minkälainen Malta nykyisin

10 vuotta sitten

Kävin vajaa 10 vuotta sitten Maltalla ja aikomuksena olisi lähteä nyt kesällä katsomaan kuinka paljon paikka muuttunut.

10 vuotta sitten Sliemassa rauhallista, hintataso Suomen hinnoissa, italialaista niukkalinjaista muotia, luulivat suomalaisia venäläisiksi, ilmat todella huippua, turvallisen tuntuinen maa.

Mikä on nykyisin tilanne?

10

5358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikkix

      Sittenhän sen näet kun sinne menet.

    • olin viime syksynä

      ja täytyy sanoa että olin hieman pettynyt. Odotin edes jotain aitoa, mutta Sliema täyteen rakennettu ja koko ajan rakennetaan lisää kerrostaloja (lomahuoneistoja englantilaisille). Baarit ja ravintolat täynnä kovaäänisiä englantilaisia. En tiedä miten kesällä, ehkä silloin vähän kansainvälisempää.Kaupoissa hinnat Suomen tasoa, ravintoloissa hieman halvempaa. Ravitoloissa en kokenut mitään gourmet-elämyksiä.

      • kaupunki

        Juuri yllä kuvatun kaltainen.

        Mutta itse asiassa muualla Maltalla oli kyllä hienoa. Erityisesti pidin Gozosta kuuman tuulisine kallioneen ja Cominostakin vähän, kunhan ei jäänyt siihen tulorannan kalliolle möllöttämään, kuten useimmat näköjään jäivät.

        Se historian syvyys oli kyllä uskomatonta. Löytyi jopa sellaisen palatsin rauniot ja jälkiä kalliossa, joiden tekijöitä ei kukaan historioitsija osaa edes arvata (siis minkä kulttuurin edustajia tekijät olivat). Oli todella epätodellinen olo siellä Maltan "Stone hengellä" ajoilta n. 5000 vuotta ennen Kristusta, siis neoliittisia rakennelmia, jotka olivat vielä ihan kunnossa. Jotain uhrimenojakin oli harrastettu...

        Ja maaseudun ihmiset olivat mukavia. Ja autoilu kiinnostavaa. Kaupungeista pidin eniten Vallettasta. Etenkin ne rannan vanhanaikaiset hotellit, mm. British Hotell, olivat hauskoja asuinpaikkoja. Ja se historiaa uhkuva, mutta modernisti elävä kaupunki. Ja gourmet-ruokia löytyi helposti, kun ei mennyt turistirysään.

        Mutta todellakin, kuka viitsii mennä Sliemaan tai Mellieha Bayhin???? Kyllä mää kovasti ihmettelen.


    • tuli....

      mieleen lomani Maltalla. Suolaisen meren tuoksu, auringonpaiste, rantakuppilat ja kylmä jäätelö.... nähtävyydet vailla vertaansa.

    • aivan kamala

      Slieman rantakadulla sijaitsevat hotellit kärsivät melusta. Liikenne on kova yötä päivää.
      Kurjaa istua hotellin parvekkeella ja hengittää pakokaasuja ja kuunnella meteliä. Öisin hälytysajoneuvot kaahaavat pillit huutaen ja mopot ja moottoripyörät prätkyttävät.

      • voi myös

        nauttia. Asuin Slieman rantakadulla 7.kerroksessa. Ei pakokaasuja, eikä meteliä kadulta kuulunut.


      • PoisPois
        voi myös kirjoitti:

        nauttia. Asuin Slieman rantakadulla 7.kerroksessa. Ei pakokaasuja, eikä meteliä kadulta kuulunut.

        Pakokaasuja riittaa, likaa, torakoita, ylirakennettu ,pahin paikka missa ikina olen ollut.
        valitettavasti
        ja noissa kuuluisissa busseissa ei ole mitaan nakemista, olisiva joutaneet kaatopaikalle aikoja sitten, eu:n pitaisi kieltaa tuollaiset saastuttajat.


    • Anz

      Malta on oikein kiva paikka nykyisinkin! :) Ite olin siellä viimekesänä kielimatkalla ja ihana paikka se on!:) Aika rauhallinen vissiin just toi sliema ja vallettakin jossain määrin. St.Paul's Bay & St.Julian's on niitä kielimatkakaupunkeja et siellä onv ähä villimpi meno mikä sopii nuorille!:) Bussit oli sellasii aika vnahoja mut tosi söpöjä ja iha kiva niillä oli matkustaa! Suosittlen lähtöö maltalle se on ihana paikka!

    • 13 veee

      hei Anz olen menossa 2013 kielimatkalle st Pauls Bayhin ja oon 13 onko se hirveä paikka tän ikäisille. EF kautta mennään...=))

    • maltese

      Ihana paikka alle 20v., niille jotka eivät paremmasta tiedä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe