Vitriini

pienoismallille

Tietääkö kukaan mistä saisi vitriinin pienoismallille?
Tarvitsen isohkoa, koska minulla on melko iso laiva, jonka haluaisin pölyltä suojaan.
Olen yrittänyt etsiä joka puolelta netistä, mutten ole löytänyt. Pienoismalli liikkeetkin myyvät ei oota.

11

3306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • www.tietonikkari.fi

      • -Kooma-

        Eipä taida enää saada Nikkaristakaan...


      • pienoismallille
        -Kooma- kirjoitti:

        Eipä taida enää saada Nikkaristakaan...

        Joo, ei saa tarpeeksi isoa. Model maniasta sanoivat niiden olevan kiven alla. Jenkeistä löysin joitakin isohkoja, mutta rupeaa toimituskulut kasvaman siinä vaiheessa.


      • -Kooma-
        pienoismallille kirjoitti:

        Joo, ei saa tarpeeksi isoa. Model maniasta sanoivat niiden olevan kiven alla. Jenkeistä löysin joitakin isohkoja, mutta rupeaa toimituskulut kasvaman siinä vaiheessa.

        Lasiliikkeet voisivat kyllä varmaan tehdä haluamasi kokoisen vitriinin. Voi tulla tosin hintoihinsa. Minä ostin Tietonikkarin viimeiset "isot" vitriinit, eivätkä nekään varmaankaan olisi olleet tarpeeksi isoja sinun tarpeeseesi.


    • mallari

      Lähin teollisuusmuoveja myyvä liike taivuttaa sinulle akryylistä t.vast laatikon johon liimaavat päädyt ja kiilloittava liimasauman tulee siisti,tietenkin omien mittojesi mukaan.

    • Puny.Peanut

      Esim. Kari Hukkataival, 050-5545522, tekee lasista vitriinejä mittojesi mukaan. Myös Muovikilpi Oy 09-791896 tekee vitriinejä akryylimuovista. Hankin sieltä 138x48x70cm -kokoisen ja on tosi siistiä työtä. Kotiin tuotuna hinta (244 euroa) kirvelee tietysti melko pitkään, mutta jos ostat esim. Etolasta määrämittaan leikattua muovilevyä ja liimaat sen itse, et paljoa säästä.
      (Kokeiltu on sitäkin).
      Yleensä lasista tehty on kestävämpi (ei naarmuunnu, helppo puhdistaa eikä kerää pölyä), mutta se on todella painava. Lasista tehtynä tuo muovikupu painaisi lähes 50 kiloa. Sitä ei yhden miehen orkesteri paljoa siirtele.
      Ilman vitriiniä menee malli kuin malli äkkiä pilalle, joten se on kyllä välttämätön.

    • hkkv

      On kuule helppo tapa tehdä vitriineitä oikein lasista. Lasit voi itse helposti hioa
      ja liimaa löytyy eriomaista, joten ei mitään kehyksiä tarvita. Olen itse kehittänyt
      menetelmän jolla se hienosti onnistuu ja tuote on kuin tehtaasta suoraan!
      Isoin vitriini jonka olen tehnyt on 1.2 X 70 X 60 cm ja pienimmät 12 x 12 x 7 cm.

      Josko haluat lisätietoa: [email protected] vastaan mielelläni.

      • Diecast metallimies

        olen nähnyt netissä karmeita kuvia kun lasinen hylly on pettänyt mallien alla ja koko vitriini on hajonnut lasimurskaksi lattialle tuhoten mallitkin paskaksi. Itse kyllä en uskaltaisi lasiseen vitriiniin laittaa mallejani, pitäisi olla mielellään kunnon teräksestä ainakin 18 mittakaavan metalliautoille tai puusta 43 mittakaavan autoille.
        Paksu pleksimuovi voisi kyllä kestää ainakin 43 mittakaavan autot, aloittajan laivamallin koosta tai painosta minulla ei ole käsitystä mutta kannattaisi varmaan siihenkin miettiä tukevarakenteista kaappia tai hyllyä jos on kovin painava.


      • HKKV
        Diecast metallimies kirjoitti:

        olen nähnyt netissä karmeita kuvia kun lasinen hylly on pettänyt mallien alla ja koko vitriini on hajonnut lasimurskaksi lattialle tuhoten mallitkin paskaksi. Itse kyllä en uskaltaisi lasiseen vitriiniin laittaa mallejani, pitäisi olla mielellään kunnon teräksestä ainakin 18 mittakaavan metalliautoille tai puusta 43 mittakaavan autoille.
        Paksu pleksimuovi voisi kyllä kestää ainakin 43 mittakaavan autot, aloittajan laivamallin koosta tai painosta minulla ei ole käsitystä mutta kannattaisi varmaan siihenkin miettiä tukevarakenteista kaappia tai hyllyä jos on kovin painava.

        Nykyisin on niin hyviä UV valolla kovettuvia liimoja että liimattaessa kaksi lasinpalaa kulmittain
        yhteen niin kovettamisen jälkeen ei liitos taitu väkisin vääntämällä vaan lasi katkeaa jostain
        muualta! Ja jos haluaa tosi lujan vitriinin niin sitten käyttää kahta yhteen laminoitua lasia, kyllä
        kestää metallimiehenkin käsittelyn eikä sorru mallin päälle ellei kirveen hamarapuolella hakkaa!

        On vaan kumma, että kaikki valittavat vitriinien puutetta, muttei kukaan ole minulta tiedustellut
        miten kestävä halpa ja siisti lasivitriini omin käsin syntyy! Eikö mitään puutetta vitriineistä olek-
        kaan?

        Vitriiniterveisin: Heikki Viitanen


      • eräs weikkonen
        HKKV kirjoitti:

        Nykyisin on niin hyviä UV valolla kovettuvia liimoja että liimattaessa kaksi lasinpalaa kulmittain
        yhteen niin kovettamisen jälkeen ei liitos taitu väkisin vääntämällä vaan lasi katkeaa jostain
        muualta! Ja jos haluaa tosi lujan vitriinin niin sitten käyttää kahta yhteen laminoitua lasia, kyllä
        kestää metallimiehenkin käsittelyn eikä sorru mallin päälle ellei kirveen hamarapuolella hakkaa!

        On vaan kumma, että kaikki valittavat vitriinien puutetta, muttei kukaan ole minulta tiedustellut
        miten kestävä halpa ja siisti lasivitriini omin käsin syntyy! Eikö mitään puutetta vitriineistä olek-
        kaan?

        Vitriiniterveisin: Heikki Viitanen

        Kyllähän nuo sinun neuvot hyviä on ja varmaan ovat monelle hyödyksi.

        Meikäläinenkin on joskus jotakin vitriinin tapaista ajatellut, mutta tämä vain hyvin alustavasti, ei kykene sellaiseen lähiaikoina.

        Tuollaisille vakiomittaisille ostomalleille: http://vesapetays.net/JBA


    • HV

      Kyllä sen vitriinin kykenee itsekin tekemään lasista. Nykyisin on niin fantastisen hyvät liimat, että homma
      on helppoa. Vaan vaatii se tietysti osaamista jota ei voi hankkia, kuin kantapään kautta. Jos haluat neuvoja
      niin annan niitä mielelläni.

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe