"Check emissions" - puolako mennyt?

Nainen ratissa

Juuri kahden vuoden ikään (tietty ;-) ehtinyt GS 1.6 oli tänään tahmea kuin nekkutaikina ja kojetauluun ilmestyi "check emissions". Olen menossa Autosalpaan pikahuoltoon aamulla, oma diagnoosini (nettiä räpättyäni) on, että kulkeepi nyt kolmella pytyllä ja puola on rikki. Vaan onkopa iso/kallis korjattava? Perheen ainoa ajopeli lätkämaalivahti perheessä = autotta oleminen pitempään melkoisen eksoottista!

Kiitos vastauksista

10

11149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antti_

      Tuokin virheilmoitus on koettu ja syytä huoleen ei sinulla ole. Kävin itse seuraavana päivänä kyseisen vikailmon saatuani luetuttamassa vikakoodit ja sain tietooni että kyseinen vikakoodi tulee kampiakselin asentotunnistimelta. Varastosta ko. osaa ei löytynyt joten vikakoodi nollattiin ja lähdin kotiin uuden huoltoajan kera.

      Pari päivää meni ennenkuin sama koodi "check emissions" tuli näyttöön uudestaan. No olin onneksi varmistanut huollosta että voiko autolla ajaa ja he sanoivat ettei se mitään haittaa. Niinpä käytin autoa ihan normaalisti siihen anturin vaihtoon asti ja sen jälkeen on taas menty noin 15000 km ongelmitta.

      Vikailmoituksen tultua auton käytös/käynti/luonne ei muuttunut millään tavalla ainakaan minulla joten se ei normaalia käyttöä haitannut.

      ps. jos autostasi olisi 1 pytty pimeänä niin sen kyllä huomaisi entistäkin laiskempana menona.

      Kysymykseesi en kyllä osaa vastata eli en tiedä mitä korjaus maksaa sillä itsellä ehti mennä takuuseen.

      • Nainen ratissa

        ... joten siis oikeasti tuntuu, että kierrokset eivät nouse eikä auto kiihdy, joten edelleen epäilen, että kaikki pytyt eivät ole käytössä. Well - mitä sitä murehtimaan, huomennahan tuo selviää ja maksaa sitten minkä maksaa... ;-)


      • adfsda
        Nainen ratissa kirjoitti:

        ... joten siis oikeasti tuntuu, että kierrokset eivät nouse eikä auto kiihdy, joten edelleen epäilen, että kaikki pytyt eivät ole käytössä. Well - mitä sitä murehtimaan, huomennahan tuo selviää ja maksaa sitten minkä maksaa... ;-)

        Yleinen vika noissa 1.6 koneissa. Kone käy kolmella pytyllä, puolan vaihto ei ole mikään kallis homma.. siinä ei kestä kauaa.. yleensä vaihtavat kaikki puolat samalla. Ylimääräistä ajamista kannattaa välttää..


      • maksaakin
        Nainen ratissa kirjoitti:

        ... joten siis oikeasti tuntuu, että kierrokset eivät nouse eikä auto kiihdy, joten edelleen epäilen, että kaikki pytyt eivät ole käytössä. Well - mitä sitä murehtimaan, huomennahan tuo selviää ja maksaa sitten minkä maksaa... ;-)

        tähän uudempaan malliin taitaa olla vähän yli satasen kappale sitten asennus vikakoodin purku....kyllä renulla ajoa ei korvaa mikään, kun varautuu, että auto hyytyy pari kertaa vuodessa missä tahansa...älä aja sillä autollas pätkääkään tai saat vaihtaa vielä katalysaattorinkin...
        Möin itte omani 8 puolan jälkeen.....


      • eka rellu
        maksaakin kirjoitti:

        tähän uudempaan malliin taitaa olla vähän yli satasen kappale sitten asennus vikakoodin purku....kyllä renulla ajoa ei korvaa mikään, kun varautuu, että auto hyytyy pari kertaa vuodessa missä tahansa...älä aja sillä autollas pätkääkään tai saat vaihtaa vielä katalysaattorinkin...
        Möin itte omani 8 puolan jälkeen.....

        Heräsi kiinnostus vaihtaa puola toisen kerran jälkeen.
        Itse puola maksoi Biliassa 40€.
        Kannen ja puolan irroitus ei todellakaan vaadi kuin apukoulutodistuksen.
        Rikkinäisen puolan paikannus taitaa olla työläin kun joutuu irroittamaan johdon jokaisesta vuorotellen kunnes viallinen löytyy.
        Tuossa uudessa ovat jättäneet sen suojuksenkin suosiolla pois että pääsee puoliin helpommin käsiksi.


      • biliassa
        eka rellu kirjoitti:

        Heräsi kiinnostus vaihtaa puola toisen kerran jälkeen.
        Itse puola maksoi Biliassa 40€.
        Kannen ja puolan irroitus ei todellakaan vaadi kuin apukoulutodistuksen.
        Rikkinäisen puolan paikannus taitaa olla työläin kun joutuu irroittamaan johdon jokaisesta vuorotellen kunnes viallinen löytyy.
        Tuossa uudessa ovat jättäneet sen suojuksenkin suosiolla pois että pääsee puoliin helpommin käsiksi.

        Motonetissa puola/tulpanhattu maksaa 47e


      • Nainen ratissa
        biliassa kirjoitti:

        Motonetissa puola/tulpanhattu maksaa 47e

        vaihtoivat kaikki puolat, mutta maksattivat minulla yhden. Liekö käytäntönäkin? Kustansi 92 euroa, että ei nyt ihan edullista - mutta hyvä kun hoitui nopeasti ja auto pelittää taas :-)


      • KONAIR
        Nainen ratissa kirjoitti:

        vaihtoivat kaikki puolat, mutta maksattivat minulla yhden. Liekö käytäntönäkin? Kustansi 92 euroa, että ei nyt ihan edullista - mutta hyvä kun hoitui nopeasti ja auto pelittää taas :-)

        Sait kaikki sytytyspuolat autoosi, maksoit 92 euroa töineen!!!!HALOO.KAIKKI PITÄISI VARMAAN SAADA ILMAISEKSI


      • Antti_
        Nainen ratissa kirjoitti:

        vaihtoivat kaikki puolat, mutta maksattivat minulla yhden. Liekö käytäntönäkin? Kustansi 92 euroa, että ei nyt ihan edullista - mutta hyvä kun hoitui nopeasti ja auto pelittää taas :-)

        Minulta hajosi myös 1 puola lomareissulla. Auto laitettiin kuntoon Jämsässä vaihtamalla hajonnut puola (1 kpl). Hinta 91 € töineen, eli aika halvalla sinä sait 4 puolaa.

        ps. miksiköhän minulle ei vaihdettu kaikkia neljää? Olisiko pitänyt osata erikseen pyytää ja kieltäytyä maksamasta muita kuin hajonnutta?


      • Niinpä niin
        Antti_ kirjoitti:

        Minulta hajosi myös 1 puola lomareissulla. Auto laitettiin kuntoon Jämsässä vaihtamalla hajonnut puola (1 kpl). Hinta 91 € töineen, eli aika halvalla sinä sait 4 puolaa.

        ps. miksiköhän minulle ei vaihdettu kaikkia neljää? Olisiko pitänyt osata erikseen pyytää ja kieltäytyä maksamasta muita kuin hajonnutta?

        Olisi pitänyt vaatia, ja jos huolto ei ollut sama paikka kuin kuka auton myynyt ottaa heihin yhteyttä ja kysyä vastaantuloa. Myyjähän on vastuussa myymästään tavarasta vaikka maahantuojan myöntämä takuu olisikin päättynyt. Olettaen kuitenkin että auto on 3-4 vuotta vanha, ei kymmentä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe