matkalle toukokuussa-kokemusta kaivataan

biobio

Heipä! Täällä eräs pienen (3v) tytön äiti kaipaa pikaisia neuvoja. Matkusteltu on mutta lapsen kanssa ei ennen.
Tahtoisi toukokuussa Bulgariaan ns. hotellilomalle, lapsen ehdoilla vain ja ainoastaan. Tiedättehän, hyvä hotelli ja helppoa olemista rannan lähellä. Oletteko olleet toukokuussa vielä reissussa löhö tai bailulomilla Bulgariassa. Yritin arpoa jostakin hakukoneesta matkoja mutta nyt tarvisin kyllä yhden hyvän osoittteen, jossa se onnistuisi tämmösellä rähmäkäpälälläkin. Jään tänne taka-alalle odottelemaan josko joku enemmän kokemusta omistava viitsisi tulla mukaan keskusteluun. Kiitos etukäteen.

25

2703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi vaihtoehto

Albena on muutamaa muuta (=Kultahietikko ja Sunny Beach)kohdetta pienempi ja rauhallisempi lomapaikka, se on suosittu juuri pikkulasten kanssa meneville ja rauhallisempaa lomaa haluaville. Albenan ranta on kauas tasaisen matalaa, tosin merivesi on vielä viileää toukokuussa. Toukokuun loppupuolella kannattaa mennä, silloin saattaa olla jo kohtuullisen lämmintä ja monien matkatoimistojen matkalennothan alkavatkin vasta toukokuun puolivälin paikkeilla.
      Albena on viikon lomaksi pikkulapsen kanssa mukava paikka. Sen rauhallisuuteen saattaa kyllästyä kahdessa viikossa...ja lähellä ei ole oikein mitään näppärää pistäytymispaikkaa vaihtelua haluaville.
      Toukokuussa ei ole vielä missään paikassa turistiryysistä, sesonki lähtee hitaasti alkuun silloin. Juhannuksen paikkeilta elokuun loppuun on pahin turistiryysis.

• Albenasta

Kuvat taitavat olla muutaman vuoden takaisia (paikka on ehkä kehittynyt edukseen) mutta kuvat antavat vähän osviittaa kuitenkin:

http://www.pbase.com/ngruev/albena

Ehkä joku tietää parempia kuvasivuja ?

• 3 erkkiä

• Nimetön

Hei! Suurkiitos vinkeistänne. Olen ollut Kultahietikolla kerran, silloin kylläkin yhdistetyllä bailu ja "seikkailulomalla". Kuljimme mieheni kanssa siellä sun täällä, myös maaseudulla, siis vähän sisämaassa päin reppuselässä tyyliin. Albenassakin tosin pysähdyimme kerran syömään. Siitä paikasta jäi mieleen se, että se on TODELLA hiljainen ja rauhallinen. Siksi mietin Sunny Beach:iä. Jos onnistuisin löytämään matkanjärjestäjän jolla olisi hotelli ihan rannalla tai sen tuntumassa. Saisi kyllä olla vaikka vähän hienompikin, kun lapsen ehdoilla matkaamme. Tärkeäähän on mielestäni muutama juttu, esim lastenallas, siisteys, kauppa lähellä, mahdollinen lapsellinen ohjelma jne. Lisäksi minua kiinnostaisi Nessebar -retki. Viimeksi Bulgariassa käydessä se jäi väliin, harmi. Kiitos vinkeistä ja kuvat olivat muuten hyviä, olkoonkin iäkkäämpiä :)
        Antakaa ihmeessä kommentteja jos olette joskus olleet samassa tilanteessa kuin minä. Olen siis menossa lapseni ja mieheni kanssa.

• on hotelleja
        Nimetön kirjoitti:

Hei! Suurkiitos vinkeistänne. Olen ollut Kultahietikolla kerran, silloin kylläkin yhdistetyllä bailu ja "seikkailulomalla". Kuljimme mieheni kanssa siellä sun täällä, myös maaseudulla, siis vähän sisämaassa päin reppuselässä tyyliin. Albenassakin tosin pysähdyimme kerran syömään. Siitä paikasta jäi mieleen se, että se on TODELLA hiljainen ja rauhallinen. Siksi mietin Sunny Beach:iä. Jos onnistuisin löytämään matkanjärjestäjän jolla olisi hotelli ihan rannalla tai sen tuntumassa. Saisi kyllä olla vaikka vähän hienompikin, kun lapsen ehdoilla matkaamme. Tärkeäähän on mielestäni muutama juttu, esim lastenallas, siisteys, kauppa lähellä, mahdollinen lapsellinen ohjelma jne. Lisäksi minua kiinnostaisi Nessebar -retki. Viimeksi Bulgariassa käydessä se jäi väliin, harmi. Kiitos vinkeistä ja kuvat olivat muuten hyviä, olkoonkin iäkkäämpiä :)
        Antakaa ihmeessä kommentteja jos olette joskus olleet samassa tilanteessa kuin minä. Olen siis menossa lapseni ja mieheni kanssa.

rannankin läheisyydessä, eikä mistään hotellista ole pitkä matka rannalle.
        ensin olit menossa lapsesi kanssa viettämään lomaa hänen ehdoillaan löhöillen vain lomapaikassa.
        nyt on mukanasi mieskin, ja haluattekin kaikenlaista muutakin ja retkiäkin ja sitäpitsi tunnette Bulgarian lomapaikkoja ennestään.
        oisko fiksumpaa säästää vastaajien vaivoja ja kertoa heti ekassa kysymyksessä mikä on tilanne?
        ei näihin muuttuviin todellisuuksiisi jaksa vastata kukaan ja vanhoissa jutuissa on sulle valmiita vastauksia, selaile niitä ensin !

• teppo
        Nimetön kirjoitti:

Hei!
        Sunny beachilla voi sanoa että joka hotellin vieressä on supermarket siis pieni kioskityyppinne kauppa. Rantaa siellä on max. 300 metriä. Nessebariin on sunnybeachilta matkaa n. 4km ja sinne pääsee halvalla taksilla. Jos lapsi mukana niin huoneistohotellia kannattaa harkita. Itse lähdössä Bulgariaan Sunny Beachille 31.5 Huoneistohotelli Palazzoon. Takeoff.fi sivuilta matka varattu ja hinta alle 800€. taitaa kyl tässä vaiheessa sieltä olla matkat jo varattu. Viime vuonna olimme Hotelli Albassa, joka on aivan keskellä Sunny Beachia. Hotelli oli siisti ja hieno, ja siinä on uima-allas myös lapsille. Kaikki palvelut sadan metrin säteellä.

• Nimetön
        on hotelleja kirjoitti:

rannankin läheisyydessä, eikä mistään hotellista ole pitkä matka rannalle.
        ensin olit menossa lapsesi kanssa viettämään lomaa hänen ehdoillaan löhöillen vain lomapaikassa.
        nyt on mukanasi mieskin, ja haluattekin kaikenlaista muutakin ja retkiäkin ja sitäpitsi tunnette Bulgarian lomapaikkoja ennestään.
        oisko fiksumpaa säästää vastaajien vaivoja ja kertoa heti ekassa kysymyksessä mikä on tilanne?
        ei näihin muuttuviin todellisuuksiisi jaksa vastata kukaan ja vanhoissa jutuissa on sulle valmiita vastauksia, selaile niitä ensin !

Olen pahoillani jos alkuperäisessä kysymyksessäni oli väärä viesti sinulle. Toki olemme ennen lastamme siellä pyörineet. Lapsen kanssa ko. lomakohteessa eläminen (siinä olen ihan vihreä) on varmasti ihan eri juttu kuin kahdella kokeneella reppumatkaajalla maassa kuin maassa. Arvostan todella paljon tällä palstalla kokemustaan muillekkin jakavia, tottakai erityisesti pienten lasten vanhempien mielipiteet kiinnostavat. Retkiä osaamme toki tehdä ihan kolmisin. Kiitos muuten tiedosta että Nessebar on noin lähellä, sitä en muistanutkaan.
        Olen nyt tutustunut tämän palstan historiikkiin ja sieltäkin olen löytänyt monia viestejä joita aion todella hyödyntää.
        Yhdelle teistä siis tämä nöyristely, kaikille muille kiitos vinkeistä. Keskustellaan lisää :)
        Yritän löytää hotellia, jossa olisi keittomahdollisuus...

• Nimetön
        teppo kirjoitti:

Hei!
        Sunny beachilla voi sanoa että joka hotellin vieressä on supermarket siis pieni kioskityyppinne kauppa. Rantaa siellä on max. 300 metriä. Nessebariin on sunnybeachilta matkaa n. 4km ja sinne pääsee halvalla taksilla. Jos lapsi mukana niin huoneistohotellia kannattaa harkita. Itse lähdössä Bulgariaan Sunny Beachille 31.5 Huoneistohotelli Palazzoon. Takeoff.fi sivuilta matka varattu ja hinta alle 800€. taitaa kyl tässä vaiheessa sieltä olla matkat jo varattu. Viime vuonna olimme Hotelli Albassa, joka on aivan keskellä Sunny Beachia. Hotelli oli siisti ja hieno, ja siinä on uima-allas myös lapsille. Kaikki palvelut sadan metrin säteellä.

Kiitos osoitteesta. Selaan sitä.
        Oletko menossa yksin? Mietin tuota hintaa (hoitovapaamatkusta :)) että on 800/hlö mielestäsi kokemuksesi mukaan ihan ok hinta.

• pääsee
        Nimetön kirjoitti:

Oletko menossa yksin? Mietin tuota hintaa (hoitovapaamatkusta :)) että on 800/hlö mielestäsi kokemuksesi mukaan ihan ok hinta.

alle 200€/hlö/viikko, jos voi hyödyntää äkkilähtöjä (ostaa matkan vasta noin viikkoa ennen matkaa)

• biobio
        pääsee kirjoitti:

alle 200€/hlö/viikko, jos voi hyödyntää äkkilähtöjä (ostaa matkan vasta noin viikkoa ennen matkaa)

tuollaiseen en ole törmännyt..
        olen varaamassa (mahdollisesti) 1500 euroa maksavaa matkaa sb:lle blue star majestic hotelliin, siis isi, äiti ja pikkunainen 3 v. minulle tuo on kallein ikinä, mutta kun ajatuksena on matkustaa tuon pienimmän ehdoilla ja tehdä hänelle siitä loma. itse olen palaamassa työelämään taas syksyllä joten jäisi yksi matkamuisto ajalta hoitovapaa ja mammaloma. Taidan olla viljelemässä rahojani ihan liikaa.. kommentoikaa pliis ihmeessä :)

• biobio
        pääsee kirjoitti:

mistä ostat nuo hullun halvat lentosi, lupaan että en kerro kenellekkään :)

• juhannukseen asti
        biobio kirjoitti:

mistä ostat nuo hullun halvat lentosi, lupaan että en kerro kenellekkään :)

lehdissä ja netissä koko viime kevätkesän. toukokuussa ostin matkan 169€ viikoksi kultahietikolle.
        kaks viikkoa tais olla 299€, 249€ loppujen lopuksi.
        erma-hotellissa asuttiin, oikein hyvä oli asua siellä, vaikka ei ole viiden tähden hotelli, kolmen kai vaan. hinta-laatusuhde oli loistava.
        melkein kaikki matkanjärjestäjät myyvät edullisia viime hetken
        reissuja, aina on tilaa, jos kelpaa tavallinen hotelli. täällähän ei saa mainostaa.
        perheelle on ehkä vaikeampi järjestää sopivaa edullista, kaksi henkeä löytää aina matkan. kevätkesällä paikkoja kyllä on, koneetkaan eivät ole täynnä koskaan.

• Nimetön
        juhannukseen asti kirjoitti:

lehdissä ja netissä koko viime kevätkesän. toukokuussa ostin matkan 169€ viikoksi kultahietikolle.
        kaks viikkoa tais olla 299€, 249€ loppujen lopuksi.
        erma-hotellissa asuttiin, oikein hyvä oli asua siellä, vaikka ei ole viiden tähden hotelli, kolmen kai vaan. hinta-laatusuhde oli loistava.
        melkein kaikki matkanjärjestäjät myyvät edullisia viime hetken
        reissuja, aina on tilaa, jos kelpaa tavallinen hotelli. täällähän ei saa mainostaa.
        perheelle on ehkä vaikeampi järjestää sopivaa edullista, kaksi henkeä löytää aina matkan. kevätkesällä paikkoja kyllä on, koneetkaan eivät ole täynnä koskaan.

Lienee kuitenkin budjetin kannalta järkevää. Kiitos vinkeistä.

• teppo
        Nimetön kirjoitti:

Teppo lähtee vaimon kanssa ja maksaa yhteensä 800€ matkasta eli 400€/naama. Ei yli 400euroa kannata bulgarian matkasta maksaa. 400eurolla saa jo 3-4 tähden hotellin. Jos haluaa 5 tähden hotellin niin sitten joutuu maksamaan enemmän!

• Teppo !
        teppo kirjoitti:

Teppo lähtee vaimon kanssa ja maksaa yhteensä 800€ matkasta eli 400€/naama. Ei yli 400euroa kannata bulgarian matkasta maksaa. 400eurolla saa jo 3-4 tähden hotellin. Jos haluaa 5 tähden hotellin niin sitten joutuu maksamaan enemmän!

Lomasta Bulgariassa kannattaa kyllä maksaa, mutta mukamas "hienoista" kulisseista ei kannata maksaa missään!
        Erotus kannattaa laittaa matkan sisältöön, ei siihen jos haluaa kehua, että "oltiin viiden tähden hotellissa".
        Se on pieni-itsetuntoisten ihmisten säälittäviä juttuja.

• tomppa.
        biobio kirjoitti:

tuollaiseen en ole törmännyt..
        olen varaamassa (mahdollisesti) 1500 euroa maksavaa matkaa sb:lle blue star majestic hotelliin, siis isi, äiti ja pikkunainen 3 v. minulle tuo on kallein ikinä, mutta kun ajatuksena on matkustaa tuon pienimmän ehdoilla ja tehdä hänelle siitä loma. itse olen palaamassa työelämään taas syksyllä joten jäisi yksi matkamuisto ajalta hoitovapaa ja mammaloma. Taidan olla viljelemässä rahojani ihan liikaa.. kommentoikaa pliis ihmeessä :)

...teet lomamatkan esim Kreikkaan. Jos todella ajattelet sitä pienokaistasi, et ota omalletunnollesi hänen sairastumistaan vatsa- tai ripulisairauksiin. Bulgaria on hygieniatasoltaan Euroopan huonoimpia.

Välimereltä löytyvät turvalliset ja takuuvarmat lomakohteet. Lentoaika esim Korfulle on vain vähän Bulgariaa pidempi. Lapsiystävällisyys välimeren maissa on tunnettua ympäri maailman. Lapsesi tähden, mieti vielä vähän...

• puitteissa
        Teppo ! kirjoitti:

Lomasta Bulgariassa kannattaa kyllä maksaa, mutta mukamas "hienoista" kulisseista ei kannata maksaa missään!
        Erotus kannattaa laittaa matkan sisältöön, ei siihen jos haluaa kehua, että "oltiin viiden tähden hotellissa".
        Se on pieni-itsetuntoisten ihmisten säälittäviä juttuja.

on ylellistä lomailla.Hintaerot hotellien välillä ovat niin pienet,että miksei sitten parasta?Lomalla ei pihtailla,eikä paljon muutenkaan ja itsetuntokin on kohdallaan.Emme viihtyisi halpis-hotellissa,mutta niillekin on kannattajansa.

• Nimetön
        tomppa. kirjoitti:

...teet lomamatkan esim Kreikkaan. Jos todella ajattelet sitä pienokaistasi, et ota omalletunnollesi hänen sairastumistaan vatsa- tai ripulisairauksiin. Bulgaria on hygieniatasoltaan Euroopan huonoimpia.

Välimereltä löytyvät turvalliset ja takuuvarmat lomakohteet. Lentoaika esim Korfulle on vain vähän Bulgariaa pidempi. Lapsiystävällisyys välimeren maissa on tunnettua ympäri maailman. Lapsesi tähden, mieti vielä vähän...

Korfu? Sitä en kyllä vielä edes katsellu...
        matkan etsintä siis jatkuu :)

• biobio

totta on, että olen aina noudattanut periaatetta että rahat matkan sisältöön ja majoituksessa vaan peseydytään ja nukutaan :)
      Nythän tilanne on tosiaan eri, kun pikkuneiti matkustaa mukana. en tosiaan voisi kuvitella asuvani hänen kanssaan "rotaloukuissa" aurinkorannalla kuten aiemmin olemme tehneet. No, odottelen joka tapauksessa lähemmäksi toukokuuta, toivottavasti en joudu toteamaan että kaikki hyvät hotellit ovat myyty loppuun....

• coco c.

niitä ei ole bulgariassa (enää).

• Nimetön
        coco c. kirjoitti:

niitä ei ole bulgariassa (enää).

että se on vain "ilmaus" asunnosta tai hotellityypistä joka on meille vielä pari vuotta sitten kelvannut yöpymiseen ja peseytymiseen HALVALLA

• niitä löytyy
        Nimetön kirjoitti:

että se on vain "ilmaus" asunnosta tai hotellityypistä joka on meille vielä pari vuotta sitten kelvannut yöpymiseen ja peseytymiseen HALVALLA

kun halvalla ostaa!

• on bulsussa

melko epävakaiset ilmat. yleensä jos todella ajattelet pikkuneiti valitset jonkun muun lomakohteen. bulgaria on bilettämistä varten. halpaa viinaa ja ruokaa...

• Nimetön
        on bulsussa kirjoitti:

melko epävakaiset ilmat. yleensä jos todella ajattelet pikkuneiti valitset jonkun muun lomakohteen. bulgaria on bilettämistä varten. halpaa viinaa ja ruokaa...

jokainen joka on siellä käynyt tietää että siellä voi ottaa myös lungisti viinan ja biletyksen lisäksi. kyllä viinaa latkivat kansalaiset ja muuten vaan hengailevat mahtuvat yleensä samaan kaupunkiin, jopa bulgarian rantakohteisiin. suomalaiset kännääjät vain tunnistaa kaikista muista :)

• on bulsua
        Nimetön kirjoitti:

jokainen joka on siellä käynyt tietää että siellä voi ottaa myös lungisti viinan ja biletyksen lisäksi. kyllä viinaa latkivat kansalaiset ja muuten vaan hengailevat mahtuvat yleensä samaan kaupunkiin, jopa bulgarian rantakohteisiin. suomalaiset kännääjät vain tunnistaa kaikista muista :)

paljon parempia lomakohteita, jos ajattelee lomaa nimenomaan pienten lasten kannalta. sunny beachin kaltainen juottola ei ole kaikkein parasta katsottavaa pikkuneidille! eikä myöskään ilmat toukokuussa parasta mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      89
      2638
    2. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      203
      1668
    3. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      116
      1600
    4. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1461
    5. Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla

Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v
      Ikävä
      64
      1222
    6. Juhannusterveiset kaivatulle

Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻
      Ikävä
      76
      1015
    7. Kaupunki osti Absin

Nyt vaan yrittäjiä kaivataan
      Haapavesi
      56
      979
    8. Sä oot kyllä

Aika erikoinen nainen
      Ikävä
      45