Matkaoppaiden palkka?

Nimetön

Haluaisin tietää paljonko esim. Aurinkomatkojen tai Finnmatkojen matkaopas tienaa? Jos on kokemuksia työstä kerro siitäkin!

7

2721

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähtöpalkka

..on n.1000e, siitä maksat sitten verot. finnmatkoilla muistaakseni jotain 600e, eikä kai makseta veroja(?). aurinkomatkoilla on mun käsittääkseni paras palkka. vähänhän sekin on, mutta asuminen on ilmasta eikä pitäs olla pahemmin mitään laskuja,mitä suomessa on. riippuu tietty kohteesta ja sen hintatasosta miten rahaa riittää,mutta rantakohteissa riittää kohtuulliseen elämiseen. itse ainakin pärjäsin ok kanarialla, vaikka söin ulkona ja iltaelämään meni aikalailla rahaa. vaatteitakin sai vielä ostettua.

• ............................

tui nordicilla (jota siis finnmatkat on) ei ole käsittääkseni lähtöpalkkaa, vaan palkka kuulemma määräytyy kohdemaan mukaan. eli alhaisen hintatason maissa opas saa hiukan vähemmän palkkaa kuin kalliiden hintatasojen maissa. haastattelussa esitellään näitä palkkoja pikaisesti mutta tosiaan jossain 700e/kk kieppeillä ne taisivat olla.

• orjatyötäkö.
        ............................ kirjoitti:

tui nordicilla (jota siis finnmatkat on) ei ole käsittääkseni lähtöpalkkaa, vaan palkka kuulemma määräytyy kohdemaan mukaan. eli alhaisen hintatason maissa opas saa hiukan vähemmän palkkaa kuin kalliiden hintatasojen maissa. haastattelussa esitellään näitä palkkoja pikaisesti mutta tosiaan jossain 700e/kk kieppeillä ne taisivat olla.

Matkaoppaan homma voipi olla värikästä.

• hyvinkin
        orjatyötäkö. kirjoitti:

Matkaoppaan homma voipi olla värikästä.

vielä voit joutua tekemään 24tuntisia työpäiviäkin.Senjälkeen sinunpitää vielä muistaa hymyillä ystävällisesti.Mutta muista opit valtavasti ihmissuhdetyöstä ja kielitaitosi nousee kohisten.

• Oppaana edelleen

Itse asiassa Aurinkoisilla ei tienaa läheskään parhaiten, tämän väärän luulon haluan korjata. Mutta en julkiseen levitykseen halua ilmoittaa, keneltä sitä parhaiten tienaa (anteeksi vain). Enhän halua menettää hyväpalkkaista ihanaa työtäni, jos kaikki alkavat pyrkimään samaan lafkaan. :)

Suomessa on edelleen muitakin matkanjärjestäjiä, kuin Finnmatkat, Aurinkomatkat tai Tjareborg. Kun olet kouluttautunut työhösi jollain näistä isoista matkanjärjestäjistä, opaskaveriverkostosi on varmasti sen verran kasvanut, että opit, kenelle hakea sitten.

• pinja
        Oppaana edelleen kirjoitti:

Itse asiassa Aurinkoisilla ei tienaa läheskään parhaiten, tämän väärän luulon haluan korjata. Mutta en julkiseen levitykseen halua ilmoittaa, keneltä sitä parhaiten tienaa (anteeksi vain). Enhän halua menettää hyväpalkkaista ihanaa työtäni, jos kaikki alkavat pyrkimään samaan lafkaan. :)

Suomessa on edelleen muitakin matkanjärjestäjiä, kuin Finnmatkat, Aurinkomatkat tai Tjareborg. Kun olet kouluttautunut työhösi jollain näistä isoista matkanjärjestäjistä, opaskaveriverkostosi on varmasti sen verran kasvanut, että opit, kenelle hakea sitten.

Terve!

Olen lähdössä näillä näkymin Aurinkomatkojen oppaaksi ensi talveksi. Kysyisin ensinnäkin, onko järkeä edes lähteä, jos kerran maksetaan tosi huonosti ja toiseksi, kuinka nopeasti kurssin jälkeen pääsee itse töihin? Voitko edes vähän valaista, mistä saisi paremmin palkattua saman alan työtä? itse osaan sujuvasti espanjaa ja englantia, joten voisin hankkiutua muuhunkin kuin suomalaiseen firmaan töihin.

• eppa
        pinja kirjoitti:

Terve!

Olen lähdössä näillä näkymin Aurinkomatkojen oppaaksi ensi talveksi. Kysyisin ensinnäkin, onko järkeä edes lähteä, jos kerran maksetaan tosi huonosti ja toiseksi, kuinka nopeasti kurssin jälkeen pääsee itse töihin? Voitko edes vähän valaista, mistä saisi paremmin palkattua saman alan työtä? itse osaan sujuvasti espanjaa ja englantia, joten voisin hankkiutua muuhunkin kuin suomalaiseen firmaan töihin.

Mikäli lähdet matkaoppaaksi rahan kiilto silmissäsi, unohda koko juttu. Rikastumaan ei näissä hommissa pääse. Sen sijaan opit kieliä, saat kansainvälisiä ystäviä, tutustut muiden maiden kulttuuriin ja koet monet uskomattomat bileet! Kaiken kukkuraksi tulet oppimaan, kuinka hulluja ihmisiä maa päällään kantaa. Varmasti tulet myös löytämään itsesi lukemattomista, aivan uskomattomista tilanteista! Onpahan mitämuistella mummona...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162