Hyvinvointiteknologia!!!

lähihoitajaopiskelija

Tietäisikö kukaan kertoa millaista on hyvinvointiteknologian opiskelu AMK:ssa, nimike taitaa olla sairaalainsinööri..
Minkälaisia asioita opiskellaan, millaista työ on, palkkaus, pääsykokeet jne...
Valmistun vuoden päästä lähihoitajaksi, mutta olen huomannut kaipaavani hieman teoriapainotteisempaa alaa.. Miten vaikeat pääsykokeet muuten on, kun lukiossa olen käynyt lyhyen matematiikan, tosin kirjoitin siitä E:n, et onko edes mahdollisuuksia päästä...

7

9452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ope5

      Missä koulussa tuo hyvinvointiteknologia on johon viittaat?

      Asialla voidaan tarkoittaa montakin eri asiaa koulusta riippuen ja jotkut niistä saattavat olla enemmän tietokoneiden ja elektroniikan kanssa tekemisissä olemista kuin itse hoitotyötä.

      Sellaista se teknologia on? :)

      • lähihoitajaopiskelija

        Sitäpäs minä haluaisinkin... hoitotyötä saan kyllä lähihoitajana tehdä kyllästymiseen asti. Toisenlaisia haasteita kaipailisin..


    • katsomassa

      Käy tutustumassa koulujen sivuilla ja ota vaikka yhteyttä niiden opiskelijakuntiin.

      Hyvinvointiteknologian koulutusohjelma on Jyväskylän amk:ssa ja Oulun seudun amk:ssa. Turun amkissa hyvinvointiteknologian suuntautumisvaihtoehto on tietotekniikan koulutusohjelman alla. Kaikista ohelmista valmistuu insinööri (AMK).

      • lähihoitajaopiskelija

        Kiinnostaisi kuulla enemmänkin alan opiskelijoiden kommentteja (tai jonkun joka aiheesta tietää), nuo koulujen sivut kertoo niin ympäripyöreästi alasta kuin alasta, että kaikki ne tuntuu itselle sopivilta...?


      • Alan opiskelija
        lähihoitajaopiskelija kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla enemmänkin alan opiskelijoiden kommentteja (tai jonkun joka aiheesta tietää), nuo koulujen sivut kertoo niin ympäripyöreästi alasta kuin alasta, että kaikki ne tuntuu itselle sopivilta...?

        Itse opiskelen ko. alaa ja voin kertoa, että monet niin sanotut alan yritykset palkkaa mieluummin tietotekniikan inssejä kuin meikäläisiä. Eli hyvinvointiteknologian koulutus ei näytä tuovan lisäarvoa, ainakaan toistaiseksi. Suuren yleisön silmissä ollaanki sitten yhtä kuin sairaanhoitajia.

        Valmistuneista aika harva on alan hommissa (tiedän yhden =), mutta onneksi sentään perinteisempiin tietotekniikan alan yrityksiin voi meikäläinenkin päästä töihin.

        Koska valmistut lähihoitajaksi, kannattaisi minusta sinun harkita tietotekniikan koulutusta siihen kaveriksi. Olisi ehkä parempi yhdistelmä. Hyvinvointiteknologian koulutusohjelmastahan suurin osa on kuitenkin tietoteknisen alan opintoja. :)


    • opisk.

      ihan hyvä on jos pidät esim tietotekniikasta, ja siitähän se riippuu miten osaat hyödyntää sitä, jos sinulla on lähihoitajankin koulutus siitä on varmasti hyöytä lisänä, kehittelet vaikka vanhusten hoidon ongelmiin teknisiä ratkaisuja .

    • Anonyymi

      älkää lähtekö tälle alalle(ammattikoulu)... ei työpaikkoja ja useimmat työpaikat mitä on vaatii amk tutkinnon tai muutenvaan ei päästä ammattikoulu tutkinnolla sisään. pelkkä ammattikoulututkinto tällä alalla turha. tämän virheen itse tehnyt

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe