Tää ei voi olla todellista.....

.......

Eli multa pöllittiin baarissa ollessa, kassi..olin jonkun verran tuitelissa, ja en ihan kokoajan tanssiessani vahtinut kassiani tarpeeks, joten se pöllittiin noin kuukausi sitte..sain takaisin passin , ja kukkarossa ei ollut mtn. pankkikortteja, kelakortteja ja puhelin pöllittiin..josta en tehny rikosilmotusta, vasta kotiin tullessa soitin asiakaspalveluun että suljen liittymän, en pitänyt sentakia kiirettä, oma vika, koska heti soitin kyseiseeen puhelimeen ja se oli laitettu kiinni, joten järki sano ettei se tee laskua, et suljen heti kun olen kotona..

no nyt sit tuli puhelinlasku 800€. ja mulla on aina ollut saldorajoitus. 30€. soitettiin asiakaspalveluun josta sanottiin vaan että ei tässä oo saldorajotusta, ja sopimuspapereita ei löydetty..
Puhelimesta oli soitettu jonnekki aikusviihdepalveluihin,varmaa jonnekki seksipalveluun..ihanaa..

Tietenki tässä, voi olla asialla joku puutteessa oleva ihminen, mut tää vaikuttaa vähä taitavammilta ihmisiltä, koska oli saanu pin koodi kyselynki sivutettua, koska se ei oo mikään kaikkien tiedossa oleva..
ja samana iltana oli joltain muultaki pöllitty kassi..ja siinä laskussa joka tuli oli kellonajat mihin aikaa oli soitettu ni oli kestänyt 4h.. ni ei kuulosta kauheen normaalilta.. tuli mielee sellanen tekijä voi olla sen palvelun joku työntekijä?

En tie, mut oon aika nuori ihminen ja ihan kuses tän asian kans, ja syytän tästä vaan itteeni..mut ei oo hirveesti tollasia rahoja..
poliisille mennään tekeen ilmoitus..mut tuskin se paljoo auttaa..??
Kiitos jos joku jakso lukeee..

6

2910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollainen neljän tunnin puhelu on ihan ilkivaltaa. Taitavat olla laittaneet sen päälle niin kauaksi, kunnes akku tyhjenee. Puhelin vain jätetään päälle ihan pahuuttaan. Sinulla kävi paha tuuri. Muistaakseni tämän kuun alusta laki muuttui niin, että asiakkaan vastuuta tällaisissa tapauksissa rajoitettiin. Nykyään laki sanoo:

      "Kuluttaja vastaa viestintäpalvelun oikeudettomasta käytöstä vain, jos oikeudeton käyttö on johtunut kuluttajan huolimattomuudesta, joka ei ole lievää."

      Tosin voi olla, että puhelimen jättäminen kassiin vartioimatta on enemmän kuin lievää huolimattomuutta. Minusta parempi olisi ollut laittaa selvä euromääräinen raja, esim. 50 euroa asiakkaan vastuulle näissä tapauksissa.

      En tosin tiedä, sovelletaanko tuota tapauksiin, jossa oikeudeton käyttö tapahtui ennen lain voimaantuloa (1.3.2007). Mielestäni kannattaisi ainakin vedota tuohon.

      Saldorajoituksesta, katso onko sinulla laskutettu siitä. Jos on, sinulla on saldorajoitus. Se kuitenkaan ei ole reaaliaikainen. Tuo oletus, että puhelin ei voi tehdä laskua ollessaan kiinni ei pidä paikkaansa. Jos on tehty puhelunsiirto voi puhelin tehdä laskua vaikka kuinka pitkään vaikka olisikin kiinni.

      Liittymän puk-koodin saa selville soittamalla asiakaspalveluun. Seillä ne kysyvät henkilötunnusta, jonka saa papereista. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja pyydä heiltä selvitys siitä onko liittymän puk-koodia kysytty varkauden jälkeen. Jos operaattori on sen rikollisille antanut, vastaavat he laskusta.

      Puhelimeen kannattaa ehdottomasti laittaa estot viihdepuheluihin ja muihinkin numeroihin, joihin ei soita. Estojen laitto ei maksa mitään, poisto sensijaan yleensä maksaa. Tekstareille on myös omat estonsa.

      Kalleimmat viihdelinjat edellyttävät asiakaan aktiivista toimenpidettä tietyin välein, muuten linja katkeaa. Katso onko palveluntarjoaja mahdollisesti laiminlyönyt tätä velvoitetta.

      • Entinen työntekijä

        Sitä että puhelu seksilinjalle on kestänyt neljä tuntia ei suoraan voi pitää merkkinä siitä että kyse on ilkivallasta tai että seksilinjan operaattori on laiminlyönyt velvollisuutensa.

        Olin opiskeluaikoina seksilinjalla töissä ja minulla oli useampia tapauksia joissa puhelut kestivät noin kauan. Ei kauhean montaa, mutta parin vuoden aikana useampi kuitenkin.

        Jos molemmat osapuolet ovat puheliasta porukkaa ja mielikuvitusrikkaita, saa neljä tuntia hujahtamaan ohi tuosta vaan.


      • Entinen työntekijä kirjoitti:

        Sitä että puhelu seksilinjalle on kestänyt neljä tuntia ei suoraan voi pitää merkkinä siitä että kyse on ilkivallasta tai että seksilinjan operaattori on laiminlyönyt velvollisuutensa.

        Olin opiskeluaikoina seksilinjalla töissä ja minulla oli useampia tapauksia joissa puhelut kestivät noin kauan. Ei kauhean montaa, mutta parin vuoden aikana useampi kuitenkin.

        Jos molemmat osapuolet ovat puheliasta porukkaa ja mielikuvitusrikkaita, saa neljä tuntia hujahtamaan ohi tuosta vaan.

        Kuinkakohan moni noista oli soitettu varastetuilla kännyköillä.


      • Entinen työntekijä
        okaro kirjoitti:

        Kuinkakohan moni noista oli soitettu varastetuilla kännyköillä.

        Jaa, sitäpä ei voi tietää. Varmaan osa olikin, kyllä sen uskon. Meille oli kyllä annettu ohjeet että jos soittaja suoraan sanoo että puhelin ei ole oma, tai ei aio laskua maksaa, tms. niin täytyy katkaista (eihän se firmallekaan ole hyvää bisnestä jos työntekijän aikaa kuluu turhaan laskuun jonka maksusta joutuu taistelemaan).

        Mutta oli siellä täysin varmasti ihan omaan laskuunsa soittavia liikkeellä. Tiedän, koska muutamasta tuli jopa ystävä, ja vielä 10 vuoden jälkeenkin ollaan silloin tällöin tekemisissä (hommat jätin jo 9 vuotta sitten kun valmistuin).


    • juhlat jatkuu....

      vielä.....

      • ....

        ei välttämättä kauaa ainaka sillä ryöstäjällä..:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe