Olin suomalaisen matkanjärjestäjän matkalla afrikassa. Taas näytettiin suomikuvaa parhaimmillaan. Vaikka suomella ei siirtomaavaltoja ole ollutkaan kuitenkin isännän ottein kanssamatkustajat huusivat ja komentelivat hotellin henkilökuntaa jos vaikka oli papuja seisovassa pöydässä tai dj ei soittanut itselle mieluisaa musiikkia. Kun nähtiin muita asuntoja kuin savimajat oli porukka yksimielinen siitä että luxusasunnot eivät voi olla muiden kuin valkoisten asuntoja. Kun opas kertoi että näin ei ole niin opas oli huono ja tietämätön. Kun maassa oli sähkökatkoksia kerättiin porukkaa tekemään yhteisvalitusta matkanjärjestäjälle. Paikallisoppaille esim museoissa näytettiin ala-arvoisia käsimerkkejä, huudettiin ym. Kyllä hävetti.
suomalaiset afrikassa
valkolainen
1
780
Vastaukset
- Lepe
Onpa harmi kuulla että vielä on näin.Olen kuvitellut että olemme jo oppineet matkailun tarkoitusta ja käytöstapoja.Mikä ihme se on että jotkut ei ymmärrä etteivät ole `kunìnkaita vieraassa maassa ?Mikä oikeus meillä on esittää olevamme tärkeämpiä /viisaampia kuin maan alkuperäiset asukkaat?Matkailun tarkoitus on mielestäni mennä tutustumaan paikalliseen elämään papuineen päivineen ja olla maassa maan tavalla.`Kuka ei kestä niin olkoon kotona.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2174068Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112573Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382295Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?801390Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te861288- 481149
- 751027
- 59893
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58881- 45856