Vaatteiden koot Thaimaassa

ajh79

Moi!

Ollaan lähdössä joulukuussa ekaa kertaa Thaimaan reissulle, Phukettiin Karon Beachille. Alkoi tässä mietityttää sellainen asia, että jos matkalle ei kannata ottaa Suomesta juuri mitään vaatteita mukaan vaan ostaa paikan päältä, niin saako Phuketista sitten helposti vaatteita myös isokokoisemmalle? Mun avomies on esim. harteikas ja vatsakas ja itsekin olen 179cm/xl-kokoinen, eli heidän mittapuun mukaan naiseksi kai vähintään jättiläinen... Ei haluttais räätälillä teettää. Mihin siis kannattais Phuketissa suunnata (isojen) vaatteiden ostoon? Ostoskeskuksiin vai rantakojuille? Tyhmä kysymys, mutta matkavalmistelujen kannalta meille tärkeä asia...

16

3861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkeli

      Rohkeasti vain räätälille.

      Ottaa sen verran vaatetta suomesta että päivän, pari pärjää ja teettää kunnon vaatteet.

      Saa oikeasti sopivat ja teettää useammalla niin voi löytyä se helmi joka tekee myös saman tasoista kuin suomen räätälit.

      Eikä maksa juuri mitään..

    • Kldd

      vaatteita isoillekin.
      Turisteja vartenhan ne kojut siellä on.

    • sawasde kaa

      siellä kyllä tullaan heti huutelemaan hymyn kera I hava BIIIG SIZE for YOU !! Turisteille on aivan omaa vaatekertaa myynnissä ja niinpä kaikki länkkärit viilettävätkin niissä vetimissä siellä ja jos haluat shortseistasi niket tai adidakset, sekin onnistuu. Käyvät äkisti ompelemassa haluamasi merkin lahkeisiin tai mihin kohti nyt haluatkin. Siellä turisti saa ihan mitä vaan. Rahalla siis saatavaa.

    • Phuket <3

      isojakin kokoja (esim ihania hameita), mutta toppeja otan mukaani seuraavaksi Suomesta enempi kuin ne muutamat mitä viimeksi oli. Kooltani olen M-L (eli Thaimaassa XL), mutta olen sen verran rintava, että mun on käytettävä aina rintsikoita paidan alla ja niiden nirunaru toppien alle, joita myynnissä oli pilvin pimein en kyllä olis viitsinyt laittaa. Toiseksi: en tahdo mitään paikallisia Billabongeja tms. Adibaksia- Suomessa niitä en kuitenkaan päälleni vetäisi- on ne niin feikkejä :D...kuten eräässä kojussa vierekkäin: Puman kassi ja heti vieressä samanlainen erivärisenä tekstillä PAMA! :) Ja niitä kojuja on satoja Karon-Kata alueella ja kokoja joka paikassa isojakin. Phuket Townin tavarataloissa (niissä halvoissa) oli paljon yhden koon pienen pieniä t-paitoja, joten sieltä ei välttämättä niin hyvin löydy.
      Ihanaa matkaa! Meillä vielä 11kk odottelua, että pääsee takaisin :)

      • maija62

        miten niitä vaatekojuja on sit muualla? Saarilla esim?


      • Phuket2008
        maija62 kirjoitti:

        miten niitä vaatekojuja on sit muualla? Saarilla esim?

        ...on vähemmän kojuja. Joillakin pienillä /ei niin turistirysä alueilla kojuja ei ehkä lainkaan.


    • kokemusta löytyy

      ei siellä niin isoja kokoja todellakaan ole.
      räätäliltä saa teetettyä juuri itselle sopivia, eikä ne siellä niin kalliita ole.
      itse en ole omasta mielestäni mikään iso (yläosa M-L koko, ala osa S koko), mutta en löytänyt itselleni juuri mitään sopivia toppeja tai hameita. bikineistä puhumattakaan. kyllähän ne paikalliset katukauppiaat saavat venyteltyä niitä vaatteita ja olevinaan sopivaa kokoa löytyy, mut ihan kuvitelmaa vaan.

      • phuket2008

        myös bikineissä oli minulle, jolla rintaliivissä f 70-koko (liiviliikkeen koot) runsaasti valikoimaa tarjolla (Karon Beachilla ja Patongilla ainakin. Shortseja, toppeja, pellavapaitoja yms yms- kokoja xxs:stä xxxl;n...


    • Pattayalla käynyt

      mutta ovatten kaiketi suomalaisen mittakoon mukaan kokoa L tai korkeintaan XL. Suuremmista vaatteista joutuu myös pulittamaan enemmän kuin pienemmän kokoisista, mutta mikä onkin ihan oikein.

    • kyllä löytyy

      Kyllä sieltä löytyy, kaikenkokoisia, myös suurille. On basaareita ja valtavan suuria tavarataloja. Mutta siis lähinnä kesä ja kevät vaatetta, ei talvivaatteita.

    • olin siellä

      Yhden kojun löysin sieltä xxl missä myytii tarpeksi suuria paitoja 300 pahtii kpl ja kantaa vielä tinkiä vielä allkin , jos pystyy ja ostin sortsit 800 pahtii kpl....sandaalit 500 pahtii kpl... se baimenburin hotelin vieressa se kauppa paikka sellasii rakennukaia vieri vieressä ja niinkuin kauppa halleja mistä kävelle läpi...10 kunta rakennusta....ei kanta täältä viedä mitäää muuta kuin alushousuja jos varaa mukaan..tarpeeksi niitäkin ja hotelissakin on pyyki palvelu ...pyyki kassi niin siellä pesevät...

      • löytyy..

        aika hurjia hintoja vieläkin, thaimaan hinnoiksi.. me saatiin paitoja 150 bth, sandaalit 300bth shortsit 200bth... bikinii 350bth.. muistaaaa tinkiä!!!!


    • EliasA

      Löytyy XXL:ää ja ainakin tavarataloista F:ää (F lienee fat eli lihava).

      Ja naistenvaatteita löytyy ainakin isojen leidien erikoiskaupasta Oopsista. Se on lähellä Royal Phuket City -hotellia.

      Olen iso mies ja Karoninkin katujen varsilta löytyi kyllä kokoja. Mutta helpompaa on mennä ostamaan kaupungista tavarataloista tinkimättä ja laadullisesti kilpailukykyisemmistä valikoimista.

      Townissa on siis tavarataloja enemmän ja jos haluat siellä katsoa vähän isompaa markkina-aluetta niin, tuon mainitsemani Oopsin vieressä on Expo-alue.

      Ja vielä vinkki: Jos jaksat katsella timanttitehtaiden tehtaanmyymälöitä ja olla niistä ostamatta mitään, niin taksit vievät sut täysin ilmaiseksi (tai 10 batilla eli meidän 20 sentillä, luit oikein) mihin tavarataloon haluat. Saföörit saavat korvauksen niiltä kauppiailta turistien sisään lykkäämisestä. Tuli kerran kokeiltua tällaistakin.

      • Anonyymi

        En löydä googlesta Oops myymälää. Kuinka lähellä se on Expoa. Kiitti tiedosta.


    • Muuan turisti

      Ota ainakin sandaalit mukaan,Sillä isojalkaselle ei löydy sopivia helposti,eikä muitakaan vaatteita.muuten siellä pärjää shortseilla ja t-paidalla..Vaateita löytyy toki bangkokista mutta silloinkin saa etsiä tosissaan,,Vaateliikkeitä on kyllä muuten melkein joka kulmalla..Mukava maa olen ollut siellä 3 kertaa ja joka kerta 3kuukautta..Helppoa kun on thai tyttöystävä
      Hyvää matkaa.

    • ajh79

      Ohhoh, tulin pitkähkön tauon jälkeen vilkaisemaan tätä palstaa ja ilokseni sain huomata, että olen saanut ilahduttavan paljon vastauksia kysymykseeni ja vielä asiallisia sellaisia. SUURI KIITOS siis jokaiselle :)! Toki käyn vielä jatkossakin lukemassa viestejänne, että edelleen voi laittaa mielipiteitä ja vinkkejä...

      Näillä näkymin pakkaan mukaan parin kolmen ekan päivän vaatteet ja käyn sinä aikana tutustumassa paikalliseen vaatetarjontaan. Jos sopivaa pukinetta löytyy, tehdään kaupat, mutta jos ei löydy, niin sitten varmaan kartutetaan ahkerasti pesuloiden kassoja :)...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe