkuperäislaatua. Hyvään autoon kannattaa hankkia hyvä tunkki.

        Ei se ole helppoa, renkaanvaihtokaan.

        "Mitähän laatua mahtavat olla nuo mainitsemasi tunkit,epäilen,että mahtavatko olla alkuperäislaatua"

        Mitä tarkoitat tällä alkuperäislaadulla??
        Olet oikeassa että ne eivät ole alkuperäislaatua kun vertaa niitä fordin omaan tunkkiin ne ovat paljon parempia!!!!

        "Hyvään autoon kannattaa hankkia hyvä tunkki"

        Olet oikeassa tässä.Mikä tahansa muu tunkki kuin fordin muovi kierre paska on parempi/hyvä tunkki.


      • haloo ittelles
        ihan tosi kirjoitti:

        Meinaat, että mitä tahansa saa valmistaa, ja vastuu jää käyttäjälle ?

        En puhu mistään valmistajista!! vaan jos joku haluaa käyttää veivattavaa tunkkia niin käyttäkööt hallitunkin sijasta. Ymmärsitkö???


      • veivattavat tunkit
        ihan tosi kirjoitti:

        Meinaat, että mitä tahansa saa valmistaa, ja vastuu jää käyttäjälle ?

        on ollu hengenvaarallisia iät ja ajat. Koskaan en moista paskaa ole suostunut käyttään oli se mistä merkistä tahansa. Autoja mulla ollu vasta 22 vuotta.

        Idiootit tunkkailee niillä paskoilla ja ottavat turhia riskejä. Näin vaan on, siis aivan oikeesti, ajattele.


      • olet oikeassa
        kyselet kirjoitti:

        "Mitähän laatua mahtavat olla nuo mainitsemasi tunkit,epäilen,että mahtavatko olla alkuperäislaatua"

        Mitä tarkoitat tällä alkuperäislaadulla??
        Olet oikeassa että ne eivät ole alkuperäislaatua kun vertaa niitä fordin omaan tunkkiin ne ovat paljon parempia!!!!

        "Hyvään autoon kannattaa hankkia hyvä tunkki"

        Olet oikeassa tässä.Mikä tahansa muu tunkki kuin fordin muovi kierre paska on parempi/hyvä tunkki.

        Tälläinen laatutarvikkeita myyvä yritys myy käsittääkseni sopivaa tunkkia, edulliseen 11,90 € hintaan.
        Tiedetäänköhän Fordilla, että näin halvalla on mahdollista saada toimivia tunkkeja.
        Täytyy laittaa tiedoksi.
        Uskoisin, että noita saa vieläkin halvemmalla jos tilaa vaikka 15000 kappaletta. Senverran ehkä on tarvetta ?

        Jos kiinnostusta on, voitaisiin tehdä kimppatilaus. Löytyykö kiinnostusta ?

        http://www.biltema.fi/

        SAKSITUNKKI 1,5 TONNIA

        Nostovoima 1,5 tonnia. Alin korkeus 95 mm.
        Suurin korkeus 390 mm.
        Paino sis. veivin 3,5 kg.
        Tuotenro
        15830
        11,90 €


      • tädit käyttää
        veivattavat tunkit kirjoitti:

        on ollu hengenvaarallisia iät ja ajat. Koskaan en moista paskaa ole suostunut käyttään oli se mistä merkistä tahansa. Autoja mulla ollu vasta 22 vuotta.

        Idiootit tunkkailee niillä paskoilla ja ottavat turhia riskejä. Näin vaan on, siis aivan oikeesti, ajattele.

        Menepä sanomaan naapurin tädille, että olet idiootti.
        Ehkä viesti kannattaisi kohdistaa viallisen tuotteen tekijälle.

        Kaikki ei ole lujuuslaskentainsinöörejä.
        Sen heille kuitenkin suomme ? Eikö vain ?


      • onkin
        tädit käyttää kirjoitti:

        Menepä sanomaan naapurin tädille, että olet idiootti.
        Ehkä viesti kannattaisi kohdistaa viallisen tuotteen tekijälle.

        Kaikki ei ole lujuuslaskentainsinöörejä.
        Sen heille kuitenkin suomme ? Eikö vain ?

        melkoinen täti=kädetön muuten, mutta ei niin tahvo että tunkkais haitaritunkilla kuin hätätilaanteessa.

        Ja jos se sillä tunkkais, niin kyllä sanosin. Ei tarvi osta lujuuslaskelmia vaan normaali maalaisjärki riittää, mutta se on jostain syystä kadonnu.

        Haitaritunkki = paska, ollu iänkaiken ja vaarallinen kaikinpuolin, oli mistä autosta vaan.

        Älyä jo!


      • naapurin sedällä
        onkin kirjoitti:

        melkoinen täti=kädetön muuten, mutta ei niin tahvo että tunkkais haitaritunkilla kuin hätätilaanteessa.

        Ja jos se sillä tunkkais, niin kyllä sanosin. Ei tarvi osta lujuuslaskelmia vaan normaali maalaisjärki riittää, mutta se on jostain syystä kadonnu.

        Haitaritunkki = paska, ollu iänkaiken ja vaarallinen kaikinpuolin, oli mistä autosta vaan.

        Älyä jo!

        Minulla ja naapurillakin on ihan asialliset haitaritunkit. Jonkun japsipelin vanha. Perintökalleus.

        Samantekevää, mikä toimintaperiaate on.
        Toteutus ratkaisee, paska on paska, oli sitten vaikka hallinosturi, btw. niitäkin on paskoja.

        Maalaisjärki sanoo, ettei tehdä paskaa, ei tunkkia eikä autoa. No näinhän ei aina ole.


      • sinne Fordille
        naapurin sedällä kirjoitti:

        Minulla ja naapurillakin on ihan asialliset haitaritunkit. Jonkun japsipelin vanha. Perintökalleus.

        Samantekevää, mikä toimintaperiaate on.
        Toteutus ratkaisee, paska on paska, oli sitten vaikka hallinosturi, btw. niitäkin on paskoja.

        Maalaisjärki sanoo, ettei tehdä paskaa, ei tunkkia eikä autoa. No näinhän ei aina ole.

        sitte asiasta mutta totuus on että sinä et vaan osaa!!


      • niitä harvinaisen
        mun pitää kirjoitti:

        kysyä vaimolta???? HÄH Käytän hallitunkkia enkä mitään veivattavia hitaita paskoja.
        Eipä ole koskaan tullut mieleen alkaa leikkiä auton omalla tunkilla renkaiden vaihdossa

        viisaita täällä. Pelleilee kait noista osa ihan tahallaan. Ei kait ne oikeesti ole niin torvia vai onko?


      • Takiaisen numeo
        sinne Fordille kirjoitti:

        sitte asiasta mutta totuus on että sinä et vaan osaa!!

        Vaikea saada kiinni, taitaa olla kiireitä.

        Itse tässä mietin, että mitä mahdoit tarkoittaa; etten osaa ? On paljonkin asioita joita en osaa, mutta mitä niistä mahdoit tarkoittaa ?


      • tunkki tarvitaan
        olet oikeassa kirjoitti:

        Tälläinen laatutarvikkeita myyvä yritys myy käsittääkseni sopivaa tunkkia, edulliseen 11,90 € hintaan.
        Tiedetäänköhän Fordilla, että näin halvalla on mahdollista saada toimivia tunkkeja.
        Täytyy laittaa tiedoksi.
        Uskoisin, että noita saa vieläkin halvemmalla jos tilaa vaikka 15000 kappaletta. Senverran ehkä on tarvetta ?

        Jos kiinnostusta on, voitaisiin tehdä kimppatilaus. Löytyykö kiinnostusta ?

        http://www.biltema.fi/

        SAKSITUNKKI 1,5 TONNIA

        Nostovoima 1,5 tonnia. Alin korkeus 95 mm.
        Suurin korkeus 390 mm.
        Paino sis. veivin 3,5 kg.
        Tuotenro
        15830
        11,90 €

        Eiköhän tollasella pärjää, mahtunee takaronttiinkin.

        Hinta on passeli mut varmaan jotain saa poiskin jos tilaa useita.

        Mahtaako se alkuperäinen rengasavain kestää ?
        Kaksi kertaa oon sitäkin jo käyttänyt.
        Parempi kai ostaa sekin.

        Tuli muuten mieleen, varmaankin kestää se hinaus-silmukka ? Tuskin sellaista saakaan parempaa, siinähän oli vääräkätiset jenkatkin.


      • vaihtaa_
        Takiaisen numeo kirjoitti:

        Vaikea saada kiinni, taitaa olla kiireitä.

        Itse tässä mietin, että mitä mahdoit tarkoittaa; etten osaa ? On paljonkin asioita joita en osaa, mutta mitä niistä mahdoit tarkoittaa ?

        etes renkaita autoon asiallisesti ja turvallisesti. Sitä sinä et osaa ja se kertoo sinusta paljon.

        Vaikka Mondeon tunkki olis pomminkestävä, niin en semmosta käyttäs. Mullekkin on yllätys että joku vaihtelee renkaita auton alkuperäisellä tunkilla. Ei sitä hankalammin ja hitaammin voi tehdä :-))


      • sekoita asioita
        vaihtaa_ kirjoitti:

        etes renkaita autoon asiallisesti ja turvallisesti. Sitä sinä et osaa ja se kertoo sinusta paljon.

        Vaikka Mondeon tunkki olis pomminkestävä, niin en semmosta käyttäs. Mullekkin on yllätys että joku vaihtelee renkaita auton alkuperäisellä tunkilla. Ei sitä hankalammin ja hitaammin voi tehdä :-))

        Olen tod. näk. vaihtanut renkaita enemmän kuin sinä koskaan tuletkaan vaihtamaan. Osaan kyllä.

        Ihme selittäjä. Sama kait vaikka päälläni seisoen vaihdan, hankaluus on aivan sivuseikka. Tärkeintä on, että välineillä saa työn turvallisesti tehtyä.

        Tuolla paskalla ei saa.


      • nyt poru

        Kyllä sä saat käyttää ihan mitä tunkkia tahansa.
        Ihan kaikki saa.
        No kyllä se siitä.


      • mieltä
        sekoita asioita kirjoitti:

        Olen tod. näk. vaihtanut renkaita enemmän kuin sinä koskaan tuletkaan vaihtamaan. Osaan kyllä.

        Ihme selittäjä. Sama kait vaikka päälläni seisoen vaihdan, hankaluus on aivan sivuseikka. Tärkeintä on, että välineillä saa työn turvallisesti tehtyä.

        Tuolla paskalla ei saa.

        On jokaisen oma asia kuinka vaihtaa, tai kuinka hankalaa se on.Pääasia että skeidaa ei saa tehdä tai myydä!


      • se silmukka!
        tunkki tarvitaan kirjoitti:

        Eiköhän tollasella pärjää, mahtunee takaronttiinkin.

        Hinta on passeli mut varmaan jotain saa poiskin jos tilaa useita.

        Mahtaako se alkuperäinen rengasavain kestää ?
        Kaksi kertaa oon sitäkin jo käyttänyt.
        Parempi kai ostaa sekin.

        Tuli muuten mieleen, varmaankin kestää se hinaus-silmukka ? Tuskin sellaista saakaan parempaa, siinähän oli vääräkätiset jenkatkin.

        Niin, jospa sekään ei kestä.Irtoaa hinatessa JOS on vaikka MUOVIJENGAT!:)


      • saakkaan
        sekoita asioita kirjoitti:

        Olen tod. näk. vaihtanut renkaita enemmän kuin sinä koskaan tuletkaan vaihtamaan. Osaan kyllä.

        Ihme selittäjä. Sama kait vaikka päälläni seisoen vaihdan, hankaluus on aivan sivuseikka. Tärkeintä on, että välineillä saa työn turvallisesti tehtyä.

        Tuolla paskalla ei saa.

        siksi hommaa asialliset vehkeet, yksinkertaista eikö totta ;-)

        Mikä siinä on niin vaikeeta?

        Olet melekoosen ihme selittäjä, oikeesti.

        Fordeja jo 22 v.


      • jo tuo jauhaminen
        sekoita asioita kirjoitti:

        Olen tod. näk. vaihtanut renkaita enemmän kuin sinä koskaan tuletkaan vaihtamaan. Osaan kyllä.

        Ihme selittäjä. Sama kait vaikka päälläni seisoen vaihdan, hankaluus on aivan sivuseikka. Tärkeintä on, että välineillä saa työn turvallisesti tehtyä.

        Tuolla paskalla ei saa.

        ja hommaa kunnon vehkeet niin saat sitä turvallisuutta mitä olen sulle yrittäny sanoa ja moni muukin, jos nyt ymmärrät viimeinkin.

        Minkään auton alkuperäinen tunkki ei ole turvallinen, koska niissä ei ole vakiovarusteena hallitunkkia joka on TURVALLINEN jos on hyväksyttyä mallia. ÄLYÄ JO VIIMEINKIN!!!!!


      • niin sanottuja
        sekoita asioita kirjoitti:

        Olen tod. näk. vaihtanut renkaita enemmän kuin sinä koskaan tuletkaan vaihtamaan. Osaan kyllä.

        Ihme selittäjä. Sama kait vaikka päälläni seisoen vaihdan, hankaluus on aivan sivuseikka. Tärkeintä on, että välineillä saa työn turvallisesti tehtyä.

        Tuolla paskalla ei saa.

        jakoavain miehiä remonteissas/huolloissas.

        Kaikki tehdään jakarilla, renkaan pultteja myöten ja lukkopultit auki rälläkällä, samalla aluvanne paskaksi. Olen nähny tuonkin.

        Leka ja vasarakin kuuluu hienosäätöön heillä.

        Hyvä vehje jakarikin, kun parempaa ei satu olemaan käsillä. HOX!

        Minä tiedän sun tapaset kaverit, joitten remppoja on tullut aikoinaan korjailtua ja paljon.

        Hommaa aina kunnon vehkeet niin onnistut. HOX!


      • Focuksen
        niin sanottuja kirjoitti:

        jakoavain miehiä remonteissas/huolloissas.

        Kaikki tehdään jakarilla, renkaan pultteja myöten ja lukkopultit auki rälläkällä, samalla aluvanne paskaksi. Olen nähny tuonkin.

        Leka ja vasarakin kuuluu hienosäätöön heillä.

        Hyvä vehje jakarikin, kun parempaa ei satu olemaan käsillä. HOX!

        Minä tiedän sun tapaset kaverit, joitten remppoja on tullut aikoinaan korjailtua ja paljon.

        Hommaa aina kunnon vehkeet niin onnistut. HOX!

        tunkki on saatu sellaiseksi, että vaaraa ei ole? Olen vaihtanut jo seitsemän vuoden ajan renkaat auton tunkin kanssa, eikä ongelmia ole ollut. Muuman kerran pyöräyttää kammesta, niin auton kulma on ilmassa.


      • Älä jankuta
        niin sanottuja kirjoitti:

        jakoavain miehiä remonteissas/huolloissas.

        Kaikki tehdään jakarilla, renkaan pultteja myöten ja lukkopultit auki rälläkällä, samalla aluvanne paskaksi. Olen nähny tuonkin.

        Leka ja vasarakin kuuluu hienosäätöön heillä.

        Hyvä vehje jakarikin, kun parempaa ei satu olemaan käsillä. HOX!

        Minä tiedän sun tapaset kaverit, joitten remppoja on tullut aikoinaan korjailtua ja paljon.

        Hommaa aina kunnon vehkeet niin onnistut. HOX!

        Kovasti tunnut tietävän mitä muut osaa ja millä työkaluilla.
        Siitä nyt ei vaan ole ollut kysymys missään vaiheessa. Ja sitä paitsi olet siinäkin väärässä.

        Yleensä nämä kaikentietäjät ovatkin väärässä.

        Jokainen saa tehdä niinkuin tykkää sellaisilla vehkeillä kuin haluaa.

        Sitä ei voida hyväksyä, että turvallisuuteen liittyvät työkalut ovat vaarallisia.
        Varsinkaan jos työkaluja käytetään "hätätilanteessa" kenties erittäin vaikeissa olosuhteissa.

        Vähän sama asia kuin jos pelastuveneen airot olisivat liian heikot, tai vene ei kestä kovaa merenkäyntiä. Mitä sellaisella työkalulla tekeee ?


      • säästöä tuokin
        se silmukka! kirjoitti:

        Niin, jospa sekään ei kestä.Irtoaa hinatessa JOS on vaikka MUOVIJENGAT!:)

        Täytyykin katsoa, voi olla vaikka kahdella pistehitsillä kiinni. Säästön paikka, eihän sitäkään käytetä kuin tilapäisesti.


      • mieltä
        Älä jankuta kirjoitti:

        Kovasti tunnut tietävän mitä muut osaa ja millä työkaluilla.
        Siitä nyt ei vaan ole ollut kysymys missään vaiheessa. Ja sitä paitsi olet siinäkin väärässä.

        Yleensä nämä kaikentietäjät ovatkin väärässä.

        Jokainen saa tehdä niinkuin tykkää sellaisilla vehkeillä kuin haluaa.

        Sitä ei voida hyväksyä, että turvallisuuteen liittyvät työkalut ovat vaarallisia.
        Varsinkaan jos työkaluja käytetään "hätätilanteessa" kenties erittäin vaikeissa olosuhteissa.

        Vähän sama asia kuin jos pelastuveneen airot olisivat liian heikot, tai vene ei kestä kovaa merenkäyntiä. Mitä sellaisella työkalulla tekeee ?

        ja siksi käytänkin kunnon vehkeitä HOX!

        Sinähän se käytät huonoja vehkeitä ja sitten valitat. Minä kunnollisia ja väität mun olevan väärässä. Mietippäs nyt :-))

        Ja kyllä se sinä siellä jankutat vaikka tiedät olevasi väärässä alusta asti.


      • sinä selität
        mieltä kirjoitti:

        ja siksi käytänkin kunnon vehkeitä HOX!

        Sinähän se käytät huonoja vehkeitä ja sitten valitat. Minä kunnollisia ja väität mun olevan väärässä. Mietippäs nyt :-))

        Ja kyllä se sinä siellä jankutat vaikka tiedät olevasi väärässä alusta asti.

        Tästä on ollut ja on kysymys:

        Sitä ei voida hyväksyä, että turvallisuuteen liittyvät työkalut ovat vaarallisia.
        Varsinkaan jos työkaluja käytetään "hätätilanteessa" kenties erittäin vaikeissa olosuhteissa.

        Minulla, kuten suurimmalla osalla, ei ole auton takakontissa mukananaan muita työkaluja kuin mukana tulevat. Ja niillä pitää turvallisesti pystyä rengas vaihtamaan, jos ei, niin ne pitää sieltä poistaa vaarallisina!


      • tekis
        sinä selität kirjoitti:

        Tästä on ollut ja on kysymys:

        Sitä ei voida hyväksyä, että turvallisuuteen liittyvät työkalut ovat vaarallisia.
        Varsinkaan jos työkaluja käytetään "hätätilanteessa" kenties erittäin vaikeissa olosuhteissa.

        Minulla, kuten suurimmalla osalla, ei ole auton takakontissa mukananaan muita työkaluja kuin mukana tulevat. Ja niillä pitää turvallisesti pystyä rengas vaihtamaan, jos ei, niin ne pitää sieltä poistaa vaarallisina!

        mieli vaikka omin varoin sulle kustantaa kunnon hallitunkki, niin sitten tietäsit mitä on tehdä hommia kunnon vehkeillä. Vakiotunkit eivät ole koskaan ollu kunnollisia.

        Toivottavasti Ford sulle sen vaikka vittuillessaan järjestää ja vieläpä monta. Ja lisäksi kunnon pelastusveneen ja airotkin, varalta.

        Sittehän sunt tunnistas tuolla liikenteessäki. Venho katolla ja airot ikkunoista ulkona, varalta ;-)


      • vehkeet löytyy
        tekis kirjoitti:

        mieli vaikka omin varoin sulle kustantaa kunnon hallitunkki, niin sitten tietäsit mitä on tehdä hommia kunnon vehkeillä. Vakiotunkit eivät ole koskaan ollu kunnollisia.

        Toivottavasti Ford sulle sen vaikka vittuillessaan järjestää ja vieläpä monta. Ja lisäksi kunnon pelastusveneen ja airotkin, varalta.

        Sittehän sunt tunnistas tuolla liikenteessäki. Venho katolla ja airot ikkunoista ulkona, varalta ;-)

        Hallitunkki on. On sillä hommiakin tehty, hyvin sujuu. Edellisten autojen vakiotunkit ovat toimineet hyväksyttävästi, aivan kunnollisia.

        Tuskinpa Ford mitään järjestää, kenellekkään.
        Vittuilua, no en tiedä mikä on tarkoituksellista ja mikä ei, sitä on kyllä tullut ja näkyy tulevan lisääkin. Kiitokset vaan Fordille siitä ohjeesta. Oli oikein hauska.

        Soutuvene löytyy, siihen ei pelastusvenettä tarvita. Airot voisi kyllä uusiakin.

        Auto ei kestä veneenkuljetusta, tuskin kestää ilmankaan. Airoja ei saa kuljettaa siten, että auton ulkomitat sivusuunnassa ylittyvät. Ehkä Mondeo juuri ja juuri kestäsi airot taakkatelineellä, jota minulla ei kyllä ole.
        Taitaa airot mahtua sisällekin.


    • Ford Mondeo 2003

      Fordin lähettämä kirje oli ihan fiksu, sillä aina löytyy porukkaa joita joutuu kädestä pitäen opettamaan ja neuvomaan, kun eivät itse oikein ymmärrä ja oivalla. Järjenkäyttö on ihan sallittua. Tarkistin Mondeon tunkin olemuksen jo auton ostovaiheessa ja totesin, että ei sillä autoa nostella kuin rengasrikkojen tapahtuessa. Onneksi tuli aikoinaan 20 vuotta sitten hankittua pienikokoinen hallitunkki.
      Sillä on nousseet niin Toyotat, VW kuin nykyinen Mondeo. Tosin viimeaikoina olen tullut niin laiskaksi, että vien auton Fordin pojille renkaiden kausivaihtoon. Ei tarvitse enää ähistä, kipeyttää selkää ja liata käsiä tuossa perin tylsässä hommassa.
      Samalla kun renkaat vaihdetaan, tarkastetaan ilmanpaineet ja rasvataan pyörän pultit. Mikäli pölykapseli menee rikki (ei ole mennyt toistaiseksi ) niin Fordihan pistää uuden kiiltävämmän tilalle. Renkaanvaihtoa odotellessa autoliike tarjoaa vielä kahvitkin tuohon 20,00 euroon ja samalla on aikaa kierrellä katsomassa uusia autoja, vaikkapa tuota uutta Mondeota.

      Muistakaa muuten laittaa sen kirjeen mukana tullut liite sinne huoltokirjan väliin, niin vähemmän ymmärtävätkin käsittävät tunkin käyttötarkoituksen jatkossa oikein.

      • myyntipuhe

        Oletko uusi alalla ?
        Piristävän erilainen myyntipuhe.

        Unohdit kuitenkin kehua tunkkia ?


      • myyntipuhe ,- )
        myyntipuhe kirjoitti:

        Oletko uusi alalla ?
        Piristävän erilainen myyntipuhe.

        Unohdit kuitenkin kehua tunkkia ?

        Tunkkia en lähde kehumaan, sehän on selvästi sellainen ” käytä kerran pari ” ja heitä menemään laite. Jos tuon joku edellisen haluaa myyntipuheeksi tulkita niin ok, harmi kun ei tullut tehtyä diiliä Tukiaisen kanssa, olisi voinut vielä maksaa …

        Kuvittelisi nyt jokaisen autojen kanssa puuhastelleen ymmärtävän ihan ”aikuisten oikeesti” että ei auton tunkki hallitunkkia korvaa millään tasolla, vaihdattaa ne renkaat sitten missä tahansa tai itse. Jos nyt itse kuitenkin haluatte vaihtaa ne niin käykää nyt edes vaikka Biltemasta ostamassa pieni hallitunkki, ei maksa paljon. Toivottavasti tätä ei kukaan ymmärrä Bilteeman mainoksesi. ,-)


      • Oma Nimimerkki

        Asia on ihan fiksu, mutta minusta kirje on ala-arvoinen.

        Ei omia virheitä korjata noin. Otsikkona on "Pyörän vaihto" eikä siinä puhuta muuta kuin selitellään kehnoa tunkkia. Ja vaikka tunkki onkin vain hätätilanteisiin, niin kyllä sen pitää kestää. Vai mikä on mielestäsi sopiva hätätilanteiden määrä?


      • crashline

        Pullotunkki mahtuu takakonttiin ja nostaa suuriakin määriä.. joku neljä nelonen puupala mukaan 10-20cm pätkä. Että semmosta.


      • kestää...

        Mulla on jäänyt kulmiin pyörimään -79 Corollan tunkki. Sillä saa vaihdettua Mondeonkin pyörät eikä edes pelota yhtään...Ja se oli tarkoitettu vain jotain 800 kiloa painavaan autoon...


    • sdafgfdsg fdsg

      Olen tuollaista hallitunkkia katellut. En ole ostanut, kun ei ole selvinnyt mistä kohtaa auton alustaa pitää nostaa. Eli mihin kohtaan hallitunkin nostolevy (?) asetetaan?

      • jutussa

        pärjää maalaisjärjellä, mutta jos sitä ei ole niin ei sitä koskaan tulekkaan joten vie ammattilaisille.

        Kaikki pitäs muka kädestä pitäen joillekkin opettaa. Sulla on aivot tietääkseni päässä, KÄYTÄ NIITÄ, OIKEASTIIII!!!!!!!!

        Nostetaanko sitä vaikka keskeltä pohjaa?

        No, mieti nyt kumminkin ekaksi vielä.


      • Sokea-Reeta

        Minusta kysymys on asiallinen. Minun Mondeossa ei todellakaan ole mitään selkeää kohtaa, josta nostaa. Käsikirjassa sanotaan muistaakseni n. 15 cm pyöräkotelosta päin. Siinä on pohjassa pitkän matkaa sellaista kohtaa, johon oma "hätätilanteiden autonosturi" sopii. Mutta ei mitään tiettyä kohtaa, kuten on ollut kaikkissa aikaisemmissa auotoissani. Siispä olen asettanut hallitunkin siihen kohtaan, josta nostaisin hätätilanteessa. Hyvin on noussut.


      • haitarissas
        jutussa kirjoitti:

        pärjää maalaisjärjellä, mutta jos sitä ei ole niin ei sitä koskaan tulekkaan joten vie ammattilaisille.

        Kaikki pitäs muka kädestä pitäen joillekkin opettaa. Sulla on aivot tietääkseni päässä, KÄYTÄ NIITÄ, OIKEASTIIII!!!!!!!!

        Nostetaanko sitä vaikka keskeltä pohjaa?

        No, mieti nyt kumminkin ekaksi vielä.

        Ota sieltä


    • tunkin

      käyttö yleensäkin on yhtä viisasta kuin kuivata märkää kissaa mikroaalto uunissa :-)))

      Jenkeissä pitää olla varoitustarrat tuotakin varten. Näköjään sama tyhmyys leviää tännekkin kulovalkean tavoin.

      Minulle isä opetti jo poikasena että haitaritunkit VITTUUN ja heti.Niitä ei käytetä, PISTE!

      • seppo_x

        ihmeellisiä kommenttia kertyy. Kyllä auton vakiovarustetunkin pitää olla riittävä parkkipaikalla renkaiden vaihtamiseen .. sanotte mitä sanotte. Aiemmissa autoissani vakiotunkilla on pärjätty. Itsellekkin tuo kirje tuli eilen ja kovasti ihmetyttää.

        jossain luki syksyllä että asia on kuluttajaviranomaisten käsittelyssä. Tämäköhän nyt oli lopputulos?


      • vaikeeta ymmärtää

        Se auton mukana tuleva tunkki on todellakin vaan rengasrikkojen varalta, mutta ilmeisesti tämä menee joillakin jo yli käsityskyvyn. Mikäli ymmärrys on tätä tasoa, niin suosittelen ehdottomasti viemään sen auton autohuoltoon renkaanvaihtoon. Seuraava kysymys näillä uusavuttomilla koskee varmaan mutterin kiristys suuntaa.


      • linkki ...
        seppo_x kirjoitti:

        ihmeellisiä kommenttia kertyy. Kyllä auton vakiovarustetunkin pitää olla riittävä parkkipaikalla renkaiden vaihtamiseen .. sanotte mitä sanotte. Aiemmissa autoissani vakiotunkilla on pärjätty. Itsellekkin tuo kirje tuli eilen ja kovasti ihmetyttää.

        jossain luki syksyllä että asia on kuluttajaviranomaisten käsittelyssä. Tämäköhän nyt oli lopputulos?

        Näin se homa eteni...

        http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=18980&site=34&tmf=7418&root_id=7418&mode=readdoc


      • seppo-x

      • tuo on se syy
        seppo-x kirjoitti:

        eli sen käsittely on vielä kesken.. Voihan se olla että fordi joutuu pistämään jokaselle uudet tunkit :)

        Tuo käyttöohjekirjaan sivujen lisäily on kohtuu naurettavaa. Kohta tulee postissa lisäsivu, jossa kielletään autolla matkaaminen mummolaan.

        Voi myös olla, että kuluttajaviraston tutkinnasta johtuen tuo läpyskä saarnoineen tuli kotiin.
        Itse olen taipuvainen uskomaan niin.
        Voin toki olla väärässäkin.


      • jotkut
        vaikeeta ymmärtää kirjoitti:

        Se auton mukana tuleva tunkki on todellakin vaan rengasrikkojen varalta, mutta ilmeisesti tämä menee joillakin jo yli käsityskyvyn. Mikäli ymmärrys on tätä tasoa, niin suosittelen ehdottomasti viemään sen auton autohuoltoon renkaanvaihtoon. Seuraava kysymys näillä uusavuttomilla koskee varmaan mutterin kiristys suuntaa.

        ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäs. Minäkin olen käyttänyt jo konstia jos jotakin. Uusavuttomia on näköjään todella paljon. Jos ei osaa etes renkaita autoon vaihtaa asiallisesti, niin mikseivät todella vie huoltoon tai siirry käyttämään "hyvän autolising yhtion", ALD pirssejä. Siellä saa olla oikeesti tyhmä, kuten se mainoskin sanoo.

        Tai sitten ne on just niitä ;-)

        t. Fordeja 22 v.


      • on...
        vaikeeta ymmärtää kirjoitti:

        Se auton mukana tuleva tunkki on todellakin vaan rengasrikkojen varalta, mutta ilmeisesti tämä menee joillakin jo yli käsityskyvyn. Mikäli ymmärrys on tätä tasoa, niin suosittelen ehdottomasti viemään sen auton autohuoltoon renkaanvaihtoon. Seuraava kysymys näillä uusavuttomilla koskee varmaan mutterin kiristys suuntaa.

        Kyllä minä olen aina vaihtanut renkaat auton alkuperäisellä tunkilla, sekä Mondeossa että muunmerkkisissä autoissa. Ehkä senkin takia että niissä on ura mikä sopii auton pohjassa olevaan nostokohtaan. Sen lisäksi että tunkki saattaa pettää, se voi myös kaatua. Pullotunkki jonka päässä on lankunpala tuntuu kaatumista ajatellen aika hurjalta viritykseltä. Nelipyöräinen hallitunkki varmaan on paras, siihenkin pitää laittaa väliin lankunpala jossa ura, jos haluaa nostaa ohjekirjan mukaisista nostokohdista.


    • Ford on halpis

      Auton saa monella tapaa ylös. Näin on. Ja hallitunkki on hyvä/paras. Muistelen kyllä, että ennen kuin sellaisen hankin, vaihdoin 240 Volvon renkaat 2x vuodessa 12 vuoden ajan. Hyvin pelitti! Siinä mielessä tuo Mondeon tunkin laatu on naurettavan ja surkuhupaisan välistä.
      Siihen tulokseen itse myös tulin kun ajelin 2002-2004 uutena ostetullaa Mondeolla 50 tkm. Nyttemmin olen oppinut että ko autosta kannnattaa pitä näppinsä erossa. Ja tämä johtopäätös tuli aivan muustasyystä kuin siitä rutkusta tunkista!

      • Taisit omistaa sen...

        Taisit omistaa sen vain päiväunissasi…


      • oli ollut parempi ...
        Taisit omistaa sen... kirjoitti:

        Taisit omistaa sen vain päiväunissasi…

        Valitettavasti oli ihan oma, ei edes leasing.

        Oma kun on niin kirpaisee eniten

        Mitäs itse, ajatko mopolla vai ihan autolla? Vai satutko olemaan vaan autokauppias fordilla...........


      • ajelen
        oli ollut parempi ... kirjoitti:

        Valitettavasti oli ihan oma, ei edes leasing.

        Oma kun on niin kirpaisee eniten

        Mitäs itse, ajatko mopolla vai ihan autolla? Vai satutko olemaan vaan autokauppias fordilla...........

        Ihan omalla ajelen jo kolmatta vuotta tällä nykyisellä ja suht`tyytyväisenä. Jos parikymppiä pistää lisää autoon niin varmaan löytyy parempiakin. Aikaisempi ajokki oli Sierra, joten kaiketi olen sellainen oikea Ford mies, kun merkissä meinaan jatkossakin pysyä, tai aika näyttää…
        Vai ihan autokauppiaaksi jo tituleeraat .. Kiitos kiitos, mutta tuskinpa ne täällä kirjoittelevat, kyllä Fordit muutenkin kauppansa tekevät mm. Focustahan myydään niin penteleesti.


      • sdaasasg
        ajelen kirjoitti:

        Ihan omalla ajelen jo kolmatta vuotta tällä nykyisellä ja suht`tyytyväisenä. Jos parikymppiä pistää lisää autoon niin varmaan löytyy parempiakin. Aikaisempi ajokki oli Sierra, joten kaiketi olen sellainen oikea Ford mies, kun merkissä meinaan jatkossakin pysyä, tai aika näyttää…
        Vai ihan autokauppiaaksi jo tituleeraat .. Kiitos kiitos, mutta tuskinpa ne täällä kirjoittelevat, kyllä Fordit muutenkin kauppansa tekevät mm. Focustahan myydään niin penteleesti.

        Tuo mopo oli pakko vastavuoroisesti kysyttävä, kun itse oletit päiväunia itselläni olevan.

        Itse en ole Ford mies henkilöautopuolelle, muussa kylläkin. Tuo 2,5 v Mondeolla riitti itselle... Harmi sinällään, koska auto oli hyvä ajaa, vaan kallis ylläpitää varsinkin kun takuuaika umpeutui. Uusi Mondeo on todella kiinnostava auto, mutta kokemukset ovat sellaiset etten takuulla osta sitä ainakaan kahden ensimmäisen valmistusvuoden tuotannosta. Auton pitää tienata silmissäni paljon lisää luottamusta, eli kaiken sen mitä nykykoppainen tuhosi.


      • ihan mielenkiinnosta
        sdaasasg kirjoitti:

        Tuo mopo oli pakko vastavuoroisesti kysyttävä, kun itse oletit päiväunia itselläni olevan.

        Itse en ole Ford mies henkilöautopuolelle, muussa kylläkin. Tuo 2,5 v Mondeolla riitti itselle... Harmi sinällään, koska auto oli hyvä ajaa, vaan kallis ylläpitää varsinkin kun takuuaika umpeutui. Uusi Mondeo on todella kiinnostava auto, mutta kokemukset ovat sellaiset etten takuulla osta sitä ainakaan kahden ensimmäisen valmistusvuoden tuotannosta. Auton pitää tienata silmissäni paljon lisää luottamusta, eli kaiken sen mitä nykykoppainen tuhosi.

        Pakko tietenkin tässä vaiheessa kysyä millä autolla nykyisin ajat ja mitkä olivat ne syyt miksi vaihdoit merkkiä ? Omalla montikalla on päästy varsin vähillä vaivoilla, ei siis sen kummempia ongelmia kuin muissakaan aiemmin omistamissani merkeissä. Tietty jos olisi valmis pistämään sellaiset 15-20.000 euroo lisää niin voisi varmasti löytää joltain osin laadukkaampaa tavaraa, mutta kun tykkään laittaa rahaa vähän muuhunkin niin mulle saa toistaiseksi montikka riittää. Tutuilla on toyotaa, opelia,mazdaa, citikkaa ja näyttää noissa korjattavaa riittävän, eli ei ole viatonta autoa tullut vielä vastaan.Totuushan on, että ainakin euroautoissa monet komponentit tulevat samoilta toimittajilta.


    • vapaa tuollaisista

      ongelmista. Tähän asti olen käyttänyt vuosikaudet auton omaa tunkkia renkaanvaihdossa. Tosin nyt kyllä iski pieni pelko, että mitä jos Fokkerinkin omistajat saavat postitse tämän kieltokirjeen.

      • tunkki?

        Ei vaan kestä vähän painavampaa autoa...


    • Mun Montukka

      ei lähe sillä tunkilla käyntiin, vaikka kuinka veivaan!! Missä vika? Mosse lähti veivistä, kertokaa te kun osaatte vaihtaa nuo renkaatkin niin hyvin ja asiallisesti.

      Taso koko tunkista on tuota luokkaa. Täytyyhän tämän olla jo provoilua tai porukka jostain hölmölästä.

      Mikä määrä teitä vielä tarviikaan että saatte ne oikein vaihdettua kaikkiin.


      t. Fordeja jo 22 v.

    • hakusanaksi

      Mondeon tunkki, näitä asioita on näemmä käsitelty ennenkin.

    • hätätilanne

      Tunkit tietenkin tehdään mahdollisimman halvalla, niin että ne juuri ja juuri kestävät käytön ihanneolosuhteissa.

      Voi tietenkin kysyä, että millä todennäköisyydellä hätätilanteessa olosuhteet ovat ihanteelliset. Voi olla pimeää, pakkasta, kaatosade...

      Saakohan tunkin käyttöä edes harjoitella hätätilanteen varalta?

      • ohjeessa kielletty

        Harjoittelet vaan tilapäisesti, ei mitenkään kausiluontoisesti, eikä tietenkään mielellään itse, vaan Ford-huollossa.


      • papa24
        ohjeessa kielletty kirjoitti:

        Harjoittelet vaan tilapäisesti, ei mitenkään kausiluontoisesti, eikä tietenkään mielellään itse, vaan Ford-huollossa.

        ... kyllähän tuo käyttöohjekirja on siirtänyt vastuun kuluttajalle jo pitkään. Vastuun juridista pitävyyttä ei ilmeisesti ole Suomessa vielä koeteltu. Ohje kuitenkin kieltää surkuhupaisasti renkaan vaihtamisen normaalioloissa auton omalla tunkilla.

        Mutta, kun täällä on nyt tullut pullotunkkien ja hallitunkkien kehuja silleen, että saa nostettua puolet autosta kerralla, kertokaa nyt mielestänne sopivat nostopaikat & apuvälineet vaikka hallitunkkia käytettäessä. Oma ahteri ei kelpaa ehdotukseksi.


      • autonasentajainsinööri
        papa24 kirjoitti:

        ... kyllähän tuo käyttöohjekirja on siirtänyt vastuun kuluttajalle jo pitkään. Vastuun juridista pitävyyttä ei ilmeisesti ole Suomessa vielä koeteltu. Ohje kuitenkin kieltää surkuhupaisasti renkaan vaihtamisen normaalioloissa auton omalla tunkilla.

        Mutta, kun täällä on nyt tullut pullotunkkien ja hallitunkkien kehuja silleen, että saa nostettua puolet autosta kerralla, kertokaa nyt mielestänne sopivat nostopaikat & apuvälineet vaikka hallitunkkia käytettäessä. Oma ahteri ei kelpaa ehdotukseksi.

        Kyllä se vaan niin on, että nykyhenkilöautoja on paras nostaa vain kulma kerrallaan käyttäen nostamiseen tarkoitettuja kohtia.

        Aika riskin otat, jos nostat helman keskeltä koko sivun. Älä ainakaan avaa ovia nostettuasi auton.

        Etupään nostaminen erikseen on myös riskaabelia. Koneen edessä olevia tukirakenteita ei pidä käyttää. Koneen takaa voisi löytyä sopiva kohta, mutta ryömi nyt sitten katsomaan.

        Takapään nostaminen erikseen on vaikeaa, koska takana ei ole keskivaiheilla mitään tukevaa. Joku poikittaispalkki voi löytyä, kun oikein ryömii tutkimaan.

        Korjaamossa nostetaan hallinosturilla helmojen alta neljästä pisteestä ja kuormitus helmoihin tasataan kumitalloilla.


    • tullut teiniauto?

      Kuten Sierra ja Taunus oli aikanaan...Sen verran tämä sinänsä asiallinen aloitus tuottaa finninaamatason kommentteja...

      • vaan pari

        pelleä jotka haluaa vaihtaa renkaita väkisin paskoilla vehkeillä joita ei ole sitä varten tehty.

        Ne ei jotenkin vaan ymmärrä, mutta luulisin että ne provoilee vaan. Eihän kukaan voi oikeesti olla niin tyhymä!


      • miettimään,
        vaan pari kirjoitti:

        pelleä jotka haluaa vaihtaa renkaita väkisin paskoilla vehkeillä joita ei ole sitä varten tehty.

        Ne ei jotenkin vaan ymmärrä, mutta luulisin että ne provoilee vaan. Eihän kukaan voi oikeesti olla niin tyhymä!

        mitä muuta paskaa autoon on ympätty tunkin ohella.


      • jäävuoren huippu
        miettimään, kirjoitti:

        mitä muuta paskaa autoon on ympätty tunkin ohella.

        Nykymallisessa Mondeossa on todella runsas vikavalikoima. Lukemalla tätä palstaa vähän läpi näkee ne keskeisimmät. Samalla voit huomata kuinka herkkähipiäisiä jotkut ovat, kun oman automerkin vikoja tuodaan esiin.


      • Tyytyväinen Fordisti
        jäävuoren huippu kirjoitti:

        Nykymallisessa Mondeossa on todella runsas vikavalikoima. Lukemalla tätä palstaa vähän läpi näkee ne keskeisimmät. Samalla voit huomata kuinka herkkähipiäisiä jotkut ovat, kun oman automerkin vikoja tuodaan esiin.

        Eipä tuossa meikäläisen Mondeossa ole ainakaan ollut sen kummempia ongelmia kuin muissakaan omistamissani merkeissä, päinvastoin hyvin vähällä on päästy. Olen jopa niin tyytyväinen, että mietin tässä jopa uudehkon Mondeon ostoa muutaman vuoden päästä. Uutta en koskaan osta, mutta 3-4 vuotiaita hyvin pidettyjä kohtuullisilla kilometreillä kannattaa jo katsella ja silti saa ajaa vielä lähes uudenveroisella autolla, mutta jonka hinnasta on riisuttu sellaiset 30-40 % pois. Viime ostokseni (3 vuotta vanha) sain lähes 60 % alennuksella uuteen nähden.


      • voisi sanoa
        Tyytyväinen Fordisti kirjoitti:

        Eipä tuossa meikäläisen Mondeossa ole ainakaan ollut sen kummempia ongelmia kuin muissakaan omistamissani merkeissä, päinvastoin hyvin vähällä on päästy. Olen jopa niin tyytyväinen, että mietin tässä jopa uudehkon Mondeon ostoa muutaman vuoden päästä. Uutta en koskaan osta, mutta 3-4 vuotiaita hyvin pidettyjä kohtuullisilla kilometreillä kannattaa jo katsella ja silti saa ajaa vielä lähes uudenveroisella autolla, mutta jonka hinnasta on riisuttu sellaiset 30-40 % pois. Viime ostokseni (3 vuotta vanha) sain lähes 60 % alennuksella uuteen nähden.

        Kyllä, hinta tippuu reilusti. Ei kai pari hassua vikaa pitäisi hintaa noin paljoa tiputtaa ?


      • ostan aina käytettyjä
        voisi sanoa kirjoitti:

        Kyllä, hinta tippuu reilusti. Ei kai pari hassua vikaa pitäisi hintaa noin paljoa tiputtaa ?

        Ei pitäisi niin, mutta sehän toimii tässä tapauksessa ostajan eduksi ja ihan aikuisten oikeasti voin kertoa, että autoon ei ole tarvinnut korjata kolmen vuoden aikana muuta kuin koiranluut
        170 euroa, ja takajarrusylinteri 270 euroa töineen määräaikaishuollot öljyineen ja muine litkuineen. Auto pelaa kuin ajatus. Vielä muutaman vuoden pidän ja sitten todennäköisesti lähden ostamaan tätä uusikorista Mondeota, kunhan niitä saadaan kolmen vuoden päästä sopivasti ajettuna autoliikkeisiin. Toivotaan, että hinnasta on taas lähtenyt vähintään puolet, tämä sopii minulle. Tarkastelen aina autoilun kokonaiskustannuksia joista auton jälleenmyyntiarvon putoaminen on suurin menoerä, siksi päädyn aina vähän käytettyyn.


    • löytyy koko show

      Tuolta löytyy kaikki.

      Kuluttajaviraston kannanotto.

      Fordin "ohjekirje".

      Liite auton käsikirjaan.

      Itse sisällöstä olen täysin samaa mieltä.

    • hemmo

      Soitin kuluttajavirastoon, joka on tutkinut asiaa. Heille tutkittavaksi tulleissa vahinkotapauksissa tunkkia oli 20-50 kertaa eli siis reilun parin vuoden kausivaihdot. Tunkeista oli pettänyt kierretangon kierteet. Fordillekin soitin ja eivät ymmärtäneet, että tässä olisi jokin ongelma kun auton nostoon tarkoitettu tunkki ei kestäkään auton nostoa. Ihmettelivät, että vaihtaako ne ihmiset itse renkaansa. Liikkeestä, josta ostin Fordini lähettivät kyllä uuden tunkin tilalle, mutta kun sitähän ei saa käyttää. Täytynee hakea varaosaliikkeestä oikea tunkki eikä mikään koriste-esine. Soittakaa hyvät ihmiset Fordille, että tajuavat jutun älyttömyyden. Muutenhan ne jatkavat samalla linjalla.

      • vanhalla linjalla

        Olisiko taktiikkaa ?

        Tyhmäksi heittäytyminen on vanha kikka, tosin aika läpinäkyvä.

        Myyjäliike poikkeuksellisen reilusti tuli kuitenkin vastaan ;))) heh.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sun ja kaivattusi

      ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

      Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

      Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

      Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

      Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe