Nurnberg -millainen paikka kesäkuussa?

Ellam

Hei,

Olen lähdössä kesäkuussa Nurnbergiin mieheni ja vajaa vuoden ikäisen tyttäreni kanssa(10v-hääpävä!). Matkan pituus olisi 4-5 päivää. Saksassa emme ole aikaisemmin käyneet. Muutamia kaupunkilomia olemme harrastaneet; tosin ilman lapsia:)

Voitteko suositella paikkaa? Onko iso vai pieni; sopiva lapsiperheelle? Muuta mukavaa ja nähtävää/koettavaa? Pääseekö jalkaisin joka paikkaan vai julkisilla? Sää touko-kesäkuun vaihteessa?

Kiitos jo etukäteen!

5

4778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ludwig ii

      nürnberg noin runsaan puolen millin kaupunki. olis ollut yks saksan kauneimmista kaupungeista jos ei englanti ja usa ois pommittaneet. vanha kaupunki jotenkuten rakennettu uudeleen mut kyl itku tulee. muuten nberg ihan mukava tavallinen saksalainen kaupunki.

    • Nürnberger

      Itse yhden kesän kaupungissa asuneena voin lämpimästi suositella. Vanha kaupunki ja keskusta-alue muutenkin oli mielestäni hienon näköistä. Kirkot ja mäen päällä oleva linna kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa.

      Ympäristössä on myös hienoja paikkoja joita kannattaa käydä katselemassa. Bambergin kaupunki on tietääkseni Unescon suojeltujen kohteiden listalla vanhan arkkitehtuurinsa takia. Myös Bayreuthin kaupunki on suht lähellä, itse tykkäsin kovasti. Kannattaisi vaikka yhdeksi päiväksi (ainakin) vuokrata auto ja tutustua ainakin noihin kahteen paikkaan.

      • Aale2

        Oisko kellään heittää hotellisuositusta ko.kaupunkiin.Ja mikä on hintataso Nurnbergissä esim.ravintoloissa?.


      • Tucher
        Aale2 kirjoitti:

        Oisko kellään heittää hotellisuositusta ko.kaupunkiin.Ja mikä on hintataso Nurnbergissä esim.ravintoloissa?.

        Olimme Nürnbergissä viikonlopun verran (pe-su). Hotellimme oli vanhassa kaupungissa n. 500-600 m torilta (Hauptmarkt) ja 800 m vanhan kaupungin kauppakaduilta (Königstr, Karolinenstr jne.). Aivan upea alue, tosin emme vanhan kaupungin muurien sisältä poituneetkaan. Meidän hotellimme oli asiallinen, vanhahtava pikkuhotelli (Burghotel os. Lammsgasse), 2-h huone maksoi 62 eur yöltä. Oli hintansa väärtti. Tiedä sitten mikä on yleinen hintataso, mutta Barfüsser-panimoravintolassa söin elämäni suurimman wienerleikkeen. Kahdeksan euroa ja risat. Tuoppi olutta (0,5 l) maksoi 2,60-3,30 € paikasta riippuen. Välipalana kannattaa maistaa bratwurstbrötcheniä, eli hot dog kolmella bratwurstilla, 1,80-2,00 €. Kahviloissa kahvi ja kakunpala 3,50 €. Mielestämme ihan edukasta. Lentokenttä on n. 5 km:n päässä vanhasta kaupungista, taksi maksaa 12-15 € siivu. Summa summarum: oli ensimmäinen kerta Nürnbergissä, muttei varmaankaan viimeinen. Sen verran hyvä maku jäi piipahtamisesta. Ja Finnairin suoralla lennolla mentiin. Meillä hinnaksi tuli (lennot 2 yötä hotellissa) 210 € /hlö. Taitaa Tallinnakin olla jo kalliimpi paikka viikonlopuksi mennä...


    • kannattaa käydä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4809
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4383
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2851
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1921
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1665
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe