Uuden lain mukaan

alle 15-vuotias ei saa ajaa

Uuden lain mukaan alle 15-vuotias ei saa ajaa omalla pihalla, pellolla tai yksityistiellä moottoroidulla ajoneuvolla. Joten älkää ostako peltoautoja tai mopoa.

16

4569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petriinuska

      kukapa niitä sääntöjä noudattaa??? ei kukaan... ei ainkaan tääl päin missä minä asun eli kajaanis.... mutta muuten se on hyvä laki... saahan niitä ostella jos haluaa....

    • potkulauta

      vuodelta tommonen uusi laki on?

    • ne nykyään

      ajelee yleisillä teillä. Huono homma kun pellolla ajo kiellettiin

    • vai tällänen

      Minä ainakin ajan omalla pellolla, omalla autolla kuten huvittaa. Saa tulla yrittää pysäyttääkkin jos kiinnostaa, mutta ei paljo hetkauta tuommoset :| Ainakaan minua..

    • -peltorallia-

      onko totta?!? en usko... mutta OON JO 15V!
      ja mulla on kaks peltoautoo!!!
      että haistakaa lait pitkä p**ka!

      • saa ajaa

        vain humalassa ajo kielletty niin kotipihassa kuin pellolla tai suljetulla alueella.


      • ei pidä
        saa ajaa kirjoitti:

        vain humalassa ajo kielletty niin kotipihassa kuin pellolla tai suljetulla alueella.

        paikkansa...pellolla saa ajaa minkä ikäset tahansa...mutta kännissä ei saa ajaa missään! ei edes omalla pellolla tai pihassa


      • Vihainen¨

        Tässä se nähdään, omaan napaan tuijottavia kusipäitä!


      • Keppojj
        ei pidä kirjoitti:

        paikkansa...pellolla saa ajaa minkä ikäset tahansa...mutta kännissä ei saa ajaa missään! ei edes omalla pellolla tai pihassa

        REPS sun kanssa, saa ajaa kun on suljettu alue, esim aidalla.


    • mopopappa

      ajokortti myös ratsastajille ja hevosen katsastus ja vakuutus.

      • make16

        meill oli jäärata viime talvena tuolla laivaniemessä
        (torniosa)poliisit kävi varmaan 3 kertaa kyyläämässä
        tota rataa ja kävi muka tsekkaan et onkose turvallinen mikä vit ongema näillä vitun päättäjillä on kaikesta pitää valittaa meill oli viell lippu siimat siinä reunoilla et ei kukaan pommita kelkalla penkkoihin onko tämä vaan jotain vittuilua vai onko suomen laki nii perseestä että meren jäällä ei voi ajaa autolla???????parempi kait se on et nuoret ajaa siellä suljetulla radalla jäällä ku jossain kylän raitilla ja eikait autolla ajostakaan oo ku hyötyä osaapa käsitellä autoa ku on 18v ja liikenteeseen menossa eikö vain?


    • duranduran

      Itell syksynen pelto ruiskutettuna, 16 litraa bensaa ja 15v ikää, hehhehh taidan tästä lähteä civicillä mennä luisuttelemaan ;)

    • joutsaaaaaa

      mulle ei ole ikinä sanottu ettei saisi ajaa alle 15 vuotiaana ite ajoin joskus toissakesänä omalla yksityiselllä mökkiteillä kerran kytät kyllä tuli kyselemään että ajanko omilla tonteilla kun menin yleisen tien poikki sängeille

    • ?????????

      Minä oon 10v ja ajan vittu Opel Vectralla pitkin jäärattaa rallia kun mittarissa on suoralla 70 - 80 , mutkassa 40 - 60. Joten haistakaa 10000000000 kertaa itteänne pitempi paska !!!

    • alluuuuuuuuuuuu

      voi vittu :)

    • Nuuska

      Oon ite 12 et ei paljon kiinnost

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe