Meillä on vuonna 2001 ostettu Upo Pesukarhu. Pesukarhu alkoi temppuilla; aluksi ohjelmaa piti siirrellä eteenpäin, kun jäi huuhtelut päälle. Nyt se ei sitten linkoa pyykkiä ollenkaan. Eli hajalla on.
Onko kokemuksia; korvaako kotivakuutus 6 v. vanhasta koneesta mitään? Mietin, että kannattaako sieltä edes kysyä, kun ei ole kuittia tallessa.. Korvaavatko yleensä vanhan korjauksen vai antavatko rahaa uutta varten?
KORVAAKO kotivakuutus
6
4639
Vastaukset
- kj52
Mulla piti 12v vanha jääkaappi pahaa ääntä. Vakuutusyht lupasi että voin pyytää korjaajan tekemään vikamäärityksen jossa todetaan onko normaalia kulumista vai äkillinen vika,jonka vak yhtiö olisi korvannut.Korj totesi:ei äkillinen vika,vakyht ei korvaa,sain korjausarvion.Ei kannattanut korjata,tuli niin kalliiksi mutt vak maksoi korjausarvion.
Ota yhteyttä vakyhtiöön.On sentään nuori kone,pitäisi kestää kauemmin.Ei tuossa ajassa voi olla kulunut loppuun.- kj52
Ei vak yhtiö kysy kuittia koneesta. Jos vika on semmonen ett ne korvaa niin sä saat ostaa uuden vastaavan. Ota valmistusnumerot talteen jostain pesukoneen takaseinästä valmiiksi kun soitat.Siitä selviää ikä esim.Mutt vian täytyy siis olla äkillinen.Mitä se sitt tarkottaa luoja yksin tietää.
- tarkoittaa
kj52 kirjoitti:
Ei vak yhtiö kysy kuittia koneesta. Jos vika on semmonen ett ne korvaa niin sä saat ostaa uuden vastaavan. Ota valmistusnumerot talteen jostain pesukoneen takaseinästä valmiiksi kun soitat.Siitä selviää ikä esim.Mutt vian täytyy siis olla äkillinen.Mitä se sitt tarkottaa luoja yksin tietää.
Äkillinen tarkottaa äkillistä eli siis yhtäkkistä ennakoimatonta vahinkoa. Se on tärkeä kysymys kaikessa vakuutus toiminnassa. Normaali kuluminen ei ole äkillistä,pikkuhiljaa tapahtuva ja etenevä vahinko ei ole äkillistä minkä moni vuotovahingon kokenut on saanut karvaasti kokea. Myöskään itse aiheutetut tai törkeällä huolimattomuudella aiheutetut vahingot eivät ole korvattavia vaikka olisivatkin äkillisiä.
Sen lisäksi on olemassa ikävähennykset ja omavastuut. Joka vuosi kun vakuutuskohteelle tulee ikää sen vakuutusriskit kasvaa ja arvo laskee sen vuoksi sille lasketaan vuosittaista arvonalennusta. Omavastuut puolestaan on kustannus joka pitää maksaa joka tapuksessa jos vakuutusta käytetään korvaamiseen. Yleensä se lienee jossakin sadan euron hujakoilla.
Koti vakuutus on liiketoimintaa ja hyvin usein ostettua mielikuva turvallisuutta tai peräti puhdasta kusetusta. Ei kannata hankkia ollenkaan jos riskit on pienet,ymmärtää itse tekniikasta,asioiden hoidosta ja vakuutukseen piiriin kuuluvat laitteet ei omaa suurta rahallista arvoa.
- yhtiöstäsi
Näyttäisi siltä, että ohjelma on sekaisin.
Se kuulunee korvauksen piiriin, koska siinä on moottori. Moottori sekoaa yhtäkkisesti, ei pikkuhiljaa.
jos kone korjataan, maksat vain omavastuun,
jos aioit ostaa uuden koneen, korvauksesta vähennetään omavastuu ja nykyisen koneen ikävähennys eli et saa paljon mitään korvausta.
kerro miten kävi.- Tukos
Elikkäs vakuutusyhtiöön olin yhteyksissä ja käskivät pyytämään korjausarvion. Korjausarvion tilasin, mutta korjasivatkin koneen samantien. Koneessa oli painekammio tukossa ja sen vuoksi ei toiminut. Nyt surraa taas pesukarhu ja puhdasta tulee:)En usko, että vakuutus korvaa korjauksesta mitään, koska tukos ei varmaankaan ole luokiteltavissa äkilliseksi viaksi.
- JOS
Vakuutus korvaa laajakotivakuutus jos on ohjelmasäädin mennyt rikki. Toden näköisesti kyseessä on kuitenkin moottorin hiilet, jollaiset itse juuri vaihdoin saman ikäiseen ja merkkiseen koneeseen. Tämä on kulumisesta johtuvaa ja vakuutus ei korvaa. Kone muuten toimii taas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3542834Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151078Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28978En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82943- 80918
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849