kuukautisrytmi

täydellisen sekaisin

Nyt reilun vuoden ajan rytmi on ollut miten sattuu; 80 vrk, 19 vrk, 39 vrk, 59 vrk jne....Olen 49 vuotta . Voiko asian vain antaa olla näin,onko siis vain merkki että naishormonit ehtymässä ja vaihdevuodet iskeneet/ iskemässä...en käytä hormonilääkkeitä, en ole halunnut, ja toimeen olen muutoinkin tullut, ei mitään sietämätöntä muuta..Voiko antaa tilanteen ihan vaaratta vain olla..naturaalisti.. siis ehkä kuukautiset vain itsekseen loppuvat aikanaan kokonaan, ja se sitten siitä ?

8

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan mulla ei ole ihan sama

      mä olen täyttämässä juuri 48 vuotta ja viimeinen vuosi on ollut tota samaa..19. 70, 28, 25,19, ja viimeks 70 ja äskettäin alkoi menkat taas. Mulla on mieliala ihan maassa ja jaksamisen kanssa on niin tai näin. Itkettää vaan kaikki asiat ja opiskella pitäisi vielä.

      • vaikuttaa psyykeenkin

        että jormonimyrskyä ja kroppa ja psyyke kovilla ? On tässä tuntunut että on kriisi on..niin vanha olo, ikäkriisi.. mutta ehkä ihan hormonitkin vievät tasapainoa..
        kysyy ketjun aloittaja.. Ps. Nyt on taas 41 vrk kierrossa eikä mitään.. vaikkakin turvonnut olo ja rinnat kipeät, eli ehkäpä pian.. ?


      • hormoneita enkä tahdokaan
        vaikuttaa psyykeenkin kirjoitti:

        että jormonimyrskyä ja kroppa ja psyyke kovilla ? On tässä tuntunut että on kriisi on..niin vanha olo, ikäkriisi.. mutta ehkä ihan hormonitkin vievät tasapainoa..
        kysyy ketjun aloittaja.. Ps. Nyt on taas 41 vrk kierrossa eikä mitään.. vaikkakin turvonnut olo ja rinnat kipeät, eli ehkäpä pian.. ?

        mutta miksi suositellaan ? Onko haittaa jos rytmi sekaisin.. eikö voi antaa kuukautisten vain kadota ajan kanssa sitten luonnollisesti, ellei muuten hirveitä oireita ? Muuttuisiko olo ja psyyken tila muka hormoneilla tuntuvasti parempaan ?Hormoneistahan varoitellaan..


      • Hormoonihurmio
        hormoneita enkä tahdokaan kirjoitti:

        mutta miksi suositellaan ? Onko haittaa jos rytmi sekaisin.. eikö voi antaa kuukautisten vain kadota ajan kanssa sitten luonnollisesti, ellei muuten hirveitä oireita ? Muuttuisiko olo ja psyyken tila muka hormoneilla tuntuvasti parempaan ?Hormoneistahan varoitellaan..

        Miten niin "suositellaan"? Ei kai niin vastuuttomia lääkäreitä ole olemassa, että automaattisesti kaikille korvaushoitoja suosittelisivat?

        Ei hormoneja tarvitse käyttää, jos ilmankin pärjää. Monilla vain on niin vaikeita vaivoja, etteivät ilman lääkkeitä selviä normaaleista päivittäisistä askareistaan, varsinkaan jos töissä pitäisi käydä.


      • ollut kauan
        Hormoonihurmio kirjoitti:

        Miten niin "suositellaan"? Ei kai niin vastuuttomia lääkäreitä ole olemassa, että automaattisesti kaikille korvaushoitoja suosittelisivat?

        Ei hormoneja tarvitse käyttää, jos ilmankin pärjää. Monilla vain on niin vaikeita vaivoja, etteivät ilman lääkkeitä selviä normaaleista päivittäisistä askareistaan, varsinkaan jos töissä pitäisi käydä.

        mutta lääkäri sanoi, että hormoneita ei täydy käyttää, että voi antaa olla itsensä luonnontilassa, ellei senkummempia oireita.


      • Rytmitön
        hormoneita enkä tahdokaan kirjoitti:

        mutta miksi suositellaan ? Onko haittaa jos rytmi sekaisin.. eikö voi antaa kuukautisten vain kadota ajan kanssa sitten luonnollisesti, ellei muuten hirveitä oireita ? Muuttuisiko olo ja psyyken tila muka hormoneilla tuntuvasti parempaan ?Hormoneistahan varoitellaan..

        Eihän siitä muuta haittaa kuin että vuotoja on niin usein ettei voi olla miehensä kanssa. Hän kun pelkää verta hysteerisesti. Hankin lääkkeet ihan vain siksi että elämämme normalisoituisi. Haluamme olla päivittäin yhdessä. Nykyinen tilanne on ollut kaamea jo kuukausia, pitkät vuodot jotka alkavat ykskaks vaikka kesken yhdynnän.


    • menkat

      Mä en ymmärrä onko menkoissa oikeeta rytmiä! Mul menee ihan miten sattuu!

    • ummarran

      Aloitus on jo vanha mutta kait nyt kaikki yli 45 naiset tajuaa että tottakai rytmit on sekaisin tämän ikäisenä. Itse olen 47 ja tulviva vuoto alkoin 58 pv päästä edellisistä. Tämä on täysin normaalia tämän ikäisenä. Kunnes sitten alkaa jäämään pois ja tulee kuumia aaltoja. Mulla tulee aaltoja tuon kierron alussa noin parin viikon ajan. Joskus tuntuu, että nykypäivän noin 50 v ei oikeasti tajua olevansa jo niin vanha , että tämä on täysin normaalia. Ja jos haluaa itse, siihen saa kiertoja tasaavaa lääkitystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe