Mikä rotu?

hamsterifanittaja

Moikka! Olen hankkimassa hamsua tuossa kesän puolella. Minulla on ongelma. En oikein tiedä, mikä olisi paras vaihtoehto minulle. Hamsuthan nukkuvat päivisin, eli siitä ei ole haittaa mulle, koska oon poissa päivisin. Olisukohan tuollainen joku kultahamsteri hyvä?? Mitä rotuja teillä on? Minkä luonteisia ne ovat?? Vatsatkaa, toivon, että kerrotte omia mielipiteitänne. :):)

10

1340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauhtis

Heippa sinulle, hamsterifanittaja! Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko. Se on oikein mukava luonteeltaan, kiltti ja utelias. Usein myös hereillä päivällä, ja illalla jo yhdeksältä juoksupyörässä. Todella innokas persoona, ja tykkää touhuta kokoajan. Ei pure juuri yhtään. Siskollani on kultahamsteri. Se ei ole päivällä yhtään pesämökin ulkopuolella, illalla herää vasta 12-1 aikaan yöllä. Ja kaverillani oli kiinankääpiöhamsteri, aika itsepäinen ja puree aika usein. :/ Nämä siis minä tiedän, mutta kaikki hamsuthan ovat omia persoonia!

• hamsterifanittaja

Kiitos todella paljon!! Niin, ovathan ne omia persooniaan, mutta olen lukenut kaikista kirjoista, että kultahamsteri ei tarvitse kaveria. Onko se totta? Kiitos vastauksestasi tooosi paljon!!!

• Moi!
        hamsterifanittaja kirjoitti:

Kiitos todella paljon!! Niin, ovathan ne omia persooniaan, mutta olen lukenut kaikista kirjoista, että kultahamsteri ei tarvitse kaveria. Onko se totta? Kiitos vastauksestasi tooosi paljon!!!

Kysyit, saako syyriksiä laittaa samaan, niin niitä ei saa, sillä hamsterit ovat erakoita ja myöhemmällä iällä on häkissä vain yksi elävä hamsu, jos niitä oli ennen kaksi.. Mulla on syyrialainen hamsteri uros, joka on utelias ja todella liikkuvainen kaveri! :) Mun yhellä kaverilla on kanssa syyris, se on hieman purevampaa tyyppiä ja aika ujon puoleinen, kuten jo sanottu, kaikki on omia persooniaan, kuten ihmisetkin. :)

• storm--bird
        hamsterifanittaja kirjoitti:

Mitkään hamsterit ei tarvii kaveria,ne on erakkoja.Mutta roboja voi ottaa useita.Mullakin on venäjänkääpiöhamsteri, se on tosi kiltti ja aktiivinen hamsterilaji.

• monen hamsterin omistaja

• taas...

"Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko."

Jospa sinulla on Venäjänkääpiöhamsteri Talvikko, eikä eli talvikko...

Kun Talvikko, Cambell etc. Ovat kaikki Venäjänkääpiöhamstereita, ERI ROTUJA VAIN.

http://www.hamsteriyhdistys.net/

Kannattaa katsoa, myös täältä rotukohtaista tietoa, ainakin oikeaa tietoa eläimistä.

• hamsterifanittaja
        taas... kirjoitti:

"Itselläni on venäjänkääpiöhamsteri eli talvikko."

Jospa sinulla on Venäjänkääpiöhamsteri Talvikko, eikä eli talvikko...

Kun Talvikko, Cambell etc. Ovat kaikki Venäjänkääpiöhamstereita, ERI ROTUJA VAIN.

http://www.hamsteriyhdistys.net/

Kannattaa katsoa, myös täältä rotukohtaista tietoa, ainakin oikeaa tietoa eläimistä.

Kiitoksia tosi paljon teidän todella hyvistä mielipiteistänne, niistä on mulle hyötyä. Kiitos vielä kerran!!

• minne.

Ensinnäkin viilaan pilkkua, hamstereita on eri lajeja, ei rotuisia.
      Suosittelen ensimmäiseksi hamsteriksi Syyrialaista hamsteria, se on suurikokoinen eikä kaipaa lajitoveria. Näin säästyt tappeluilta ja totuttelemisilta!

• :;:

itselläni on kaksi kultahamsteria, ennen on ollut syyrialainen ja pitkäkarvanen. kaikki on ollut kilttejä. suosittelen tyttö kultahamsteria OMIEN kokemusteni pohjalta, koska tyttöni on paljon rauhallisempi ja verrattuna poitsuun. kumpikaan pure. HUOM. nämä ovat omia kokemuksiani.

• Anonyymi

Mikä olis parhain vaohtoehto ettei hamsteri purisi?, toki hamsterit kaikki purevat mutta onko teillä jotain erityisyä,itellä on koira kyllä mutta pelkään puremia siis ie oo mitään kauheaa kokemusta niistä mutta aattelin vaan jos joskus tuun hankkimaan sen, meillä on ollut kyllä oma hamsteri ja on purrut mua ja en muista rotua enkä että sattuiko se:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 164
      4027
    2. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      94
      3374
    3. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      99
      2730
    4. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      288
      2595
    5. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      39
      2326
    6. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      152
      2063
    7. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      6
      1684
    8. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      1120
    9. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      42
      1069
    10. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1038
    Aihe