tullaaminen???

saana....

heippa!
Australien viranomaisten sivuilla lukee kaiken maailman ruoka-aineet mitä pitää tullata , mutta sitten kuitenkin samalla sivulla lukee "all food". siis jos ostan suklaata taxfreestä ja vien suomalaista kaljaa pari pulloa kullalle niin pitääkö mun tullata ne???????

5

1157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vaan

Saat lentokoneessa paperin täytettäväksi ja siihen kannattaa kyllä kirjoittaa kaikki ruokatavarat ylös!Meillä oli suklaata ja lastenruokapurkkeja ja kaikki tullin pöydälle tarkistettavaksi olivatko avaamattomia.Aikaa meni mut ei muuta!!

• Aussi

Kaljaa ei tarvii tullata,ellet sitten ala roudaa sita korikaupalla.

• aussimatkaaja

Ma toin tuliaisiksi poron- ja hirvenlihaa, ja menin suosiolla laukkuineni lapivalaisuun, jossa tulliviranomaiset vain kysyivat sisallon, eivat vaivautuneet lukemaan etikketteja, vaikka ne virallisesti vaaditaan. Oluesta ei puhuttu mitaan, vaikka sitakin oli samassa repussa.

Lentokoneessa taytettavaan lomakkeeseen kannattaa merkata kaikki mita tuo, koska kaikki tarkastetaan joka tapauksessa.

• mitsu

Kannattaa sitten laittaa rasteja ruutuihin ihan tunnollisesti niissa tullauslapuissa! Voit olla aika lirissa jos jaat kiinni siita etta, mukanasi on ruokatavaroita muttet ilmoittanut niista. Kentilla kaytetaan joskus tarkkanenaisia beagleja ja muistan yhdellakin kerralla kun kaverini laukussa oli ollut edellisella viikolla appelsiineja (ei tietenkaan enaa) mutta koira silti haistoi ne... Mita niita piilottelemaan, ei niista mitaan tullimaksuja mene, katsovat vain mita laukussa on. (Niin ja kannattaa pakata suklaat ym. sillain etta saat ne sitten helposti esille, ettei ole ihan pohjimmaisina..) Joskus muuten tullijonoissa paasee jopa nopeammin kun menee "punaista" linjaa pitkin!

• linjalle?

itse olen myös lähdössä pian ausseihin, ja siellä odottelevan poikaystävän harras toive oli, että toisin mukanani paketin oikeita, perinteisiä domino-keksejä. :)
        miten siis näiden kanssa täytyy toimia? missä välissä nämä vihreät ja punaiset linjat ovat? eikö koneeseen noustessa tarkisteta näitä tullattavia tavaroita, vaan vain uuteen maaan saavuttaessa? entä välilaskut, tapahtuuko tullaus joka kerta niilläkin kentillä? jaetaanko tullauslaput kaikille automaattisesti, vai pitääkö sitä erikseen pyytää? matkustan ensimmäistä kertaa yksin ja kaikki käytännön asiat stressaavat. :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      63
      4885
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      128
      3497
    3. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      48
      3104
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      65
      2247
    5. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      448
      1921
    6. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      77
      1578
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      62
      1347
    8. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      63