Top10 nähtävyydet

o9o

mitkä olisivat ihan must käyntikohteet, jotka Milanon kävijän tulisi nähdä? Olen kiinnostunut kulttuurista eli kaikki museot, monumentit ja muut ovat tervetulleita! Näillä näkymin viettäisin siellä vajaan viikon eli ihan kaikkea en varmaan kerkeä nähdä..

9

9565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++++

      duomo, linna ja viimeinen ehtoollinen. lisäksi kannattaa tietysti kulkea high fashion kaduilla katsastamassa käydä katsomassa joku näytös la scala -teatterissa.

      • Fortunata

        Jos aiot mennä katsomaan Viimeistä ehtoollista, kannattaa tehdä varaus etukäteen esim. netissä. Tosin pari vuotta sitten olin itse menossa katsomaan sitä ja olin netissä varannut itselleni sisäänpääsyn, mutta museo olikin lakossa:( Italiassa kannattaa varautua AINA lakkoihin. Sain kuitenkin rahani takaisin nettimaksusta jo muutaman kuukauden kuluttua...


      • -H-
        Fortunata kirjoitti:

        Jos aiot mennä katsomaan Viimeistä ehtoollista, kannattaa tehdä varaus etukäteen esim. netissä. Tosin pari vuotta sitten olin itse menossa katsomaan sitä ja olin netissä varannut itselleni sisäänpääsyn, mutta museo olikin lakossa:( Italiassa kannattaa varautua AINA lakkoihin. Sain kuitenkin rahani takaisin nettimaksusta jo muutaman kuukauden kuluttua...

        Viimeiselle ehtoolliselle ei ilmeisesti enään voi tehdä nettivarausta, en ainakaan tällaista mahdollisuutta mistään löytänyt. Eli varaus tehdään puhelimitse, puhuvat kyllä mainiota englantia. Varaus on käytännössä pakko tehdä, ilman varausta ei virkailijan mukaan ole juurikaan mahdollisuuksia. Ja varaus on tehtävä todella hyvissä ajoin, itse yritin tehdä varausta n. viikkoa ennen matkaa mutta ensimmäiset vapaat ajat olivat n. puolentoista kuukauden päässä.

        Tämä ei ole kulttuurivinkki, mutta ravintoloiden/baarien alkuillan aperitivo-happy hour on mainio keksintö. Drinkin hintaan sisältyy siis antipasto-buffet, hinta ehkä 6-10 euroa paikasta riippuen. Saa näppärästi yhdistettyä alkudrinkin ja alkuruuan ennen päivälliselle menoa.


      • o9o
        -H- kirjoitti:

        Viimeiselle ehtoolliselle ei ilmeisesti enään voi tehdä nettivarausta, en ainakaan tällaista mahdollisuutta mistään löytänyt. Eli varaus tehdään puhelimitse, puhuvat kyllä mainiota englantia. Varaus on käytännössä pakko tehdä, ilman varausta ei virkailijan mukaan ole juurikaan mahdollisuuksia. Ja varaus on tehtävä todella hyvissä ajoin, itse yritin tehdä varausta n. viikkoa ennen matkaa mutta ensimmäiset vapaat ajat olivat n. puolentoista kuukauden päässä.

        Tämä ei ole kulttuurivinkki, mutta ravintoloiden/baarien alkuillan aperitivo-happy hour on mainio keksintö. Drinkin hintaan sisältyy siis antipasto-buffet, hinta ehkä 6-10 euroa paikasta riippuen. Saa näppärästi yhdistettyä alkudrinkin ja alkuruuan ennen päivälliselle menoa.

        Mistä löydän tiedon, että mihin numeroon minun tulee soittaa?


      • -H-
        o9o kirjoitti:

        Mistä löydän tiedon, että mihin numeroon minun tulee soittaa?

        Varmaan olet jo käynytkin, mutta vastaanp nyt silti:

        http://www.cenacolovinciano.it/html/hp.htm

        Sieltä löytyy numero. Netti on ihmeellinen asia...


      • Jewelry
        -H- kirjoitti:

        Viimeiselle ehtoolliselle ei ilmeisesti enään voi tehdä nettivarausta, en ainakaan tällaista mahdollisuutta mistään löytänyt. Eli varaus tehdään puhelimitse, puhuvat kyllä mainiota englantia. Varaus on käytännössä pakko tehdä, ilman varausta ei virkailijan mukaan ole juurikaan mahdollisuuksia. Ja varaus on tehtävä todella hyvissä ajoin, itse yritin tehdä varausta n. viikkoa ennen matkaa mutta ensimmäiset vapaat ajat olivat n. puolentoista kuukauden päässä.

        Tämä ei ole kulttuurivinkki, mutta ravintoloiden/baarien alkuillan aperitivo-happy hour on mainio keksintö. Drinkin hintaan sisältyy siis antipasto-buffet, hinta ehkä 6-10 euroa paikasta riippuen. Saa näppärästi yhdistettyä alkudrinkin ja alkuruuan ennen päivälliselle menoa.

        moi

        Lippuja saa netin kautta varattua www.cenacolo.com (museon omat saitti), mutta siellä on vapaita aikoja vasta parin kuukauden päähän. Välittäjältä saatiin liput juuri siihen aikaan kun haluttiin tickitaly.com. Tilauksen tein viikkoa ennen. Maksoi enemmän, mutta nähtiinpä teos :)


    • Luchinushka

      Heip! Duomossa kannattaa ehdottomasti käydä :) Suosittelen myös retkeä Comolle, jossa kannattaa mennä eräänlaisella rinnejunalla ylös "vuoren" päälle --> ihanat näköalat! Hyvä shoppailupaikka. Junalla noin tunti, maksaa n. 7e/meno-paluu

      • Lago di

        Como oli ihanaa vaihtelua suurkaupunkiin. Me kävimme järvellä sellaisella tunnin risteilyllä - taisi olla 5-6 euroa. Suosittelen. Siellä oli paljon erilaisia ristelyitä aterioilla ja ilman.


      • Tiia78
        Lago di kirjoitti:

        Como oli ihanaa vaihtelua suurkaupunkiin. Me kävimme järvellä sellaisella tunnin risteilyllä - taisi olla 5-6 euroa. Suosittelen. Siellä oli paljon erilaisia ristelyitä aterioilla ja ilman.

        10 Things to in Milan

        Il Duomo
        Both the spiritual heart of the city and one of the most prominent features of Milan, Il Duomo is the world's largest gothic cathedral. Its cavernous interior is rich in colourful frescoes, spires and some 3000 statues. Visitors can explore its underground burial chambers and crypt and view a fabulous display of religious art at the adjacent museum.

        The Last Supper
        This most famous of paintings is the pride and joy of Milan. It can be found at the Santa Maria delle Grazie and da Vinci's biblical masterpiece attracts visitors in their hundreds daily. Tickets to view this iconic work are difficult to come by but well worth the effort for a once in a lifetime viewing of an era defining painting.

        Sforza Castle
        This red brick 15th century fortress stands proudly over Milan, yet is a popular attraction with visitors as much for its three inspiring museums as for the castle itself. It exhibits awe inspiring archaeological finds from across Italy, ceramics, furniture and sculpture and its most famous works by such luminaries as Michelangelo and Leonardo da Vinci.

        St Ambosia Basilica
        Dedicated in honour of Milan's patron saint, the St Ambrosia Basilica is the one of the oldest buildings in the city dating back to the 9th century. It is a beautifully asymmetrical Romanesque design with a spacious interior that displays many quirky features quite unique for an Italian church. In its south wing is the atmospheric, austere Chapel of St Victor which was constructed back in the 4th century and contains several important religious relics.

        Brera Picture Gallery
        The Brera is one of Milan's most elegant galleries and noted for its collections of Venetian and local Lombard masters including works by Bellini and Raphael. It features a fabulous statue of Napoleon in the front courtyard and devotes much gallery space to exotic art treasures amassed by the French Emperor during his conquests.

        Poldi-Pezzoli Museum
        This renowned museum was named after its founder and main benefactor who helped amass an amazing collection of artworks, furnishings and military items across Italy and Europe. Notable exhibits include the famous 'portrait of a lady' and works by Boticelli. It has arguably the most variety of art and historical items under one roof of any museum in Milan.

        Lake Como
        An incredibly popular holiday destination in its own right, the gorgeous Lake Como is easily reached from central Milan in just over 1 hour. It makes for a relaxing day away in tranquil and utterly beautiful natural surroundings. The undulating banks of the lake are dotted with exquisite historic villas punctuating dense woodland. Boating, fishing and watersports are popular and the perfect way to unwind and get close to nature.

        Giardini Pubblici/The Public Gardens
        - Designed back in the late 1700's, these beautiful park gardens provide breathtaking views. Another welcome addition to the park is the Boschetti, or the little woods. The park includes refreshments and snacks, miniature trains, and bumper cars for entertainment. An additional bonus is the free admission!

        Milan Markets
        - Avid shoppers won't want to miss out on a trip to one of Milan's many mercados. The Mercatone dell'Antiquario del Naviglio Grande is an antique market featuring over 400 merchants selling everything from books to furniture. The Mercato di Vivale Papiniano is one of Milan's largest markets and is filled with bargains. This market is known for it terrific fashions, most notably its

        Via Della Spiga


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe