Kylähullun kevään kohellusta

Eriparikoipi

Kirjottelen tässä toinen käsi paketissa. Kyllä selvälle pitää sattua! Jos olisin ehtinyt sinne Kahvipirtin kulmakaapille ei omiin koipiin sekoilemisesta olisi ollut mitään seurauksia.
Ainakin väittävät, että herra on humalaisten ja hullujen suojelija. Näköjään ei koske kylähulluja.
On vähän orpo olo. Jos joku sattuisi liikkumaan meillä päin olisi kiva jos kävisi morjenstamassa.
Vielä parempi olisi, jos tullessaan poikkeaisi ohi mennessään siellä kulmakaapilla ja toisi sen arrakkipunssin tuliaisina.
Hyvää kevättä kaikille. Koheltakaa varovasti ja muistakaa siirtää kellot kesäaikaan.

13

962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän se punssi mitään jälkikäteen auta, ja käyhän tuo kirjurointi sinulta yhdelläkin kädellä.
      Hoitele se terveeksi ja nauti keväästä.

      Pitikö ilta muuten pilata muistuttamalla kesäaikaan siirtymisestä. Tuli juuri mieleen, että kukahan siirtää takkatuvan kellon!

    • kylähullut

      keksineet tän kesäaikaan siirtymisen. Kai siitä jotain rahallista hyötyä jossain etelämmässä on. Täällä taitaa tappiota tuottaa kun jatkuukin niin pitkälle. Mikä pahuksen kesäaika Suomessa enää lokakuussa on?
      Tässä pitää raihnasen ihmisen kiipeillä seinille kelloja edestakasin rukkaamaan. Ja sitten on ne kaiken maailman digitaalivehkeet. Tupeloi niitä kömpelöillä sormillasi ja lue silmät sikkarassa niitä ohjeita. Ja kun ne ohjeetkin on aina siellä mistä niitä viimeksi osaa hakea.

    • Rouva Remander

      Ensinnäkin pikaisen paranemisen toipumiset nimimerkille Eriparikoipi. Siinä taas nähtiin, ettei alkoholin perässä kannata juosta.
      Minäkään en antanut illalla saunaolutta Remanderille, kun hänen piti yöllä herätä siirtämään kellot. Varmuuden vuoksi join Remanderinkin oluen, ettei vain mitään tapaturmaa sattuisi.
      Hyvin nukutti, mutta olin vetänyt herätyskellon soimaan klo 1.58.02, ja herätin silloin Remanderin kelloja siirtämään.
      Aamulla huomasin, että hän oli siirtänyt olohuoneen kaappikellon keittiöön ja keittiön käkikellon vierashuoneeseen.

      • kesäaikaan vedetty

        Tiedätte varmaan, mistä asiasta on käytetty sanontaa kellonveto. Se on isännän jokailtainen velvollisuus...
        Kyllä eriparikoipi saa punssinsa, ole hyvä!


      • Toisennikki
        kesäaikaan vedetty kirjoitti:

        Tiedätte varmaan, mistä asiasta on käytetty sanontaa kellonveto. Se on isännän jokailtainen velvollisuus...
        Kyllä eriparikoipi saa punssinsa, ole hyvä!

        Täällä yksi kahjo vetää kaikki kellot, vaikka seisoo ne vetämättäkin.
        Parasta mitä niille kannattais tehdä, on vetää ne seinään!


      • m.e.n.e.
        Toisennikki kirjoitti:

        Täällä yksi kahjo vetää kaikki kellot, vaikka seisoo ne vetämättäkin.
        Parasta mitä niille kannattais tehdä, on vetää ne seinään!

        Käske sen pistää kellot peräkkäin naruun ja vetää niitä perässään.


      • Kun varjelit Remanderiä kolaroimasta itseään.
        Ois jäänyt kellot siirtämättä vielä kokonaan, ja entäs sitten !
        Eriparikoivelle paranemista,,, ja kyllä suosittelisin pirtin nurkkakaapilla käymistä, siellä valinnanvaraa on. Ei olla mittään "loppasuita" Ihan pahimpaan tarpeeseen vähän joskus otetaan.....
        Tulikin mieleen se vanha tarina, jonka kaikki osaavat jo varmaan ulkoakin...
        Sairas Mies meni lääkäriin. Lääkäri tutki, ja sanoi, että nyt olisi muutettava elämäntapoja.
        Viina ,laulu ja naiset pitäisi heittää tykkänään pois. Mies:Elänkö minä sitten vielä pidempään?
        Johon lääkäri: sitä minä en osaa sanoa,,, mutta ainakin aika tuntuu huomattavasti pidemmältä !


      • toinen käki
        Toisennikki kirjoitti:

        Täällä yksi kahjo vetää kaikki kellot, vaikka seisoo ne vetämättäkin.
        Parasta mitä niille kannattais tehdä, on vetää ne seinään!

        Laittaan aikaa käkikelloon. Käki suuttui ja napautti sormille.
        Ja mun kellossani on vaan yks aika, lintu sihahti.
        Saattoi olla ittellä flunssalääkitystä päällä...


    • ulpukka33

      Kylläpä kävi hullusti ja vielä selvänä mutta kyllä se siitä paranee ja on entistä ehompi,kyllä minäkin voisin jotain miestä väkevämpää tuoda mutta on osoite hiukan epäselvä,joten lähetän vaan pikaisen paranemisen toivotukset ja kirjoittele vaan tuntuu aikasi rattoisammalta ja vallankin meidän jotka luemme,
      keväistä toipumista toivoen Ulpukka33.

    • ent, sisarhento

      Mitäs sille koivelle kuuluu? Saitkos punssin perille ja auttoiko se?

      • Eriparikoipi

        Kiitos kysymästä! Ei kummassakaan koivessa mitään vikaa ole.
        Käsi siinä kärsi!
        Punssista en ole hölskähdystäkään kuullut. On tainnut matka olla niin pitkä, että eväät on loppuneet kesken.
        Onneksi ei ole sentään tyhjiä puteleita nurkkiin ilmestynyt. Myötätuntoa olen kyllä saanut, joten kiis paljon vaan ja hyvää joulua!


    • Remanteri

      Ku on selvin päin ei passaa kuukuilla.
      Se on kattos selvän kanssa semmonen juttu ettei se ossaa kaatuu rennosti.

      Ei ne sun päästäs tarkastanu?
      Vaikka mitäs se mulle kuuluu. Paranemista vaa!

    • katicat

      Nimittäin mun lenkkikaverin, kans tämmöne vanha muija, kaatus viime talven seljälles. Se mul sitä jutteli ja sanos terveyskeskukseski käynees, kun niin pal päähä sattus ja oli omituine olo. Ne sano sitä lieväks aivotärähdykseks.
      Mää huomasin ett hänell oli silmäympärykset siniset ja sanosi ett sull voi olla kallonpohjan murtuma. Onks sull muit oirei. Hän sanos ett ei hän haista mittä ei kahven hajuu eikä mittään muutakaan.
      Kehotin hän kiiresti menemään uudestaan lääkäriin ja niin hänet sitten keskussairaalassa tutkittiin. Ja kyll siel halkeama luuss oli. Häne hajuherokäämit oli viottuneet samalla eikä tänä päivänä hajuaisti ol palautunu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      295
      6902
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      56
      2128
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1571
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1371
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1073
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      979
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      803
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      45
      786
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe