Mikä on kohina?

epätietoinen.

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoitatte kohinalla, joka esiintyy kamerassa.

6

1090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä kun

      Kohina on sitä, kun kuvan tummempiin kohtiin alkaa ilmestyä eri värisiä pilkkuja. Kuvan terävyys kärsii ja tasainen väripinta menee rakeiseksi.

      • epätietoinen.

        Kiitos vielä kerran selventävästä vastauksesta. Ei enään tarvitse pähkäillä, että mikä ihme se kohina on, mistä puhutaan niin paljon.


      • esiintyy
        epätietoinen. kirjoitti:

        Kiitos vielä kerran selventävästä vastauksesta. Ei enään tarvitse pähkäillä, että mikä ihme se kohina on, mistä puhutaan niin paljon.

        lähinnä, kun kennon ISO-arvoa nostetaan eli herkkyyttä lisätään.
        herkkyyttä on usein tarvetta nostaa jotta saavutetaan tarpeeksi nopea valotusaika, vaikka kuvanlaatu siitä kärsiikin. aukko, iso-arvo ja suljinaika kulkevat siis käsi kädessä.
        järjestelmäkamerat sietävät yleisesti herkkyyden nostamista pokkareita paremmin suuremman kennon ansiosta.


      • onko kohina
        esiintyy kirjoitti:

        lähinnä, kun kennon ISO-arvoa nostetaan eli herkkyyttä lisätään.
        herkkyyttä on usein tarvetta nostaa jotta saavutetaan tarpeeksi nopea valotusaika, vaikka kuvanlaatu siitä kärsiikin. aukko, iso-arvo ja suljinaika kulkevat siis käsi kädessä.
        järjestelmäkamerat sietävät yleisesti herkkyyden nostamista pokkareita paremmin suuremman kennon ansiosta.

        sama asia kuin rakeisuus, jota termiä viljeltiin filmiaikoina?


      • onko kohina kirjoitti:

        sama asia kuin rakeisuus, jota termiä viljeltiin filmiaikoina?

        Kohina on pitkälti sama kuin filmi aikoina rakeisuus. Ilmenee myös melko samalla lailla. Tämän vuoksi optiikan valovoimalla on merkitystä samalla tavalla kuin filmi aikana.


    • os..

      Kun kohina on äänessä, se kuuluu kohinana. Kun kohina on kuvassa se näkyy niinkuin lumipyrynä. Olet varmaan nähnyt kohinaa televisiossa, kun koneessa ei ole antenni kytketty tai ei ole lähetystä.
      Kaikki elektroniset laitteet kohisevat, mutta se peittyy tavallisesti informaation alle, koska informaatio on paljon voimakkaampaa. Kohina alkaa esiintyä, kun informaation osuus on heikko.
      Kuvan rakeisuus on eri asia. Kun pikseliluku on alhainen, näkyy kuva karkeana. Korkealla pikseliluvulla näkyy enemmän yksityiskohtia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe