Eli mulla on vajaa 2,5vuotias narttukissa.Ja se on koko ikänsä pissinyt sänkyyn...Välillä pari kertaa päivässä ja välillä päiviä,viikkoja väliä.Nyt alkaa hermot mennä tähän kissaan ja lopetusta olen miettinyt tai isäntä oikeestaan.Minä en haluisi kissaa kuitenkaan kovin mielellään lopettaa,mutta eipä tässä kohta muutakaan voi.Kissa leikattiin tossa kuukausi sitten ja sen jälkeen on pissannut 2-4 kertaa sänkyyn..Oisko jollain neuvoja??En kovin heti lähde eläinlääkärille sitä näyttää ja maksaa sata euroo siitä ettei mitään löydy..
Kissa pissii sänkyyn--->lopetusuhka
30
2962
Vastaukset
- edes
pissanäytettä viitsitty tutkituttaa tulehduksen varalta...??
- minäkin tuosta
Pissatulehdukseen minäkin kallistuisin. Terve kissa ei pissi sänkyihin eikä muuallekaan.
- AuAg
Meidän narttu (nyt 10 kk) teki samoin. Mitä ilmeisemmin johtui kiimasta ja siihen liittyvästä merkkailusta. Nyt kissa leikattu ja toivotaan, että ongelma häviää. Ehkä samoin käy teilläkin?
Kissa kuitenkin pissi sänkyyn useaan otteeseen (kiiman loputtuakin) ja ymmärrän kyllä, että hermohan siinä menee. Untuvapeittoja on pesty täälläkin sen miljoonan kertaa (kärjistettynä). Valitettavasti kissa haistaa sen kohdan mihin on pissinyt ja tekeen sen siihen samaan kohtaan mielellään uudestaan...
Ollaan testattu useita keinoja: raksuja levitelty sänkyyn (kissanhan ei pitäisi syödä ja pissiä samassa paikassa). Ei ainakaan silloin ollut sänkyyn pissinyt. Lisäksi ollaan palkittu kissa sen himoitsemilla Kitzymeillä aina sen jälkeen kun se on käynyt laatikolla ja tietysti kehuttu. Ehdoton edellytys on laatikon puhtaus ja joskushan kissat vaikka protestoivat tiettyä hiekkaa/pellettejä. Kannatta kokeilla vaihtaa myös merkkiä.
Suosittelen, että ette ainakaan laita päälimmäiseksi niitä peittoja mihin se on pissinyt (vaikka pesty onkin). Vaikka uusi päiväpeitto sänkyyn (ei haisen kissan mielestä hiekkalaatikolle, halpa hinta siitä jos ongelma loppuu).
Toivottavasti ongelma ratkeaa (todella sääli lopettaa kissa, josta muuten pidetään). Onnea ja menestystä matkaan!- AuAg
Kyllä se ehdottomasti kannattaa viedä kuitenkin myös eläinlääkärille, sillä kyse voi olla myös rakenteellisesta yms. häiriöstä/tulehduksesta. Miten kissa muuten voi?
Kissathan saattavat juuri siksi (pissatulehdus) käydä jossain muualla pissillä kun laatikolla, koska assosioivat pissaukseen liittyvän kivun laatikkoon ja siksi käyvät jossain muualla. - Alkup.
Kiitoksia neuvoista..
Niin tuosta pissanäytteestä vielä niin pitääkö kissa käyttää ihan vastaanotolla vai voiko vain soittaa ensin ja sitten viedä näyte..Tuleeko halvemmaksi?? - vinkki aiheesta
Meillä aikoinaan kollipojalta lirahti sairaana pissit sänkyyn. Vaikka kuinka pesin kaikki petivaatteet, pissan haju jäi. Itse en huomannut, mutta kissa haistoi. Pissi sänkyyn niin kauan että hankin uudet tilalle, siis patjasta lähtien. Sen jälkeen ei tehnyt kertaakaan.
- Luki, että..
Alkup. kirjoitti:
Kiitoksia neuvoista..
Niin tuosta pissanäytteestä vielä niin pitääkö kissa käyttää ihan vastaanotolla vai voiko vain soittaa ensin ja sitten viedä näyte..Tuleeko halvemmaksi??Näytteen voi ottaa itsekin. Esim. kauhalla kissan käydessä laatikolla. Pitää tietenkin olla steriloitu. Pissin voi kuulemma ottaa sen jälkeen vaikka ruiskuun. Mutta toimittaa pitää 2 h päästä näytteen otosta.
Sitä tiedä en, että toimiiko käytänössä ja että tuleeko halvemmaksi. Varaa aika kaupungin eläinlääkärille tai soita sinne ja tiedustele asiaa. - lopetti
pissimisen sänkyyn, kun sain sen kiinni itseteosta ja annoin sille selkään.
Älkää hyvät ihmiset saako kohtausta, en ole siitä teosta ylpeä, mutta se lopetti pahat tapansa kuin seinään.
Tämä kissa on jo kissojen taivaassa, tapauksesta on paljon aikaa, mutta vieläkin ikävöin sitä.
En ole kissaa sen koommin lyönyt, tiedoksi niille, jotka jo tätä lukiessa kuumenee. Mulla on aina ollut kissoja, ja ne voivat hyvin.
- Pikkumiuku
Hei,
Ootko kokeillu mitä kaikkia konsteja sen lopettamiseksi? Meillä alko kuukauden pitunen kuseskelu ku tuli uus kissa taloon, mutta se loppu ku ei päästetty hetkeen kissoja makuuhuoneeseen ollenkaan ja pestiin/pesetettiin kaikki tyynyt, peitot ja patjat kunnolla. Sen jälkeen ku ovi taas pitkän ajan päästä ovi aukastiin, pidin hetken jätesäkkejä päiväpeiton alla, ettei olis niin kova homma pestä pissoja. Lisäksi laitoin pumpuliin sitruunanhajuista eteeristä öljyä ja asettelin niitä pitkin sänkyä. Myös valkopippuri on kuulemma tehokasta, mutta voi olla vähän hankalaa sängyssä.. Anyway se pointti on siinä, että kissoilla tulee helposti tapa tuollasesta ja jos sängyssä haisee YHTÄÄN vanhat pissat ni ihan varmaan siihen mennään uudestaankin. Toivottavasti on jotain apua ku olishan se kamalaa joutua lopettaan kisu tuollaisen takia. Virtsakivetkin kantsis tarkistaa.. - Kedi -
Meidän tyttökissamme on nyt 10kk:n ikäinen.
Oli ihan sama ongelma. Veimme sen leikattavaksi pari kuukautta sitten ja samalla lääkäri tarkisti pissanäytteen. Se oli puhdas.
Leikkauksen jälkeen kissa pissi yhden kerran sänkyyn. Voi kuulemma viedä aikaa ennenkuin hormonitoiminta tasoittuu. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Kyllä on tuntunut mahtavalle, kun meinasi tosiaan epätoivo silloin iskeä!
Miksi ihmessä teidän kissaa ei ole jo leikattu? Ja pissanäytettä tutkittu? Onhan se kallista, ymmärrän täysin, mutta lopulta kuitenkin pieni hinta kissan ja kaikkien hyvinvoinnista. Jos kissa pissii väärään paikkaan, se ei tee sitä ilkeyttään vaan kärsii itsekin.
Toivottavasti saatte kissan kuntoon! - eri huone vaiko
samainen? jos eri,ovet kiinni ja porttikielto siihen paikkaan. kissa naukuu muutaman yötä että haluaa sinne, sinusta on kiinni jaksatko kuunnella ettei tarvitse lopettaa kissaa.
onko kissalla sopiva hiekka? heh,meidän kissa on niin nirso ettei sille käy kuin eurolitter. muut kovempi hiekkaiset ei sovellu ja pissasi pari kertaa sohvalle.
entäs onko teillä yksi kissa vai kaksi? jos kaksi,ehdottomasti kaksi vessaakin. voithan kokeilla myös yhdellä kissalla siis nykyiselläsi kahta vessaa ja katsoa mitä tekee. saattaa olla ihmeissään ja ehkä tepsiäkin.
onhan vessat siistejä? kissa on siisti eläin, siksipä vessa täytyy välillä tyhjentää hiekasta ja pestä ihan saippuaveden kanssa ja muista huuhdella hyvin! voithan kokeilla myös hiekkalaatikon siivoamista esimerkiki 1x/pv, jos aiemmin olet sen tehnyt 1x/2pv.
kissaahan ei saa myöskään rangaista pissaamisesta, vaikka se tuntuu ihan ällöttävältä ja raivostuttavalta, vaan kissa yrittää kertoa jotain sinulle, yritetään selvittää että mitä-- vaikka...
Vaikka se tuntuisi kuinka hullulle, niin tällaisissa ongelmissa täytyy vaan siivoomista tehostaa. Siis hiekat vaihtoon usein. Myös se paikka sängyssä missä kissa on käynyt täytyy saada täysin puhtaaksi ja silloin voi joutua vaihtamaan myös patjan. Ovet kiinni makuhuoneeseen. Kahden laatikon idea on loistava.
Siis kissat ovat ovelia otuksia ja ihmisen täytyy olla vielä ovelampi ongelmatilanteissa. - JUST NIIN
Samaa mieltä! Makuuhuoneeseen porttikielto, ehdoton, pissalaatikko pesuun kloriitilla (haju kutsuu kissoja sinne pissimään) ja virtsanäyte lekurille jos kissasta välität etkä haluaisi lopettaa.
- kyseessä
ollut kiima merkkailua, se on ihan normaalia käytöstä kissalle. Tämän asian olisi voinut estää leikkaamalla kissan jo ennen kiimojen alkamista. Voi viedä kuukausia, että hormoonitoiminta lakkaa ja kissa rauhoittuu.
Toinen mahdollisuus on, että kissa on sairas. Aina kun ilmenee vääriin paikkoihin pissailua, tulisi heti tutkituttaa pissanäyte. Kamalaa jos kissa on joutunut vuosia kärsimään turhista kivuista.
Joka tapauksessa kissalla on jokin syy moiseen käytökseen, ei se sitä huvin vuoksi tee. Nyt pitää vain selvittää se syy.
Näytteen voit ottaa itsekin, mutta eläinlääkäri voi ottaa steriilinnäytteen. Joskus kissojen pissaa pitää tutkia useampaan kertaan, että selviää asian oikea laita. Kissanpissa ei aina tahdo kasvaa keinotekoisella alustalla, vaikka tulehdus olisikin.
Pidä huoli, että virtsa viljellään joka tapauksessa, stiksit ei näytä aina totuutta.
Pissatut petivaatteet tulee pestä etikalla. Etikka neutralisoi pissan hajun niin, ettei kissakaan sitä enää haista.
"kovin heti"? Pitkä pinna ollut, kun olet jaksanut pissaa haistella noinkin pitkään. Ihmetyttää, että tässäkin vaiheessa vielä vetkutellaan lääkäriin menoa.
Maksaa se lopetuskin. Vai itsekö meinasitte..
Kamalaa, kun arvostus kissoihin on edelleen tuo, lopetetaan tutkimatta syitä, otetaan sitten uusi tilalle. - kintuille
Olen muuten itsekkin miettinyt miksi kissat helposti pissaa sänkyyn!SE kun on niin pehmeä paikka ,ne tietää että pissa imeytyy ja kintut jää kuiviksi!Mutta siinä on hoitajansa hajut.
Mulla on pieniäkin kissoja ,aina kun tuleevat tähän sisälle laitan makkareitten ovet kiinni en laske niitä sinne!Joku kerran sanoi että kun laittaa päiväpeitoksi muovin ,eivät
pissaa! En ole kokeillut!
Meijä 11.v narrtu pelkäsi toista kissa se näytti
sen selvästi ,katsoi suoraan silmiin ja kykisti
sohva tuoliin pissat.Ei muuta kertaa ole tehnyt.
Ymmärsin heti että täällä halutaan viestin menevän perille asti.Onhanne aika kavereita!
Ei aina oikein ymmärretä kieltä!! - duski
musta on ihan käsittämätöntä että annetaan tollasen jatkua 2,5 VUOTTA eikä tehdä asialle mitään, kun 'emmää viittis eläinlääkäristä maksaa'... huoh. kun eläimen ottaa, on sen terveydestä huolehdittava, ja se maksaa. se on niin yksinkertaista. tajuutteko te että jos tuo johtuu virtsatievaivoista, niin kissaan on SATTUNUT kaikki nämä 2,5 vuotta? annatte kissan kärsiä ihan vaan sen takia ettei viittitä maksaa, ja sen sijaan että hakisitte apua ongelmaan, olette ekana lopettamassa kissaa? miten voit sanoa että kohta ei voi enää muuta kuin lopettaa, kun ette ole edes yrittäneet? mitä teillä liikkuu päässä? o_O
- Alkup.
Mä en jaksa edes tohon edelliseen viestiin mitään kommentoida..
Eli soitin äsken eläinlääkärille ja hän sanoi että koska leikkaus ei auttanut niin sitten olis lopetus,mutta sanoin että oisko sillä joku tulehdus niin snaoi että kokeillaan antibioottia jos ei auta niin sitten ei kuulemma muuta voi tehdä.. - minä ja kissani mahler
Alkup. kirjoitti:
Eli soitin äsken eläinlääkärille ja hän sanoi että koska leikkaus ei auttanut niin sitten olis lopetus,mutta sanoin että oisko sillä joku tulehdus niin snaoi että kokeillaan antibioottia jos ei auta niin sitten ei kuulemma muuta voi tehdä..Voi surkeus. Minulla on joskus ollut kanssa kissa, joka ei tiennyt minne sen olisi pitänyt pissiä. Jostain elänkaupasta sitten ostin tippoja, jotka oli tarkoiettu koiran ja kissanpentujen sisäsiistiksi opettamiseen. Niillä sain silloin homman onnistumaan. Niitä ei tarvinnut kuin muutama, siis kolme tippaa hiekkalaatikkoon ja se alkoi käymään siinä.
Olisin tarvinnut niitä samoja tippoja jatkossakin uuden kissani kanssa, mutta ei niitä enää mistään saanut, ei ainakaan Suomesta. Sen muistan että ne olivat englantilaisia. Netistä voisi yrittää etsiä josko jostain saisi. Voisit myös kysellä koiraihmisiltä ja kasvattajilta tietävätkö he mistä niitä saa.
Oma kissani oppi niillä käymään laatikolla ja kissa oli sentään aikuinen eikä mikään pentu. Että ne kyllä toimivat. - mieltä
Olen täysin samaa mieltä duskin kanssa.
Järkyttävää, että kissaa ei viedä lääkäriin,
koska se maksaa.
Kun kissa on terve ja muutenkin asiat hyvin,
niin ei se kyllä sänkyyn pissaa. - osua arkaan
Alkup. kirjoitti:
Eli soitin äsken eläinlääkärille ja hän sanoi että koska leikkaus ei auttanut niin sitten olis lopetus,mutta sanoin että oisko sillä joku tulehdus niin snaoi että kokeillaan antibioottia jos ei auta niin sitten ei kuulemma muuta voi tehdä..paikkaan..Näinhän se nyt vaan on.Jos kerran lemmikin ottaa niin on oltava valmis maksamaan mm.sen terveydenhoidosta(jopa sen sata euroa,hui kauhistus..)
Vaihtaisin kyllä myös eläinlääkäriä.Nykyinen tapaus kuulostaa pahasti kissavastaiselta(tai ei voisi vähempää olla kiinnostunut).Ilman sen pissanäytteen tutkimista ei siitä hoidosta voi noin vain päättää että"kokeillaan nyt vaikka tota ja jollei auta niin lopetetaan".
Eli joko etsitte sen paremman eläinlääkärin ja testautatte nyt ensimmäisenä sen pissanäytteen tai sitten lopetatte ihan suosiolla.Ehkei teille kissa sovi jos on yli kaksi vuotta katseltu sänkyynpissaamista,ilman että olisi vaivauduttu sen kissan terveyttä tutkimaan.. - vaihtamaan
Alkup. kirjoitti:
Eli soitin äsken eläinlääkärille ja hän sanoi että koska leikkaus ei auttanut niin sitten olis lopetus,mutta sanoin että oisko sillä joku tulehdus niin snaoi että kokeillaan antibioottia jos ei auta niin sitten ei kuulemma muuta voi tehdä..eläinlääkäriä. Ilmeisesti jokin konitohtori kyseessä, jos asia ei edes kiinnosta!! Että voi suututtaa tuollainen asenne lääkärillä! Ihminen, johon luotetaan, useasti jopa sokeasti, päästelee tuollaisia suustaan tutkimatta edes onko vaivaa!
Ensin pitää tutkia mitä pissassa on, että voi antaa oikean antibiootin!
Myös muut sairaudet, kuin tulehdus voi aiheuttaa pissailua. Se tarkoittaa sitä, että kissa tutkitaan!
Jos pissailu on psyykkistä laatua, siihenkin on olemassa hoitokeinoja. Pitää vaan vähän vaivautua tutkimaan kissan sielunelämää, kissaa kissana.
Asiaa tuli siinä edellisessä viestissä, mitäpä sitä kommentoimaan. - alkup.
mieltä kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä duskin kanssa.
Järkyttävää, että kissaa ei viedä lääkäriin,
koska se maksaa.
Kun kissa on terve ja muutenkin asiat hyvin,
niin ei se kyllä sänkyyn pissaa.sama lääkäri oli joka leikkasi kissan..
ja mä olen tällä hetkellä työttömänä eli sen takia ei ole kauhesti rahaa käyttää lääkärillä..Mulla on koira ja kaksi kissaa..Koiran kanssa on saanut juosta jo tarpeeksi eläinlääkärin luona..
Lopetetaan tämä keskutelu nyt tähän kun tulee vähän v..... kommentteja.. - kanssa ollaan
alkup. kirjoitti:
sama lääkäri oli joka leikkasi kissan..
ja mä olen tällä hetkellä työttömänä eli sen takia ei ole kauhesti rahaa käyttää lääkärillä..Mulla on koira ja kaksi kissaa..Koiran kanssa on saanut juosta jo tarpeeksi eläinlääkärin luona..
Lopetetaan tämä keskutelu nyt tähän kun tulee vähän v..... kommentteja..valmiita juoksemaan eläinlääkärillä ja maksamaan "satoja euroja" muttei viitsitä kissaa viedä tarkastettavaksi...Jos lemmikin ottaa niin silloin sitä rahaa siihen terveydenhoitoon on löydyttävä,omasta elämäntilanteesta riippumatta.Jollei sitä rahaa ole niin silloin on parempi niistä lemmikeistä luopua,kuin että antaa kissan kärsiä virtsavaivoista vuosikausia..
Itse pyysit neuvoja joita myös sait.Jollet sitä kissaa sinne lääkärille vie,vaikka siltä kuulostaa että sillä on virtsatulehdus/kiviä,niin tarvitseeko niitä v.mäisiä kommentteja ihmetellä?Minä ainakin näen punaista siinä vaiheessa kun ei sen kissan hoitoon olla valmiita sitä rahaa pistämään,mutta esim.koiran kyllä.. - !!!
alkup. kirjoitti:
Lopetetaan tämä keskutelu nyt tähän kun tulee vähän v..... kommentteja.."sama lääkäri oli joka leikkasi kissan.. " Ja mitä sitten?? Kyllä puoskarikin osaa kissan yleensä leikata, vaikka ei kissoista mitään tietäisi tai välittäisi.
Luulisi nyt jo ymmärtävän, että kyseinen ell ei ole kovin luotettava.
Kahdessa ja puolessa vuodessa olisi sen verran jo saanut työtönkin säästöön, että saisi kissan hoitoon.
Opiskelijankaan tuloissa ei ole kehumista, mutta kun kerran kissoja on otettu, ne hoidetaan. Tarvittaessa lainarahalla. Mulla pari kroonikko eläintä. Lääkärireissuja tulee tasaisin väliajoin, lääkkeet maksaa ja erikoisruoka, mutta eläimet tarvitsee ne ja saavat myös. Omista menoista karsitaan.
Joskus se on niin, että tosiasiat vituttaa. Kannattaa siis ottaa opikseen, niin ehkä olokin helpottuisi. - catmania
alkup. kirjoitti:
Lopetetaan tämä keskutelu nyt tähän kun tulee vähän v..... kommentteja..Uskomatonta miten eriarvoisina omia lemmikkieläimiä pidetään siis koira viedään lääkäriin mutta kissaa ei kun ei ole rahaa.
Itse pienellä eläkkeellä hoidan neljää kissaani ja lääkärikulut ovat satoja € vuodessa rokotuksineen, päälle vielä madotukset hiekat ruoat ym.
Täytyy kyllä tinkiä paljosta kissojen hyväksi.
Jos ei satu rahaa olemaan kissan sairastuessa otan lainaa.Lemmikkimme ovat täysin meidän armoilla itse eivät lääkäriin voi mennä.
Hoitakaamme heitä hyvin he kyllä palkitsevat sen.
- ihmisillä sit
on kissoja, antakaa toiseen kotiin, ei tuollaisilla ihmisillä voi olla lemmikkieläintä.
meillä on neljä kissaa, joista yhdellä on pissaamisongelma.
on käytetty eläinlääkärillä yms, eikä mitään vikaa ole löydetty.
On myös hyväluontonen, eli ei pitäs olla käytösongelmaakaan.
Ikää poikakissalla on pian 10 vuotta ja tuo ongelma on ollut lähes koko iän.
Toki on ollut parempia kausia, mm feliway (!) on auttanut, on hintava, mutta silti.
Mikäli ottaa kissan, on myös vastattava sen tuomista kuluista kuten eläinlääkäri, erityiruokavalio (kuten meillä, sekin on auttanut, kun pissassa ehkä hieman kiteita).
Kissa ei oole mikään lelu minkä voi heittää, antaa pois tai jopa lopettaa kun se käy hermoille.
Kissa on eläin, joka myös tuntee.
Toivottavasti ette kurita kissaa tai huuda sille, se ei todellkaan tehoa saa kissan vain entistä aremmaksi ja masentuunksi, ja sitä kautta pissailu saattaa vain jatkua.- SSandy
Itsellä myös kokemusta kissan pissaongelmista. Meillä on neljä kissaa ja yhdellä OLI tapana pissailla ympäri asuntoa, mm. kissojen lelukoppaan. Syyksi selvisi toisen kissan kyttääminen. Tämä pissavaivainen ei uskaltanut mennä vessaan hiekkalaatikolle, koska toinen kävi sen kimppuun tuolloin. Ongelma ratkesi, kun kisu sai oman laatikon kiipeilypuun alle ja siinä uskaltaa käydä. Pissavaivoja ei uuden laatikon myötä ole enää ollut. Meillä on myös JOKAISELLA kissalla oma hiekkalaatikko. Naurettavaa itkeä täällä, että "tuleeko halvemmaksi" jne. Minulle ei tulisi ensimmäisenä mieleen edes kysyä moista! Pääasia, että saisin vaivan syyn selville! Harmillista, kun ihmisiä ei voi lopettaa/antaa pois yhtä heppoisin syin, kuin ihmisiä. >:(
- SSandy
SSandy kirjoitti:
Itsellä myös kokemusta kissan pissaongelmista. Meillä on neljä kissaa ja yhdellä OLI tapana pissailla ympäri asuntoa, mm. kissojen lelukoppaan. Syyksi selvisi toisen kissan kyttääminen. Tämä pissavaivainen ei uskaltanut mennä vessaan hiekkalaatikolle, koska toinen kävi sen kimppuun tuolloin. Ongelma ratkesi, kun kisu sai oman laatikon kiipeilypuun alle ja siinä uskaltaa käydä. Pissavaivoja ei uuden laatikon myötä ole enää ollut. Meillä on myös JOKAISELLA kissalla oma hiekkalaatikko. Naurettavaa itkeä täällä, että "tuleeko halvemmaksi" jne. Minulle ei tulisi ensimmäisenä mieleen edes kysyä moista! Pääasia, että saisin vaivan syyn selville! Harmillista, kun ihmisiä ei voi lopettaa/antaa pois yhtä heppoisin syin, kuin ihmisiä. >:(
"Harmillista, kun ihmisiä ei voi lopettaa/antaa pois yhtä heppoisin syin, kuin KISSOJA. >:( "
- kokeilla
laittaa muovi sängyn päällä.Meillä poika joka tekee tavallisen pissin hiekkalaatikkoon mutta merkki pissi kyykimällä kylppärin nurkkaan vanholle pyyheliinoille jotka sitten pestään eipä ole otettu murhetta siitä kun on muuten siisti.
- meidän taloudesta
samanlaisesta ongelmasta kärsittiin, tosin "vain" reilun viikon verran, mikä oli todella rasittavaa. jatkuvaa pyykkäystä. ( kuinka olette jaksaneet noin kauan ?) soitin sitten eläinlääkärille ja kerroin ongelmasta, kehotti ottamaan pissanäytteen. ja ihan kotona otettiin, kauha valmiina kytättiin kissaa että koska se pissii, ja saatiin näyte vielä samana päivänä. vietiin näyte lääkäriin, jossa se tutkittiin heti, ja saatiin antibiootit heti mukaan. tästä "lystistä" maksettiin 12,50€,joten ei tässä vararikossa olla. vie nyt ihmeessä pissanäyte tutkittavaksi, kissa on saattanut kärsiä kauan ja turhaan vaivasta, joka on ohi 10päivän lääkekuurilla! ja muistathan, että niin kissan kuin mikä tahansa muun eläimen ottaminen tietää varmaa rahanmenoa, huonolla tuurilla jopa monien satojen eurojen, miksei jopa tuhansien, tämä on syytä tiedostaa jo ennenkuin eläimen itselleen hankkii. jos ei ole valmis käyttämään rahaa lemmikkiin, ei ole myöskään valmis ottamaan lemmikkiä.
toivottavasti löydät ongelmaasi ratkaisun, tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648