02 tdci mondeo sammuu

mitähä

Että mikähän mahtaa kyseistä foordia vaivata kun kone "ryytyy" toisinaan moottoritielle.Autosta häviää tehot yleensä semmosessa tilanteessa missä annetaan vähä lisää kaasua.Alkaa vaan hehkun merkkivalo vilkkuun ja tehot häviää tai auto sammuu kokonaan.Onko kokemuksia?

27

13544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan toimii

      eli käypä merkkiliikkeessä ja päivitä hehkunohjaus moottorinohjaussoftat niin taas pellitänee.

      • mitähä

        täytyypä tehdä niin.mitääs se päivitys mahtaa maksaa?


    • KL.

      Mulla oli aikaoinaan täsmälleen sama vika 02:ssa TDCi mondeossa. Vika tosin ilmeni vain silloin kun kaasua annettiin reilusti lisää. Muuten ihan samat oireet. Todettiin, että autossa oli kaikki ruiskutussuuttimet täysin loppu.

      Ruiskutussuuttimet 300 euroa kpl työt.

      • Nimetön

        että mun Mondeolla oli silloin, kun ne suuttimet vaihdettiin ajettu vain 105000 km. Tietysti joku humoristi voi sanoa, että Ford on loppuunajettu jo siinä vaiheessa.


      • mitähä
        Nimetön kirjoitti:

        että mun Mondeolla oli silloin, kun ne suuttimet vaihdettiin ajettu vain 105000 km. Tietysti joku humoristi voi sanoa, että Ford on loppuunajettu jo siinä vaiheessa.

        Elikäs soitin ford huoltoon ja selostin kyseiset oireet.Vastaus kuulu että vika voi olla missä tahansa polttoaineen syöttöjärjestelmässä.Hinta-arvio 20-2000€.Varasin ajan huoltoon mutta kauhistuneena mahdollisesta 2000€ laskusta ajattelin että vaihdanpa nyt ite ainakin ees ton naftasuodattimen kun se tämmöseltä nakkisormeltalin jotenkin onnistuu.Siitä on ny 3 päivää ja oireita ei oo enää ilmenny vaikka kuinka oon yrittäny.


      • KL.
        mitähä kirjoitti:

        Elikäs soitin ford huoltoon ja selostin kyseiset oireet.Vastaus kuulu että vika voi olla missä tahansa polttoaineen syöttöjärjestelmässä.Hinta-arvio 20-2000€.Varasin ajan huoltoon mutta kauhistuneena mahdollisesta 2000€ laskusta ajattelin että vaihdanpa nyt ite ainakin ees ton naftasuodattimen kun se tämmöseltä nakkisormeltalin jotenkin onnistuu.Siitä on ny 3 päivää ja oireita ei oo enää ilmenny vaikka kuinka oon yrittäny.

        Toi sun tarinas menee ihan täsmälleen niin kuin mullakin meni. Meikäläinen luetutti Fordilla vikakoodit ja tulos oli, että vika on jossain polttoaineensyötössä, ei vaan osattu sanoa missä. Hintahaitari arvioitiin minulle vielä kauheammaksi, aina kolmeen tonniin asti.
        Myös minun autooni vaihdettiin ensin se polttoaineen suodatin, mutta se ei ikävä kyllä auttanut.
        Se itse vikahan oli sellainen, että välillä se esiintyi ja välillä ei, mutta esiintymiskerrat tiheni jatkuvasti. Mittani tuli täyteen siinävaiheessa, kun oli hengenlähtö lähellä moottorin sammuessa kesken ohituksen tavallisella maantiellä. Vika opetti ainakin taloudellista ajotapaa, kun kaasua ei pahemmin uskaltanut survoa.

        Boschin huollossa minulle kerrottin, että ne ruiskusuuttimet, jotka autooni siis vaihdettin, olisivat kyseisessä automallissa jonkinlainen tyyppivika, mutta tiedä häntä.

        Toivotaan, että sun autoasi olisi ahdistanut vain se polttoaineen suodatin.


      • yepyep
        KL. kirjoitti:

        Toi sun tarinas menee ihan täsmälleen niin kuin mullakin meni. Meikäläinen luetutti Fordilla vikakoodit ja tulos oli, että vika on jossain polttoaineensyötössä, ei vaan osattu sanoa missä. Hintahaitari arvioitiin minulle vielä kauheammaksi, aina kolmeen tonniin asti.
        Myös minun autooni vaihdettiin ensin se polttoaineen suodatin, mutta se ei ikävä kyllä auttanut.
        Se itse vikahan oli sellainen, että välillä se esiintyi ja välillä ei, mutta esiintymiskerrat tiheni jatkuvasti. Mittani tuli täyteen siinävaiheessa, kun oli hengenlähtö lähellä moottorin sammuessa kesken ohituksen tavallisella maantiellä. Vika opetti ainakin taloudellista ajotapaa, kun kaasua ei pahemmin uskaltanut survoa.

        Boschin huollossa minulle kerrottin, että ne ruiskusuuttimet, jotka autooni siis vaihdettin, olisivat kyseisessä automallissa jonkinlainen tyyppivika, mutta tiedä häntä.

        Toivotaan, että sun autoasi olisi ahdistanut vain se polttoaineen suodatin.

        Mulla -04 TDCI Mondeo, 130hv. Suuttimet vaihdettiin viime syksynä, ssamat oireet mitä aikaisemmissa viesteissä. Nyt savuttaa mustaa savua ennekuin ehtii edes kiihdyttää. Ilmoitin liikkeeseen jotta samaa vikaa edelleen. Ilmoittivat jotta testipenkkiin. Epäili jotain EAA..tai EEA ..liekköhän tämä ECU boxi joka ohjaa polttoaineen syöttöä ym. meneeköhän pelkällä softaamalla vai haluaisivatkohan vaihtaa koko boxin? Sitten kunnostaisivat vanhan boxin ja 'myyvät' sen jälleen uutena. Ei per... jos tuon boxin vaihto on ainoa mahdollisuus , vaadin ainakin oman 'rikkinäisen' takaisin. Merkkaan vielä sen jotta eivät kuseta antamalla jotain muuta


      • yepyep
        yepyep kirjoitti:

        Mulla -04 TDCI Mondeo, 130hv. Suuttimet vaihdettiin viime syksynä, ssamat oireet mitä aikaisemmissa viesteissä. Nyt savuttaa mustaa savua ennekuin ehtii edes kiihdyttää. Ilmoitin liikkeeseen jotta samaa vikaa edelleen. Ilmoittivat jotta testipenkkiin. Epäili jotain EAA..tai EEA ..liekköhän tämä ECU boxi joka ohjaa polttoaineen syöttöä ym. meneeköhän pelkällä softaamalla vai haluaisivatkohan vaihtaa koko boxin? Sitten kunnostaisivat vanhan boxin ja 'myyvät' sen jälleen uutena. Ei per... jos tuon boxin vaihto on ainoa mahdollisuus , vaadin ainakin oman 'rikkinäisen' takaisin. Merkkaan vielä sen jotta eivät kuseta antamalla jotain muuta

        Hakusanoilla 'Ford', Mondeo', 'ECU service' löytyi vähän viitettä asiaan... "Engine: the 130bhp TDCi engine can suffer from starting problems, uneven idling, misfires between 1,800 and 2,000rpm and cutting out. An ECU update is the usual cure. Also, check for lots of smoke and high oil consumption; turbo oil seals normally to blame." Ei ihan kaikilta osin, mutta jotain samaa mitä omassa..
        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/56661/ford_mondeo.html


      • Viimeinen Ford

        Samat oireet oli minunkin TDCi 03:ssa Mondeossa noin vuosi sitten. Autolla oli silloin ajettu 144 000 km. Suuttimien vaihto auttoi ja laskun loppusumma oli yhteensä 1878 euroa.


    • ...kele

      Eli ihan samoja oireita mulla mondeossa.Vein auton tampereen kivitilaan ja ne meinas sielä että koko polttoainejärjestelmä täytys uusia.Hinta-arvio oli 4000€!Pelkkä suutinten vaihtokin ois ollu kuulemma yli 2000 ja sitä ei kuulemma kannata pelkästään tehä kun jos järjestelmässä on jotain epäpuhtautta niin vika saatta tulla takasin.Ei oo halpaa omistaa ford.

      • BOSCH

        Hei!!! Aika yleisesti tämä kesken ajon sammuminen johtuu kaasu polkimen anturin singnaali häiriöstä. Foordissa tallentuu kaikenlaisia vikoja muistiin, vaikka niitä ei testaushetkellä olisikaan päällä. Homma menee näin:
        1. Otetaan vika koodit, merkitään muistiin
        2. Tyhjennetään muisti.
        3. Normaali ajoa, jos ongelmia ilmenee, koodatataan uudestaan, nyt on oikeat vika koodit, ja 90% kaasu polkimen asennontunnistin singnaali vajaa/puuttuu.

        Hyvää kesää,, kyl mondeolla pääsee!!


      • Sepi

        Miten sulla nyt sitten loppujen lopuksi kävi. Mulle kun annettiin täysin sama 4000€:n diagnoosi, mutta en ajatellu koko polttoainejärjestelmää uusia.

        Ajattelen, että viallisten suuttimien vaihdolla pitää selvitä.


      • yksi ohje
        Sepi kirjoitti:

        Miten sulla nyt sitten loppujen lopuksi kävi. Mulle kun annettiin täysin sama 4000€:n diagnoosi, mutta en ajatellu koko polttoainejärjestelmää uusia.

        Ajattelen, että viallisten suuttimien vaihdolla pitää selvitä.

        Vika voi olla polttoaineen paineanturin liitos.
        Vaihtavat huollossa kullatut liittimet pistokkeeseen.Elikkäs tuon saa korjattua putsaamalla elektroniikka puhdistusspraylla ja rasvalla


      • yksi ohje kirjoitti:

        Vika voi olla polttoaineen paineanturin liitos.
        Vaihtavat huollossa kullatut liittimet pistokkeeseen.Elikkäs tuon saa korjattua putsaamalla elektroniikka puhdistusspraylla ja rasvalla

        Meillä on samaa ongelmaa jaguar x-typessä, sama tdci kone kun mondeossa. Nypyttää ja joskus nakuttaa siinä 1800-2000 kohdilla, kaasun painaminen auttaa. On myöskin aamukylmänä sammunut pihalle tyhjäkäynnillä, ei vikakoodeja. Ilmamäärämittari on uusi, mittasin suuttimien ohivuodon ja ykkösen ja kakkosen suuttimet kusivat enemmän löpöä kun muut. Käytin autoa n.10min paluu letkut omissa kertis mukeissa. Purkasin vialliset suuttimet pois ja irrotin suutinkärjet, puhdistin kaikki paikat ja sitte kasalle, tuloksetta. Sama nypytys jatkuu. Seuraavaksi mittailen anturit autodatan arvojen perusteella. Onko ideoita mistä saan uudet suutinkärjet? Ei viittis ostaa koko suuttimia kun maksavat yli 200e/kpl...


      • kallista on
        Sepi kirjoitti:

        Miten sulla nyt sitten loppujen lopuksi kävi. Mulle kun annettiin täysin sama 4000€:n diagnoosi, mutta en ajatellu koko polttoainejärjestelmää uusia.

        Ajattelen, että viallisten suuttimien vaihdolla pitää selvitä.

        Siis jos mulle tarjottaisiin 4000 euron remonttia autooni, niin mä kiikuttaisin autoni heti autoliikkeeseen vaihtoon ja olisin ihan hiljaa mistään nykimisestä. Ja samaa merkkiä ei tulisi enää taloon koskaan.


      • Partaimu monni
        kallista on kirjoitti:

        Siis jos mulle tarjottaisiin 4000 euron remonttia autooni, niin mä kiikuttaisin autoni heti autoliikkeeseen vaihtoon ja olisin ihan hiljaa mistään nykimisestä. Ja samaa merkkiä ei tulisi enää taloon koskaan.

        Mulla rupesi tuo hehkuvalovilkkumaan ja kiesi hyytymään, kun oli kesälaatu diiseliä ja pakkasta yli 20 astetta. Ei tahtonut tulla oikeen löpö läpi.


      • ikilika kirjoitti:

        Meillä on samaa ongelmaa jaguar x-typessä, sama tdci kone kun mondeossa. Nypyttää ja joskus nakuttaa siinä 1800-2000 kohdilla, kaasun painaminen auttaa. On myöskin aamukylmänä sammunut pihalle tyhjäkäynnillä, ei vikakoodeja. Ilmamäärämittari on uusi, mittasin suuttimien ohivuodon ja ykkösen ja kakkosen suuttimet kusivat enemmän löpöä kun muut. Käytin autoa n.10min paluu letkut omissa kertis mukeissa. Purkasin vialliset suuttimet pois ja irrotin suutinkärjet, puhdistin kaikki paikat ja sitte kasalle, tuloksetta. Sama nypytys jatkuu. Seuraavaksi mittailen anturit autodatan arvojen perusteella. Onko ideoita mistä saan uudet suutinkärjet? Ei viittis ostaa koko suuttimia kun maksavat yli 200e/kpl...

        Nyt on anturit mittailtu ja ne PITÄIS olla kunnossa, ainakin arvot oli hyvin lähellä oikeita. Seuraavaksi koitan jokasen suuttimen irrotusta, purkua ja puhdistusta, ja laitan ykkösen suuttimen neloseen, kakkosen kolmoseen ja tehtähän uus testi jotta vaikuttiko. Nypytys pysyi jonkun aikaa pois viimisen suutin ruljanssin jälkeen, vaikka en koskenut kun kahteen suuttimeen...


      • Hemmo P.
        Partaimu monni kirjoitti:

        Mulla rupesi tuo hehkuvalovilkkumaan ja kiesi hyytymään, kun oli kesälaatu diiseliä ja pakkasta yli 20 astetta. Ei tahtonut tulla oikeen löpö läpi.

        Mitä ne sitä sitikkaa aina haukkuu, ei vaikuta sen kummemmalta kuin saksalainenkaan laatu.
        Täytynee vielä tota vanhaa volvoa pidellä, vaikka fordia kyttäsinkin.
        Merkkihuoltokin näyttää arvailemalla vaihtelevan osia.


    • taitaja

      minä tarkastaisin ilmamassamittarin joka on tärke noissa tdci moteissa se on se joka määrää ilman ja polttoaineen seoksista .. jos likainen niin seokset pielessä .. kaverilla oli montikassa aivan sama juttu ja massamittarin kuntoutus palautti auton kuntoon .. ai sit tuo egr venttiili voi olla kanssa 1 tekijä

      • mondeotietäjä

        Muistaa sitten että suuttimet pitää KOODATA(kalibrointi koodit) sinne tietokoneeseen. Ne tuppailee korruptoituu/häviämään silloin tällön ilman syytä ja huolto kusettaa että suuttimet pitää vaihtaa!


    • piedroooo

      Yrittivät vaihdattaa mullekkin suuttimet mut onneks olin lukenu nettiä ja sanoin että eiköhän koodata ensin. no auto rupes pelamaan ja hintaa hommalle tuli joku kymppi. Nyt tosin varmaan meni syöttöpumppu. Mut senki saa korjattua huomattavasti halvemmalla ku mitä uusiminen maksais...

    • 05Mondeo

      Täällä myös samoja ongelmia -05 mondeossa, mutta vain sillon kun on hevoskoppia vedetty perässä. Mahtaako syyt kuitenkin olla samat?

    • Mondeo 01 tddi

      Minulla sammui (Mondeo 01, tddi)aina, kun oli käynyt jonkin aikaa (n.15-30min). Käyntiin lähti taas n. tunnin päästä. Diagnoosi 3 eri korjaamolla, että jakajapumppu vaihtoon (luetutin vikakoodit). No minähän sitten lopulta sen vaihdoin ja sama ongelma jatkui. Lopulta löysin apukuskin takarenkaan läheltä (auton alta) polttoaineen siirtopumpun joka oli jumissa. Sen itse käytin auki ja sain pyörimään. n.1600 eskoo meni harakoille. Eli antoi vikakoodit jakajapumpun suuntaan kun ei saanut dieseliä..Ei riemulla rajaa kun fordilla ajaa!

    • köfffffff

      Ajele vaan foooooordilla...
      ja omista hyvä pankkitili, ku korjaamot kutsuu alvariinsa.
      Herätkää foordilaiset. Ajelette ruosteisimmalla ja vikaherkimmällä autolla.
      Ainoa kiitos tulee korjaamoilt, ku niiden työt jatkuu..



      hohhhoooooo

      • .,,.,.

        Jos ei ole varaa jaa Fordilla korjausten takia niin voi hommata halvemman.


    • ,.,..
      • Oma TDCi alkoi120tkm kohdalla kiukutella kuumakaynnistyksessa, huollon epaily oli nimenomaan suuttimet. Nyt ajettu 160tkm eika viela ole alkanut sammuilemaan. Vanhan dieselin saataa kuulema ruuvarilla, naihin uusiin pitaa vaihtaa koko suutinsysteemi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe