Onko normaalia

KylmäKäynnistys

Onkos muilla samanlaista ongelmaa eli kun pyörä on seissyt yön pihalla ja aamulla alkaa käynnistelemään niin moottori lähtee huonosti käymään pakko antaa kaasua, muuten sammuu ja sitten kun se ei enää sammu ja lähtee ajamaan se liikkuu erittäin nuhaisesti ekat 200m sen jälkeen se vasta piristyy liikkumaan. Onko jotain säätöjä pielessä ja mistä sitä tyhjäkäyntiä voi säätää?


Pyörä= Kymco agility
Vuosimalli=2007
Ajettu=227km

13

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no minäb

      mun on ainakin aina pakko antaa kaasua käynnistäessä
      .mopoa pitää myös lämmittää vähän kylmemmällä ilmalla.suuttimen vaihto saattaa auttaa vähäsen

    • venttiili

      Itselläni oli 0.80 suutin jonka vaihdoin 0.85.
      Tuo antaa vähän rikkaamman seoksen ja on parempi.
      Alkuperäinen suutin on Taiwanin keleihin.
      Moottorin on syytä antaa lämmetä jonkin aikaa ennen ajoa.
      Ei pyöräsi säädöt ole välttämättä pielessä ovat vain "kesäajassa".
      Odota vähän kun kelit lämpiää, jos ongelma ei silloin häviä niin sitten voi olla säädön paikka.

    • KylmäKäynnistys

      Joo taitaa olla vaan kylmyydestä johtuva vika. Päivällä lähti hyvin käyntiin 10 asteen lämmössä.

      Huomasin kuitenkin aamulla pienen öljy lammikon maassa. Tarkemmin tutkittuani huomasin variaattorinkopan tiivisteen välistä oli valunut muutamia tippoja öljyä. Kiristin ruuveja ja lähdin noin tunnin ajelulle. Takaisin tultuani huomasin, että taas oli pienitippa muodostunut tiivisteen väliin.

      Kuuluuko variaattorinkopan sisällä olla öljyä?

      • KylmäKäynnistys

        Vein pyörän takaisin ostopaikkaan ja sieltä minut ohjattiin huoltohalliin, jossa variaattori avattiin. Kopan sisältä löytyi öljyä, joka oli vuotanut sinne jostain vielä ei tiedetä mistä. Koska öljyn vuotopaikkaa ei löytynyt heti jäi pyörä odottamaan tarkempaa syyniä.


      • venttiili
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Vein pyörän takaisin ostopaikkaan ja sieltä minut ohjattiin huoltohalliin, jossa variaattori avattiin. Kopan sisältä löytyi öljyä, joka oli vuotanut sinne jostain vielä ei tiedetä mistä. Koska öljyn vuotopaikkaa ei löytynyt heti jäi pyörä odottamaan tarkempaa syyniä.

        Kampiakselin huulitiiviste(stefa) tai samainen tiiviste kytkinakselilta vuotaa.
        Muualta sinne ei öljyä pitäisi tulla, ellei sylinterilohko ole halki(valuvika), olisi aika harvinaista.


      • KylmäKäynnistys
        venttiili kirjoitti:

        Kampiakselin huulitiiviste(stefa) tai samainen tiiviste kytkinakselilta vuotaa.
        Muualta sinne ei öljyä pitäisi tulla, ellei sylinterilohko ole halki(valuvika), olisi aika harvinaista.

        Kiitos vinkistä

        Mainitsen tuosta asiasta huoltoon.

        Kyllä harmittaa en kerennyt, kun paripäivää ajella ja heti tulee ongelmia. Juuri tämänlaisista syistä päätin olla koskematta noihin kiinan ihmeisiin ja ostin merkki mopon, mutta kuinkas kävikään. No takuuhan tossa on 2vuotta.


      • venttiili
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Kiitos vinkistä

        Mainitsen tuosta asiasta huoltoon.

        Kyllä harmittaa en kerennyt, kun paripäivää ajella ja heti tulee ongelmia. Juuri tämänlaisista syistä päätin olla koskematta noihin kiinan ihmeisiin ja ostin merkki mopon, mutta kuinkas kävikään. No takuuhan tossa on 2vuotta.

        Omani huollan itse, vaikka uutena ostinkin.
        Startin jouduin uusimaan(tarvike)ja sähköisen ryypyn(tarvike) omasta pussista mutta vieläkin olen plussan puolella, mitä tulee huollossa käyntiin.
        Toivottavasti saat pyöräsi huollosta ajallaan(ruuhkaa jo nyt).!


      • KylmäKäynnistys
        venttiili kirjoitti:

        Omani huollan itse, vaikka uutena ostinkin.
        Startin jouduin uusimaan(tarvike)ja sähköisen ryypyn(tarvike) omasta pussista mutta vieläkin olen plussan puolella, mitä tulee huollossa käyntiin.
        Toivottavasti saat pyöräsi huollosta ajallaan(ruuhkaa jo nyt).!

        Vika oli kampiakselin tiivisteessä se on nyt vaihdettu. Ajelin tänään noin 60km eikä ainakaan vielä vuoda.

        Kuinkas paljon sulla nousee nopeus jyrkässä alamäessä kaasu pohjassa. Mulla mittari ei nouse kuin hivenen yli 50km/h, Onkohan näissä vm 2007 vehkeissä kierrosrajoitus 50km/h

        Jos kierrosrajoitin iskee päälle, eikös mopon pitäisi rupea nykimään.?


      • krpl
        KylmäKäynnistys kirjoitti:

        Vika oli kampiakselin tiivisteessä se on nyt vaihdettu. Ajelin tänään noin 60km eikä ainakaan vielä vuoda.

        Kuinkas paljon sulla nousee nopeus jyrkässä alamäessä kaasu pohjassa. Mulla mittari ei nouse kuin hivenen yli 50km/h, Onkohan näissä vm 2007 vehkeissä kierrosrajoitus 50km/h

        Jos kierrosrajoitin iskee päälle, eikös mopon pitäisi rupea nykimään.?

        omasta kymco agilitystä ajettuna noin 1200 km siitä meni stefa vauhtipyörän puolesta alkoi vuotaa miltei heti ensi 500 km huollon jälkeen.

        No tänää piti olla korjattu, sanoin vielä huoltoon kun varasin ajan viikoja sitten että todennäköisesti kampiakselin stefa on sökö vauhtipyörän puolella noh soitin kun ei alannut kuulua mitään ne sanoi ettei meillä ole kotosal nytten sellasta stefaa, ei oo kerta eka kun pännii toi kyseinen firma edes


      • Sluppis

        Oon avannu useampia satoja skoottereiden variaattorikoppia, ja missään ei oo ollu öljyä niin, että sitä lilluis siel :D


    • (agility)

      Mulla tekee samaa. annan sen yleensä lämmetä muutaman minuutin muuten se tuppaa sammumaan tai lähtee ehkä joka toinen kerta ku pistää kaasua.

      Ja voiko joku kertoa onko normaailia että agility menee ylämäkee 2 päällä 5-10 km/h? eikä tarvi olla edes jyrkkä mäki. yks päällä se ei myöskää väännä melkei mitää. säälittävä laite sanon minä!

      • Sluippi

        Aja skootterilla, sit ku oot ajanu jokusen kilsan, et kone on lämpimänä, laita skootteri keskijalalle, laita pikkusen kaasua, pidä kaasu samassa asennossa, säädä kaasarista seosta samalla, niin että kierrokset on korkeimmillaan, testaappa sen jälkeen uusiks :)


      • Sluippi
        Sluippi kirjoitti:

        Aja skootterilla, sit ku oot ajanu jokusen kilsan, et kone on lämpimänä, laita skootteri keskijalalle, laita pikkusen kaasua, pidä kaasu samassa asennossa, säädä kaasarista seosta samalla, niin että kierrokset on korkeimmillaan, testaappa sen jälkeen uusiks :)

        Seosta säädetään jommastakummasta ruuvista, toisesta säädetään tyhjäkäyntiä, toisesta seosta, huomaat kyllä eron.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      286
      11266
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      133
      7010
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      99
      5731
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      38
      5098
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      52
      4281
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      3969
    7. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      61
      3534
    8. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3501
    9. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3035
    10. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      78
      2974
    Aihe