Hyvinvointiteknologia!!!

lähihoitajaopiskelija

Tietäisikö kukaan kertoa millaista on hyvinvointiteknologian opiskelu AMK:ssa, nimike taitaa olla sairaalainsinööri..
Minkälaisia asioita opiskellaan, millaista työ on, palkkaus, pääsykokeet jne...
Valmistun vuoden päästä lähihoitajaksi, mutta olen huomannut kaipaavani hieman teoriapainotteisempaa alaa.. Miten vaikeat pääsykokeet muuten on, kun lukiossa olen käynyt lyhyen matematiikan, tosin kirjoitin siitä E:n, et onko edes mahdollisuuksia päästä...

7

10012

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ope5

Missä koulussa tuo hyvinvointiteknologia on johon viittaat?

Asialla voidaan tarkoittaa montakin eri asiaa koulusta riippuen ja jotkut niistä saattavat olla enemmän tietokoneiden ja elektroniikan kanssa tekemisissä olemista kuin itse hoitotyötä.

Sellaista se teknologia on? :)

• lähihoitajaopiskelija

Sitäpäs minä haluaisinkin... hoitotyötä saan kyllä lähihoitajana tehdä kyllästymiseen asti. Toisenlaisia haasteita kaipailisin..

• katsomassa

Käy tutustumassa koulujen sivuilla ja ota vaikka yhteyttä niiden opiskelijakuntiin.

Hyvinvointiteknologian koulutusohjelma on Jyväskylän amk:ssa ja Oulun seudun amk:ssa. Turun amkissa hyvinvointiteknologian suuntautumisvaihtoehto on tietotekniikan koulutusohjelman alla. Kaikista ohelmista valmistuu insinööri (AMK).

• lähihoitajaopiskelija

Kiinnostaisi kuulla enemmänkin alan opiskelijoiden kommentteja (tai jonkun joka aiheesta tietää), nuo koulujen sivut kertoo niin ympäripyöreästi alasta kuin alasta, että kaikki ne tuntuu itselle sopivilta...?

• Alan opiskelija
        lähihoitajaopiskelija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla enemmänkin alan opiskelijoiden kommentteja (tai jonkun joka aiheesta tietää), nuo koulujen sivut kertoo niin ympäripyöreästi alasta kuin alasta, että kaikki ne tuntuu itselle sopivilta...?

Itse opiskelen ko. alaa ja voin kertoa, että monet niin sanotut alan yritykset palkkaa mieluummin tietotekniikan inssejä kuin meikäläisiä. Eli hyvinvointiteknologian koulutus ei näytä tuovan lisäarvoa, ainakaan toistaiseksi. Suuren yleisön silmissä ollaanki sitten yhtä kuin sairaanhoitajia.

Valmistuneista aika harva on alan hommissa (tiedän yhden =), mutta onneksi sentään perinteisempiin tietotekniikan alan yrityksiin voi meikäläinenkin päästä töihin.

Koska valmistut lähihoitajaksi, kannattaisi minusta sinun harkita tietotekniikan koulutusta siihen kaveriksi. Olisi ehkä parempi yhdistelmä. Hyvinvointiteknologian koulutusohjelmastahan suurin osa on kuitenkin tietoteknisen alan opintoja. :)

• opisk.

ihan hyvä on jos pidät esim tietotekniikasta, ja siitähän se riippuu miten osaat hyödyntää sitä, jos sinulla on lähihoitajankin koulutus siitä on varmasti hyöytä lisänä, kehittelet vaikka vanhusten hoidon ongelmiin teknisiä ratkaisuja .

• Anonyymi

älkää lähtekö tälle alalle(ammattikoulu)... ei työpaikkoja ja useimmat työpaikat mitä on vaatii amk tutkinnon tai muutenvaan ei päästä ammattikoulu tutkinnolla sisään. pelkkä ammattikoulututkinto tällä alalla turha. tämän virheen itse tehnyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe