Matkaseuraa Pietariin

Laivat

Mieleni tekisi lähteä Pietariin 19-22.4. En ole saanut ketään kaveriksi. Yksin en halua lähteä, ei ole kivaa:( Olisiko täällä vapaaehtoista naisihmistä? Yhteystiedot nikissä.

13

2029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laivat

      Onko joku naisihminen ollut yksin Pietarissa? Siis seuramatkalle kuitenkin olen menossa, joten en ihan oman osaamiseni varassa ole. Olen kyllä vuosien varrella käynyt monestikin Pietarissa. Eli on sellainen tunne, että haluan mennä tapaamaan vanhaa rakasta ystävää.

      Niin, ja onko helppo löytää se Dostojevskin Rikoksen ja rangaistuksen tapahtumapaikka. Se koronkiskurin asuintalo. Tiedän kyllä,että se on melko keskustassa. Siellä haluan ehdottomasti käydä, kun se on joka kerta jäänyt väliin. Siinä olisi hyvä syy lähteä yksin matkaan: voi käydä siellä mikä itseä kiinnostaa.

      • pitermees

        Ryhmästä joku löytyy kaveriksi, Dostojevskiä etsimään.

        Löytyskö se helpoimmin niin että Gostinyi Dvorin Hot.Moskovan puoleiselta sivulta lähette kävelemään Sadovaja ulitsaa pitkin niin pitkästi kun aukio tulee vastaan tai sit metrolla suoraan Sennaja Plosdatille ja onhan Pietarin taksiki kokemisen arvoinen:)

        Kai tämä on oikea paikka luulen niin ja eikös siinä kanal Gribojedovin varella oo niitä muitaki paikkoja missä Dostojevski on asunu?


      • Laivat
        pitermees kirjoitti:

        Ryhmästä joku löytyy kaveriksi, Dostojevskiä etsimään.

        Löytyskö se helpoimmin niin että Gostinyi Dvorin Hot.Moskovan puoleiselta sivulta lähette kävelemään Sadovaja ulitsaa pitkin niin pitkästi kun aukio tulee vastaan tai sit metrolla suoraan Sennaja Plosdatille ja onhan Pietarin taksiki kokemisen arvoinen:)

        Kai tämä on oikea paikka luulen niin ja eikös siinä kanal Gribojedovin varella oo niitä muitaki paikkoja missä Dostojevski on asunu?

        Eiköhän se oikea talo sieltä löydy. Ainakin lähden etsimään. Vaikka sitten yksin. Mitäs pelättävää tämmöisellä vanhalla ämmällä olisi...jos joku pimeällä vie niin tuo kyllä valoisalla äkkiä takaisin:))


      • katja.jkl
        Laivat kirjoitti:

        Eiköhän se oikea talo sieltä löydy. Ainakin lähden etsimään. Vaikka sitten yksin. Mitäs pelättävää tämmöisellä vanhalla ämmällä olisi...jos joku pimeällä vie niin tuo kyllä valoisalla äkkiä takaisin:))

        oikea asenne. Joskus junalla olen mennyt yksin, mutta yleensä jonkun kanssa siellä kuitenkin. Tosin varsinkin päiväsaikaan yritän välillä "paeta laumasta" ja rauhassa on saanut kulkea :D Mutta eihän tuota koskaan tiedä, milloin napsahtaa... ja missä.

        Jos nyt sattuisit vähän aikaistamaan reissua, niin pääsiäisenä meitä on kai aika monta siellä ja päivä- ja iltaseuraa löytyy kyllä :)


      • Laivat
        katja.jkl kirjoitti:

        oikea asenne. Joskus junalla olen mennyt yksin, mutta yleensä jonkun kanssa siellä kuitenkin. Tosin varsinkin päiväsaikaan yritän välillä "paeta laumasta" ja rauhassa on saanut kulkea :D Mutta eihän tuota koskaan tiedä, milloin napsahtaa... ja missä.

        Jos nyt sattuisit vähän aikaistamaan reissua, niin pääsiäisenä meitä on kai aika monta siellä ja päivä- ja iltaseuraa löytyy kyllä :)

        Kun aloin leikitellä matka-ajatuksella, niin se on sitten menoa... en pysty enää vastustamaan houkutusta. Pääsiäisenä on muuta touhua joten en pääse nauttimaan seurastanne, kiitos vaan:D. Toivotan oikein mukavaa päsiäismatkaa teille kaikille! Ja aion itsekin naattia matkasta. Nevan sillat...Venäjällähän voi tapahtua mitä vaan, myös iloisia asioita:)


      • olga74
        Laivat kirjoitti:

        Kun aloin leikitellä matka-ajatuksella, niin se on sitten menoa... en pysty enää vastustamaan houkutusta. Pääsiäisenä on muuta touhua joten en pääse nauttimaan seurastanne, kiitos vaan:D. Toivotan oikein mukavaa päsiäismatkaa teille kaikille! Ja aion itsekin naattia matkasta. Nevan sillat...Venäjällähän voi tapahtua mitä vaan, myös iloisia asioita:)

        voi mennä. Itse olen muutaman kerran itsekseen siellä hengaillut ja hengissä selvinnyt. Saapahan mennä sinne minne ittee huvittaa ja muutenkin elää omaa elämäänsä. Vaihtelu virkistää, mutta tottakait se on kivempaa porukalla olla. Miten millonki.


      • Tanechka

        Jos kyseinen opus on rakas, englanti (tai venäjä) hallussa, ja "vanhan ajan katukuppilat" kiinnostaa, niin suosittelen LÄMPÖSESTI Peterin vetämää pubikierrosta Raskolnikovin jalanjäljillä!

        Kierroksen tiedot täällä :
        http://www.peterswalk.com/en/tour_dostoevsky_pub_crawl . Ja muista pyytää että Peter vetää kierroksen! Muutkin oppaat on tosi hyviä muttei ole Peterin voittanutta ;)

        Ja omakohtaisia tuntemuksia kierrokselta löytyy Sputnikin matkakertomuksista nimellä "Vappu Pietarissa 2004" http://www.venajaseura.com/sputnik/kertomus/ .

        Mukavaa matkaa!


      • jubchonka22
        katja.jkl kirjoitti:

        oikea asenne. Joskus junalla olen mennyt yksin, mutta yleensä jonkun kanssa siellä kuitenkin. Tosin varsinkin päiväsaikaan yritän välillä "paeta laumasta" ja rauhassa on saanut kulkea :D Mutta eihän tuota koskaan tiedä, milloin napsahtaa... ja missä.

        Jos nyt sattuisit vähän aikaistamaan reissua, niin pääsiäisenä meitä on kai aika monta siellä ja päivä- ja iltaseuraa löytyy kyllä :)

        Onkos Katja lährös päästäisen viettoon Pietsuun taas? Me suunnataan samalla poppoolla sinne kuin viime vuonnakin, ehkä törmätään jossain illan hämärissä :-)


      • katja.jkl
        jubchonka22 kirjoitti:

        Onkos Katja lährös päästäisen viettoon Pietsuun taas? Me suunnataan samalla poppoolla sinne kuin viime vuonnakin, ehkä törmätään jossain illan hämärissä :-)

        ja ehkäpä nähdään jo menomatkalla... :D

        Laitapas postia [email protected]


      • Laivat
        olga74 kirjoitti:

        voi mennä. Itse olen muutaman kerran itsekseen siellä hengaillut ja hengissä selvinnyt. Saapahan mennä sinne minne ittee huvittaa ja muutenkin elää omaa elämäänsä. Vaihtelu virkistää, mutta tottakait se on kivempaa porukalla olla. Miten millonki.

        Iloisia ravintolailtoja ei ole odotettavissa kun yksin matkustaa. Mutta saapahan päiväsaikaan hengailla juuri siellä missä itse tahtoo. Hauskempaa on porukassa ilman muuta. Mutta kaikkea pittää kokkeilla...


      • Laivat
        Tanechka kirjoitti:

        Jos kyseinen opus on rakas, englanti (tai venäjä) hallussa, ja "vanhan ajan katukuppilat" kiinnostaa, niin suosittelen LÄMPÖSESTI Peterin vetämää pubikierrosta Raskolnikovin jalanjäljillä!

        Kierroksen tiedot täällä :
        http://www.peterswalk.com/en/tour_dostoevsky_pub_crawl . Ja muista pyytää että Peter vetää kierroksen! Muutkin oppaat on tosi hyviä muttei ole Peterin voittanutta ;)

        Ja omakohtaisia tuntemuksia kierrokselta löytyy Sputnikin matkakertomuksista nimellä "Vappu Pietarissa 2004" http://www.venajaseura.com/sputnik/kertomus/ .

        Mukavaa matkaa!

        Hyviä linkkejä, kiitos! Olitpa saanut 4 päivän retkelle mahtumaan melkoisen määrän kokemuksia. Katsotaan kuinka minun käy, menen ihan samanpituiselle reissulle. Hyvä tietää tuosta Dostojevskin pubikierroksesta jos joskus satun saamaan itseäni kielitaitoisemman matkakumppanin. Kuuntelen kyllä ihan sujuvasti englantia ja venäjää...

        Nyt onkin sitten hyvä syy lukea taas kerran Rikos ja rangaistus. Dostojevski on kyllä tavoittanut jotakin olennaista venäläisestä kansanluonteesta. Ei ole veli venäläinen muuttunut niistä ajoista ollenkaan. Tai siltä minusta tuntuu. Otanpa tämän asian tarkemman tutkailemisen nyt matkan pääteemaksi:)


      • _Rutja66_
        Laivat kirjoitti:

        Iloisia ravintolailtoja ei ole odotettavissa kun yksin matkustaa. Mutta saapahan päiväsaikaan hengailla juuri siellä missä itse tahtoo. Hauskempaa on porukassa ilman muuta. Mutta kaikkea pittää kokkeilla...

        Iloisia ravintolailtoja se todellakin vähän latistaa, mutta muuten saa tehdä mielenkintoisia tutkimusmatkoja. Käy syömässä lähiössä tai jossain torilla (abraksin, junona etc) ostoksilla on edullista käydä mega gipermarketissa (murmanskoje sosse). Sinne pääsee ajamalla metrolla neloslinjan päätepysäkille ul. dibenka. Ilmaiset keltaiset bussit lähtevät metroasemaan nähden x-risteuksen toiselta puolelta (2x kadun yli) pr. bolsevikov.


      • Laivat
        _Rutja66_ kirjoitti:

        Iloisia ravintolailtoja se todellakin vähän latistaa, mutta muuten saa tehdä mielenkintoisia tutkimusmatkoja. Käy syömässä lähiössä tai jossain torilla (abraksin, junona etc) ostoksilla on edullista käydä mega gipermarketissa (murmanskoje sosse). Sinne pääsee ajamalla metrolla neloslinjan päätepysäkille ul. dibenka. Ilmaiset keltaiset bussit lähtevät metroasemaan nähden x-risteuksen toiselta puolelta (2x kadun yli) pr. bolsevikov.

        Kiitos evästyksestä! Katsotaan, uskallanko ja ehdinkö mennä kaikkiin paikkoihin mitä on suositeltu. Yksin matkustaessa pääsee paljon intiimimpään suhteeseen matkakohteen kanssa kuin porukassa. Kerran olen ollut Tallinnassa muutaman päivän yksin. Ajelin busseilla ja ratikoilla joka puolelle kaupunkia, hyppäsin pois jossakin Mustamäen lähiössä ja kävelin toiselle puolelle katua odottamaan paluubussia. Erityisen kivaa se ei ollut, mutta jälkeenpäin ajatellen pääsin sisälle kaupungin sieluun paremmin kuin koskaan muulloin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      423
      2954
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2276
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      348
      1976
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1893
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1747
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1140
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe