Wienistä - Salzburgiin

Ensikertalainen

Olisi tarkoitus lähteä kesän alussa tutustumaan Wieniin. Vuokrata sieltä auto ja ajaa Salzburgiin.
Voisiko joku kertoa mitä kautta kannattaisi tuo väli ajaa, missä on upeimmat maisemat ym.

6

3211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eu01

      Autonvuokraus on tietysti eräs hyvä vaihtoehto, minä voin kuitenkin luvata ainutlaatuiset kokemukset kaikille jotka valitsevat JUNAMATKAN. Minulle junalla matkustaminen Itävallassa (ja erityisesti Sveitsissä) on näitä upeita elämyksiä, joita varten kannattaa ylipääten Itavaltaan tai Sveitsiin lentää. Junaradat vuoristossa ovat erittäin maalaukseellisia aina. Wien-Salzburg rata (Österreichische Westbahn) on rakennettu nopeita yhteyksiä varten, joten ei ehkä tästä matkasta pysty nauttimaan aivan samalla tavalla kuin korkeassa vuoristossa kulkemisen aikana, tämä on silti ihan hyvä vaihtoehto, voithan sitten lähteä junalla myös jonnekin "ylöspäin" Alppeille. Autosta on vähän hyötyä Wienissä (liikenne ja paikoitusongelmat), Salzburg taas on suhteellisen pieni (keskustassa voi tehdä mukavia kävelyretkiäkin).

      Junaaikataulut ja hinnat (esim. Wien - Salzburg IC/EC junassa n. 40 euroa) osoitteessa http://www.oebb.at/ - liput voi myös sieltä ostaa ja tulostaa itse. Junamatkan kesto n. 3 tuntia.

      • mummo61

        Olen myös suunnittelemassa Sazburgin matkaa ja sieltä junareissua jonnekkin, olisiko siihen "ylöspäin" Alpeille jotain kivaa vinkkiä, voisi olla parin päivän reissu vaikka.


    • zxc005
      • vaihtoehtona

        Kiitos kuitenkin vinkistä. Jutellaampa siellä lisää, kun kerran samoille seuduille mennään. :):)


    • Itävaltalainen

      Hei!

      Sen verran voin vinkata, että mitä pienemmät kylät ja pienemmät tiet, sen mukavampaa ja kauniimpaa on. Pysykää mahdollisimman paljon pois autobahnilta.

      Olen asunut itävallassa kohta kaksi vuotta ja Salzburg on mukava pienehkö kaupunki, kannattaa tosin varoa taskuvarkaita siellä. Itse ajoin Grazista Salzburgiin ja Innsbruckiin. Pysyin pois auhtobahnilta ja maisemat on tosi mahtavat. Kannattaa vähän katsella kartalta niitä vähän korkeammalla meneviä teitä, esim vuoristossa, sillä sieltä näkymät ovat aivan upeat ja pysähdyspaikkoja riittää.

      Sori, etten mitään konkreettista reittiä voi suositella, mutta ehkä tämä antaa ideoita :) Mukavaa lomailua!

      ps. jos itävallasta vuokraa auton, siinä on yleensä tietty määrä kilometrejä (n400/pvä) joten kannattaa ottaa selvää jos meinaa paljon ajella, lisäkilsat ovat usein kalliita.

    • satunnainen ohikulkija

      ihan ulkomuistista, ilman perusteluja, melko suora reitti, kannattaa 100% varmasti. Tosin mielipiteitäkin on monia.

      Wien lähtö iltapäivästä - Tonavan rantaa viininviljelyalueelle Wachau - yöpyminen duernsteinissa - Linz - yöpyminen Wolsegg am Hausrueck (oikeesti kannattaa) - Traunsee ja lähivuoret päiväretki - Salzburg illan suussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1605
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      837
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe