Kuka syyllinen, kuka syytön?

pohdiskelija

Imatran huonoon tilanteeseen etsitään koko ajan syyllisiä. Kautta aikojen välillä on ollut poliitiikan päättävissä elimissä henkilöitä, jotka ovat muodostaneet oman "kabinetin" ja runnoneet päätöksiään läpi. Miksi muut valitut eivät puutu? Mitä he sitten pelkäävät? He ovat myös silloin syyllisiä Imatran alasajoon. Jos he eivät saa suutansa auki tai marssi ulos, niin hehän vain ovat nauttimassa silloin kokouspalkkioita ja ovat näin harhauttaneet äänestäjiään.
Älkää etsikö syyllisiä vain toimikaa....se on kehitys parempaan.

Aivan samoin kuin Paavo Väyrynen tekee tällä hetkellä tullessaan valituksi kansanedustajaksi, niin nyt hän ilmoittaa, että hän haluaa ministerisalkun tai eduskunnan puheenjohtajan paikan ja jos ei saa, palaa EU:n edustajaksi. Hänen olisi pitänyt ilmoittaa tämä ehdokasaikana niin nekin 11 000 ääntä olisi annettu ehdokkaalle, joka haluaa jo rivikansanedustajana vaikuttaa yhteiskunnan asioihin.

5

1017

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anssi.

Eihän ole olemassa mitään kabinetti politiikkaa, jos uskoo tuon niskalaisen kirjoituksia. Kaikki on ihan jees. Olen pari kertaa laittannut lehtiin kirjoituksen, mikä koska tätä kolmikanta johtoa. Eivät julkaisseet niitä. Mutta tähän tilanteeseen. Kun Luukkanen nousi hallituksen puheenjhtajaksi, niin samalla tapahtui määrättyjä juttuja. Tämä on syy, miksi oikeisto on noussut esille. Uudistukset tietävät, sitä, että päätökset tehdään siellä missä pitääkin, eikä niissä elimissä, millä ei ole päätösvaltaa, eikä vaaleilla valittuja henkilöitä. Munusta asia on ihan ok. Itse en mielelläni lähe haukkumaan virkamiehiä tässä yhteydessä vaikka otinkin nimen esille tuossa toisessa keskustelussa, koska he ovat ainoastaan politiikkojen työkaluja. He tekevät sen mihin on annettu valta. Muuten kuka on nähnyt edes yhden kirjoituksen, missä kerrotaan, mitä paitsi joku on jäännyt sen takia, että kuntamme on vasemmistovetoinen. Suurin osa päätöksistä on sellaisia, mitkä perustuu pelkkään järkeen. Jos muutama vanhempi politiikko heitettäisiin ulos salista, niin loput pystyisivät tekemään päätöksiä keskustelemalla. Koko ajan hommia jarruttaa jotkut ihme jutut. Ajatelkaa miten monta hyvää hanketta on kaatunnut sen takia, kun ne on tullut väärästä suusta. Meillä ollaan sellaisessa taloustilamnteessa, että on ihan ok, kun jotkut ehdollistaa asioita. Penkoo ja availee, että onko joku palvelu oikein vai voisiko sen tuottaa toisin. Mutta se tehdään vaan väärässä ilmapiirissä. Muistuu mieleen vanha juttu, kun yks vanha mestari tuli kysymään erästä työntekijää tekemään yhtä ilkeätä työtä. Mestari osas esittää asian silleen, että työmies melkein silmät kyynelissä lupas tehdä työn. Hyvä ettei enemmänkin.

• pohdiskelija

..oli eilen juttu kuinka Imatra nostaa lääkäreidensä palkkoja parantaakseen lääkäreiden halua jäädä paikkakunnalle. Mutta auttaako tänä päivänä palkankorotus, jos työilmapiiri on huono.
        Ne jotka käyvät töissä vain rahasta, tekevät työtään joko keskinkertaisesti tai huonosti. Raha on tietenkin tärkeä ja aina sitä tuntuu olevan liian vähän, mutta se ei saa olla ainoa motiivi työntekoon. Palkan lisääminen ei yleensä lisää työtyytyväisyyttä kuin hetkeksi.

Olen itse ollut kerran töissä yrityksessä, jossa työntekijöitä arvostettiin ja voin sanoa, että oli hauskaa tehdä työtä vaikka se työ oli rankkaa.
        Ei ollut kellokorttia, jos tarvit vapaata ei sitä pyydetty tekemään takaisin jne. Mutta me tehtiin enemmän kuin paljon ja voimaa siihen antoi työnantajan luottaminen työntekijöihin.

Olen käsittänyt myös, että lääkärit joutuvat tekemään paljon sellaista joka ei liity varsinaiseen lääkärityöhön ja se varmasti kypsyttää ajatusta lähtemään muualle esim. eri yritysten työterveyslääkäreiksi.

Ovatko nämä peruspalveluiden yhdistämiset oikeita ratkaisuja, kuka sen osaa sanoa. Kaupungilla omat terveyspalvelut, sen nyt pystyy jotenkin valvomaan. Mutta kun näitä palveluja yhdistetään eri kuntien ja kaupunkien kanssa, tietääkö maksajat mistä maksavat. Ja miten niitä verrataan, kumpi on edullisempaa oman kaupungin terveydenpalvelut vai yhdistetyt. En usko, että kaupungista valittu poliitikko osaa sen laskea, kyllä sen monimutkaisiin kiemuroihin tarvitaan alalle koulutettuja ihmisiä.

• anssi.
        pohdiskelija kirjoitti:

..oli eilen juttu kuinka Imatra nostaa lääkäreidensä palkkoja parantaakseen lääkäreiden halua jäädä paikkakunnalle. Mutta auttaako tänä päivänä palkankorotus, jos työilmapiiri on huono.
        Ne jotka käyvät töissä vain rahasta, tekevät työtään joko keskinkertaisesti tai huonosti. Raha on tietenkin tärkeä ja aina sitä tuntuu olevan liian vähän, mutta se ei saa olla ainoa motiivi työntekoon. Palkan lisääminen ei yleensä lisää työtyytyväisyyttä kuin hetkeksi.

Olen itse ollut kerran töissä yrityksessä, jossa työntekijöitä arvostettiin ja voin sanoa, että oli hauskaa tehdä työtä vaikka se työ oli rankkaa.
        Ei ollut kellokorttia, jos tarvit vapaata ei sitä pyydetty tekemään takaisin jne. Mutta me tehtiin enemmän kuin paljon ja voimaa siihen antoi työnantajan luottaminen työntekijöihin.

Olen käsittänyt myös, että lääkärit joutuvat tekemään paljon sellaista joka ei liity varsinaiseen lääkärityöhön ja se varmasti kypsyttää ajatusta lähtemään muualle esim. eri yritysten työterveyslääkäreiksi.

Ovatko nämä peruspalveluiden yhdistämiset oikeita ratkaisuja, kuka sen osaa sanoa. Kaupungilla omat terveyspalvelut, sen nyt pystyy jotenkin valvomaan. Mutta kun näitä palveluja yhdistetään eri kuntien ja kaupunkien kanssa, tietääkö maksajat mistä maksavat. Ja miten niitä verrataan, kumpi on edullisempaa oman kaupungin terveydenpalvelut vai yhdistetyt. En usko, että kaupungista valittu poliitikko osaa sen laskea, kyllä sen monimutkaisiin kiemuroihin tarvitaan alalle koulutettuja ihmisiä.

Ei varmaankaan osaa moni laskea kannattavuutta, mutta ei tarviikkaa, koska meillä on talouspuolen asiantuntijoita. Homma on ainoastaan kiinni ajasta. Olen monesti esittännyt, että pidetään Imatran-riihi. Nytkin viimeksi oli asiaa monen riihen verran. Emme kerinneet, kuin sipasta aihetta, kunnes aika loppui. Se materiaali, joka tuli kotiin ei keritty käydä ollenkaan. Sovittiin, että istutaan ainakin kahdesta asiasta vielä uudestaan. Kuitenkin vaalit siirsivät kokoontumista ja joillekkin tuntuu muutenkin olevan ylitsevoittamatonta järjestää aikaa. Miksi sitten pitää lähteä mukaan politiikkaan, jos ei ole aikaa. Edellisellä kerralla oli suurin osa poissa ja viimeksikin myöhästyivät varttitunnin. Maanantai tuntuu olevan ainoa päivä jolloin voi kokoontua, mutta se on näille puheenjohtajille ympätty täyteen. Kaupungissamme tarvitaan siis aikaa kokoontua. Toinen asia on, että pitäisi tehdä päätöksiä. Nyt tuntuu välillä, että asiat ei mene eteen päin. Vois olla ihan hyvä jos se demareiden suunnittelujaosto perustettaisiin, missä asioita vietäisiin selkeästi eteen päin.

• Anonyymi
        anssi. kirjoitti:

Ei varmaankaan osaa moni laskea kannattavuutta, mutta ei tarviikkaa, koska meillä on talouspuolen asiantuntijoita. Homma on ainoastaan kiinni ajasta. Olen monesti esittännyt, että pidetään Imatran-riihi. Nytkin viimeksi oli asiaa monen riihen verran. Emme kerinneet, kuin sipasta aihetta, kunnes aika loppui. Se materiaali, joka tuli kotiin ei keritty käydä ollenkaan. Sovittiin, että istutaan ainakin kahdesta asiasta vielä uudestaan. Kuitenkin vaalit siirsivät kokoontumista ja joillekkin tuntuu muutenkin olevan ylitsevoittamatonta järjestää aikaa. Miksi sitten pitää lähteä mukaan politiikkaan, jos ei ole aikaa. Edellisellä kerralla oli suurin osa poissa ja viimeksikin myöhästyivät varttitunnin. Maanantai tuntuu olevan ainoa päivä jolloin voi kokoontua, mutta se on näille puheenjohtajille ympätty täyteen. Kaupungissamme tarvitaan siis aikaa kokoontua. Toinen asia on, että pitäisi tehdä päätöksiä. Nyt tuntuu välillä, että asiat ei mene eteen päin. Vois olla ihan hyvä jos se demareiden suunnittelujaosto perustettaisiin, missä asioita vietäisiin selkeästi eteen päin.

ihmiset ovat ilkeitä ja vihamielisiä. Syyllisiä etsitään itsen ulkopuolelta ettei itse paljastuisi. Suomi on menossa lujaa vauhtia ...you know where

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmiset ovat ilkeitä ja vihamielisiä. Syyllisiä etsitään itsen ulkopuolelta ettei itse paljastuisi. Suomi on menossa lujaa vauhtia ...you know where

"ihmiset ovat ilkeitä ja vihamielisiä."

Kun haasteita tai mitään jännempää ei ole? Eipä nuo ymmärrä itsekään kouluttautua, tai ottaa asioista selvää.
        Itse törmäsin vahingossa sefaria.orgiin. Enkä ole katunut päivääkään. Miksei meille kerrota noist jutuista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3680
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      66
      1042
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe