Valkoinen kotelomekko häihin?

taidan kieltäytyä kutsusta

Olen tässä miettinyt mitä teen kun on pari häät tulossa. Ensimmäiset keväällä ja toiset taas syksyllä. Todella vaikeaa löytää kaapista mitään juhlavaa päälle pantavaa kun musta ja valkoinen tuntuu olevan pannassa.

Musta on kuulemma hautajaisiin sopiva.
Kaikki valkoiset taas sitten vievät kai huomion morsiammelta.

Kaapista löytyisi juuri mustia mekkoja ja valkoisia kotelomekkoja, vaalea polvipituinen hopeinen mekko ja erillaisia valkoisia housupukuja.

Tuntuu aivan naurettavalta että pitäisi yhtä iltaa varten ostaa jotain pastellin sävyisiä vaatteita joita en käyttäisi enää illan jälkeen.

Jos ostan pinkin tai limen kokonaisuuden kevättä varten ei se sovi ollenkaan lokakuun häihin.

Mitä niihin syyshäihin sitten pitää pistää kun musta ei kelpaa. Ruskea on mielestäni todella ruma päävärinä samoin harmaa ja tummanvihreä. Sinisessä näyttää kun menisi Linnan juhliin.

Tuntuu kovin ahdistavalta ja pikkumaiselta että en voi pistää valkoista tai mustaa juhlallista asua kun jotain voisi se häiritä.

Onko valkoiset kengät ja laukku teistä sitten myös kielletty.

Taitaa ne morsiammet olla aika itsekkäitä.
Kukaan tuntemistani morsiammista ei edes ollut lähellekkään "neitsyt" joten mitään yksinoikeutta ei hänellä pitäisi olla valkoiseen. Toisin kuin monet luulevat, valkoisen hääpuvun käyttö on yksi uusimpia häätapoja. Aikaisemmin suomessa morsian puketui mustiin tai parhaimpiin vaatteeisiinsa sävystä riippumatta.

9

4409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

Osta vaikka fuksianpunaiset asusteet, huivi, kengät ja laukku. Keväthäissä asustat näillä sen valkoisen mekon ja syksyhäissä sen mustan.

• voih

Muuten ihan hyvä mutta fuksia ei sovi ollenkaan minulle värinä hiuksiin eikä ihon sävyyn.

• Väreistä
        voih kirjoitti:

Muuten ihan hyvä mutta fuksia ei sovi ollenkaan minulle värinä hiuksiin eikä ihon sävyyn.

Sittenhän sinulle ei sovi myöskään valkoinen tai musta! Puhtaan valkoinen, musta ja fuksia ovat viileitä värejä jotka sopivat harvoille suomalaisille. Kuitenkin mustaa ja valkoista käytetään meillä (liian) paljon.

• väriläikäksi

Mustahan nykyään on hyväksytty väri häisssä. Ja olen ainakin julkkisten häissä nähnyt mustaa. Ja ainahan voit piristää sitä värikkäillä asusteilla. Niin ei tule hautajaistunnelmaa.

Täysvalkoista en laittaisi. Valkoisenkin kanssa voi laittaa muun värisiä asusteita.

En tiedä miksi pukeutuminen olisi niin suuri ongelma, että sen takia pitää kieltäytyä kutsusta...

• ....

Sä niinkun väität että me morsiammet ollaan itsekkäitä kun me vaaditaan että kukaan muu ei saa tulla valkosissa häihin?! Ei se nyt ihan niin oo, se on vain perinne. Ja siihen perinteeseen kuuluu, että morsian saa olla se "loistavin" ja "katseen kiinnittävin" Nykyäänhän se valkoisen mekon "tarkoitus" on poistunut, kun todella harva morsian on enää neitsyt.

Mutta mikä ihme sua estää laittamasta mustaa mekkoo? Valkoista en suosittele että laittaisit, koska se saattaa oikeasti loukata morsianta/hänen läheisiään. Ihan totta..

Mutta jos olet tosiaan niin tyhmä kuin mitä annoit tuon viestisi perusteella ymmärtää niin ehkä on parempi että et niihin häihin mene, varsinkaan jos yhden mekon pukeminen on niin vaikeeta tai uuden ostaminen tai mikälie nyt toi sun ongelmas olikaan..

• 28.07.07

Yhdyn täysin edelliseen. Laittakoon mustan ja valkoisen sekoituksen, esim. keltaisen! Hei, ei hän varmaankaan voi, on pääsiäinen tulossa!!

• ihmisillä outoja ongelmia
        28.07.07 kirjoitti:

Yhdyn täysin edelliseen. Laittakoon mustan ja valkoisen sekoituksen, esim. keltaisen! Hei, ei hän varmaankaan voi, on pääsiäinen tulossa!!

osta hyvä ihminen joku kesäroikale mekko hennesiltä maksaa varmaan 15e, ei oo kauheen kova satsaus tai sitten jos ei ystävien häät kiinnosta ole menemättä. Ja todellakin musta käy ihan ok. Ja muka keväällä ja syksyllä ei vierailla olla samaa vaatetta....jo on aikoihin eletty.

• totta kai!

Yhdistä siihen mustaan jotain värikästä esim. huivin avulla, niin saat siitä kokonaisuuden. Muistaakseni sinkku, naimaton jne. voi käyttää mustaa???

• -.-.-..-.-.-.-

Valkoisen laittaminen voisi loukata morsianta, mutta en kyllä ymmärrä miks musta loukkais. Musta voit ihan hyvin laittaa mustan kotelomekon. Yhdistät siihen vaan vaikka turkoosit kengät, laukun, korut ja hartiahuivin. Tai onko sulla joku värikäs (ei musta tai valkoinen) bleiseri/jakku, jonka voit laittaa mustan mekon kanssa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe