Hei! Olisin vähän kysellyt teidän kokemuksianne näistä eri vuokra-asuntojen tarjoajista. Mikä on teidän kokemuksienne mukaan halvin? Etsimme asuntoa Ainolan / Suuruspään alueelta, pientä kolmiota. Kaikkien vuokraisäntien sivuilta vuokria ei löydy, täsmällisiä ainakaan. Olemme kuulleet, että esim. Satolla olisi todella halpaa, mutta KOASilla vuokraan sisältyy sähkö, vesi ja netti, joten tuleeko loppujen lopuksi mikään muu halvemmaksi? Eräs tuttavamme haukkui KOASia kalliiksi nimittäin.
Kiitos vastauksista! :)
JVA/Sato/VVO/KOAS
18
4241
Vastaukset
- asunnossa vuokraan
sisältyy myös vesi ja sähkö ja vuokra on halpa. Eikö koasin perheasuntoihin saa jonottaa kauan, yksiötä sieltä on ainakin lähes mahdoton saada?
- Minnakki
itse olen asunut kolme vuotta koasin asunnossa, asunto oli yksi vanhimmista, mutta vuokra senmukainen. Olin tyytyväinen tuolloin, sai soittaa musiikkia yms. ilman valituksia, kunhan kesti myös naapureilta sen. Perhetaloissa meininki voi olla eri. Ainoa miinus koassille siitä, että kosteusvahinkoremontin yhteydessä minulle annettiin kolme päivää aikaa etsiä uusi asunto ja pakata kamat. Eikä mitään hyvitystä kuulunut, vaikka lain mukaan siihen olisin ollut ilmeisesti oikeutettu.
JVA:n olen ollut tyytyväinen, hinnat edullisia ja kohtelu ollut hyvää.
Oletko huomionut Jyväskylän nuorisoasuntoja... Niilläkin hyvät asunnot. - Aberdeenista
Kannattais varmaan kysyä myös Aberdeenista.
- paska firma
JVA:lta ei ole saanut kuin paskaa palvelua: Isännöitsijät eivät välitä mistään, huoltomiesten äö on yhtä iso kuin ameeballa, asukasisännöitsijällä on burn out = jatkuvasti sairaslomalla... Taloissa saa tehdä ihan mitä tahansa & asukasdemokratia on vitsi, eli yhteiset asumis säännöt eivät todellakaan koske kaikkia asukkaita.
Vuokrat nousevat joka vuosi vähintään 20 euroa.
Se on myös ihmeellistä että yksiössä saattaa asua 4-6 henkilöä, möykkä on myös tämän mukainen. Tämä ei tunnu JVA:ta haittaavan, kuuluu kuulemma normaaliin elämään.
Ai niin ja jos naapurissa asuu mulkkupää vittu niin et voi asialle tehdä mitään koska JVA vaatii että häiriöilmoitukseen tarvitaan naapurin allekirjoitus. Eipähän tuo kusipää sellaiseen nimeä laita. Häiriöilmoituksen tekemiseen vaaditaan kahden eri asunnossa asuvan allekirjoitus, eli rivitalon päädyssä asuva möykkäävä vittupää on koskematon JVA:n sääntöjen mukaan.
Tervetuloa asumaan JVA:lle, kyllä on leppoisaa.
JVA = Jokaiselle Vittupäälle Asunto!- Fiska parma
Oli harvinaisen osuva ja todenperäinen kirjoitus! Täyttä asiaa. On ilmeisesti otettava oikeus omiin käsiin kun ei muu auta.Ala-arvoista jätekamaa palkataan jollakin palkkatuella toljottamaan suu auki muka töihin.
- hermomeni
JVA ei välitä yhtään vaikka valitat metelöivästä naapurista (miehestä joka juo viinaa 24/7 ja kämppä täynnä yhtä laadukkaita kavereita), valitin asiasta n. 2 vuotta, kirjoittelin ylös kaikki ajat jolloin häiriötä oli, kärsin unettomuudesta ja nukuin öitäni toisessa huoneessa johon meteli oli hieman pienempi, korvatulpista ei mitään hyötyä. Pyysivät vaan kahden naapurinkin nimet valitukseen, no miten sen saat kun sillä p....päällä ei ollut seinänaapureita, vain minä yläkerrassa. Vihdoin sain muualta uuden asunnon, he eivät reagoineet mitenkään minun hakemukseeni, varmaan ajattelivat että eivät saa siihen tilalle sitten ketään. No irtisanoessa kämppää kerroin kyllä varsinaisen selvästi mielipiteeni kysymykseen miksi muutat pois. Eipä täti siinäkään asiaan kommentoinut mitenkään. No nyt olen todella iloinen uudesta asunnostani, saan vihdoinkin nukuttua ja en muuta enää koskaan JVAn asuntoihin, en vaikka saisin ilmaisen asunnon. En suosittele kellekkään.
- kotirauhaa etsimässä
Ongelmana on että asun JVA :na kerrostalo asunnossa kamalien naapurien keskellä, milloin soi humppa täysillä toisesta naapurista, toisesta naapurista kantautuu heavymusiikkia ja kolmannen parvekkeelle majoittuu kova ääninen juopporetku seurue.
Minulla ei sis ole kotirauhaa laisinkaan, viikonloput ovat aivan kamalia. Mitä voisin asialle tehdä että melu loppuisi, haluaisin vain olla rauhassa.
Valitusta en voi tehdä tämän pitää olla kahden ihmisen tekemä häiriöilmoitus tai allekirjoitus kahdelta naapurilta. Tämä ei onnistu koska asun yksin.
Onko olemassa jokin viranomainen jolle voin tehdä virallisen valituksen kyseisen yhtiön toiminnasta, tai toimimattomuudesta ongelman suhteen ja miten todistan tämän?
Olen soittanu poliisit paikalle useampaan kertaan ja melu on kyllä loppunut mutta samanlainen meno jatkuu seuraavana päivänä tai viimeistään seuraavana viikonloppuna.
Kyllä tiedän että voisin muuttaa pois, yämä olisi ihanteellisin vaihtoehto. Valitettavasti pieniä asuntoja on harvoin tarjolla vuokralle. - Kova kovaa vastaan
Eikö siellä ole toista naapuria jota meteli ehkä myöskin häiritsee, oletko kysellyt lähinaapureilta? Kaikki eivät vaan puhu asiasta kun ehkä pelkäävät. Oletko ollut myös JVA:an yhteydessä? Sinuna laittaisin joka tapauksessa haun vetämään pois sieltä, voi se pieni asunto joskus tärpätä.
- Inkkarikylä?
Miksi ei näille loisijoille jotka eivät sopeudu yhteisiin sääntöihin ja toisten huomioonottamiseen, voisi rakentaa aivan oman reservaatin. Sen tulisi olla peruskerrostalo, aidattu, hieman syrjässä, kalusteissa ei mitään rikottavaa, saunaa ei tarvitsisi niille paskamunille, suihku käytävällä. Tällaiseen paikkaan kerättäisiin kaikki jotka eivät sovellu normaaliin kerrostaloelämään, se tulisi huomattavasti edullisemmaksi ja ehkä tällöin "luonnollinen " poistumakin parantaisi yhteiskunnan säästöjä.
- Eikös tuo
Inkkarikylä? kirjoitti:
Miksi ei näille loisijoille jotka eivät sopeudu yhteisiin sääntöihin ja toisten huomioonottamiseen, voisi rakentaa aivan oman reservaatin. Sen tulisi olla peruskerrostalo, aidattu, hieman syrjässä, kalusteissa ei mitään rikottavaa, saunaa ei tarvitsisi niille paskamunille, suihku käytävällä. Tällaiseen paikkaan kerättäisiin kaikki jotka eivät sovellu normaaliin kerrostaloelämään, se tulisi huomattavasti edullisemmaksi ja ehkä tällöin "luonnollinen " poistumakin parantaisi yhteiskunnan säästöjä.
JVA ole joku jyväskylän kaupungin sosiaalista asumista järjestävä lafka.
Pakkohan sen on jonnekin sijoittaa ne sosiaalitapauksetkin, kun kukaan muu vuokra-asuntovälittäjä ei taida niin niistä perustaa. No toki kaupungin KUULUUKIN järjestää näille asunto. Jopa joskus kiirellisessäkin aikataulussa ja hyvä niin. - vanha inkkarikylä
Inkkarikylä? kirjoitti:
Se reservaatti taitaa jo olla Kankitiellä!
- sanoeijvalle
Varmaankin JVA on ainoa vuokranantaja joka ei välitä luottotietomerkinnöistä että ilmankos siellä asuu kaikki juopot.
- Jva 8v
Asun Jva:n asunnossa nyt kahdeksatta vuotta ja ihan ok on ollut asua, väki voi olla hyvinkin kirjavaa mutta sen kyllä näkee kun katsoo ympärilleen kun käy asuntoa katsomassa. Vuokrat noussut joka vuosi sen 10-20e. Kesäkuun alusta Jva vuokriin kuuluu 10m netti, lisänopeus 100m 10.90e/kk. Kokonaisuus mielestäni ok, mutta en kyllä itse ikinä muuttaisi pupuhuhta/kangaslampi tai kuokkalan keskustaan Jva:n asuntoihin sielä meinaa niitä mamuja/juoppoja/häiriköitä oikeasti on.
- ilmaista, ehei...
Niin ja tämän ilmaisen 10mb varjolla JVA voi huoletta rykästä vuokrankorotuksen kerralla 40 euroon. Mitä muuta voi odottaa ahnealta riistofirmalta.
- Viidakokko elämää
Mikä hitto siinä on että JVA:n asuntojen parvekkeet ovat naapureiden möykkäämispaikkoja. Siinä kun 6-8 ihmistä ahtautuu parvekkeelle samaan aikaan möykkäämään, ulvomaan ja örveltämään. Tämä vielä selvinpäin mutta armias jos kyseiset ihmiset alkoholia nauttivat niin tuntuu että on eläintarhan apinatarha naapurissa. Kyseiset ihmiset vittuakaan välitä muusta kuin omasta navasta.
Parvekkeen ovea myös availlaan paiskotaan kiinni ketjupolttajien takia kun hyppäävät röökillä jatkuvasti. Vinkki rasvatkaa saranat lukkomekanismi niin sitä ovea ei tarvitse paiskoa!
Asuntoon sisälle tunkeutuva tupakan katku tottakai hätiritsee mutta eihän tällekään asialle voi mitään tehdä.
Eikai sitä nyt saa parvekkeella möykätä / hillua jos ei asunnossakaan? Jotain rajaa siihen touhuun.- JVAlainen
Tupakan haju ei haittaa, tuleehan sieltä naapurista kesäsäillä avoimesta ikkunasta kaikki muutkin grillikäryt.
Mutta maahanmuuttotaustaisten ihmisten elämöinti ja seurojen pitäminen takapihoilla sekä partsilla ärsyttää. Jos pitää kälättää, sen voi tehdä sisätiloissa. Ja kyllä, olen paiskonut ovea kun ei muuten kälättävä porukka ymmärrä että heidän huutonsa häiritsee. Saranoissa ei ole vikaa.
- ämpeejkl
KOAS ehdottomasti halvin vaihtoehto, mutta tarjolla vain opiskelijoille.
Itse asun SATOn kämpässä, ja hinnoissa on kyllä vaihtelua. Mutta esim. vakuus 250e kerralla (eikä esim. 1 tai 2kk), mikä on aika halpaa. - Mikähän tämä on
Aika heikkoa tuo JVA tiedottaminen ilmaisesta nettiyhteydestä joka sisältyy vuokraan. Tulihan sieltä kije että Heinäkuun alussa asukkaille tarjolla ilmaiseksi "sisältyy vuokraan" 10mb/s netti ja lisämaksusta 100mb/s ja Soneran systeemi.
Missään ei kuitenkaan kerrota mitä kautta tämä liittymä menee, onko tämä adsl, vdsl, kaapelimodeemi vai mikä? Mitkä ovat kyseisen liittymän asetukset, millaisen modeemin liittymä vaatii? Miten kyseinen liittymä otetaan käyttöön?
Eli ihan perus JVA tiedottamista tämä....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713