ranskis

uusi koiruus

olen jo pitemmän aikaan miettinyt ranskanbulldoggin hankkimista.
mietinkin että mistä sellaisen ruttunaaman saisi "edullisesti"? kun en kierrä näyttelyitä, joten ihan koti koiraksi tulisi toisen koiran kaveriksi. nykyinen koirani on virosta tuotu pitbull-/amstaffisekoitus ja hintaa sillä oli 300€ ja iha on tervepäinen poika.:) kun mulle ei niin tärkeetä ole se että ei ole papereita, taikka ei olisi ihan puhdasrotuinen.
olen miettinyt rescue koiran ottamista jos tulisi ranskis joskus vastaan, kun koiran otto ajankohtakin on vasta vuoden parin päästä.
mutta..olisi kysymyskin..mistä saisi halvalla ranskanbulldoggin?

19

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Meille tulee huhtikuun puolivälissä ranskis Virosta. Olemme harkinneet asiaa kauan, ja olemme tutustuneet tuontikoiran ottamisen riskeihin. Henkilöstä, joka koiramme tuo, liikkuu paljon tarinoita. Olen tutustunut mielipiteisiin ja oman mielipiteeni pohjalta luotan ihmiseen. Harmittaa muiden päättömät tarinat, kun ei niillä yleensä ole minkäänlaista perää. Voit laittaa minulle sähköpostia, niin kerron lisää. [email protected]

    • ranskanbulldoggi

      Virosta. Ei ole rekisteröity, hintaa sillä oli n puolet vähemmän kun rekisteröidyillä. MUTTA epäilen että ostin pennun jonkin sorttiselta trokarilta/pentutehtailijalta!! Asia ahdistaa minua aivan tajuttomasti, mutta ranskisneidistäni en luopuisi mihinkään hintaan!
      Tähän mennessäollut hyvin terve, ikää nyt 7kk.

      • ...

        löysit pennun? Mistä päin Suomea hait?


      • ilmoituksen
        ... kirjoitti:

        löysit pennun? Mistä päin Suomea hait?

        apulasta ja pentu haettiin Helsingistä..


    • karla.lamminheimo

      mekin ollaa aateltu et mistä saa halvalla mut hyvä kuntosen. ollaa tultu päätökseen että ei virosta. mut mistä sitten? asutaa tääl itä-suomes et tältä alueelta sit mieluusti. jos joku tietää mistä/keneltä saa niin voisko linkittää. kiitti :) Ps. mahdollisimman pian voIS tulla vaustauksii ja onko sillä väliä onks se rekattu? ja mistä muuten tietää voiko luotta esim. 500e ei rekattuun?

    • Viron tuontipennut

      Me olemme hankkineet kaksi ranskanbulldoggia virosta ja emme suosittele sieltä hankkimista. Ainakaan Karin Altiment nimiseltä.

      Kummallakin koiralla sikaripunkki ja nuoremmalla mahatulehdus ja koira oli lähellä kuolla siihen. Hoidot tulivat maksamaan monta sataa euroa.
      Kummaltakin pennulta oli hampaat katkottu terävyyden takia. havoja koirat täynnä. Onneki nyt koirat voivat todella hyvin ja ovat iloisia.

      Kannattaa ottaa selvää kasvattajasta ennenkun hankitte virosta.

      Vaikka pentu on edullinen niin harvemmin täydellinen

    • Pentu tulossa

      Siis oliko nämä Karin Altiment nimiseltä hankitut koirat juuri noita sairaita koiria? Hampaat katkottu? Mitä ihmettä?
      Meille olisi pentu tulossa juuri tuolta henkilöltä, mutta nyt mietityttää, asia on mietityttänyt muutenkin. Mutta kääntöpuolena tässä on se, että johonkin pentu lähtee joka tapauksessa ja meillä olisi ainakin hyvä ja rakastava koti jossa koiria ei ikimaailmassa kohdella kaltoin.

      • Hei,
        otitteko pennun ko. henkilöltä? Ja jos niin olivatko terveitä ja kaikki muutenkin kunnossa?
        Harkitsemme pennun ostamista häneltä ja asia mietityttää hieman tuon yhden kommentin vuoksi.

        Titti


      • Ei pentua pidä ikinä ottaa sillä periaattella että 'johonkin se kuitenkin menee'.
        Asioista tietoisten ihmisten ei missään nimessä pitäisi tukea vastaavaa toimintaa. Tieto lisää tuskaa tässäkin tapauksessa mutta niin sen vaan on oltava jotta asioihin voi vaikuttaa.


    • katsoppa sijoitus koirat:)
      meidän ranskis hankittu sillä tavalla

      • Sijoituskoiraan nyt kuitenkin liittyy vähän enemmän velvollissuuksia kuin täysin omaan koska siinä on toimittava yhteistyössä kasvattajan kanssa. Sijoistuskoirien haltijoilta myös yleensä toivotaan kiinnostusta viedä koiraa edes pariin näyttelyyn. Toki joillekkin kasvattajalle sopii että he itse vievät koiran.


    • Snooby90

      Tulikos tähän selvyyttä? Tuo Karin näyttää edelleen kauppaavan bulleja joten uskaltaako häneltä ostaa?

    • 1234567890l

      Samaa mietin kuin ylempikin että uskaltaako tältä Karinilta koiraa hankkia?

    • mitätapaatuette

      En voisi ottaa puhdasta paperillista ranskista, koska silloin tukisin sairaan rodun jalostusta.Enkä tietenkään paperitonta tai sekoitusta, silloin tukisin pentutehtailua, ja koirien kaltoinkohtelua.Ranskikset, ovat jo niin heikosti hengittäviä, että silmät kiinnikkin tietää missäpäin huonetta tai pihaa koira on.Sellainen sälittävä korina kuuluu jatkuvasti.Jos sellaisen ottaisin, sitä olisi surkeata kuunella, koira ei saa kunnolla henkeä, kuumalla meinaa läkähtyä.Kannattaako sellaisten koirien teettämistä tukea, sehän vaan lisää pentujen teettämistä, niiden kärsimyksiä.Ja sitä kautta se mylös lisää, tukehtumaisillaan olevien koira parkojen määrää.

      Ostan mielummin puhtaa rotukoiran, joka juostessaankin hengittää vapaasti, ja kykenee liikkumaan sulavan kevyesti.
      Rotuja on mistä valita, ja jokainen itse valinnallaan tukee kyseisen rodun,pentutehtaan tai trokarin toimintaa.Valinnoilla on siis väliä, koirille.

    • Nlykävijä

      "Suloinen ruttunaama", mitä söpöä on koirassa, jonka on vaikea hengittää?! Ranskiksilla on valtavasti terveysongelmia, kannattaa perehtyä niihin ennen ostopäätöstä. Suomessa on tulossa ns. kävelytesti lyttynaamaisille roduille, monissa maissa ei välitetä paskan vertaa terveysongelmista, pentutrokareista puhumattakaan! Älä tue sairasta koirankauppaa, tälläisen koiran elämä on yhtä pitkää ja uuvuttavaa kärsimystä..

      • apuamuistaroduista

        Valitettavasti se kävelytestikään ei auta yhtään mitään rodun jalostuksen kannalta, jos koira on ennen sinne menoa operoitu hengitysteistään.Silloin koiran henki kulkee paremmin, ja antaa suvustaan paremman kuvan, vaikka kaikki johtuukin vain hengitysteiden avarrusleikkauksesta.

        Minusta rotua pitäisi oikeasti jalostaa terveempään suuntaan,ja se ei pelkissä kävelytesteillä onnistu.Koska niihin voidaan koirat operoida.

        Rotuun pitäisi hallitusti sekoitaa pidempikuonoista rotua, jotta saadaan jälkeläisille pidempiä kuonoja, ja helpompaa hengityksen kulkua sitä kautta.Varmasti etsimällä löytyisi se rotu, joka pelastaisi ranskiksien hengityksen tilanteen.On muita pieniä koira rotuja, joilla ei ole hengitysongelmia, vaikka kääpiöpinseri tai vastaavat.Ranskiksille ei olisi myöskään haittaa, vaikka niiden kropat kevenisivät, silloin koira jaksaisi liikkua kevyemmin, ja olisi kaikin puolin terveempi.


    • Nlykävijä

      Kävelytestiin ei operoidun koiran kanssa
      saa osallistua. Tosin tuo kävelytestin vaatimus on ihan naurettava, mutta se on edes askel oikeasn suuntaan.

      • onkovarmakanssa

        Kuka valvoo,ettei koiria operoida ennen testiä?

        Niin, kyllähän koiran kuin koiran pitäisi kestää kävellä helpostikkin sen viiden kilometrin lenkki ainakin päivittäin.


    • Raiar

      Joo, ehdottomasti kannattaa tukea koirien liukuhihnatehtailua ottamalla paperiton.

      Kun olet jo valinnut rodun joka suurella todennäköisyydellä kituu koko lyhyen elämänsä, etkö voisi osoittaa edes sen verran vastuuntuntoa että ottaisit asiallisesta kasvattajalta?
      Siihen on syynsä miksi tietyt rodut maksavat niin hitokseen. Olin juuri viime vklp töissä päivystysleikkaamassa mopsia, joka oli haettu jalostuskäyttöön ulkomailta. Rahaa oli palanut rutosti mm. leikkaukseen jolla koiran hengitysteitä avarrettiin ja pehmeää kitalakea lyhennettiin (harmillisesti en voi töissä sanoa suoraan kuinka idioottimaista on teettää tällaisella pentuja). Luustokuvattu lisäksi. Tämä oli koiran kolmas yritys. Ensimmäisellä sektioitu, 1 elävä pentu ja 2 kuollutta. Toisella kerralla synnyttänyt ennenaikaisesti kaksi pentua jotka eivät selvinneet. Nyt kolmannella kerralla leikattiin koirasta 1 kuollut pentu. Luojalle kiitos, omistaja suostui siihen että koira steriloidaan samalla, kun ei oikeastaan muuta vaihtoehtoa annettu.

      Rahaa palanut kymppitonni kun yritetty saada jatkettua elinkelvotonta linjaa *peukku*

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe