EI VALSSI VAAN HÄÄTANSSI

Lap8

Haeskelen sopivaa suomenkielistä häätanssibiisiä ja kaipaisin ehdotuksia???

20

10864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täää

      Jope Ruonansuun Enkeleitä toisillemme. Tuon olen kuullut yksissä häissä. En kyllä ymmärrä häätansseja, kyllä perinteinen häävalssi on paras. Ehkä nykynuoriso ei osaa tanssia edes valssia.

      • tyylillään

        Mun mielestä se on ihan ok. Miksi pitäisi tehdä tietyllä tavalla vaan siksi, että se on perinne ja niin on tapana tehdä. Mielestäni on pääasia, että häät on hääparille mieleiset. Ja tietysti vieraatkin viihtyisi. Se mikä on toisen mielest paras, ei välttämättä ole toisen mielestä.

        Itse kyllä olen ajatellut mennä tanssikurssille (jos mies innostuu). En lue itseäni ihan enää nuorisoon, mutta en ole tanssinut kuin viimeksi yläasteella liikuntatunnilla ja siitä ei ole jäänyt mitään mieleen.


      • tyylillään*
        tyylillään kirjoitti:

        Mun mielestä se on ihan ok. Miksi pitäisi tehdä tietyllä tavalla vaan siksi, että se on perinne ja niin on tapana tehdä. Mielestäni on pääasia, että häät on hääparille mieleiset. Ja tietysti vieraatkin viihtyisi. Se mikä on toisen mielest paras, ei välttämättä ole toisen mielestä.

        Itse kyllä olen ajatellut mennä tanssikurssille (jos mies innostuu). En lue itseäni ihan enää nuorisoon, mutta en ole tanssinut kuin viimeksi yläasteella liikuntatunnilla ja siitä ei ole jäänyt mitään mieleen.

        Jostakin luin, että joskus aikoinaan tanssina saattoi olla myös polkka yms. eli jos sellaisen valitsee niin sekin on "perinteistä". Tai mitä nyt ajattelee olevan määritelmä "perinteelle". Ja ainahan voi aloittaa uuden petinteen...


      • Töyhtis vaan

        tuo häätanssihomma on liian jenkkimäistä minun makuuni. Mutta sitähän nämä nykyiset häät ovat prinsessaleikkeineen olleet jo vuosikausia. Arvostan perinteitä, enkä vaivautuisi katsomaan mitään häätanssia lainkaan. Pitäisikö sitten parin vanhempienkin mennä jossain vaiheessa hiihtämään sinne parketille, jotain "tanssia". Voiko pahempaa nolausta enää keksiä?


      • Morsmaikku_08

        Mun mielestä valssit on nyt vaan niin tylsiä etten suin surminkaan tanssisi sellaista omissa häissäni. Kukin siis tavallaan.
        Meillä varmaan tanssitaan The Plattersin only you.


      • maksaja määrää
        Töyhtis vaan kirjoitti:

        tuo häätanssihomma on liian jenkkimäistä minun makuuni. Mutta sitähän nämä nykyiset häät ovat prinsessaleikkeineen olleet jo vuosikausia. Arvostan perinteitä, enkä vaivautuisi katsomaan mitään häätanssia lainkaan. Pitäisikö sitten parin vanhempienkin mennä jossain vaiheessa hiihtämään sinne parketille, jotain "tanssia". Voiko pahempaa nolausta enää keksiä?

        niin tervetuloa vain maksamaan minun ja sulhaseni häät. Ei hääpari niitä "perinteisesti" itse ole maksanut - ja häälahjatkin olivat ihan toista kaliiperia: maita ja metsiä, pari lehmää ja itse tehty kaappikello, oma tontti ja tupa...

        eiköhän se valssi ollut aikoinaan hittitanssi, ja valintaan vaikutti varmasti myös helppous. Nykyään ei valssi ole enää joka viikonloppulavatanssin hitti, tanssipaikat ovat siirtyneet sisälle ja niissä tanssitaan jotain ihan muuta.


    • kjdhsfjsyg

      Stella-Häävalssi
      Matti ja Teppo-Nousee päivä, laskee päivä
      Freeman-Oot mun kaikuluotain
      Anna Erikssonilta joku?

      Ja mikä pakko sen muuten on olla hidas?
      Rauli Badding Somerjoki-Paratiisi

      Siis näitähän löytyy...

      • Peppi

        Kyllä mielestäni myös valssit ovat kauniita edelleen. Niiden sanat ovat yleensä tosi kauniita kun niitä vaan jaksaa etsiä ja kuunnella. Mutta itse työni puolesta olen kaikki kesät häissä ja olen huomannut, että Mamban Saa koskettaa on todella osuva biisi hääjuhlaan.


    • rakastunut!!!

      FINLANDERSIN- oikeesti , aivan tajuttoman hyvä kipale, meidän häissä tanssitaan juuri tämä!

    • tanssitaan häätanssina

      FINLANDERSIN OIKEESTI BIISI:)

      • Topi Sorsakoski rocks

        Moi,

        Ihanat sanat on myös biisissä Olet Kaikki (you are my world /il mio mondo):

        Olet ilma jota hengitän,
        olet kaikki minkä ymmärrän.
        Tähdet taivaalla muita varten on,
        silmäs mulle suovat auringon.

        Olet maa ja hellä lämpö sen,
        kevään tullen alla jalkojen.
        Sulta saan kuin palavaan
        mä voiman voittamattoman.

        Olet kaikkeni sä silloinkin,
        vaikka maailman mä voittaisin.
        Mitä jää jos menet pois?
        Mitään ei minulla ois.

        Olet maa ja hellä lämpö sen,
        kevään tullen alla jalkojen.
        Sulta saan kuin palaavaan,
        mä voiman voittamattoman.

        Olet kaikkeni sä siloinkin,
        vaikka maailman mä voittaisin.
        Mitä jää, jos menet pois?
        Mitään ei minulla ois, maailmassain,
        kaikki oot sä vain.


      • Taitoa ja tulkintaa
        Topi Sorsakoski rocks kirjoitti:

        Moi,

        Ihanat sanat on myös biisissä Olet Kaikki (you are my world /il mio mondo):

        Olet ilma jota hengitän,
        olet kaikki minkä ymmärrän.
        Tähdet taivaalla muita varten on,
        silmäs mulle suovat auringon.

        Olet maa ja hellä lämpö sen,
        kevään tullen alla jalkojen.
        Sulta saan kuin palavaan
        mä voiman voittamattoman.

        Olet kaikkeni sä silloinkin,
        vaikka maailman mä voittaisin.
        Mitä jää jos menet pois?
        Mitään ei minulla ois.

        Olet maa ja hellä lämpö sen,
        kevään tullen alla jalkojen.
        Sulta saan kuin palaavaan,
        mä voiman voittamattoman.

        Olet kaikkeni sä siloinkin,
        vaikka maailman mä voittaisin.
        Mitä jää, jos menet pois?
        Mitään ei minulla ois, maailmassain,
        kaikki oot sä vain.

        Yeap, totta. Mutta laulajalta vaaditaan oikeita laulutaitoja, ettei biisistä tule lässähtänyt pannukakku, se ei sovi 'prinsessajuhliin'.


    • kheinä10

      Meillekkään ei tule valssia, tai tämä asia on vielä vähän kesken..

      Mutta onhan niitä.. esim. Harmajalla on monta kaunista hidasta kappaletta.

      • vierrailija

        jokainen taaplaa tyylillään, enkä usko et valssin pois jättäminen ois vaan siitä kii et ois nuori ja ei osais. ite oon 28v ja osaan valssin, mutta näillä näkymin meidän häissä tanssitaan joku näistä:
        Jope; Enkeleitä toisillemme,
        Yölintu; Rakkaus on sininen,
        Janne Tulkki; sinisen taivaan sateenkaari,
        Tauski; Sinä vain
        ja ihan vaan siksi että kyseiset kappaleet ovat meille 5v seurustelun aika jollain tavalla tulleet merkityksellisiksi ja ovat tärkeitä ;)


      • ....
        vierrailija kirjoitti:

        jokainen taaplaa tyylillään, enkä usko et valssin pois jättäminen ois vaan siitä kii et ois nuori ja ei osais. ite oon 28v ja osaan valssin, mutta näillä näkymin meidän häissä tanssitaan joku näistä:
        Jope; Enkeleitä toisillemme,
        Yölintu; Rakkaus on sininen,
        Janne Tulkki; sinisen taivaan sateenkaari,
        Tauski; Sinä vain
        ja ihan vaan siksi että kyseiset kappaleet ovat meille 5v seurustelun aika jollain tavalla tulleet merkityksellisiksi ja ovat tärkeitä ;)

        oli viime kesänä stellan häävalssi (ei siis oikeasti ole valssi), on aivan ihana kappale!!!!!!!! ja ainakin tarpeeks pitkä ;)


    • nansku..lööpö

      Meille tulee varmaankin myös tuo finlandersin-oikeesti. Ihana, meillä myös on hidas koska viimeksi ylä asteella tanssinut ja ei muista. Tällä budjetilla ei myöskään ole varaa mihinkään tanssikurssiin.

    • häät kesällä 2012

      Miten te tanssitte sen Stellan Häävalssi biisin? se on kyllä todella kaunis kappale..:)

      • Ei askelkuvioita

        Se ei ole tanssittava biisi ollenkaan, täytyy vain keinua musan ja tunteen mukana.


    • Minävain:)

      YUP - Rakkaus on pesti hulluuteen oli mun oma häätanssi :)

    • Oliko tämä jo

      Jossain haissa oli haatanssina Anna Eriksonin 'Kun katsoit minuun'. Aika sopiva aiheeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6314
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      69
      4422
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2772
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      54
      1500
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1203
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1144
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      1008
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      863
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      841
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      823
    Aihe