Kaikki pelaa luotolla...

ekakertalainen

Olen menossa ensimmäistä kertaa US:aan ja kysyisin luottokortin käytöstä. Olen ymmärtänyt, että hotellit, autot ym. maksetaan aina luottokortilla. Myös ostosten teko käy näin vaivattomasti. Itse tyhmänä olen säästänyt rahaa reissua varten, mutta mitä ihmettä teen käteisellä? Ongelmani on se, että luottorajani on naurettavat 1000 euroa, joten parin viikon lomalle siitä ei ole iloa ja korotusta en saa. Eli siis enkö saa hotellihuonetta paikan päältä, koska minulla on vain taskut pullollaan käteistä?
Kiitos kaikki viisaat ihmiset.

10

1765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossule

      voithan sä niillä rahoilla tehdä ostoksia ym, vaikka hotelli ja autovuokraamo ei niitä huolisikaan. Kyllä kaikki muut paikat ainakin käteistä huolivat. nähtävyydet, ravintolat, kaupat, elokuvateatterit ym. Luottokortti on vaan siitä hyvä että ei tarvitse kantaa paljon käteistä mukana. Kyllä itsekin aion ihan rahalla maksaa suurimman osan matkalla New Yorkiin. Nou hätä! :)

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Toki toki, aionkin maksaa ostokset käteisellä, mutta jos haluan vuokrata auton pariksi viikoksi ja asua hotellissa, ei luottokortin luottoraja taida riittää... Eli onkohan tähän ongelmaan olemassa mitään ratkaisua...


      • Teekari
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Toki toki, aionkin maksaa ostokset käteisellä, mutta jos haluan vuokrata auton pariksi viikoksi ja asua hotellissa, ei luottokortin luottoraja taida riittää... Eli onkohan tähän ongelmaan olemassa mitään ratkaisua...

        Kun sä maksat luottolaskun pois, sä voit lyhentää sitä enemmän mitä oot luottokuntalle velkaa, maksaa siis ylimääräistä "sisään". Max. luottoraja ei siitä tavallaan nouse, eli et voi ostaa kerralla yli tonnilla, mutta osissa kyllä. Eli jos maksat 500 ylimääräistä, voit höyläillä kortilla 1500 edestä. Itse olen tehnyt noin Master Cardilla, pitäisi onnistua muillakin, voit kysellä tuosta pankistasi.


      • käteisellä
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Toki toki, aionkin maksaa ostokset käteisellä, mutta jos haluan vuokrata auton pariksi viikoksi ja asua hotellissa, ei luottokortin luottoraja taida riittää... Eli onkohan tähän ongelmaan olemassa mitään ratkaisua...

        Jos hoidat autonvuokrauksen etukäteen jo täällä kotimaassa ja varaat sen täkäläisen toimiston kautta, voit maksaa vuokrauksen toimistossa käteisellä tai pankkitilille. Saat maksusta voucherin, jonka esität sitten USAssa autoa noutaessasi. Luottokorttiakin joudut kyllä näyttämään papereita noudon yhteydessä täytettäessä ja vuokra-ajalta saatetaan tehdä jonkinmoinen katevaraus, joka poistuu kun palautat auton.


      • Pelaa!
        Teekari kirjoitti:

        Kun sä maksat luottolaskun pois, sä voit lyhentää sitä enemmän mitä oot luottokuntalle velkaa, maksaa siis ylimääräistä "sisään". Max. luottoraja ei siitä tavallaan nouse, eli et voi ostaa kerralla yli tonnilla, mutta osissa kyllä. Eli jos maksat 500 ylimääräistä, voit höyläillä kortilla 1500 edestä. Itse olen tehnyt noin Master Cardilla, pitäisi onnistua muillakin, voit kysellä tuosta pankistasi.

        Hei,

        Tuo on hyvä idea, itselläni on myös visa ja olen aina maksanut rahaa etukäteen "sisään" ( luottoraja 1000e ) eli soita luottokuntaan ja kysy millä viitteellä maksat ja sitten vain reissaamaan, hyvää lomaa.


    • tss

      ... voit hotellisitä lähtiessäsi maksaa käteisellä. Raha kelpaa aina. Voivat tosin sisäänkirjautuessasi tehdä varauksen kortillesi, eli blokata sieltä loppusummaa vastaavan summan, joka vapautetaan jos maksatkin käteisellä tai toisella kortilla.

      Voitko varata hotellin jostain varauspalvelusta, jossa hotelli maksetaan etukäteen, viimeistään matkaa edeltävän kuukauden aikana? Joudut kuitenkin antamaan kortin sisäänkirjautuessasi, jotta voivat velottaa mahdolliset huonepalvelun käytöt, puhelut, netin käytön, hävikin ("kadonneet" pyyhkeet, kylpytakit tms.) kortilta. Entä saatko kortin luottorajaa nostettua?

      Itse varaan hotellit miltei aina niin, että hotelli on jo maksettu (yleensä Hotwiresta tai Pricelinesta), kun lähden matkalle. Shoppaus- ja käyttöraha on käteisenä (tiedän toki, että siinä on riskinsä), koska kortilla ostaessa hullaantuu ja seuraavan kuun luottokorttilasku voi yllättää... Lähden matkalle mieluitan vasta sitten, kun koko lomaraha on jo ansaittu, lomaa on mielestäni ikävä maksella jälkikäteen...

    • kakke

      Siis mie olen käyttänyt luottokorttia iät ajat, mutta tietääkseni dollarimatkashekkejä voi yhä käyttää USAssa kuin käteistä rahaa niin ettei tarvitse välillä käydä pankissa sähläämässä. Eli kaiketi tulkitsevat sen semmoiseksi Cashier's Checkiksi?

      • C.R.E.A.M

        Olen pari kertaa käynyt USA:ssa ja viimeksi siellä asustelinkin ystävän luona, eikä minulla koskaan ole ollut luottokorttia vain ainoastaan käteistä!
        Kyllä siellä raha kelpaa kaikkialle, en ole kuullutkaan ettei kelpaisi! Ehkä vuokraus tarkoituksissa näin maalaisjärjellä ajatellen he tarvitsevat jotain crediittiä siitä että palautat myös auton tai et riko hotellihuonetta. Eli että olet jäljitettävissä.
        Shekit ovat siellä myös yleisiä käytössä,käteisen tapaan mutta kun niihin en ole suomessa tottunut niin en viitsi vaivautua kun kyllä kaikki pelaa käteisellä. mm. shoppailut,ruokakaupat, nähtävyydet, huvit, baarit.
        Jopa laskut yleisimmin maksetaan amerikassa käteisellä!!!
        Visa electronilla voit nostaa rahaa kaikista visa tunnuksin merkityistä automaateista,eikä se ollutkaan niin kallista kun luulin aluksi (alle 3€/nosto)
        Mutta siis en luottaisi Automaattikorttiin koska kaikkea voi sattua, eli käteinen matkakassa minulla aina toiminut hyvin. Tosin sanotaan että jos on suurempia summia niin kannattaisi laittaa esim. tallelokeroon, mutta en ole itse laittanut vaan ottanut aina tietyn päiväkassan jemmastani kukkarooni joten ei tule kuljeteltua paksua lompakkoa.
        En tiedä minne suuntaat, mutta länsirannikolle pienempiä seteleitä kuin itärannikolle.
        Californiassa ei ainakaan tykätä kun maksat isoilla seteleillä sillä hinnat ovat alhaisempia.
        Ja kannattaa myös muistaa että hintoihin tulee aina osavaltion verot päälle,eli se hinta minkä näet lapussa ei sisällä veroja!
        Mutta hyvää matkaa!


      • CREAM:::::::::
        C.R.E.A.M kirjoitti:

        Olen pari kertaa käynyt USA:ssa ja viimeksi siellä asustelinkin ystävän luona, eikä minulla koskaan ole ollut luottokorttia vain ainoastaan käteistä!
        Kyllä siellä raha kelpaa kaikkialle, en ole kuullutkaan ettei kelpaisi! Ehkä vuokraus tarkoituksissa näin maalaisjärjellä ajatellen he tarvitsevat jotain crediittiä siitä että palautat myös auton tai et riko hotellihuonetta. Eli että olet jäljitettävissä.
        Shekit ovat siellä myös yleisiä käytössä,käteisen tapaan mutta kun niihin en ole suomessa tottunut niin en viitsi vaivautua kun kyllä kaikki pelaa käteisellä. mm. shoppailut,ruokakaupat, nähtävyydet, huvit, baarit.
        Jopa laskut yleisimmin maksetaan amerikassa käteisellä!!!
        Visa electronilla voit nostaa rahaa kaikista visa tunnuksin merkityistä automaateista,eikä se ollutkaan niin kallista kun luulin aluksi (alle 3€/nosto)
        Mutta siis en luottaisi Automaattikorttiin koska kaikkea voi sattua, eli käteinen matkakassa minulla aina toiminut hyvin. Tosin sanotaan että jos on suurempia summia niin kannattaisi laittaa esim. tallelokeroon, mutta en ole itse laittanut vaan ottanut aina tietyn päiväkassan jemmastani kukkarooni joten ei tule kuljeteltua paksua lompakkoa.
        En tiedä minne suuntaat, mutta länsirannikolle pienempiä seteleitä kuin itärannikolle.
        Californiassa ei ainakaan tykätä kun maksat isoilla seteleillä sillä hinnat ovat alhaisempia.
        Ja kannattaa myös muistaa että hintoihin tulee aina osavaltion verot päälle,eli se hinta minkä näet lapussa ei sisällä veroja!
        Mutta hyvää matkaa!

        Mitä tarkoitti että californiassa hinnat ovat alhaisempia??


      • C.R.E.A.M
        CREAM::::::::: kirjoitti:

        Mitä tarkoitti että californiassa hinnat ovat alhaisempia??

        Siis aivan selkein sanoin lukee tekstissä että mitä se tarkoittaa jos hinnat ovat alhaisempia. -Pienempää seteliä mukaan!
        Jos siis tarkoitit että missä suhteessa alhaisempia, niin vaikkapa suomen hintoihin tai itärannikon hintoihin nähden Californiassa on edullisempaa.
        (C.R.E.A.M = Cash Rules Everything Around Me)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe