Mikä rotu?

hamsterifanittaja

Moikka! Olen hankkimassa hamsua tuossa kesän puolella. Minulla on ongelma. En oikein tiedä, mikä olisi paras vaihtoehto minulle. Hamsuthan nukkuvat päivisin, eli siitä ei ole haittaa mulle, koska oon poissa päivisin. Olisukohan tuollainen joku kultahamsteri hyvä?? Mitä rotuja teillä on? Minkä luonteisia ne ovat?? Vatsatkaa, toivon, että kerrotte omia mielipiteitänne. :):)

10

1226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauhtis

      Heippa sinulle, hamsterifanittaja! Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko. Se on oikein mukava luonteeltaan, kiltti ja utelias. Usein myös hereillä päivällä, ja illalla jo yhdeksältä juoksupyörässä. Todella innokas persoona, ja tykkää touhuta kokoajan. Ei pure juuri yhtään. Siskollani on kultahamsteri. Se ei ole päivällä yhtään pesämökin ulkopuolella, illalla herää vasta 12-1 aikaan yöllä. Ja kaverillani oli kiinankääpiöhamsteri, aika itsepäinen ja puree aika usein. :/ Nämä siis minä tiedän, mutta kaikki hamsuthan ovat omia persoonia!

      • hamsterifanittaja

        Kiitos todella paljon!! Niin, ovathan ne omia persooniaan, mutta olen lukenut kaikista kirjoista, että kultahamsteri ei tarvitse kaveria. Onko se totta? Kiitos vastauksestasi tooosi paljon!!!


      • Moi!
        hamsterifanittaja kirjoitti:

        Kiitos todella paljon!! Niin, ovathan ne omia persooniaan, mutta olen lukenut kaikista kirjoista, että kultahamsteri ei tarvitse kaveria. Onko se totta? Kiitos vastauksestasi tooosi paljon!!!

        Kysyit, saako syyriksiä laittaa samaan, niin niitä ei saa, sillä hamsterit ovat erakoita ja myöhemmällä iällä on häkissä vain yksi elävä hamsu, jos niitä oli ennen kaksi.. Mulla on syyrialainen hamsteri uros, joka on utelias ja todella liikkuvainen kaveri! :) Mun yhellä kaverilla on kanssa syyris, se on hieman purevampaa tyyppiä ja aika ujon puoleinen, kuten jo sanottu, kaikki on omia persooniaan, kuten ihmisetkin. :)


      • storm--bird
        hamsterifanittaja kirjoitti:

        Kiitos todella paljon!! Niin, ovathan ne omia persooniaan, mutta olen lukenut kaikista kirjoista, että kultahamsteri ei tarvitse kaveria. Onko se totta? Kiitos vastauksestasi tooosi paljon!!!

        Mitkään hamsterit ei tarvii kaveria,ne on erakkoja.Mutta roboja voi ottaa useita.Mullakin on venäjänkääpiöhamsteri, se on tosi kiltti ja aktiivinen hamsterilaji.


      • monen hamsterin omistaja
        storm--bird kirjoitti:

        Mitkään hamsterit ei tarvii kaveria,ne on erakkoja.Mutta roboja voi ottaa useita.Mullakin on venäjänkääpiöhamsteri, se on tosi kiltti ja aktiivinen hamsterilaji.

        http://koti.phnet.fi/erjale/hoito.htm
        ja
        http://www.hamsteri.info/forum/forum_posts.asp?TID=9725&PN=1

        siinä vähän tietoa molemmista. löydät toki googlettamalla lisää. ja tältäkin keskustelupalstalta vaikka millä mitalla, jos vain jaksat etsiä.


      • taas...

        "Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko."

        Jospa sinulla on Venäjänkääpiöhamsteri Talvikko, eikä eli talvikko...

        Kun Talvikko, Cambell etc. Ovat kaikki Venäjänkääpiöhamstereita, ERI ROTUJA VAIN.

        http://www.hamsteriyhdistys.net/

        Kannattaa katsoa, myös täältä rotukohtaista tietoa, ainakin oikeaa tietoa eläimistä.


      • hamsterifanittaja
        taas... kirjoitti:

        "Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko."

        Jospa sinulla on Venäjänkääpiöhamsteri Talvikko, eikä eli talvikko...

        Kun Talvikko, Cambell etc. Ovat kaikki Venäjänkääpiöhamstereita, ERI ROTUJA VAIN.

        http://www.hamsteriyhdistys.net/

        Kannattaa katsoa, myös täältä rotukohtaista tietoa, ainakin oikeaa tietoa eläimistä.

        Kiitoksia tosi paljon teidän todella hyvistä mielipiteistänne, niistä on mulle hyötyä. Kiitos vielä kerran!!


    • minne.

      Ensinnäkin viilaan pilkkua, hamstereita on eri lajeja, ei rotuisia.
      Suosittelen ensimmäiseksi hamsteriksi Syyrialaista hamsteria, se on suurikokoinen eikä kaipaa lajitoveria. Näin säästyt tappeluilta ja totuttelemisilta!

    • :;:

      itselläni on kaksi kultahamsteria, ennen on ollut syyrialainen ja pitkäkarvanen. kaikki on ollut kilttejä. suosittelen tyttö kultahamsteria OMIEN kokemusteni pohjalta, koska tyttöni on paljon rauhallisempi ja verrattuna poitsuun. kumpikaan pure. HUOM. nämä ovat omia kokemuksiani.

    • Anonyymi

      Mikä olis parhain vaohtoehto ettei hamsteri purisi?, toki hamsterit kaikki purevat mutta onko teillä jotain erityisyä,itellä on koira kyllä mutta pelkään puremia siis ie oo mitään kauheaa kokemusta niistä mutta aattelin vaan jos joskus tuun hankkimaan sen, meillä on ollut kyllä oma hamsteri ja on purrut mua ja en muista rotua enkä että sattuiko se:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe